Arhiepiscopul Ieronim al Greciei condamna UE si FMI pentru masurile antiumane impuse poporului grec

Scrie Emilios Polyghenis:

Un strigăt de agonie pentru viitorul ţării care este amanetat în aceste zile, adresează printr-o scrisoare a sa Arhiepiscopul Ieronim al Atenei şi al întregii Elade către primul ministru L. Papadimos.

Folosind un limbaj dur, Arhiepiscopul menţionează în scrisoarea sa că răbdarea grecilor s-a epuizat şi că nu poate fi ignorat pericolul unor revolte sociale „nici de către cei care comandă, nici de către cei care execută reţetele lor criminale”.

Pensiile au fost tăiate, angajaţii sunt deznădăjduiţi şi nesiguranţa s-a cuibărit în fiecare casă din Grecia, semnalează kir Ieronim.

Singurele aspecte pozitive sunt că în aceste momente, zice kir Ieronim, se evidenţiază nobleţea şi patriotismul pur al grecilor care îi susţin pe cei deznădăjduiţi.

Arhiepiscopul caracterizează toate politicile care au fost adoptate până astăzi (de pildă acordul cu FMI) ca eşuate, subliniind că nu este posibil să se ceară şi alte măsuri, mai dure, dureroase şi nedrepte, „pe aceeaşi linie de impas şi de eşec, ca cea din trecutul nostru recent”.

„Ni se mai impun doze şi mai mari dintr-un medicament care se dovedeşte aducător de moarte” spune Arhiepiscopul în scrisoarea sa către prim-ministru, şi asta lasă porţi deschise dorinţei unora de a ipoteca suveranitatea noastră naţională.
„Amanetarea bogăţiei noastre prezente, dar şi pe cea pe care o putem obţine în viitor din pământul şi marea noastră”, ne duce cu gandul la o „suspectă insistenţă pentru aceste reţete ale eşecului. Pretenţiile lor împotriva suveranităţii noastre naţionale sunt sfidătoare”.

Arhiepiscopul îi cheamă pe toţi să respingă presiunile exterioare şi reţetele lor aducătoare de moarte, susţinând că Elada nu poate să se piardă, nici pentru că unii au crezut asta, nici pentru că alţii şi-o doresc”.

 TEXTUL INTEGRAL AL SCRISORII

“Excelenţa Voastră, domnule Preşedinte, 

Ni se sfâşie inima şi ni se blochează raţiunea cu toate cele care s-au întâmplat în ultima vreme şi continuă să se întâmple în ţara noastră.
Oameni cu demnitate îşi pierd dintr-un moment în altul serviciul şi chiar şi casele. Fenomenul celor fără adăpost şi al celor înfometaţi – fenomen caracteristic vremurilor de ocupaţie – ia dimensiuni de coşmar. Şomerii se înmulţesc cu miile pe zi ce trece.
 La fel şi cu falimentul întreprinderilor mici şi medii. Tinerii noştri, cele mai bune minţi ale ţării, apucă drumul migraţiei. 
Părinţii noştri nu pot supravieţui după dramaticele tăieri de pensii. 
Capii de familie, şi îndeosebi cei săraci, cei cu mulţi copii, muncitorii, se află în disperare în urma repetatelor tăieri de salarii şi a noilor taxe insuportabile.

Rezistenţa nemaiîntâlnită a grecilor se epuizează, furia depăşeşte frica, iar pericolul unei revolte sociale nu mai poate fi ignorat, nici de către cei care comandă, nici de cei care execută reţetele lor criminale.
 În aceste momente dificile şi, fără îndoială, critice suntem datori să înţelegem cu toţii că nesiguranţa, deznădejdea şi depresia s-au cuibărit în fiecare cămin de grec.

 Că au provocat şi, din păcate, continuă să provoace chiar şi sinucideri, ale acelora care nu au putut să rabde drama propriilor familii şi durerea copiilor lor.
 În faţa tuturor acestora, Biserica Eladei valorifică orice posibilitate de solidaritate. Şi este pozitiv că într-o negură atât de densă, se evidenţiază sensibilitatea, nobleţea sufletească şi patriotismul pur al grecilor. 

Ca să ofere o farfurie de mâncare, o haină, un respiro de viaţă celor disperaţi. 

