Doi preoţi tineri condamnă categoric erezia ecumenistă: să vă lepădați expres de toți cei care se roagă împreună cu ereticii, dar să rămâneți fii ai Bisericii Ortodoxe, lupta ducându-o din interiorul ei

Pr dr. Ciprian-Ioan Staicu si pr. dr. Matei VulcanescuDoamne ajuta
Zilele acestea (19 ian.) a fost pomenit cel despre care sinaxarul din Minei spune ca a fost singurul aparator al Ortodoxiei din sec XV.
In Ortodoxia greaca se stiu foarte multe despre Sf Marcu Eugenicul, ca singurul ierarh ortodox care nu a acceptat sa semneze unirea mincinoasa cu papistasii de la Sinodul de la Ferrara-Florenta (1437-1438). Pe la noi se știu mai puține, de aceea ecumeniștii își fac de cap, de la patriarh în jos.
Sunt in faza finala a unei teze de doctorat in teologie ortodoxa, sub indrumarea pr prof dr Theodoros Zisis de la Tesalonic. Lucrarea se numeste Teze ecleziologice ale Sf. Marcu Eugenicul, mitropolitul Efesului. De aceea, in cunostinta de cauza fata de subiectul – cum s-a raportat Sf Marcu la ecumenismul sec XV, pot spune urmatoarele
– s-a dus la Sinod, alaturi de ceilalti ierarhi ortodocsi, cu operele Sfintilor Parinti alaturi si cu nadejdea ca va fi o discutie sincera si ca latinii isi vor recunoaste greselile dogmatice.
– s-a adresat papei cu respectul omenesc cuvenit intre doi oameni, insa nu l-a tratat ca pe un episcop al Bisericii, ci ca pe un inselat si lipsit de har. Insa aceasta a spus-o pe față ortodocșilor doar atunci cand si-a dat seama ca latinii nu aveau de gand sa se pocaiasca de erorile lor, ci doar sa mituiasca si sa distruga Ortodoxia. Atunci a spus ca latinii sunt eretici, considerati de mult timp eretici, de pe vremea Sf. Fotie al Constantinopolului si ca a venit vremea sa spunem ca mai degraba sa ne ferim de latinii eretici, hulitori ai Sfintei Treimi decat chiar de serpi.
– cand a vazut că nu are ce discuta cu ereticii, s-a închis în chilie, a atârnat pe ușă o hârtie cu mărturisirea lui de credință și a mai refuzat să mai participle la Sinodul apostat.
– cu toate ca a fost lingușit, amenințat de papă, de episcopii ortodocși și de alții, cu toate că după întoarcerea la Constantinopol a suferit prigoană și a fost și întemnițat, deși bolnav, în insula Limnos, vreme de câțiva ani, totuși niciodată, sub nici o formă, Sf. Macu nu a acceptat unirea cu ereticii, coliturghisirea sau simpla rugăciune cu ei.
Ceea ce se întâmplă între 18-25 ianuarie anual chiar și pe la noi este o blasfemie a lui Hristos însuși. Ce putem noi, preoți și mireni, alături și cu binecuvântarea celor câtorva ierarhi cu adevărat ortodocși din Sinodul BOR ?
Să ne aducem aminte mai ales de ce spunea Sf. Grigorie Palama: există 3 tipuri de ateism: cel al ateilor, cel al ereticilor și, cel mai grav, cel al ortodocșilor care nu își mărturisesc și apără credința.
În Ortodoxie cea mai mare putere în a schimba lucrurile o are conștiința dogmatică a poporului. Pe aceasta o exprimă Sinodul Ecumenic și de către aceasta este validat ca Ecumenic sau nu un sinod. Dovada istorică: s-au întors apostații de la Sinodul unionist de la Ferrara-Florența și i-a întâmpinat poporul cu cuvintele: am câștigat, i-am întors pe latini la dreapta credință? Aflând că nu, oamenii s-au lepădat de proprii lor ierarhi, nu s-au mai dus la slujbele făcute de ei.
Să ținem cont că, înainte de căderea Constantinopolului, în 29 mai 1453, au acceptat ortodocșii să slujească cu latinii. De aceea au reușit turcii să cucerească orașul Sfântului Constantin, datorită trădării exprese sau implicite sau tacite a celor aflați între zidurile lui.
Așadar, cu responsabilitatea de doctor în teologie (Sibiu, 2008), cu sufletul curat prin Sfânta Spovedanie și lipsit de altă frică decât de cea de Dumnezeu – toate acestea nu datorate unei vrednicii ale mele, ci milei lui Dumnezeu cel adevărat, vă îndemn să vă lepădați expres de toți cei care se roagă împreună cu ereticii, să le spuneți că nu fac bine. Dar să rămâneți fii ai Bisericii Ortodoxe, lupta ducându-o din interiorul ei. Să spunem, acolo unde suntem, mici și mari, că este blasfemie a face așa ceva, căci dacă oamenii buni nu spun adevărul este deja biruința celor răi sau amăgiți.
Am tradus o carte din limba greacă, numită Rugăciunea împreună cu ereticii, care urmează să apară curând. Autorul, părintele Anastasie Goțopoulos din Patras, într-o lucrare de drept canonic, face praf toate argumentele ecumeniste, mai ales prin argumente luate din cele scrise, în trecut, chiar de marii ecumeniști de astăzi, care pe atunci erau ortodocși, dar apoi s-au vândut papei.
Dracul este foarte viclean. Să nu ne trăim viața degeaba, căci nu știm dacă mai apucăm ziua de mâine. Să nu murim ecumeniști vânduți, căci ajungem poate chiar mai rău cu Iuda. Să nu tăcem, să spunem celor care susțin cu rugăciunea cu ereticii este bună că Hristos nu la asta s-a referit când s-a rugat ca toti să fie una. Nicidecum, căci întunericul și lumina nu au nimic în comun. A fi una în Hristos înseamnă a te împărtăși de slava Lui, a te îndumnezei prin har. Ori ereticii, ca cei ce sfâșie permanent, din știință sau din neștiință, cămașa lui Hristos, nu se vor împărtăși de slava cea veșnică și de harul cel necreat al lui Dumnezeu. Papistașii nici nu recunosc că un astfel de har necreat ar exista.
Multe ar fi de spus, dar nu vi le voi spune eu aici. Măcar dacă nu apuc ziua de mâine, cele scrise aici poate mă vor ajuta la întâlnirea cu Hristos, la judecată. Sfântul Marcu să ne lumineze și să ne rugăm ca Dumnezeu să surpe toate uneltirile diavolului și să ne ferească de comuniunea fățarnică și antihristică cu partizanii antihristici.
Blagosloviti si iertati

