Părintele Mihai Valica – predică la Duminica Infricoşatei Judecăţi

https://apologeticum.files.wordpress.com/2012/02/predica-p-valica-duminica-infricosatei-judecati.pdf

Acest articol a fost publicat în Pentru Mantuire și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Părintele Mihai Valica – predică la Duminica Infricoşatei Judecăţi

  1. LEGIONARUL zice:

    Da, un parinte bun, care stie sa ajunga la inima omului, care marturiseste pentru Adevar, dar imi permit o mica, critica……..putina barba, ar fi mult mai buna, pentru imaginea sufletului si a trupului parintelui! Nu am fost ironic, dar cred ca i s-ar potrivi, ar intra in tiparul marturisitorului ortodox, mult mai bine!

  2. ANDREI zice:

    Va rugam foarte frumos poate reusiti sa postati un articol despre saptamana branzei. Poate chiar reusiti sa vorbiti cu p. Mihai Valica pe aceasta tema. Exista multe dispute intre crestini cu privire la a manca sau nu peste in saptamana branzei.
    De aprox 7 ani in calendarul ortodox de Bucuresti apare dezlegare la peste in saptamana branzei! Atunci la acel moment s-a facut multa dezbinare intre preoti si crestini. Hotararea a fost socotita ca fiind una ecumenica.
    In tipicul sfantului Sava spune ca in sapt alba nu se mananca peste. In Ceaslov deasemenea scrie ca mirenii manaca ca si calugarii in saptamana alba.
    Un profesor de liturgica de la teologie ne-a spus asa:
    saptamana branzei reprezinta sederea lui Adam in Rai acolo unde el n-a mancat carne. In canoane se spune ca e mai pacat sa se manance carne in sapt branzei decat in postul mare deoarece preinchipuie calcarea poruncii din Rai. Carne este socotita orice fel de vietate care are sange. Deci carnea care are sange poate fi numita carne. Frunctele de mare precum caracatitele, stelele de mare, crevetii nu contin sange si de aceea grecii le consuma i n post. De aceea sunt numite si fructe de mare.
    Stim ca trebuie sa facem ascultare de ierarhie si multi preoti merg pe acest fel de abordare: facem ascultare de mai marii nostri si daca undeva se grsesete ei raspund.
    Logis si firesc ar fi ca fiecare crestin sa se sfatuiasca in particular cu duhovnicul pe tema aceasta si sa faca ascultare!
    Exista si un calendar tiparit de p Nicolae Tanase in care scrie ca este facut dupa tipicul Sfantului Sava si totusi are dezlegare la peste in saptamana branzei.
    Exista mai multe tipice ale sfantului Sava? De ce nu reusim sa fim la unison cu totii? De ce mereu suntem in dispute intre noi ? De ce unele eparhii dau dezlegare si altele nu? Am dori un raspuns de la parintele Mihai Valica pe aceasta teme sau de la parintele Iustin Parvu in care sa ni se explice concret cum stau lucrurile. De ce mereu suntem bulversati cu astfel de lucruri.
    Sunt foarte multi preoti care nici macar nu stiu ce sa spuna. Nu cunosc tipicul, nici pravila, nici randuiala si explicatia teologica cu privire la acest lucru si la multe altele. Avem nevoie de o marturisire unitara in ceea ce priveste lucruri importante ca acestea. Atata timp cat se spune ca e mai pacat sa mananci carne in sapt branzei decat in post. Ca in sapt branzei tre sa mancam mancare prunceasca. Este pestele mancare prunceasca?
    Andrei Cotae

  3. Ciprian zice:

    Minunat cuvantul pr. Valica!
    Admin, se poate o smerita rugaminte pentru a putea downloada fisierul?
    Doamne,ajuta!