Din nefericire, însă. După cum se vede deja foarte clar, drama patriei noastre nu numai că nu se termină aici, dar ar putea căpăta noi şi incontrolabile dimensiuni. 
Se cer, de altfel, în aceste momente, alte măsuri chiar mai dure, chiar mai dureroase, chiar mai nedrepte, pe aceeaşi linie de impas şi de eşec, ca cea din trecutul nostru recent.
Ni se propun doze şi mai mari din medicamentul care se dovedeşte a fi aducător de moarte. 

Ni se impun angajamente care nu rezolvă problema, ci doar amână temporar anunţatul deces al economiei noastre. Şi ipotechează, în acelaşi timp, suveranitatea noastră naţională.

 Amanetează bogăţia pe care o avem acum, dar şi pe cea pe care am putea-o obţine de pe terenurile şi mările noastre.
Amanetează Libertatea, Democraţia şi Demnitatea noastră Naţională.
Grecii noştri, dezamăgiţi, deznădăjduiţi şi îngrijoraţi, ne adresează întrebări şi ne cer răspunsuri responsabile, sincere şi convingătoare.
Întreabă ce le va aduce ziua de mâine.

Întreabă încotro se îndreaptă patria noastră. Întreabă, în sfârşit, ce poate opri această dramă.

Ce poate să renască nădejdea pierdută. Din nefericire, însă!

În luarea deciziilor, glasurile celor disperaţi, glasurile grecilor, sunt ignorate sfidător.

Din nefericire, astăzi, noi, grecii, nu găsim răspuns nici la cele câte ni s-au întâmplat şi continuă să ni se întâmple, nici la câte ne sunt cerute de către străini.

Este cu siguranţă cel puţin suspectă insistenţa lor pe nişte reţete eşuate.

Şi sunt sfidătoare pretenţiile lor împotriva suveranităţii noastre naţionale. Şi acest lucru este poate cel mai neliniştitor.
De altfel, nu se poate ignora de către nimeni faptul că rezistenţa oamenilor din jurul nostru s-a epuizat; după cum s-a epuizat şi rezistenţa economiei reale.
Şi desigur nu se poate ca în faţa noastră să nu existe şi alte drumuri.
 Drumuri ale învierii duhovniceşti şi ale relansării economice. 
Drumuri ale creaţiei, speranţei şi perspectivei.
 Drumuri deschise pentru fiecare grec şi grecoaică.

Spre aceste drumuri suntem datori să ne îndreptăm cu toţii, cu simţământul pocăinţei, unind nesfârşitele puteri ale poporului nostrum, îndepărtând, în acelaşi timp, şantajele venite din exterior şi refuzând reţetele lor aducătoare de moarte.

Având mai presus de toate, neclintita certitudine că prin ajutorul lui Dumnezeu şi prin încrederea în capacităţile noastre putem să ieşim din impas.

Elada Culturii, Elada Istoriei, Elada Tradiţiilor nu poate să piară nici pentru că unii au crezut asta, nici pentru că alţii s-ar putea s-o dorească. 
Elada noastră poate să stea pe picioarele ei. Poate, din nou, să meargă înainte.

Excelenţa Voastră,
Acest drum îl caută şi îl aşteapta astăzi grecii…”

TRADUCERE, http://acvila30.wordpress.com, SURSA,, ROMFEA.GR

Acest articol a fost publicat în anti-masonerie și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Arhiepiscopul Ieronim al Greciei condamna UE si FMI pentru masurile antiumane impuse poporului grec

  1. Stefan zice:

    Extraordinar de adevarat spusele acestui Parinte al Ortodoxiei universale.Noi Romanii,sunt ferm convins,daca am avea macar un semn de la unul din pastorii turmei din care facem parte cu toti,am iesi cu toti in strada sa ne sprijinim in lupta impotriva celor uzurpatori de de natiune si mai ales de suveranitate !

  2. lica zice:

    In B.O.R. , nu sunt decat slugarnici si mafioti , care preamaresc dictatorul poporului roman, cel mai iubit fiu al lui Satana -Traian Basescu.

