Visul autonomiei iredentistilor maghiari este sustinut direct de regimul Basescu. Marturia unui preot dintr-un sat majoritar unguresc

La fel ca si in 2011, cea mai mare parte din bugetul CJ Harghita este alcatuit din venituri de la bugetul central si doar o mica parte din veniturile proprii ale CJ Harghita.

Astfel, din bugetul total de 186.000 mii lei pe anul 2012, doar 31.156 mii lei sunt venituri proprii ale CJ Harghita.

Aceste cifre dovedesc inca odata despre faptul ca discursul autonomist al liderilor UDMR din Covasna si Harghita este finantat cu fonduri de la Bucuresti si ca mult visata autonomie teritoriala pe criterii etnice ar duce la infometarea populatiei din zona, cele doua judete fiind consumatoare nete de fonduri de la bugetul central.

Este evident de ce UDMR sustine, deocamdata, ca doreste o autonomie si nu o independenta. Pentru ca aceasta autonomie sa fie finantata cu fonduri de la Bucuresti, pentru ca altfel, din punct de vedere economic, visul iredentist maghiar nu este sustenabil.

Bugetul CJ Harghita pe anul 2012

Si alte fapte scandaloase ale maghiarilor iredentisti din functiile Statului Roman

MĂRTURII DESPRE ULTIMII ROMÂNI DIN AITA MARE. INTERVIU cu părintele Iustin Gârleanu, păstorul românilor din Aita Mare, județul Covasna: ”Crucile din cimitirele românești din cele două sate sunt mai numeroase decât membrii comunității românești”!