Pr dr. Ciprian-Ioan Staicu
Consilier cultural al Episcopiei Covasnei și Harghitei
Președintele Asociației ”Prietenii Sfântului Efrem cel Nou”

Saptamana Ecumenica Internationala de Rugaciune pentru Unitatea Crestinilor. Hristos a fost primul “taliban” sau “extremist” sau antiecumenist si toti sfintii L-au urmat

Aceasta saptamana este numita Saptamana de Rugaciune Ecumenica, dar noi putem sa o numim si “Saptamana de Uraciune Ecumenica”. Nici un Crestin Ortodox nu poate participa la aceasta rugaciune in comun cu eterodocsii. Cerem in Ectenie “Unitatea Credintei”, dar nu unitate in diversitate, ci Unitate in Adevar, adica toti “sa Te cunoasca pe Tine singurul Dumnezeu Adevarat si pe Iisus Hristos pe care L-ai trimis” (Ioan 17,3). Adica toti eterodocsii trebuie sa revina la Credinta in Duh si in Adevar, la Biserica cea Una, Sfanta, Catholica si Apostolica si anume Biserica Ortodoxa.

A participa la o astfel de “rugaciune ecumenica” este o blasfemie si un pacat, indiferent ca o face un patriarh, un episcop, un teolog, un sinod, etc. Cine are constiinta ortodoxa nu poate participa la acest eveniment, pentru ca acest eveniment este impotriva constiintei Bisericii. Daca acest eveniment ar insemna dialog fara rugaciuni in comun, cu toata dragostea, eu as fi primul care as participa, dar avand in vedere ca sunt implicate rugaciuni in comun cu eterodocsii, constiinta imi spune sa nu particip ca sa nu blasfemiez pe Hristos, care a lasat un Singur Adevar. “Eu sunt Calea, Adevarul si Viata (Ioan 14, 6) “Cine nu va crede si nu se va boteza se va osandi”(Marcu, 16, 15-16). Iata ca Hristos a fost primul “taliban” sau “extremist” si toti sfintii L-au urmat. Nu exista in ortodoxie sfant ecumenist, toti sfintii de la inceputul crestininsumul pana astazi au fost antiecumenisti, dupa cum demonstreaza sinaxarele lor. Iubirea se manifesta fata de persoane, dar nu si fata de credintele strambe ale persoanelor. Aceasta a fost gandirea Sfintilor Parinti si continua sa fie pana la sfarsitul veacurilor.

Iata o “uraciune ecumenica” :

Iubitor și milostiv Dumnezeu, învață-ne bucuria de a împărtăși pacea Ta. Umple-ne cu Duhul tău Sfânt, astfel încât să putem sparge zidul de ostilitate dintre noi. Domnul înviat, care este pacea noastră, să ne ajute să depășim fiecare diviziune și să ne unească în calitate de membri ai familiei sale. Cerem acest lucru în numele lui Iisus Hristos, caruia impreuna cu Tine și cu Duhul Sfânt, să fie toată cinstea și slava fără sfârșit. Amin.”

“invata-ne bucuria de a impartasi pacea Ta” – daca aceasta pace este cu adevarat Pacea lui Hristos, ea este intodeauna in Adevar, adica vazand Pacea lui Hristos a celor din Biserica sa se minuneze si sa revina si ei, eterodocsii, la Biserica. Se confunda Pacea lui Hristos cu Pax Romana!

“încât să putem sparge zidul de ostilitate dintre noi”  – noi ortodocsii nu suntem ostili nimanui, pentru ca Domnul Hristos S-a rastignit pentru toti oamenii, inclusiv pentru eretici; din contra, ii iubim pe eterodocsi si dorim sa revina la Adevar.

“să ne ajute să depășim fiecare diviziune și să ne unească în calitate de membri ai familiei sale” – nu ne poate uni Dumnezeu in afara Adevarului Sau, Biserica nu este divizata, ea este Una, iar eterodocsii trebuie sa se reintoarca la Biserica cea Una.

Vedeti cata viclenie se ascunde in cuvintele acestor “pseudo-rugaciuni”??

preot Matei Vulcanescu | OrtodoxiaCatholica

Acest articol a fost publicat în ANTI-ECUMENISM și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

46 de răspunsuri la Doi preoţi tineri condamnă categoric erezia ecumenistă: să vă lepădați expres de toți cei care se roagă împreună cu ereticii, dar să rămâneți fii ai Bisericii Ortodoxe, lupta ducându-o din interiorul ei

  1. Stefan zice:

    Tot ce a-ti prezentat in acest material este un punct de vedere ortodox in adevaratul sens al ortodoxiei.Dar cun sa ramai in interiorul acestei biserici cand preot fiind sau simplu credincios pomenesti la Sfanta Liturghie pe ierarhii si patriarhul care sunt profund ecumenisti,ptr.ca odata cu pomenirea lor la Sf.Liturghie te faci partas la apostezia lor

  2. Dinu zice:

    Până vom ajunge toţi la unitatea credinţei şi a cunoaşterii Fiului lui Dumnezeu, la starea bărbatului desăvârşit, la măsura vârstei deplinătăţii lui Hristos

  3. Elena zice:

    ”Există 3 tipuri de ateism: cel al ateilor, cel al ereticilor și, cel mai grav, cel al ortodocșilor care nu își mărturisesc și apără credința”- Sf. Grigorie Palama. Cuvintele Sf. Grigorie ma cutremura, pentru ca ma simt vinovata. Imi vin in minte multe momente din viata mea in care am tacut. Lucru groaznic ar fi ca dupa o viata de om pe care eu cred ca am trait-o crestineste, sa primesc raspunsul: Treci de la Fata Mea, caci nu te cunosc!

  4. Dinu zice:

    In concluzie trebuie sa se intalega ca prin ecumenismul de astazi nu se ajunge la acesta stare la aceasta deplinatate la masura varstei.a barbatului desavarsit, la unitatea credintei si a cunoasterii Fiului lui Dumnezeu.

  5. daniel zice:

    Sa multumim lui Dumnezeu ca s-au aratat acesti doi parinti marturisitori si sa ne rugam sa se mai arate si altii, caci avem mare nevoie de preoti adevarati!