  3. ines zice:

    Fratilor, rugati-va sa nu inceapa al 3-lea Razboi Mondial.Spuneti-le la preoti sa se roage pt asta.
    Al 3-lea razboi mondial a inceput.Noi vom afla mai tarziu de la televizor
    http://ziarero.antena3.ro/article/view/id/13180

  4. Antonin zice:

    Apoi , sa-mi fie cu iertare , dar cine i-a pus pe greci sa se imprumute ! A venit vremea scadentei , trebuie sa dea banii inapoi ! Ar trebui sa mai invete si ei sa munceasca , nu sa stea toata ziua si toata noaptea prin taverne ! Politicienii lor ca si ai nostri ,au ajuns la fundul sacului ! Somnul ratiunii naste monstrii ! Frumos cuvantul parintelui , dar sa-i indemne sa mearga si la munca ! Japonezii au fost si mai rau , dar muncesc ! Grecii , ca si romanii , nu !

  5. Antonin zice:

    Scuze , am vrut sa spun: Politicienii lor , ca si ai nostri , au furat pana au ajuns la fundul sacului !

  6. Mihai zice:

    @ Antonin
    Prietene, aberezi! Unde sa munceasca lumea? Nu vezi ca tara asta se scufunda pe zi ce trece? Sau faci propaganda?

  7. Antonin zice:

    Pe camp , la agricultura !

  8. alexandru zice:

    @lica: sa te ierte Dumnezeu pentru ce spui. daca tu crezi ca poti condamna biserica ortodoxa ca intreg, esti hulitor contra lui Dumnezeu, chiar daca o faci fara sa stii. Pe fond, ma tem ca luarea de pozitie a IPS este perfecta in continut si tardiva cu 10 ani ca moment. Nu stiu cine era pe scaunul sfintiei sale acum 10 ani, poate tot dansul, ar fi trebuit sa trimita mesajele acestea atunci, nu acum. ca si in privinta job-urilor disponibile: eu am acum 3 slujbe, dar m-am pregatit sa le am de minim 5 ani inainte sa le pot avea, punand la o parte meseria de medic, cea de baza, care se pregateste minim 20. nu putem, din pacate, contracara rele clocite pe termen lung cu atitudini bataioase pe termen scurt. atitudinea ca BOR ar trebui sa sustina o revolta este smintita si declar acest lucru fara rezerve. sa presupunem ca vine acea revolta si rastoarna tot, cu ce va schimba aceasta profilul de munca al celor implicati – cu nimic. au trecut vremurile cand cadea comunismul si se schimbau perspectivele si au trecut si timpurile heirupismului. parintele Teofil Paraianu a fost intrebat de studenti de la ASCOR daca e bine sa ne rugam pentru examene si a dat un raspuns formidabil pe care il citez oridecateori se pomeneste de implicarea bisericii in domeniul laic: desigur fratilor, este bine sa ne rugam, ca pentru orice alta lucrare a noastra, dar va atrag atentia ca exista si atei care iau examene cu note maxime fara sa se roage. deci examenele trebuie luate cu stiinta si abia apoi cu rugaciune, altfel va rugati ca Dumnezeu sa va binecuvanteze lenea si nepriceperea. asa este si in politica, tampenia ca BOR trebuie sa… si trebuie sa… este pe alaturi de carare, BOR nu va scoate de la Dumnezeu decat putina mila pentru neputinta nevinovatilor daca noi, cei multi, nu incepem prin a lucra vrednicia proprie, inainte de a racni pe ulite ca nu exista la altii. deci, cu ceva lipsa de modestie va intreb, si-a lucrat careva din voi trei slujbe cu minim 3 ani inainte de criza? ati anticipat candva cand ne era mai bine ca pot veni vremuri grele? ati luat aminte la visul lui faraon talcuit de iosif? daca nu, veti vinde pamanturile din cei 7 ani grasi lui faraon, si faraon va fi oricare ajuns la putere. puteti sa-l schimbati de n ori, va ramane faraon, cata vreme noi nu suntem taiati imprejur la inima.