În luna decembrie anul trecut părintele Iustin Gârleanu a împlinit cinci ani de când păstorește mica comunitate de români din Aita Mare, județul Covasna, o localitate aflată la 37 km de municipiul Sfântu Gheorghe, și 15 km de Baraolt.
Părintele Iustin Gârleanu s-a născut la Brașov, a absolvit Seminarul Teologic Dumitru Stăniloae din Brașov și Facultatea de Teologie din cadrul Universității București.
Aflat într-o zonă în care românii sunt numeric minoritari, părintele Iustin Gârleanu ține aprinsă flacăra românismului și a ortodoxiei într-o parte a României lăsată pradă șovinismului și iredentismului maghiar promovat de organizații extremiste maghiare, unele dintre ele aflate chiar în componența Parlamentului și Guvernului României.
Și pentru că despre soarta românilor din Covasna și Harghita cel mai bine pot vorbi chiar românii care trăiesc acolo, l-am contactat pe părintele Iustin.
Sunteți de cinci ani în Covasna, părinte. Câte suflete păstoriți în acest moment? 
În primul rând doresc să vă salut pe dumneavoastră cât și pe cititorii blogului dumneavostră, români și maghiari deopotrivă. Vă mulțumesc pentru faptul
ca v-ați gândit la mine și pentru că m-ați contactat chiar și prin mijloacele acestea deja convenționale (și mă refer aici la internet) pentru a vă relata aspecte din realitatea văzută prin prisma unui preot ortodox care slujește într-una din cele mai modeste comunități minoritar românești din județul Covasna.
Biserica ortodoxă din Aita Mare
Referitor la întrebarea dumneavoastră, numărul sufletelor pe care îl păstoresc este de 5 familii întregi (soț/soție) în Aita Mare și 8 familii în Aita Medie, aici în numărul acesta nu sunt incluse văduvii și familile mixte, care cu totul în ambele sate nu depășesc 20-25 de persoane.
Care sunt problemele cu care vă confruntați? 
Greu de spus… problemele sunt multiple și în același timp complexe, ca în fiecare parohie de altfel. Din punctul meu de vedere au reușit să ne copleșească două lucruri: SĂRĂCIA și ignoranța. Spun sărăcia deoarce aici nu putem strânge anual un buget mai mare de 2000 de lei. Este foarte greu să te descurci cu acești bani într-un an, sau mai bine spus imposibil. Nu mai vorbesc de faptul că apar fel de fel de lucruri neprevăzute care necesită diverse cheltuieli cărora nu le facem față fără ajutor din ”afară”. De salarizare nu mai vorbesc, dacă nu ar fi acel fond de întrajutorare primit de la Episcopia Ortodoxă a Covasnei și Harghitei nu am mai fi pe aici.
De ce vorbiți și de ignoranță? 
Pentru că atunci când am ales să fiu slujitor în această episcopie am avut alte așteptări de la oameni. Și aici mă refer în primul rând la cei din județele vecine, dar și de la cei cunoscuți și apropiați chiar. Credeam că românii sunt mai solidari, dar, mi-am dat seama ca nu mereu, ci doar atunci când sunt în momente de criză. Am reușit să le fac cunoscute problemele din zonă multor persoane oneste și de bună credință, însă pe mulți alții nu am reușit să-i conștientizez de aceste probleme. Românii din afara celor două județe în marea lor majoritate habar nu au ce se întâmplă aici. Nu se conștinetizează la nivel colectiv, la nivelul întregii societăți civile, că aici este într-adevăr o problemă. Opiniile nu se formează ascultându-i pe oamenii care au de a face cu această zonă ca simplii vizitatori, și care apoi apar pe ecrane la diversele televiziuni, banalizând fenomenul acesta de dispariție a unor comunități întregi de români, în doar 60-70 de ani. Acesta este un fenomen. Ați văzut dumneavoastră pe cineva care, intersat în mod real de această zonă, să vină și să facă un reportaj bine documentat și apoi să-l dezbată cu specialiști fără interese meschine? Eu nu am văzut. Nu am văzut pe vreun jurnalist să vină și să ia vreun inteviu vreunui repezentant al societății civile românești din zonă.
Biserica ortodoxă din Aita Medie
Vorbiți de un fenomen al dispariției românilor din zonă. Ce face Statul Român? Sau ce ar trebui să facă? 
Da, și vă pot oferii și exemple, cum ar fi cele două comunități pe care le păstoresc, plus comunitățile vecine din toată zona Baraolt, cum ar fi Căpeni, chiar Baraolt, Biborțeni, Aita Seacă, Valea Zălanului, și exemplele pot continua. Pentru aceste comunități lovitura de grație a fost în anii de tristă amintire 1940-1944, apoi bineînțeles a contribuit și migrarea oamenilor de la sate către mediul urban.
Uitați exemplul cel mai grăitor, în Aita Mare și Aita Medie nu mai există secție de limba română în scoala generală, a fost pană acum doi ani, unde am predat și eu o oră de religie, dar după ce a venit criza și odată cu reforma învățământului aceste clase au fost desfințate, deși în ambele comunități mai sunt copii care provin din familii de români sau mixte. Și uitați cum odată cu această generație s-a încheiat un proces de maghiarizare pe cale pașnică. Singurul element constitutiv este religia, care mai arată originea sau poate chiar doar numele. Iată deci cum Statul este încă odată neputincios în fața acestui fenomen.