  4. Cititor zice:

    Încă puţin …

    de Traian Dorz

    Încă puţin – şi ce s-a spus curând o să se-arate,
    se va vedea că ce s-a scris sunt toate-adevărate,
    se va vedea că este-un iad şi este-o Judecată,
    se va vedea cât de-nşelaţi sunt cei ce-au râs odată!

    Încă puţin – şi tot ce-i azi neghină şi ocară
    trimişi cereşti vor arunca în focul mai de-afară
    şi seceriş nemaivăzut va trece peste lume
    că ziua groazei a sosit tot răul să-l sugrume.

    Încă puţin – şi semne mari, puteri ne-nchipuite
    se vor ivi cutremurând privirile-ngrozite
    şi toţi cei care n-au primit credinţa mântuirii
    primi-vor crezul blestemat al hulei şi-al pieirii.

    Încă puţin – şi Dumnezeu, Cel Viu în veci, deodată
    ivi-Se-va, zdrobind pe veci minciuna apostată,
    încă puţin, dar pân’ atunci dureri cum n-au fost încă
    vor încerca nimicitor credinţa cea adâncă.

    Fiţi treji şi vă rugaţi, voi, toţi câţi mergeţi către-aceste
    nemaivăzute vremi şi stări căzute fără veste,
    orice-aţi vedea şi-aţi auzi pe voi să nu vă-nşele,
    căci vai de cei ajunşi atunci nepregătiţi în ele!

  5. Eu stiu ca parintele are o problema de sanatate – dermatologica, altfel ar purta barba.

  6. Psalmul 50 zice:

    @ Radu Delacruce, subscriu si eu: pe pr Mihai Valica l-a atacat preotul pe stil vechi Veniamin Ilie pt faptul ca isi rad parul fetei, iar parintele a explicat ca are o eczema puternica la nivelul epidermei.
    Deci pt astfel de cazuri, se poate face pogoramant.

    Insa pentru ceilalti barbati fara probleme de sanatate, parintele Cleopa spune clar din sfintele canoane: „Cel ce-si rade barba, sa fie oprit de la Sfanta Impartasanie timp de 4 ani”.

  7. LEGIONARUL zice:

    Imi pare bine, ca am primit raspuns, in lagatura cu parintele Mihai Valica si inteleg problema lui, de sanatate! Pentru mine conteaza, ca un preot, sa aiba barba…!

  8. awalterg zice:

    Parintele Cleopa cu ar fi spus de la el asa ceva, citeaza Sfintele Canoane care se gasesc adunate in Pidalion, numit si Carma Bisericii, de Sf. Nicodim Aghioritul.Este important de specificat, pentru ca Parintele Cleopa nu vorbea niciodata fara suport patristic sau scripturistic.

  9. . zice:

    -in Vechiul Testament preotii altor popoare (implicit altor zeitati) se tundeau ritualic (unii erau chei, altii isi radeau parul de pe tot corpul, etc), de aceea pentru a pastra identitatea religioasa a Israelului acest gest de tundere ritualica a fost interzis –Deuteronom 14,1
    -de asemenea in Vechiul Testament exista un vot (o fagaduinta ) a NAZIREATULUI – cel ce depunea acest vot-nazireul- nu se tundea si era supus unor anumite opriri in stilul de viata –alcool, sex, etc- pe o anumita perioada. Hristos a fost nazireu intr-un sens intrucat viata Sa pe pamant a fost dedicata exclusiv slujirii si invatarii. Preotii sunt –dupa modelul lui Hristos- sunt afierositi sau dedicati slujirii lui Dumnezeu de aceea dupa modelul lui Hristos prefera sa-si lase barba. Totusi nu barba il mantuieste pe om. Barbatul are in mod natural barba, iar tunderea barbii nu e conforma cu ideea de barbat. ,,Nu va invata oare insasi firea ca necinste este pentru un barbat sa-si lase parul lung? Si ca pentru o femeie, daca isi lasa parul lung, este cinste? Caci parul i-a fost dat ca acoperamant” (I Corinteni 11, 14-15). E clar ca tunderea parului era practicata in veacul apostolic de catre oamenii de rand. Biserica promoveaza naturalul sau firescul in toate (in viziunea crestina starea naturala sau fireasca a lumii este conforma cu creatia ei si recrearea prin Hristos si asumarea ei de catre omul care se indumnezeieste prin har prin viata crestina) de accea purtarea barbii apare ca o chestiune naturala. Daca din motive obiective (pur si simplu nu e de unde) barba nu creste este o problema de genetica si/sau de sanatate si nu de religie. De asemenea, Biserica nu promoveaza delasarea si murdaria: decat o barba plina de paduchi mai degraba deloc.
    O atitudine fanatica fata de purtatea barbii e asemenea cu opusul ei-tonul cu moda. Ideea generala e aceeasi ca sarutul mainii preotului: odata cu dezvoltarea constiintei religioase si apropierea de invatatura Bisericii barbatul vede lumea altfel si tine mai putin la moda care poate sau nu sa impuna purtarea de barba si se apropie tot mai mult de modelul omului normal-creat de Dumnezeu, recreat si incorporat in Hristos prin Biserica, iar barbatul are in mod natural barba.