  9. Stefan zice:

    Imi cer scuze daca primul meu mesaj a creat sminteli.Afirm doar ca bine ar fi daca unul din parintii nostri ar iesi in fata sa ne indemne la refuz de carduri,cipuri si alte satanisme si miscari ecumeniste destinate devierii Ortodocsilor pe alta cale decat cea adevarata.
    Am discutat personal cu un parinte si mi-a spus ca nu au voie sa faca afirmatii de nici un fel pe nicaieri,altfel isi vor pierde postul si chiar pot fi caterisiti.Intelegeti acum contextul exprimarii mele ?
    Dimpotriva,nu noi trebuie sa ne erijam in judecatorii nimanui .si mai mult a acelora dintre pastorii Ortodocsi care gresesc.Suntem aici sa ne pastram Ortodoxia indiferent de conjunctura la fel cum au procedat si strabunii nostri,si trebuie sa ne indarjeasca si mai mult faptul ca pastorii nostri au interdictii de a lua atitudine desi mai sunt multi care vorbesc si o fac fara nici un fel de griji lumesti( se stiu aceia ).Sfantul Maxim Marturisitorul a avut limba taiata pentru Iisus Hristos iar noi daca ne consideram Crestini Ortodocsi,sa fim in stare sa fim ca Sfintii nostri !
    ORTODOXIE sau Moarte !

  10. Doina zice:

    DE ADMIRAT ATITUDINEA PREOTILOR DIN GRECIA.PREOTII ROMANI CE ATITUDINE AU LUAT?
    NU SE DISCUTA NIMIC DESPRE CE SE INTIMPLA IN TARA ,NU-I INTERESEAZA DE SUFERITA OAMENILOR PT.CA CEI CU FUNCTII DE CONDUCERE IN CADRUL BISERICII , SUNT MASONI SI COLABOREAZA FOARTE BINE CU ORGANIZATIILE OCULTE, CARE VOR SA INSTAUREZE MAREA ORDINE MONDIALA,SA EXTERMINE UN NUMAR MARE DE OAMENI SI CEI CARE RAMAN SA-I CIPUIASCA SI SA-I TRANSFORME IN SCLAVI.RUSINE SATANE IN SUTANE.

  11. Alexandru zice:

    Alta femeie care comenteaza preoti. Se pare ca e un sindrom. Hai sa ma stradui sa-ti raspund. In secolul 3 (pe vremea prigoanelor) a aparut o erezie, numita donatista, care spunea ca preotii care au comis abjurare sunt cazuti definitiv din har, si ca tainele slujite de ei sunt invalide. erezia avea motive clare – sub prigoana idolatra multi preoti abjurasera ca sa scape, crezand ca lepadarea e pro forma. Dupa dispute aprinse, s-a ajuns la urmatoarele concluzii si ele sunt predanie a bisericii:
    – calitatea tainelor nu depinde de vrednicia slujitorului ci de hirotonie (nu mai poate sluji deindata ce e caterisit) si pronuntarea corecta a liturghiei conform dogmelor si traditiei. cu alte cuvinte, un preot, si mason, si sodomit, si vanzator de droguri si ucigas, poate sluji cata vreme nu sfinteste taine anapoda. altfel, NIMENI NU E VREDNIC SA SLUJEASCA ORICUM, asa se si canta la intrarea cu darurile: nimeni nu este vrednic
    – daca ar depinde calitatea tainelor de ce-ti place sau nu tie la un preot, nu s-ar termina disputele niciodata, ca dupa ce veti cere sa nu fie mason, veti cere si sa aiba cutare si sa n-aiba cutare si fiecare va avea parerea lui. de aceea Sf. Ap. Pavel a cerut episcopilor sa fie cu luare aminte si sa suprime asemenea certuri, indicand clar motivele de caterisire si incetand orice alte discutii
    – nu poate fi subiect de acuza de caterisire barfa, dovezile gen „asa stim noi”, lecturile de pe blog sau acuze intre clerici din motive de invidie si stapanire lumeasca. o acuzatie ducand la caterisire trebuie sa fie intemeiata pe dovezi solide, fiind foarte grava.
    – cel mai important: dovedesti ca nu intelegi calitatea hirotoniei. hirotonia este stabilita de insusi hristos tocmai pentru a preveni ca pacatele preotilor sa afecteze cultul, si stiind ca insusi apostolul Petru a fost vulnerabil si s-a lepadat. daca ar trebui sa asteptam preoti cum cere lumea, ireprosabili, am avea 1-2 la un oras intreg si restul oamenilor ce ar face, ar muri fara taine?
    – preotii din Grecia au adus masoneria in Romania in momentul specific cand Nicolae Mavrocordat l-a exilat si practic asasinat pe ierarhul martir Antim Ivireanul si apoi el si rudele lui au inscaunat si la Bucuresti si la Iasi ierarhi masoni. iti multumesc pentru ignoranta crasa fata de problemele create noua de lepadaturile grecesti fanariote. daca-ti plac asa mult, du-te in grecia, ai sa vezi popi cu narghileaua in gura jucand poker dupa slujba, batai cu rupt capete pentru stapanire lumeasca, ierarhi care vor sa scape de jurisdictia lui Bartolomeu cu pretextul ca e mason dar cu realitatea faptului ca Bartolomeu conduce o biata parohie in Istanbul cu 1000 de suflete, ei conduc mitropolii cu zeci de milioane de euro buget si s-au saturat de ascultare. iar la Athos sa dea D-zeu sa nu vezi asuprirea crunta la care sunt supusi calugarii romani ca sa plece de acolo si sa ramana totul al grecilor si cum ii ocarasc pe „valahi” in toate felurile. asadar potoleste-te si nu-ti mai fa biserica de ocara. daca chiar ai cauta clerici buni, ai gasi imediat. mie ultima data mi-a luat trei zile mari si late.