  6. Un raspuns pentru Stefan: Daca ai episcop care predica ecumenismul in mod public ( ca preot ) ori pleci in alta eparhie unde episcopul nu predica ecumenismul, ori din iconomie ramai acolo dar marturisesti. Asa ne invata Sfintii Parinti, in nici un caz nu plecam la „sinoade paralele” fara succesiune apostolica si care au cazut in extrema de a nu avea comuniune cu nimeni. Sfantul Maxim Marturisitorul desi intrerupsese pomenirea patriarhului, avea comuniune cu Biserica Ortodoxa a Romei, niciodata nu a rupt comuniunea cu toti, pentru ca nu toti sunt ecumenisti, unii ierarhi sunt si luptatori. Dar va veni vremea cand ne vom rupe cu totii de ereticii ecumenisti:

    Dupa 100 de ani de erezie ecumenista mai putem fi pe acelasi drum? (sin -odos) Prin ce ne mai definim credinta in comun cu “ortodocsii” ecumenisti? Biserica inseamna cei care au aceeasi credinta, nu credinte diferite.

    Ne aflam intr-un impas eclesiologic, pentru ca desi ne aflam inca in aceeasi Biserica cu ecumenistii, nu avem acelasi Crez. Acestia neaga Biserica cea Una si vorbesc de grade de ecleziologitate, adica si ereticii sunt intr-un anumit fel cuprinsi in Biserica lui Hristos cea Una, aducand argumente nefondate teologic si patristic, pornind de la iconomia Bisericii in privinta primirii unor eretici la Ortodoxie prin lepadarea ereziei sau prin taina Sfantului Mir. Dar ecumenistii nu isi pun problema ca Sfintii Parinti care au hotarat asa pentru acel Sinod Trulan, nu au considerat nici pentru o clipa ca aceia ar fi intr-un anumit fel in Biserica. Explicatia este ca cei care au fost primiti numai prin Mirungere sau marturisirea credintei fusesera botezati in Biserica cea Una si apoi au intrat in erezie.

    Nu exista grade de ecleziologitate in Biserica, fie esti, fie nu esti in Ea. Desigur, te poti desparti de Hristos datorita pacatelor si atunci esti oprit de la Sfanta Euharistie, dar ramai in Biserica si Biserica se roaga pentru tine. Dar in cazul ereziei, care este hula impotriva Duhului Sfant, iesirea din Biserica devine realitate, nu mai este doar o problema morala ci este vorba de strambarea Invataturii de Credinta data de insusi Duhul Sfant prin Sinodele Ecumenice.

    Ce inseamna aceasta coabitare intre erezie si Adevar? Cum poate ea sa existe? Daca este doar un limbaj dublu, ce cauta limbajul dublu in Biserica, “Stalp si Temelie a Adevarului”?

    Biserica nu cunoaste diplomatii, Ea cunoaste dragostea, limbajul dragostei in Adevar, fara a jigni, fara a minimaliza fiinta umana. Nu e necesar sa spui minciuni ca sa fii in pace. Aceasta este o “Pax Romana”, deci o pace falsa, bazata pe conceptii nerevelate, neautentice, fara fundament, care la o simpla clatinare se darama.

    Aceasta este calea pe care mergem? In nici un caz.

    Si atunci inseamna ca ori va trebui sa ne delimitam de episcopii ecumenisti, care invata si activeaza ca ecumenisti, ori va trebui ca acesti episcopi sa revina la invatatura ortodoxa si sa “marturiseasca drept cuvantul adevarului”.

    O a treia solutie nu exista.

    Prin acceptarea tacita a ereziei se imbolnaveste tot Trupul Bisericii si vom deveni madulare moarte.

    preot Matei Vulcanescu

  7. Inca un raspuns pentru Stefan si pentru toti care se gandesc sa paraseasca Biserica mergand la „sinoade paralele” :

    Daca avem duhovnic ortodox si preot slujitor ortodox nu avem motiv sa parasim pe acestia din motiv ca un episcop din BOR ar predica erezia in public. Ar fi anti-Patristic. Dar si aceasta din iconomie, pana la o vreme, ca daca se continua pe linia ecumenista vom merge in iad cu duhovnic cu tot.
    Posted on octombrie 23, 2012
    2

    Bazandu-ne pe Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol din anul 861:
    “Cele randuite pentru preoti, episcopi si mitropoliti, se potrivesc cu mult mai vartos pentru patriarhi. Drept aceea, daca vreun preot, episcop sau mitropolit ar indrazni sa se departeze de impartasirea cu patriarhul sau, si nu ar pomeni numele lui, asa cum este hotarat si randuit, la Dumnezeiestile Taine, mai inainte ca acest patriarh sa fie condamnat definitiv de Sinod, face schizma. Sfantul Sinod a hotarat ca unul ca acesta(care nu ar pomeni pe patriarhul sau) sa fie strain de toata preotia, in caz ca se va afla ca nu il pomeneste. Aceasta sa randuit pentru cei care aduc invinuiri (patriarhului, de exemplu cei care il acuza neintemeiat-fara dovezi pe patriarh ca ar fi mason, eretic, etc) si se departeaza de intainstatatori, fac schizma si rup unitatea Bisericii. Pe de alta parte, pe cei care se despart de impartasirea cu intaistatatorul lor, pentru oarecare eres condamnat de Sfintele Sinode sau de Sfintii Parinti, (patriarhul sau episcopii sau preotii) aceia care predica eresul in public, cu capul descoperit il invata in Biserica, unii ca acestia nu numai ca nu sunt supusi certarii canonice, ingradindu-se pe sine de impartasirea cu numitul episcop, inainte de cercetarea Sinodului, ci si de cinstea cuvenita dreptmaritorilor se vor invrednici, ca nu au osandit episcopi, ci mincinosi episcopi si mincinosi invatatori. Si nu au rupt Unitatea Bisericii prin schizma, ci s-au silit a izbavi Biseirica de schizme si dezbinari.”
    Daca este evident ecumenismul duhovnicului sau al preotului atunci putem sa il parasim , mergand la alt duhovnic.

    Cei care acuza pe patriarh sau pe episcopi ca sunt “masoni, eretici, etc” dar fara dovezi clare si evidente, nu fac decat schizma in Biserica.

    Asa ca sa stam bine si sa ne bucuram daca avem un duhovnic ortodox, iar daca nu avem sa cautam unul.

    O gresala fundamentala este ca cineva sa se desparta de duhovnicul sau ortodox din motiv ca vreun episcop din BOR sau alt Sinod ar fi eretic. Aceasta ar fi impotriva principiului patristic.

    O gresala fundamentala este ruperea de episcop si de preoti din motive inchipuite, fara discernamant ortodox, dintr-o ravna exagerata si prost inteleasa. Pentru ca fara a avea discernamant a ceea ce insemna erezie, incepe sa acuze de lucruri nedovedite, de aceea si a iscodi pe episcop sau pe preot este pacat. Doar daca episcopul sau preotul iti impune si predica pe fata erezia, atunci este intemeiat, altfel poti sa intri in schizma.