    ca o concluzie, cam asa sta treaba cu barba

    un trecator…

  10. Psalmul 50 zice:

    @ Andrei

    Intr-adevar cu ani in urma nu erau atatea dezlegari, dar crestinii din ziua de azi (ma includ si pe mine) abia manifesteaza o pojghita de Ortodoxie, nici vorba de miez, de esenta, de inflacarare.
    Asadar, vazand cum se tanguie multimile de greutatea postului (mai ceva ca evreii in desert) Biserica a randuit ca pestele sa fie degustat mai des. Poate-poate or reusi mai multi sa duca postul pana la sfarsit (nu pana la prasit).

    Postul este foarte important dar nu suficient pentru mantuire. Postul resprezinta ascultare si randuiala.
    Iar…ASCULTAREA este mai mare decat postul. ” Cine face ascultare, Liturghie savarseste „, spune un dicton manastiresc.
    Vom face si noi ascultare de Biserica (ierarhie bisericeasca), pana in punctul cand vom fi invatati erezii, ca de ex: sa zicem Crezul cu adaosul filioqve (cum ne spunea patriarhul Teoctist cu cativa ani in urma – Dumnezeu sa-l ierte ca s-a luat la tranta cu cele 7 Sfinte Soboare), sa botezam prin stropire si nu prin intreita afundare, sa ne consideram infailibili, sa acceptam ecumenismul, etc.
    In concluzie, cand va veni timpul ca ierarhia bisericeasca sa strambe Credinta, abia atunci ii putem scoate in strada ca fiind tradatori si vanzatori de credinta. Dar pana atunci, facem ascultare, pentru ca daca nu facem ascultare de Episcopul locului, nu se inalta la Cer rugaciunile preotului din parohia pe care o pastoreste Episcopul.
    Asa explica parintele Porfirie in cartea „Marturii si Experiente” (editura Bunavestire), ca daca il supara pe Episcop, degeaba se mai roaga pentru ca Dumnezeu nu-l mai asculta.

    Doamne ajuta.

  11. Pingback: ARTICOLE BLOGURI ORTODOXE (26.02.2012) « Saccsiv's Weblog

  12. Psalmul 50 zice:

    Citez din Hristoitia, cartea Sfantului Nicodim Aghioritul : ” Sa nu va incretiti parul capului vostru, nici sa stricati barba voastra. ” (Levitic 19,27) si apoi adauga Sfintii Apostoli: ” Ca toate acestea sunt semnele curviei „.

    Deci daca nu suferi din pricina vreunei boli sau prigoane, si iti razi barba de buna voie, crestine: nu ai nici o scuza pt mutilarea chipului tau.
    Hristos a purtat barba, asa si tu, crestine, poarta-ti podoaba BARBAteasca.