  12. Alexandru zice:

    @Stefan: printr-o coincidenta, „ortodoxie sau moarte” e numele unei fituici grecesti unde am citit „sa rupem picioarele valahilor” (aromanii bunaoara) si „Grecia numai a grecilor” pe subiectul „purificarii de straini” a Athosului, fara care, credeau acei rataciti, nu mai vine Hristos sa restaureze bizantul. Regret sa te dezamagesc, singurul loc unde gasesti curatenia perfecta este potirul impartasaniei. Si desigur celelalte sfinte taine. Lasati grecii sa-si vada de uscaturile lor. Acum plang, dar exista medici, avocati si potentati greci care au vile, masini de lux, iahturi si n-au platit un euro toata viata taxe. Sunt oameni acolo care au iesit in strada cu poalele in cap ca vor pensionare la 57 de ani (!!) ca-i ucide statul cu munca. Acelora trebuia sa le predice, si cu cuvinte aspre, nu cu dulceturi ca sa-i intareasca in ideea ca ei n-au gresit cu nimic. Societatea greaca e scindata de mult, eu am avut colegi greci cu parinti comunisti emigrati pe vremea dictaturii coloneilor, si vorbeau cu totul altceva decat ortodoxie, dar nici cei care-i prigoneau nu erau mai de soi, ca-i interesau numai bani si stapanire.

  13. Olivia zice:

    Domnule Alexandru, v-as cere si eu parerea intr-o privinta. Am mai pus acesta intrebare si mi s-a raspuns, de catre persoane avizate, problema e ca sugestiile erau antagonice, asa ca tot nu am ajuns la o concluzie. In consecinta, va spun pe scurt: preotul care este inca duhovnicul meu s-a pensionat, fiind inlocuit de alt preot, de cateva luni. Preotul nou-sosit a slujit impreuna cu reprezentantii altor culte, participand la slujba de „sfintire” a „bisericii” de gheata de la Balea Lac, la inceputul anului acestuia. Nesesizandu-se nimeni, nu se pune problema de caterisire, pe aici prin Ardeal e la moda sa fii ecumenist. Eu am aflat din presa si de pe internet, acum vreo 2 saptamani si ne-am intristat groaznic. Duhovnic imi va ramane tot preotul cel batran, dar botezul fiicei celei de a doua, care se va naste peste o luna jumatate, cu ajutorul Domnului si al Sfintei Sale Maice, va trebui sa fie oficiat de noul preot, potrivit „jurisdictiei”. Conform canoanelor, ar trebui caterisit, dar, nepunandu-se acesta chestiune in discutie, mai putem vorbi de un botez valid?
    Am citit ce ati scris despre erezia donatista si cred ca in acest caz nu este vorba de „pronuntarea corecta a liturghiei conform dogmelor si traditiei”, dupa mintea mea de muiere nepriceputa.
    O sa va rog sa imi raspundeti, daca va este cu vrere (cu stiinta, nu ma indoiesc), fara a ma acuza de sindromul muierilor care ataca preoti. Ma gandesc la copilul ce va veni si la vina noastra-sabie a lui Damocles-daca ne batem joc de increstinarea lui, Dumnezeu sa ma ierte daca gresesc.
    Va multumesc anticipat.