    Sfantul Teodor Studitul ne arata ca nu se poat face rupturi oricand si oricum, pe galcevi omenesti si inchipuiri. Bine ar fi ca episcopii nostri sa fie marturisitori, dar daca nu sunt, cel putin sa nu predice ecumenismul in fapta si cuvant, sau mai rau, sa prigoneasca pe cei care marturisesc.

    Dar daca ecumenistii continua sa sape la radacina Bisericii si duhovnicii ortodocsi nu i-au pozitie marturisitoare, ci raman in continuare in comuniune cu ereticii invederati, atunci vom fi nevoiti sa ii parasim si pe acestia. Pentru ca aceasta iconomie este pana la o vreme. Daca pseudo -ortodocsii ierarhi vor aproba unirea cu Roma eretica, fara ca Roma sa se faca Ortodoxa atunci va fi semn clar ca trebuie sa mergem la episcopii care vor ramane statornici inn ortodoxie si vor osandi pe fata sinodul eretic. Pana atunci “sa stam bine, sa stam cu frica”!
    preot Matei Vulcanescu

  8. Stefan zice:

    In ultimii ani am vazut si am fost cu totii martori cu incepand cu patriarhul si toti episccopii din BOR au marturisit sau au facut parte sau au semnat documente in care se propovaduieste pe fata erezia ecumenismului.Nu am vazut reactia nici unui episcop sau preot atunci cand a venit papa in Romania,cand s-a semnat Tratatul de la Balamad,cand s-au intrunit la Assisi si exemple mai sunt multe.Toate acestea nu sunt motive inchipuite,fara discernamant ortodox,nici din ravna exagerata si nici prost inteleasa.Avem drept calauza si carma in Sf.Biserica Sfintele Canoane care sunt destul de clare si nu dau loc de interpretare sau sa fie aplicate cu jumatati de masura .Ele sunt foate categorice si trebuiesc respectete asa cum au fost hotarate . La toate exemplele de mai sus s-au incalcat succesiv mai multe canoane care pe cei care le-au incalcat ii rupe de trupul bisericii.

  9. cadrian79 zice:

    adevarati preoti curajosi pe pr Ciprian cel din stanga l-am auzit la noi in tg mures la o biserica de cartier si e cam singurul pe care l-am auzit predicand fara nici o rezerva .Doamne ajuta sa fie cat mai multi ,ca multi triesc in inselare ex vorbesc cu un preot despre cip si zice ca el nu vede decat lucruri bune in ele ,cele medicale ca pot sa-ti spuna starea ta de sanatate ,ce sa mai zica cei ce ne aud pe noi ca suntem inpotriva sau ca strangem semnaturi zic ca suntem nebuni .DOAMNE AJUTA

  10. Ioan Cadar zice:

    Doamne ajută,
    Să ne gândim numai la un aspect (şi care singur ar fi suficient sa împiedice rugăciunile cu neortodocşii):
    Noi, creştinii ortodocşi ne împărtăşim cu Trupul şi cu Sângele Domnului, pe când catolicii folosesc azima, iar pentru protestanţi e doar un simbol, deci, UNDE GĂSIM AICI PUNCTE COMUNE?
    Iar suportul biblic pentru învăţătura ortodoxă privind Trupul şi Sângele Domnului găsiţi aici:
    Trupul şi Sângele Domnului (Sf. Euharistie)
    http://binevestitorul.wordpress.com/2013/01/12/trupul-si-sangele-domnului-sf-euharistie/

  11. Trebuie respectate invataturile Sf.Parintii ,, Nimic mai mult,

  12. Stefan zice:

    Este o practica foarte des intalnita si nu fara scopuri ascunse de a spune adevarul doar pe jumatate sau partea care ne convine cel mai mult.
    Ma refer la exemplul dat despre Sf.Maxim Marturisitorul.A-ti spus ca avea comuniune cu biserica din Roma,dar era singura care marturisea adevarul. „ Pentru el problema nu era aceea a canonicităţii acestor biserici, ci înainte de toate aceea a Ortodoxiei lor.
    Fără credinţa cea dreaptă, la ce ar folosi presupusa lor „canonicitate”? Când trimişii patriarhului au venit la el în temniţă au încercat să-l facă să creadă că este în afara Bisericii, căci toate bisericile locale erau oficial monotelite: „De ce Biserică ţii? De cea de Constantinopol, de Roma, de Antiohia, de Alexandria sau de Ierusalim? Fiindcă toate aceste Biserici, cu părţile cele ce se află sub ele, sunt unite. Deci, de eşti fiu al Bisericii soborniceşti, intră neîntârziat în comuniune cu noi, ca să nu te trezeşti pe cine ştie ce drum străin sau nou, care te va face să cazi acolo unde nu te aştepţi!”
    Iar sfântul a grăit: „Domnul Hristos a numit Sobornicească Biserică pe acea care păzeşte adevărata şi mântuitoarea mărturisire de credinţă. Pentru această mărturisire El l-a numit pe Petru fericit şi a spus că va zidi Biserica Sa pe această mărturisire. Totuşi eu vreau să cunosc mărturisirea voastră, pe care se întemeiază, ziceţi voi, unitatea întregii Biserici. Dacă ea nu se împotriveşte Adevărului, nu voi mai rupe comuniunea cu voi.” Apoi, văzând că această mărturisire se îndepărta de Adevăr, Sfântul Maxim nu a primit să semneze.
    Mai apoi, când patriarhul Romei care era încă ortodox, în ciuda spuselor trimişilor Patriarhatului, a condamnat monotelismul patriarhilor răsăriteni, Sfântul Maxim a mărturisit că, fiind lipsiţi de credinţa ortodoxă, patriarhii acestor aşezări şi-au pierdut continuitatea apostolică, deci şi „puterea de a lega şi a dezlega”. A mai spus: „Au fost depuşi şi lipsiţi de treapta preoţiei în sinodul local ce s-a întrunit de curând la Roma. Ce Taine mai pot ei săvârşi? Sau ce duh va coborî asupra celor ce sunt hirotoniţi de ei?”
    Vrăşmaşii lui au încercat să-l facă să spună vorbe de prisos, întrebându-l astfel: „Atunci, doar tu te vei mântui, în timp ce toţi ceilalţi se vor pierde?”
    Iară Sfântul, cu mare înţelepciune de la Duhul Sfânt care se odihnea întru el, răspunse: „În Babilon, când tot poporul se închina statuii de aur, cei Trei Sfinţi Tineri nu osândeau pe nimeni la pieire. Ei nu se îngrijeau de ce făceau ceilalţi, ci erau cu băgare de seamă la ce făceau ei înşişi, din teamă să nu se înstrăineze de adevărata milă. Ca şi ei, aruncat în groapa cu lei, Daniel nu osândea pe nimeni dintre cei ce nu se rugau lui Dumnezeu, pentru a împlini legea lui Darius, ci el păzea în inimă lucrarea sa şi a voit mai degrabă să moară decât să păcătuiască împotriva conştiinţei sale, călcând Legea lui Dumnezeu. Dumnezeu mă opreşte să osândesc pe cineva sau să pretind că doar eu mă mântuiesc! Acestea fiind zise, voi alege mai degrabă să mor decât să apostaziez în vreun fel de la credinţa cea adevărată şi să sufăr apoi chinurile conştiinţei.”
    Zis-au lui :
    – Dar ce vei face, de vreme ce cei din Roma sunt uniţi cu cei din Constantinopol? Căci aseară au sosit de la Roma două delegaţii şi mâine dimineaţă, în ziua duminicii, se vor împărtăşi cu Patriarhul din preacuratele Taine.