    Nici barba, nici baticul, nici postul, nici privegherea, nu sunt mantuitoare …insa arata un singur lucru : ca te afli in ASCULTARE.
    Iar cine face ascultare, Liturghie savarseste.

    Iar cine este in ascultare, nu se afla in razvratire.

  13. crestinul ortodox zice:

    Vorbesti de ascultare si daca sunt si crede-ma ca sunt episcopi care le impun preotilor pe care ii au in pastorire sa nu isi lase barba sa isi reteze barba vezi material inregistrare despre actele biometrice cu Parintele Gavriil, ucenicul parintelui Paisie Aghioritul dai cautare si afli ca acei preoti romani care au facut materialul sau cei care au inregistrat materialul chiar spun : episcopul de care apartin nu accepta sa-i vada cu barba la vedere si raspunsul par Gavriil a fost unul exemplar pe langa refuzul total al actelor biometrice si acela ca preotii sa poarte barba si par lung asemeni lui Hristos pentru ca si apostolii cand au fost inchisi pentru Hristos aveau preoti la vremea respectiva,dar nu s-au supus preotilor jidovi de la vremea aceea ci au urmat ascultarea de Hristos si au continuat activitatea misionara intrucat domnul Iisus Hristos a trimis pe ingerii sai de i-au eliberat din inchisoare si sa detailam putin despre ascultare
    nu ti se pare acum faptul ca ecumenismul este promovat cu surle si trambite de catre ierarhia bisericeasca ?si chiar sa fie acceptat din moment ce vine „anglicanul „in catedrala patriarhala de la Bucuresti si le” vorbeste inaltator” crestinilor nostri ortodoxi care asculta bietii de ei ,ca niste oite cuminti fara aparare in fata lupului infiorator de urat incat amutesc ba mai mult haideti suratelor sa mergem ,sa ne infratim si sa fim „o turma si un pastor” ohh! erezia ereziilor ,si sminteala de pe urma ” cum sunt date margaritarele in gurile porcilor si ei se vor intoarce si-i vor sfasia pe cei care le-au dat ” , ba mai mult vor inghiti hulpavi multe,multe oite care nu isi vor da seama ca in fata lor se afla nu pastorul adevarat Hristos ci dracul ;
    si astfel iar ma intreb si intreb pe toti care scriu pe acest blog si toti romanii de ce oare Doamne nu se dau cartile pe fata si zacem intro cumplita nesimtire sora cu moartea si pierzarea -undeva pe la treapta 27- a din Scara Sfanta a Sfantului Ioan Scararul si nu stiu cum sa va spun daca neamul asta nu se trezeste il va trezi Dumnezeu prin Mania sa cea cu dreptate pornita impotriva noastra .
    Iar referitor la Par Mihai Valica ascultati cu atentie predica de la Buna Vestire ,intrucat dumnealui spune lucrurilor pe nume , pune punctul pe i aratand pe langa predica cea specifica Sfintei Sarbatori pe care cam toti preotii o fac si atat !nu mai mult ca se supara Ps sau Ips daca arata la popor adevarul despre mizeria si saracia in care traiesc si ca cei care guverneaza si-au pus in cap sa vanda toata Romania si chiar si pe romani intrucat este posibil insa Parintele Mihai Valica pe langa acesta predica legata de Bunavestire arata la sfarsit mizeria ,despotismul,ratacirea in care se zbate cumplit acest neam muribund care intr-adevar nu i-ar mai trebui O catedrala a mantuirii Neamului ci un Parastas al mantuirii neamului sau un Prohod de jelire al neamului pierdut .Fratilor si surorilor timp nu mai este de pierdut intrucat sunt cam multi lupi rapitori ,cu apucaturi de fiara dar imbracati in blani de oi blande si smerite „iradiind de lumina „ca poate asa vor inghiti mai multe oi .
    Doamne Ajuta !

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s