  14. alexandru zice:

    Atata vreme cat nu s-au luat masuri disciplinare contra lui si nu este pronuntata suspendarea din slujba, sau caterisirea, preotia respectivului parinte este operanta si valida. Va atrag atentia, daca cititi „Jurnalul fericirii” ca Nicolae Steinhardt a fost botezat de 4 preoti din 3 culte, doi ortodocsi si doi de alte confesiuni. Si in extremis, desi era vorba de o sfanta taina, pentru ca era vorba de solidaritatea crestinilor in puscarie in fata ateismului comunist, nu numai ca este de socotit un gest bun, ci chiar o dovada ca si cel mai ratacit credincios tot e mai bun decat un bolsevic persecutor. Evident crezul a fost spus conform ritului ortodox. Acesta este un caz special, dar cu atat mai mult, slujirea cu alte culte, cata vreme nu merge la cele 7 sfinte taine ci numai la ierurgii sau rugaciuni in comun este in realitate o chestiune canonica si disciplinara de examinat, dar in niciun caz o problema de caterisire. Sa mai luati nota ca se citeaza pe net (trunchiat, uneori intentionat trunchiat) canoane care au fost emise la sinoade locale sau pentru situatii ale unor erezii „nesuferite” (care denaturau rau marturisirea ortodoxa), un exemplu fiind interdictiile clare sa se slujeasca cu arieni (pentru ca negau Sf. Treime, deci nu puteau fi socotiti crestini) sau cu iconoclasti (pentru ca practic era imposibil fara caderea din ortodoxie). Situatiile mai nuantate privind alte culte si rugaciuni care nu ating dogma pentru ca se refera la parti minore ale cultului, pana la urma merg la o chestiune simpla: ce credeti ca e bine, sa vada ereticii rugaciunile ortodoxe sau sa nu le vada deloc? Daca sunteti intr-un restaurant la o petrecere laica si un baptist spune „Tatal nostru”, refuzati sa-l spuneti ca e „rugaciune cu ereticii”? Hai sa avem putin discernamant, altfel vom ajunge ca orice intalnire cu un ratacit sa devina imposibila si nu in felul asta se vor intoarce vreunii la ortodoxie; cat priveste ortodocsii care sa cada, hai sa ne uitam la rezultatele de pana acum: ati vazut vreun eretic convertind pe cineva? Mai mult decat sporadicele situatii de pana acum? Eu vad cu totul altceva, in 1990 si anii imediat urmatori ne intalneam in Piata Universitatii si protestam contra mizeriei comuniste care inca nu murise si ne asezam jos si veneau preoti si spuneam rugaciuni. Credeti ca am auzit vreodata pe cineva spunand „baptistii sau catolicii sa iasa, ca nu ne putem ruga cu voi?”. Am asistat la o slujba de sfintire a unei sali de sport in Ardeal. Au fost ortodocsi, grecocatolici si catolici, dar slujba e de domeniul ierurgiei, nu al tainelor. Bun, mie mi se pare legitima situatia intrucat sala va fi frecventata de elevi din cele 3 confesiuni. Am urmarit rugaciunile. Catolicii au spus crezul lor, cu filioque, ortodocsii pe al nostru. Raspicat si clar. Iar nu vad nicio problema. Toata lumea de acolo stia despre ce e vorba. Revenind la caz, cata vreme hirotonia e valida, tainele sunt valide, pot sa faca adeptii denigrarii ortodoxiei romanesti oricat scandal. Hirotonia de aceea este instituita, ca sa fie protejat credinciosul de pacatele preotului, oricare ar fi ele, poate fi si frate de cruce cu un lepadat de credinta si vrajitor, e raspunderea lui cata vreme respecta ritul. Ca nu e bine sa faca asocieri prea frecvente cu alte culte, este perfect adevarat, dar nici extrema celalata nu e grozava, sa incepem sa subminam autoritatea bisericii pentru lucruri marginale si in tot acest timp trec probleme grave pe fondul unor certuri fara sens. Va intreb insa altceva, au iesit ticalosi la rampa sa spuna ca IPS Serafim Joanta este ecumenist, ca aproba casatorii mixte. Asa sa fie, casatoria este de domeniul sfintelor taine. Chiar daca IPS Serafim este mitropolit al unor eparhii in exil, unde sunt romani amarati care au emigrat poate de mult, si au trebuit sa-si ia soti si sotii dintre straini, se poate merge cu acribia canoanelor pana la a zice „nu au binecuvantarea bisericii decat daca-si convertesc sotii” (desi in vremea apostolica, atunci cand un sot era pagan si celalalt crestin nu erau transate lucrurile atat de drastic). Acum insa vin si va pun problema: cuviosul parinte Rafail Noica este fiul unui ortodox si al unei anglicane, mama dansului convertindu-se abia mai tarziu, odata cu tunderea in monahism a fiului. Eu cred ca o casatorie mixta se judeca dupa roade si cand roadele sunt asa, binecuvantat sa fie de toata ortodoxia pantecele de englezoaica „eretica” in care a iesit asa rod. Deci, intrucat biserica mai spune ceva: chiriarhul are autoritate suprema pana la sinod ca sa judece caz dupa caz si sa decida daca se aplica acribia sau iconomia canoanelor, ce folos cred unii mireni ca-si iau substituindu-se acestei autoritati – ceea ce din punct de vedere al duhului e cu neputinta iar din punct de vedere al mantuirii este cu primejdie? Avem ierarhi, aveti incredere in ei. Ei pot judeca de la caz la caz. Proorocul David era nepot de moabiteanca, adica, in litera legii, numai stranepotii lui puteau fi socotiti curati. Ce-ar fi fost sa zica arhiereii „nu ti se cuvine nici sa intri in templu, ca avem lege?” S-ar fi chemat ca aplica legea sau ca lupta cu Duhul? Pentru oricare alt nepot de moabiteanca, ei totusi au aplicat legea. Asa sa facem si noi. N-a zis nimeni ca raspunderea de arhiereu e mica, dar tocmai de aceea NU O FACETI A NOASTRA. Daca exista insa vreun dobitoc asa dobitoc sa-si inchipuie ca va cadea in erezie tot sinodul, acela nu mai are nevoie sa fie ispitit de ecumenism, deja a pierdut ortodoxia.