    Cuviosul răspunse:
    – Chiar dacă tot universul va fi în comuniune cu patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum ştiu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înşişi vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou la credinţă”.
    Cu altă ocazie, Eparhul Constantinopolului l-a întrebat pe Sfîntul Maxim:
    „Vei intra în comuniune cu Biserica noastră sau nu?”
    „Nu voi intra,” a răspuns sfîntul.
    „De ce?” a întrebat Eparhul.
    „Deoarece a încălcat hotărîrile Sinoadelor Ortodoxe”, a spus Maxim.
    Eparhul a continuat: „Dacă este aşa, cum se face că părinţii acelor sinoade rămîn în dipticele Bisericii noastre?”
    „Ce cîştigaţi pomenindu-i, dacă vă lepădaţi de învăţăturile lor?” l-a contrazis sfîntul.
    Un alt exemplu este si cel al SFÂNTULULUI IOAN GURĂ DE AUR care învaţă:ca „Vrăjmaşi ai lui Dumnezeu nu sunt doar ereticii, ci şi cei aflaţi în comuniune cu ei!”.

  13. Dinu zice:

    Vai si amar de capul nostru de nu vom tine credinta dreapta. Doamne ajuta.

  14. Dinu zice:

    Admin te rog sa-mi spui ce s-a intamplat cu crestinul ortodox de ce nu mai apre nici un comentariu de a lui? te rog ma poti ajuta?

  15. admin zice:

    @Dinu
    probabil tine cont de sfatul pe care i l-am dat, sa citeasca mai mult carti si sa stea mai putin pe net.

  16. Sa luam aminte zice:

    Dumnezeu sa ne dea cuvant cu putere multa pentru marturisi adevarul, spre slava lui Dumnezeu si spre folosul aproapelui, implinind astfel poruncile evangelice. Dumnezeu nu Se lasa batjocorit. Ori Il marturisim, ori ne rusinam de El. Daca ne rusinam a-L marturisi intru dreapta credinta si a lua atitudine impotriva ereziilor, Se va rusina si El de noi.

  17. Raspuns pentru Stefan: Intradevar Biserica Romei tinea Ortodoxia, de aceea am si spus Roma Ortodoxa, asa cum am mentionat si subliniat. Dar sunt Biserici care nu sunt in CMB, cum este Biserica Georgiei si Biserica Bulgariei.
    In legatura cu Acordul de la Balamand, acest acord a fost lovit de nulitate, asa cum ne informeaza chiar siteul Patriarhiei Romane:
    „“Datorita pozitiei intransigente a romano-catolicilor in acceptarea Documentului de la Balamand, ortodocsii au declarat nul Documentul de la Balamand.

    Prin urmare, intrunirea de la Baltimore a confirmat inca o data, dupa Balamand, impasul dialogului teologic.
    Din partea Bisericii Ortodoxe Romane au participat P.S. Episcop Timotei Seviciu al Aradului si arhid. conf. dr. Ioan I. Ica jr.” conf. http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_externe/dialog_intercrestin_6_5.html
    Daca tu Stefan incepi prin a te rupe de toti, repet, fara discernamant si nu din aproape in aproape, vei gresi. Ruperea se face de cel mai de aproape, de episcopul tau, nu de toti si de toate, asta am incercat sa iti explic. Exista Canonul I-II Constantinopol pe aceasta tema, in care se vorbeste despre nepomenirea episcopilor care invata erezii in public, in Biserica, si canonul abordeaza doua modalitati care ambele nu sunt gresite: una este ingradirea de episcopul respectiv, nepomenirea lui, care este laudata si apoi, cea de a doua este ramanerea in comuniune cu episcopul ce invata erezia in public, in Biserica, dar aceasta pana la judecata Sinodului. De aceea consider ca traim un timp al iconomiei. Lucrurile inca pot fi indreptate in Biserica atata timp cat fiecare din noi o sa marturiseasca impotriva ecumenismului prin toate mijloacele pe care le are, scris, vorbit, bloguri, mass media, manifeste in Biserica, etc.
    Daca este sa ne despartim de Ierarhia BOR spre exemplu, unde vom merge? Deja sunt vreo 7 „sinoade paralele” si fiecare din aceste sinoade sustine ca celelalte sunt gresite si numai ei detin adevarul si sunt puri. Ceea ce arata lipsa de unitate, sau mai bine zis un atac la Unitatea Bisericii.
    Stefan, eu atata pot sa iti spun: „Sa stam bine, sa stam cu frica”. O astfel de ruptura de ierarhii ecumenisti se face cu multa socoteala si sfatuire si de catre multi si impreuna cu episcopii marturisitori, nu asa de capul nostru. Tocmai ti-am demonstrat ca nu esti pe deplin informat si anume ca Acordul de la Balamand a fost decalrat nul de BOR. De aceea pasii facuti fara sfatuire si fara a avea indrumarea unor teologi mari, cu viata imbunatatita te pot duce pe cai gresite.
    Cel mai sigur este sa marturisesti acolo unde esti, sa iti gasesti duhovnic ortodox, daca in eparhia unde te afli episcopul invata ecumenisme tu sa pleci in alta eparhie unde episcopul marturiseste ortodox.
    Sfantul Teodor Studitul ne spune ca trebuie sa fugim de episcopii eretici (ecumenisti) si Sfanta Impartasanie din mana lor sau a preotilor lor(chiar daca preotii lor ar gandi ortodox) sa nu luam, dar putem manca cu ei la masa. Preotul ce gandeste ortodox sa paraseasca pe episcopul eretic mergand la un episcop ortodox. Iar de la episcopul ortodox(care marturiseste ca ecumenismul e erezie) care pomeneste un mitropolit(patriarh) eretic din frica, putem sa ne impartasim din mana preotilor(ortodocsi) din eparhia lui.
    Posted on octombrie 20, 2012