Mă întrebați ce ar trebui să facă Statul… greu de spus după 22 de ani în care nu a făcut nimc. În primul rând să dorească se se implice. Să adopte o strategie, pusă în practică de oameni onești, competenți. NU poți ca Stat, sau ca politician, să faci ceva când nu cunoști fenomenul, sau dacă îl cunoști să îl ignori, marșând pe un multiculturaslim ieftin, de tip slugarnic, așa cum vedem pe la unii politicieni din zonă. O a doua problemă este dezvoltarea zonei. O zonă săracă economic este săracă și ”intelectual”, și atunci oamenii sunt mai ușor de manipulat.
Cum credeți că ar putea cetățeanul de rând să-i ajute pe românii din această zonă? 
În primul rând prin dorința reală de a face acest lucru. Prin dorința de a veni la fața locului și a identifica problemele din această zonă. Prin simpla prezență a oamenilor din Brașov am reușit să-i mobilizez și pe credincioșii din Aita, stârnindu-i să aibe o viață liturgică mai activă, am reușit cu ajutorul acestor oameni proveniți dintr-un mediu pur ortodox, să-i fac să se apropie mai des de Sfântul Potir. Ei, iată rostul celor veniți din ”afară”. Eu în biserică m-am ocupat de sufletele lor, dar ”poteca” până la Biserică a fost ”curățată” de aceștia. Eu cred că românii de aici nu au avut lideri cu adevărat care să-i facă să se simtă mândri că sunt români. Și am văzut asta în 2009 când a fost IPS Ioan într-o vizită pastorală la Aita Medie. Când a intrat în biserică, la vederea dânsului mulți dintre oameni, bărbați și femei, au început să plângă. Era un plâns al bucuriei amestecat cu multă tristețe. Este una dintre imaginile care mă vor urmării toată viața.
Ce ne puteți spune despre comunitatea pe care o păstoriți? 
În general multe lucruri frumoase. Ca în fiecare comunitate sunt și lucruri bune și lucruri mai puțin bune. Munca cu omul este foarte grea, și mai ales în această zonă în care haina preoțească nu este așa respectată ca într-un mediu pur ortodox.
Când am venit în primul an a fost un șoc pentru mine, deoarece la sfârșitul slujbei nici un credincios nu vorbea limba română în biserică. La început i-am judecat și am fost chiar intrigat, nu puteam înțelege acest lucru, dar cu timpul am înțeles că acest lucru nu se poate imputa ca fiind vina lor. Și la ora actuală am câteva femei pe care nu le pot spovedi, pentru că nu știu românește. Dar să nu credeți că m-am resemnat cu ideea că acest lucru ar fi o normalitate.
În rest îi consider niște eroi, care au supraviețuit de-a lungul vremii, și îi prețuiesc pentru acest lucru. Din păcate aceștia sunt ultimii.
De ce spuneți că sunt ultimii? Care este media de vârstă a enoriașilor? 
Când am spus asta să nu vă gandiți că mâine ”voi trage cortina”, dar în 20-30 de ani cam așa va fi, ceea ce în istorie este o unitate neglijabilă de timp. Vârsta medie a parohiei este undeva pe la 63-68 de ani, numai că copiii și nepoții au plecat din zonă spre orașele mari, sau sunt în curs de a face acest lucru. Bineînțeles că acest lucru se încadrează într-o problemă generală la nivel național, numai că acolo unde sunt mulți măcar rămân puțini, dar unde sunt puțini rămân și mai puțini, sau de cele mai multe ori nimic. Ecuația este foarte simplă în cazul acesta. Crucile din cimitirele românești din cele două sate sunt mai numeroase decât membrii comunității românești.
Care este relația pe care o aveți cu reprezentanții celorlalte confesiuni din zona dumneavoastră? 
De respect reciproc. Suntem patru culte în Aita Mare (unitarieni, calvini, catolici și ortodocși) majoritari sunt unitarienii, iar în Aita Medie reformații. Până acum doi ani la fiecare mare sărbătoare creștină (Paști și Crăciun) trimiteam mesaje pastorale frățești din partea parohiei noastre, pentru fiecare comunitate.
Și de ce nu ați mai trimis? 
Pentru că nu mi s-a răspuns niciodată de către nimeni. Consider că dialogul are sens dacă există emițător – receptor. Probabil limba este o problemă.
Credeți că deranjați prin faptul că nu știți limba maghiară? 
Nu, nu cred. Dacă deranjez pe cineva, poate o fac mai mult prin ceea ce reprezint eu, ca haină, ca misiune a mea, ca lider spiritual al comunității românești. Limba nu trebuie să constituie o problemă din punctul meu de vedere, ci acolo unde apar probleme sau resentimente pe tema acestui lucru, acolo este mai mult o problema de bunăvoință.
Este sprijinită în vreun fel parohia pe care o conduceți de către Primăria Aita Mare sau Consiliul Județean Covasna? 