  15. alexandru zice:

    Sa mai fiti atenta ca, judecand lucrurile in ansamblu, pretentia aplicarii „exacte” a canoanelor este de fapt de sorginte catolica. Echilibrul acribie (rigoare) si iconomie (relaxarea masurilor prea aspre intrucat judecatile lui Dumnezeu nu ne sunt intotdeauna cunoscute, ca sa nu spun ca sunt aproape intotdeauna necunoscute) este sinteza adevarului de cult ortodox. Misiunea de episcop sau mitropolit nu este a unui automat care constata situatia si taie pe calapod. Cine spune asa ceva habar n-are ce este aceea sa fii arhiereu ortodox. Exista situatii marunte cand un arhiereu sau chiar un cleric de rang mai mic trebuie sa fie aspru, dar exista si situatii cand „daca nu va prisosi dreptatea noastra” peste a ratacitilor, vom fi noi judecati aspru. O sa va dau un exemplu – la un spital unde am lucrat faceau practica si calugarite ortodoxe si catolice care urmau sa devina asistente. Si cele ortodoxe si cele catolice erau sub indrumarea si verificarea (buna idee!) a unui preot, atat cel ortodox cat si cel catolic venind periodic pentru aceasta. Si s-a intamplat ca „al nostru” le-a surprins pe ortodoxe vorbind urat de „papistase” si imediat a devenit aspru si a zis „sora, stii, canonic ai dreptate, dar stii ce am vazut eu care ar fi trebuit sa-ti prisoseasca inainte, ca papistasele cum le zici tu nu stramba din nas la sters bolnavii cei mai murdari la fund, nici la carat tzucalul, nici la spalat mizerii, si pentru ca ai nasul sus iti dau un canon: de cate ori iti pute ceva, sa te gandesti ca asta e parfumul tau de calugarita”. Si cata dreptate a avut, caci ce mila si ce smerenie este sa miroasa bietul om urat, ca l-a incovoiat nevoia, si sa vada pe „binefacator” stramband din nas? A bon entendeur, salut. Sa incepem distrugerea ecumenismului de la „a prisosi dreptatea noastra” si atunci la rugaciunile in comun alea de care se tem alarmistii veti vedea aceeasi dreptate prisosind. Iar daca nu prisoseste dreptatea peste a lor, caderea din ortodoxie este numai o chestiune de timp. Sa ne fereasca Dumnezeu si sa ne ajute sa fim asa cum e nevoie!