    Iata ce spune Sfantul Teodor Studitul in Scrisoarea catre Navcratie (Dreapta Credinta in Scrierile Sfintilor Parinti, Vol 1,pg 59, Editura Sofia 2006):

    “Daca episcopul nu s-a aflat in sinodul adulter si il numeste adunatura mincinoasa (respinge Chambesy, Balamant, CMB-nota mea), dar il pomeneste pe mitropolitul sau care s-a aflat in acel sinod, daca, deci, trebuie sa ne impartasim de la un preot al acelui episcop ortodox, am raspuns si in alte dati ca:

    -Pentru iconomie, trebuie sa ne impartasim (din mana lui),
    numai el sa nu liturghiseasca impreuna cu ereticii. Caci nu e nici o problema, de vreme ce il pomeneste pe episcopul ortodox, chiar daca acela, din frica, il pomeneste pe mitropolitul sau eretic.

    Biserica lui trebuie acceptata si trebuie ingaduit ca el sa vina, sa savarseasca Sfanta Liturghie in ea, si este iertat si nimic nu il opreste de la Sfanta Liturghie.”

    “dar daca preotul pomeneste vreun episcop eretic, chiar daca preotul are vietuire fericita, chiar daca e ortodox, trebuie sa ne departam de dumnezeiasca impartasanie; dar cand e vorba de masa de obste- devreme ce la Liturghie din frica il pomeneste pe episcopul eretic, ar putea fi acceptat sa binecuvinteze si sa cante cu noi, dar numai daca nu a slujit cu vreun eretic sau chiar cu episcopul sau eretic.”

    Daca auziti pe episcop predicand erezii ecumeniste e absolut necesar sa il parasiti conform Sfantului Teodor Studitul, fie preoti, fie credinciosi? Conforma Sfantului Teodor Studitul raspunsul este: Da!

  18. Iata ca Sfantul Maxim Marturisitorul nu era in comuniune cu Patriarhul eretic al Constantinopolului, dar era in comuniune cu Biserica Romei, care Biserica a Romei era in comuniune cu Patriarhul Constantinopolului, ceea ce arata ca „principiul vaselor comunicante” nu functioneaza in Biserica in felul in care ar vrea unii despartiti de Biserica si gasindu-se in „sinoade paralele”

  19. admin zice:

    @ortodoxiacatholica
    insa ce te faci cand propriul patriarh si propriul mitropolit participa la apostazie?

  20. E o situatie foarte grava…. ar trebui sa se rascoale tot poporul ortodox, sa oblige Sinodul ca toti acesti lupi in piele de oaie sa fie caterisiti. Unde sunt credinciosii care sa protesteze? Cum e posibil ca un preot ortodox sa participe la rugaciuni cu ereticii si apoi sa mai primeasca cineva Impartasania din mana lui??? Ar trebui ca acei preoti identificati ca mergand la rugaciuni in comun cu ereticii, credinciosii sa paraseasca bisericile lor. Poporul daca e pasiv si nu face nimic are o mare parte de vina, se pare ca peste 80 la suta din romani sunt indiferenti sau chiar ecumenisti, ceea ce arata ca muti isi merita soarta. Cine este ecumenist si cine accepta tacit pe ecumenisti merge in iad, indiferent cat de bun si milostiv este, pentru ca devine eretic si participant la erezie prin nemarturisire.

  21. Patriarhul ar trebui judecat de Sinod sau de popor pentru indraznirea de a organiza astfel de uraciuni ecumeniste! La fel toti Mitropolitii care indraznesc sa scuipe pe Hristos prin astel de saptamani ecumeniste sa fie judecati de Sinod, iar daca Sinodul nu isi face datoria, fiind majoritar ecumenist, sau fricos, poporul sa ii judece!Sa le strige UAAA! sa nu se impartaseasca din mana lor! nici sa ia binecuvantare de la ei! Sa caute preoti marturisitori si numai la ei sa se spovedeasca si sa primeasca Impartasania.

  22. Poporu sa strige in timpul Liturghiei UAA! si sa paraseasca Biserica unde slujesc acestia pana se vor pocai public de saptamana de uraciune ecumenista! Daca nu acctionam ca popor vom pierde Biserica Ortodoxa Locala! Vai noua! Celor care le pasa de mantuire sa nu stea, sa protesteze!

  23. Stefan zice:

    In canonul Canonul I-II Constantinopol se spune ca daca episcopul invata erezii in public,ruperea de el se face fara a astepta hotararea sinodului ptr. ca invata erezii,nu este permisa rupera de el doar atunci cand face si el greseli sau pacate ptr.ca este si el om si atunci se asteapta hotararea sinodului.Erezia a fost tot timpul sanctionata imediat ,daca nu revin la adevar trebuie sa ne fie ca un pagan sau vames dupa invatatura Sf.Apostol Pavel,si nu din aproape in aproape cun ne invata mai sus ortodoxiacatolica Cred ca acest mod propus mai sus nu este cel corec,nu este suficient doar sa spui ca nu esti de acord dar sa fii tot in comuniune cu cei eretici.

  24. Stefan citeste bine canonul! vad ca iei numai ce vrei tu din canon! Canonul expune doua variante- cei care nu rup comuniunea care nu gresesc nici ei, pana la judecata Sinodului, ai uitat sa mentionezi.

  25. viscu zice:

    cred ca ar fi de folos sa stim ce episcopi nu sunt ecumenisti, ca sa stim unde ne putem duce. poate putem sa-i identificam si pe cei ce sunt cert ecumenisti, sa stim de cine sa ne ferim.

  26. Stefan, sa inteleg ca dupa tine parintele Iustin este in gresala pentru ca nu a rupt comuniunea nici cu Daniel nici cu Teofan??? Oare parintele Iustin nu are ravna pentru Dreapta Credinta?Sau greseste parintele Iustin? Tu realizezi ce insemna un astfel de act? Dar se pare ca nu citesti tot ce am postat mai sus. Sfantul Teodor Studitul spune capreotul sa pestreze comuniunea cu episcopul sau care, din frica, pastreza comuniunea cu mitropolitul ce invata erezia. Vezi ca e din aproape in aproape, si mai Spune Sfantul Teodor Studitul ca daca s-ar rupe toia asa, ce s-ar mai alege de Biserica? grupari mici care se cearte una cu alta. Sfantul o spune, nu eu!