În cei cinci ani de activitate pastorală o singură dată, prin anul 2008, am primit o sumă de 2000 lei de la Primărie, pe care a trebuit să o împart pentru cele două comunități parohiale ortodoxe din Aita Mare și Aita Medie. Și asta datorită epitropului nostru de la Aita Mare, care este conslier local. În primă instanță Biserica Ortodoxă nu fusese luată în calcul la alocarea fondurilor, până când nu mi-am prezentat public indignarea.
Cum se vede din Aita Mare conviețuirea interetnică a românilor și maghiarilor din Covasna și Harghita? 
Destul de controversată aș putea spune.
In ce sens? 
În sensul în care dacă intrii în sfera politicului lucrurile sunt foarte perfide, și… mă opresc aici. Dacă rămâi în sfera socialului, a omului de rând, vezi că în familiile mixte respectul între soți poate fi mai mare decât într-o familie omogenă. În general oamenii se ajută între ei. Și asta o văd în situațile critice mai ales, la o înmormântare atât românii cât și ungurii sunt solidari unii cu alții. Și nu vă ascund că am avut surpriza să văd la o familie nevoiașă de români din Aita Mare cum maghiarii au fost foarte solidari cu ei, poate mai solidari ca românii. Bineînțeles sunt cazuri și cazuri, fiecare caz are specificul lui. De asemenea ingrijitorul pe care îl avem la biserică, este maghiar și foarte conștiincios, și un om extraordinar.
Aș dori să mai adaug faptul că numărul maghiarilor de altă confesiune, care mi-au solicitat să intru și să le sfințesc casele de Bobotează a crescut de la an la an, și aceștia mă așteaptă cu casa primenită și cu multă bucurie. Am o mulțime de lucruri bune de spus despre acești oameni cu care conviețuim.
Ați avut probleme interetnice la nivel de comunitate? 
Eu personal da, numai ca persoana respectivă avea probleme și cu cei de aceeși etnie. Dar, mulțumesc lui Dumnezu, l-am aplanat repede. În general nu cred că ar fi cazul cel puțin din partea noastră, a preoțiilor ortodocși. Și nici nu cred că au existat la nivel de Episcopie astfel de cazuri.
Numai dacă analizezi structura morală a ÎPS Ioan și atitudinea dânsului prin mesajele pe care le transmite permanent în predica sa, iți vei da seama că nu poți avea altă atitudine raportată la exemplul dânsului, decât să urmezi Evanghelia lui Hristos și să propovăduiești dragostea între semeni.
Care este opinia dumneavoastră cu privire la autonomia teritorială pe criterii etnice a așa-zisului ținut secuiesc? 
Eu trăiesc cu crezul că pentru a putea fi preot în zona aceasta, în primul rând trebuie să mai ai ceva în plus în suflet, și anume sentimentul de a fi un foarte bun român. Cu privire la autonomia teritorială pe criterii etnice, consider că este o absurditate, și chiar o anomalie. Unde ați văzut dumneavoastră, în lume, o enclavă etnică în inima unui stat sau a unei națiuni? Nicăieri. Numai la noi există această anomalie artificial creată, de-a lungul istoriei. În schimb din mesajele pe care le trimit politicienii maghiari deopotrivă și diversele grupuri ale societății civile maghiare din țară și diaspora rezultă că prin această absurditate se vrea un preambul a ceva mai mare care ar trebui să urmeze. Toți pașii care se fac în această direcție arată că cineva nu s-a împăcat încă cu istoria de după 1918. Există o educație și o cultură în acest sens de la cei mai mici până la cei mai mari, și aceasta s-a amplificat după 1989. Doar vedem cu toții mesajele din presa maghiară cât de ofensive sunt, uneori chiar provocatoare.
Părintele Iustin Gârleanu
Aveți vreun mesaj pentru clasa politică de la București? 
Da, numai că se va auzi ca și strigătul lui Iona din burta Chitului (balenei). Românii din cele două județe sunt luați în considerare direct proporțional cu miza voturilor pe care le oferă ei ca număr de locuitori în aceste două județe. Nu vedeți că de la căderea comunismului statul român nu a avut nici o strategie pentru românii din zonă, indiferent cine s-a perindat la putere, din păcate. Așa cum același stat român a aplicat o bună strategie de conservare și de dezvoltare a identității românești în zonă, în perioada interbelică. Acest lucru s-a dezvoltat în paralel fără a leza drepturile maghiarilor conlocuitori și majoritari numeric. Din punctul meu de vedere doar Biserica Ortodoxă și instituțiile din jurul acesteia au avut o atitudine permanentă în conservarea identității românești în zonă. În rest totul a fost facut haotic, vag și sporadic.
Vă mulțumesc pentru amabilitate părinte! 
Cu multă plăcere!
a consemnat Dan Tanasă
Cei care vor să ia legătura cu părintele Iustin Gârleanu o pot face pe adresa de email: iustin_garleanu around yahoo.com
Puteți sprijini parohia Aite Mare prin donații în contul bancar afisat pe blogul:
Acest articol a fost publicat în anti-masonerie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Visul autonomiei iredentistilor maghiari este sustinut direct de regimul Basescu. Marturia unui preot dintr-un sat majoritar unguresc

