PS Iustinian Chira – Sfinții sunt declarați de către popor

Unul dintre argumente de care ține cont Biserica Ortodoxă: un sfânt nu este declarat că așa vrea vlădicu’ sau că așa vrea patriarhu’ sau că așa vrea papa. Nu! Un sfânt în Biserica Ortodoxă este declarat Sfânt, dacă vrea poporul, dacă cere poporul, dacă-l crede (sfânt)… Dacă poporul zice: ăsta-i Sfânt, poporul nu greșește!

PS Iustinian Chira

Crede poporul că în temnițele comuniste au fost sfinți?
Se roagă poporul la Sfinții Închisorilor?

Acest articol a fost publicat în anti-masonerie, Pentru neam si tara și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la PS Iustinian Chira – Sfinții sunt declarați de către popor

  1. Ioan Cadar zice:

    “Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela, s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioarele sale.”
    (IV Regi 13:21, dar II Regi/II Împărati 13:21 în versiunile protestante)
    * Puterea vindecătoare a moaştelor sfinţilor
    http://binevestitorul.wordpress.com/2012/11/18/cinstirea-sfintilor-in-sfanta-scriptura/

  2. legionarulortodox zice:

    Ca de fiecare data, rusii, despre Preotul Gheorghe Calciu…!
    http://www.pravoslavie.ru/orthodoxchurches/61049.htm

  3. Lastun zice:

    Imi cer scuze si iertare domnul administrator al blogului apologeticum ca v-am zis Hristos a inviat in post.

    Ieri m-am spovedit si eu si l-am intrebat pe preotul meu duhovnic daca pot zice Hristos a inviat in fiecare zi, dansul mi-a zis ca se poate zice in fiecare zi Hristos a inviat, caci Sfantul Serafim de Sarov ii intampina pe toti cu Hristos a inviat, bucuria mea, dar l-am intrebat daca se poate zice Hristos a inviat acum ( in post ), dansul mi-a zis ca datorita ca vine acest praznic mare e bine sa nu zic acum Hristos a inviat , mi-a mai zis ca da este cam o cudatenie acest lucru dar ca trebuie sa respectam praznicul care urmeaza.

  4. admin zice:

    Adevarat a Inviat! Acum si pururea! Cu timp si fara timp! E de dorit sa traim bucuria Invierii mereu!

  5. Ioan Cadar zice:

    „14. Şi dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este şi credinţa voastră. (…)
    20. Dar acum Hristos a înviat din morţi, fiind începătură (a învierii) celor adormiţi.”
    (I Corinteni 15:14,20)
    Învierea lui Hristos este ,deci, esenţa credinţei creştine.
    Aşa că spun şi eu „Adevărat a înviat!”

  6. Un creştin-ortodox zice:
  7. Un creştin-ortodox zice:
  8. evlavia poporului nu este singura conditie a punerii in calendar sau a canonizarii unui sfant, mai trebuie de implinit inca un criteriu si anume Dreapta Credinta marturisita, fara erezii, fara neclaritati in credinta si ultimul criteriu este viata sa.

  9. admin zice:

    corect parinte… PS Iustian a spus doar un argument, dar nu ca fiind singurul, ci a vrut sa arate importanta evlaviei poporului… si normal ca atunci cand vorbim de sfinti, nu putem vorbi decat de Dreapta Credinta.

  10. ghita doru zice:

    cat adevar, asa este parinte, sa-ti dea dumnezeu sanatate , si sa ne mai dai indemnuri binecuvantate

  11. Marcela zice:

    ortodoxiacatholica, bate iar in sf.parinte Arsenie Boca.nu e multumit de evlavia poporului, dar parintele Arsenie Boca avea credinta dreapta( ar fi bine sa-i citeasca scrierile si sa ne arate din ele ca nu ar fi fost drept credincios, nu sa imi tot puna placa cu pictura de la draganescu.cat despre faptul ca sunt picturi budiste, ar trebui sa vada cum sunt templele budiste si dupa aia sa vorbeasca, budistii nu au pe Maica Domnului cu Pruncul)

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