  27. viscu, asa este corect. De exemplu IPS Nifon e ecumenist sadea! e si reprezentantul CMB, IPS Nicolae Corneanu sa impartasit cu ereticii, Cel de la Oradea, Sofronie Drincec la fel e ecumenist.
    IPS Serafim Joanta tot ecumenist, etc. Cu acestia sa nu avem comuniune.
    Trebuie sa fugim de ei.
    Episcopi antiecumenisti care au zis impotriva ecumenismului sunt : PSNicodim de Strehaia, PS Sebastian de Slatina, IPS Teodosie de Tomis, etc(chiar daca unii au mai avut rataciri s-au intors la marturisire)

  28. george zice:

    cum adica sa nu fie cu ereticul dar totusi sa fie? caci pomenind pe episcopul eretic la liturghie ca stapan mai poti spune ca nu esti in acealasi Duh?Adica sfintii care pentru a pastra curat Adevarul au gresit cand nu l au mai pomenit pe episcopul eretic?ce facem glumim? sa nu fim dar de fapt sa fim ?

  29. Maria zice:

    Poporul nu va striga uaaaaa pt ca la patriarhie ,biserica este plina de securisti in civil !

  30. George, exista grade de cadere in erezie, caderea nu este pentru toti egala, unul se impartasete cu ereticii, cazul Corneau, acesta e cle mai grav, la acesta cred ca nu mai lucreaza Tainele savarsite de el si Canoanele pedepsesc cu anatema, in schimb rugaciunile in comun sunt pedepsite cu afurisania, etc. Deci, fratilor, discernamant!

  31. simplu zice:

    Si Arie pana la Sinod cand a fost condamnat ca eretic a slujit Sf.Liturghie si era in comuniune cu Biserica. Asa ca daca ierarhii din sinod nu iau masuri in ceea ce priveste credinta celor impreuna slujitori cu ei, de unde poate sti un simplu credincios care dintre preoti sau ierarhi sunt ecumenisti sau eretici. Nu toti credinciosii sunt teologi unii sunt oameni simpli care nu ar avea curajul sa se impotriveasca preotului lor, dar mai ales ierarhului. Sa ne fereasca Dumnezeu de ce-i mai rau!

  32. Preot petru zice:

    DA parinte. Ne trebuie discernamant.
    Sunt preot in Italia, apartinind Patriarhiei Ecumenice. Aici nu este usor, multi dintre pastorii nostri ortodocsi se vand si se compromit cu papistasi pentru a le da un spatiu, o biserica unde sa slujeasca. De exemplu, eu nu sunt de acord cu erezia ecumenismului, au venit de multe ori papistasi si protestanti sa ma rog cu ei. Chiar anul trecut mi-au impus lucrul acesta si nu am acceptat. Insa fostul meu cantaret al Bisericii, ajungand acum un an preot, a primit Biserica la mica distanta de mine si chiar maine are rugaciune impreuna in biserica ce i sa dat impreuna cu ereticii.
    Aici nu este usor, se vede clar cum credinciosii apostaziaza de la Biserica Soborniceasca si imbratiseaza papismul impreuna cu ecumenismul lor. Totusi mai sunt credinciosi marturisitori.
    Acum o luna, a venit la mine o familie dintr-un oras de la 40km, spunandu-mi ca preotul ortodox roman de acolo a chemat pe papistasi la Utrenie si chiar au slujit impreuna.
    De atunci ei, l-au parasit nu mai merg la biserica lui
    Cu toti trebuie sa ne rugam mai mult, dar sa si marturisim ,adevarul acolo unde ni se cere.

  33. Parinte Petru! Axios! Sa continuati propovaduirea. Sa inteleg ca tineti de IPS Ghenadie sau de IPS Gabriel de Comane. Si eu sunt in Grecia unde daca un preot ar merge la rugaciune in comun cu ereticii ar fi caterisit pe loc cam in majoriatea mitropoliilor.

  34. Parinte Petru as dori sa luati legatura cu mine pe email valentin.vulcanescu@gmail.com ca sa ne intarim noi fratii ce suntem antiecumenisti.
    Multumesc.

  35. Patrinte Petru sunteti fericit pentru ca aveti un camp de lucru mare, puteti boteza pe papistasii convertiti, puteti sa ii aduceti pe italieni la Hristos Ortodox.
    preot Matei Vulcanescu

  36. aparam dreapta credinta, iesim din comuniunea cu ereticii, dar nu ne facem zeci de sinoade paralele. Nu am auzit de Biserica lui Marcu Eugenicul, ca o noua Biserica, in schimb am auzit de Biserica Florinita, Chiprianita, Mateita, Slatiorista, etc care se cearta intre ei si se tot rup in bucatele exact ca protestantii.

  37. george zice:

    Frate admin :nu fi rautacios ! Denumirile astea sant date asa pentru a sti omul simplu despre cine este vorba caci in acte nu se numeste asa !!ce apusenii se numesc catolici inseamna ca s adevarati in credinta ! sti bine si tu ca nu oricine si zice ortodox chiar si este ortodox si e foarte normal sa nu ai comuniune cu ereticul citeste frate si cartea Sfantului Nectarie :De ce s au rupt de Biserica papistasii – si ai sa vezi ca de mii de ori cei binecredinciosi au rupt comuniunea cu cei rau credinciosi ! iti multumesc ca ai constiinta ortodoxa si nu stergi pe cei ce nu aplauda ,dar spune tu frate :poate fi ortodox un catolic care zice ca ortodoxia e buna? da ,da ,da pentru cei ce calca legea sant caderi mai mici sau mai mari ,dar TOATA lumea zice de daniel ca e eretic !! Si atunci cum sa l mai pomenesc ?Cum sa i zic :stapane ? Pai si curvar este sotul care se culca cu sotia lui stiind ca ea se culca si cu altii !! frate stiu ca nu ti vine sa crezi ce spun dar nu te grabi sa spui ca poti avea o credinta in suflet si alta in afara !! toate bune!

  38. admin zice:

    @george
    la ce te referi, ca mi se pare ca vorbesti fara noima! cine a zis ca un catolic poate fi ortodox doar dupa spusele lui?