  1. mihailt zice:

    Cand vine vorba de dl Basescu,nu mai e nimic de mirare.
    Tatal dniei sale e roman roman,dar mama se pare e si turcoaica si se pare dnul Basescu nu prea se considera roman,sau oricum nu prea ii pasa de Romania,dupa cum conduce:
    http://www.agentia.org/teoria-conspiratiei/familia-basescu-e-de-origine-turca-33952.html

    Cat despre aiurarile unora,ca Mircea cel Batran ar fi fost cuman,pai sa fim seriosi cumani erau turci,ca un turc intelege codex cumanicus,de era o carte scoasa pentru misionari catolici sa poata vorbi cu cumani (asta cu multa vreme in urma,adica inainte de 1330,cea mai veche copie din Codex Cumanicus pastrandu-se de la acea data).
    Ori turc sa fi trecut la crestin ortodoxie si apoi sa se fi batut cu turcii musulmani,nu prea cred.Ca doar Mircea cel Batran s-a batut mult cu turcii.Plus ca Mircea cel Batran din cum e pictat avea parul rosu si nasul lung si subtire,deci seamana mai mult a roman care e mai spre trac – romanii care sunt mai spre daci au nasul mai gros un pic si nu au parul rosu;oricum dacii cu tracii s-au amestecat si apoi s-au amestecat si cu colonisti adusi de prin Imperiul Roman,care se pare ca erau foarte multi de neam latin si cu ce triburi germanice (in special cu gotzii zice istoria) s-au mai amestecat romanii pe aci,au dat poporul roman.Cu cumani nu s-au amestecat,ca acestia nu erau crestini.Acum eu nu observ pe careva din Romania sa fi pastrat limba latina,ca a fost colonist latin si sa invete pe cei din familia sa limba latina sau pe careva sa fi pastrat limba gotica,ca e de neam got si sa invete pe membri familiei sale,asa cum a facut familia dlui Basescu din partea mamei,din cate se pare sau cum fac aceia (unii unguri) din Ardeal,de nu vor sa vorbeasca romana.
    (gotica e o limba de seamana ceva din limbile de azi cu suedeza/islandeza etc,din ce s-a pastrat;iar latina stiu toti cum e).
    Daca Sfantul Stefan cel Mare a semnat pace cu Imperiul Otoman,a facut asta cu conditia sa nu se amestece Imperiul Otoman in treburile interne ale Moldovei si le dadea ceva tribut in aur (nu mare),dar asta era tot tributul, nu le dadea copii sau mai stiu eu ce.Si nu ar fi obtinut conditiile astea care erau favorabile,daca nu ar fi obtinut cu ajutorul lui Dumnezeu impreuna cu acea oaste moldoveana acele victorii impotriva Imperiului otoman.
    Deci nu se poate zice cum spune in alt articol ceva roman mai cunoscut ca Sfantul Stefan cel Mare “a dat tara pe mana turcilor”.

    Problema cu deznationalizarea care se face in Romania e mult mai ampla decat atat (ce se prezinta in articolul asta).
    Locuitori din zone foarte romanesti,adica unde romani sunt foarte patrioti,de tin traditiile populare,cum sunt Apuseni sau alte zone din Ardeal mai de sat,cum e in Bucovina sau prin satele din Neamt nu prea au ce sa lucreze,sunt sate prin Ardeal unde au plecat cu toti in SUA,ca nu avea ce munci pe acolo,prin Moldova prin nord pe acolo iar nu prea au ce sa munceasca si pleaca in alte tari.

  2. Danielo zice:

    Basescu Traian a avut un tata natural despre care nu se mai stiu multe. Cand a fost in Israel, fosti colegi de clasa, actualmente catateni israelieni, au venit sa il felicite (nu mai stiu ce an era, parca 2009). Cine se aseamana, se aduna?

  3. alexandru zice:

    UDMR se stie ca s-a balacit in oportunism dintotdeauna si nici nu au alta sansa. Nu va face nicio guvernare din iredentist maghiar persoana cumsecade. Numai Dumnezeu poate aceasta. Va atrag atentia insa ca in urma cu 2 ani si ceva consilierul prezidential Avramescu, intr-o iesire la B1TV pe tema iredentismului, a folosit o figura de stil privind finantarea de la buget spunand: sunt de acord sa li se dea nu numai autonomie, ci sa le fie si recunoscut un stat in stat, cu conditia sa dobandeasca, imediat dupa aceea, zero fonduri. Imediat afirmatia a fost deturnata, fiind acuzat ca sustine cauza maghiara, nu adevarul evident: cauza maghiara depinde de bani romanesti, adica e moarta din nascare. Fiti atenti sa nu ajungem sa ne invartim in cerc, asmutiti unii contra altora. Basescu n-are nevoie de autonomie in Ardeal, ci de voturi unguresti. Si din pacate, deindata ce au fost la putere, aceeasi nevoie au avut-o pe rand si PSD, si PNL si altii. Daca nevoia aceasta nu e „corectata” de aparitia unui contracandidat la masina de sprijinit guverne maghiara, vom avea aceasta problema cronic. PRM nu a putut fi un candidat credibil pentru ca e condus de un om (Vadim) pe langa care Basescu beat manga si in ipostaza cea mai dictatoriala cu putinta pare un inger. Acest nefericit om a compromis de fapt cauza pe care pretindea ca o apara, mai si iesind in plin parlament sa zbiere ca Ceausescu a fost un martir al neamului si alte aberatii ejusdem farinae. Problema reala ramane: sa fie contrabalansata nevoia guvernelor de voturi maghiare in parlament.