  39. george zice:

    un ortodox care se supune unui ortodox ce sustine erezia (cred eu) ca nu mai este ortodox desi el ar zice ca are credinta diferita de episcopul sau ! pentru ca nu e ceva sanatos sa ai comuniune cu cineva cu care nu ai aceasi credinta! atunci in ce e comuniunea :in minciuna? adica mai clar : eu nu pot sa zic ca s ortodox dar ma supun unui patrarh sau episcop sau preot ecumenist ! adica nu pot spune ca s chiar antiecumenist dar ma supun unui ecumenist (adica eretic) !! caci ereticul ca are o erezie mai mare sau mai mediocra sau mai mica sau mai mititica tot erezie este !!uite ca eu nu l pomenesc pe patriarhul ecumenist la slujbe! orice ar fi ! stiu ca fiind sef pe blogul tau iti da senzatia de putere si nu mai ai putere de comcentrare dar eu ca vizitator iti raspund la orice ca sa intelegem ce vorbim ! chestia cu catolicul era o comparatie caci cum nici curvarul care slaveste curatenia trupeasca nu inseamna ca a devenit virtuos asa si catolicul care zice ca ortodoxia e mai buna la fel si cel ce si zice antiecumenist dar il vrea ca superior pe eretic ! erezia are ca urmare pierderea Harului !! caci Harul nu poate fi decat impreuna cu adevarul !! un marturisitor adevarat nu are nici rugaciune comuna cu ereticul nici nu se supune ereziarhului daca vrea ca Harul sa ramana caci harul nu e o energie moarta ci este vie este chiar Dumnezeu duhul Sfant si nu sta in vrajmasii Adevarului ! asa cred si marturisesc si actionez eu ! scuze !

  40. admin zice:

    @george
    asa, si? cine se supune patriarhului ecumenist?

  41. Stefan zice:

    George,acelasi lucru am vrut si eu sa spum si sunt de acord cu ce sustii(erezia este erezi e si se sanctioneaza fem ,iar ruperea de cei care o marturisesc sau sant in comuniune cu ei nu se face treptat sau din iconomie pana la un timp).Nu poti fi ortodox dar in acelasi timp te rogi sau pomenesti pe cei eretici.Nu aceasta este invatatura Sf,Canoane.Dar vad ca ni se impune acest mod in constant.O alta problema -nu conteaza numele ,rangul sau faima celui care nu marturiseste ortodox.

  42. Stefan zice:

    Credca acesta este cel mai bun exemplu :Putem vedea adevărul în povestea excomunicării lui Arie din Biserică. La început , ierarhul mucenic Petru, arhiepiscopul Alexandriei, l-a alungat din comunitate (de la împărtăşanie) în dioceza sa. Câţiva ani mai târziu când Sf. Petru era în închisoare, Arie a simulat pocăinţă şi mai mulţi preoţi, inclusiv viitorii episcopi Achile şi Alexandru au venit la Sf. Petru şi l-au implorat să-l accepte în comuniune (la împărtăşanie).Cu toate acestea, Sf. Petru a refuzat, spunând: “Pe Arie, eu refuz să-l accept, pentru că el a fost alungat din Sfânta Biserică de Dumnezeu însuşi şi excomunicat nu neapărat de judecata mea, cât de a lui DUMNEZEU”. Apoi le-a spus lui Achile şi Alexandru : “Îl blestem pe el, nu prin propria mea judecată, ci prin cea a lui Hristos Dumnezeul meu, care mi-a apărut noaptea trecută. În timp ce mă rugam, după obiceiul meu , o lumină orbitoare a strălucit dintr-o dată în celula mea de închisoare, şi eu l-am privit pe Domnul Iisus Hristos sub înfăţişarea unui tânăr de 20 de ani. Faţa Lui era mai strălucitoare decât soarele, astfel încât nu am putut suporta să privesc asupra măreţiei negrăite a înfăţişării sale.Era îmbrăcat într-o robă albă ruptă de sus până jos pe care o ţinea la pieptul Său cu ambele mâini pentru a-şi acoperi goliciunea. Văzând aceasta, spaima m-a cuprins şi L-am întrebat:”Cine este acela, o Mântuitorule, care Ţi-a rupt îmbrăcămintea?” Domnul a răspuns “Nebunul de Arie a rupt-o prin separarea oamenilor pe care i-am răscumpărat cu sângele Meu. Ia aminte să nu-l primeşti în comuniune cu Biserica.”, Putem spune că Arie a fost înlăturat din trupul tainic al Bisericii de către Hristos imediat ce a început să-şi proclame public erezia, dar a fost înlăturat din organizaţia exterioară a bisericii, la început de către sinoadele locale ale Bisericii Alexandriei sub sfinţii Petru şi Alexandru şi apoi de către primul Sinod Ecumenic de la Niceea.

  43. Stefan si George, pana la un punc sunt deacord cu voi. Dar ce spune Canonul I-II Constantinopol? Studiati Caononul si sa vedem in ce conditii intrerupem pomenirea cu ierarhul eretic. Foarte usor facem pe cineva eretic. Avem discernamant? De de nu discutam cum sa obtinem iesirea din CMB a Bisericlor Ortodoxe? De ce nu cautam sa voebim cu oameni imbunatatiti sa vedem cum sa intrerupem comuniunea cu ereticii invederati. Nu e asa de simplu pe cat pare. Si eu sunt pentru intreruperea comuniunii cu episcopii ecumenisti invederati, dar nu eu, de unul singur ci impreuna si nu dupa mintea noastra patimasa, crezand ca intelegem pe Parinti. Iata ca I-II Constantinopol e muuuuuuuult mai ingaduitor cu cei care pastreaza comuniunea cu episcopul eretic.Eu cred ca probleme de constiinta ar putea sa aiba un preot care are un episcop care invata erezii public. Acela da, ar trebui sa il paraseasca, sa mearga sub alt episcop.

  44. Cezar zice:

    Seara buna va urez si Domnul Dumnezeu sa fie cu noi cu toti ,cei aflati in credinta adevarata .
    Nu ma pricep in cele ce descrie-ti. Dar am sentimentul ,ca nu prea merg treburile, cu conducerea administrativa a biserici noastre dragi ortodoxe romane. Eu ca mirean va intreb ,oare nu ar fi mai bine pentru noi daca am stii cum trebuie in mod oficial sa reactionam impotriva ecumenismului?
    de ce nu se gasesti nimeni, dintre preoti nostri, in adevarata credinta ortodoxa sa ia atitudine si sa spuna ce anume putem face noi mireni ca sa va ajutam pe voi cei lipsiti de curaj in credinta adevarata? cu iertare!

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s