  4. matei zice:

    @Mihailt
    mama d-nului Basescu a fost romanca si inca o femeie f credincioasa. Rar mi-a fost dat sa vad un om care sa fie asa bland si milos ca acea femeie.Asa ca sa nu judecam noi de aiurea oamenii.

  5. Adrian.I zice:

    @mihailt
    Asa e, tatal lui Basescu e roman, il cheama Itzic.

  6. dadatroll zice:

    Am sieu o intrebare care nunteleg. Nu se exista si Aita Mica numa mare si mijlocie sau medie cum ii zice.

  7. Vasile Zarnescu zice:

    Pentru o minima completare, cititi si:
    http://ro.altermedia.info/politica/ofensiva-antiromaneasca-a-udmr_8141.html;
    http://ro.altermedia.info/minoritati/esenta-hungarismului-este-antiromanismul-3_8973.html;
    http://ro.altermedia.info/politica/victoria-ungariei-asupra-romaniei-pe-arcul-de-triumf_23316.html;
    http://ro.altermedia.info/minoritati/guvernul-tradator-al-romaniei_23359.html.
    Să sperăm că actuala mişcare socială din pieţele principalelor oraş e ale ţării vor duce la o revoluţie veritabilă, a românilor pentru români, caz în care toţi trădătorii vor avea soarta specifică trădătorilor: moartea.

  8. alexandru zice:

    Fratilor, exista un citat aici care iti poate merge la suflet:

    „Aș dori să mai adaug faptul că numărul maghiarilor de altă confesiune, care mi-au solicitat să intru și să le sfințesc casele de Bobotează a crescut de la an la an, și aceștia mă așteaptă cu casa primenită și cu multă bucurie. Am o mulțime de lucruri bune de spus despre acești oameni cu care conviețuim.”

    Iata „ecumenismul” autentic, la lucru :) Care decaderea bisericii, ce pericol masonic. OMUL SFINTESTE LOCUL. Sau poate urmeaza ereticii sa indrepte pe eretici. Sa traiti parinte! Asta e tot ce trebuie aratat celorlalti ortodocsi!

  9. ioana zice:

    Are fundatie sau asociatie parohia din Aita pt donarea acelui 2% ?Nu vad pe bolg decat contul bancar dar fara date de contact.

  10. ioana zice:

    Ma gandesc ca directionarea a 2% din impozitul pe care l-am platit statului pt parohia din Aita ar fi o solutie

  11. Pr. Iustin zice:

    @ioana: intrati din nou pe blog http://parohiaaitamare.blogspot.com/ si veti gasi datele de contact, si formularul. sunt in partea stanga sus. multumim pentru sugestie.

  12. gabici zice:

    Buna ziua ,
    ..va rog deschideti-va ochii..aceasta politica contra romanilor .. este pur politica..toti in aceasta tara in egala masura murim de foame, de frig..nu conteaza ce nationalitate ai..si ungurului i s-au taiat salariile, ajutoarele sociale, clasa politica face diversiune si unii o iau de buna ..cei care profita de aceste bugete , nu este omul de rand ci cei care sunt la putere..
    nici un ungur nu a primit vreun ban in plus la salariu doar pentru ca udmr a primit mai multi banii la buget..

  13. alexandru zice:

    Citat semnificativ din interviu: „Ați avut probleme interetnice la nivel de comunitate?
    Eu personal da, numai ca persoana respectivă avea probleme și cu cei de aceeși etnie.”

    Nu mi se pare delicat si nici echitabil ca acest articol sa poarte tag-ul „bozgori”. Ii include cumva automat si pe cetatenii cumsecade intr-o situatie de ocara. Iar daca cineva umbla pe net cautand acest tag, cauta ceva ce nu trebuie gasit in forma aceasta.

  14. Pingback: ARTICOLE BLOGURI ORTODOXE (16.02.2012) « Saccsiv's Weblog

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s