  16. alexandru zice:

    Cu acestea, fara sa fi epuizat nici pe departe fondul problemei, va spun ca poate eu pot fi un „laxist” dar sunt asa prin natura profesiei, pentru ca, acolo unde boala aduce suferinta, Domnul si Mantuitorul nostru insusi a dat dovada de uriasa iconomie, asa ca domeniul meu poate aduce o ispita si o inclinare pentru a fi larg la interpretari. Cred insa, pe de alta parte, ca nu trebuie sa ucidem viata cu litera, si va dau un exemplu inca din Vechea Lege cum a batjocorit Dumnezeu pe cei care, crezand ca aplica bine canoanele de atunci, de fapt strambau legea – iata deci un citat din Proorocul Agheu (Haggai):

    10. În ziua a douăzeci şi patra a lunii a noua, în anul al doilea al lui Darius, a fost cuvântul Domnului prin gura lui Agheu proorocul, zicând:
    11. „Aşa zice Domnul Savaot: Cere, deci, preoţilor o hotărâre la aceasta:
    12. Dacă cineva ia carne sfinţită în poala hainei lui şi se atinge cu poala de pâine sau de bucate fierte, de vin, de untdelemn şi de orice mâncare, oare se vor sfinţi acelea?” Şi au răspuns preoţii şi au zis: „Nu!”
    13. Şi a zis Agheu: „Dacă cineva spurcat, prin atingerea de un mort, se atinge de vreunul din lucrurile acestea, oare ele se spurcă?” Şi au răspuns preoţii şi au zis: „Se spurcă!”
    14. Şi a răspuns Agheu şi a zis: „Aşa este poporul acesta şi aşa este neamul acesta înaintea Mea, zice Domnul şi tot aşa este şi cu lucrul mâinilor lor: tot ceea ce ei aduc jertfă este spurcat.
    15. Şi acum luaţi aminte la cele din ziua de azi şi la cele mai dinainte, când încă nu se pusese piatră pe piatră în templul acesta al Domnului!
    16. Aduceţi-vă aminte când voi veneaţi la o grămadă de douăzeci de măsuri, şi nu erau decât zece, şi la teasc ca să scoateţi cincizeci de măsuri şi nu găseaţi decât douăzeci.
    17. Căci am bătut cu rugină şi cu mălură şi cu grindină toată munca mâinilor voastre, dar voi nu v-aţi întors către Mine”, zice Domnul.
    18. Cercetaţi cu mintea cele ce s-au întâmplat de azi şi mai în urmă, din ziua a douăzeci şi patra a lunii a noua, ziua în care s-a pus temelia templului Domnului! Şi fiţi cu băgare de seamă!
    19. Sămânţa nu se află oare în hambare? Via, smochinul, rodiile şi măslinul n-au mai rodit. Dar începând din ziua aceasta voi da binecuvântarea Mea!”

    Este mult de comentat aici, dar in esenta proorocul face de bataie de joc pe preotii care nu intelegeau ca, aplicand legea asa, se imputina sfintenia si se inmultea spurcaciunea, caci ei considerau cele spurcate apte sa spurce cele sfinte, dar nu si pe cele sfinte apte sa sfinteasca cele nesfintite. Este un model de luare aminte sa nu imputinam harul sub pretext de ascultare, mai ales ca Dumnezeu spune lamurit ca nu pentru ascultarea (rea… putina…) de care suntem in stare vor fi roadele multe, ci pentru ca judecatile sunt in mana Lui. Asa sa ne ajute Dumnezeu!

  17. Stefan zice:

    @Alexandru ,de fapt „ελευθερία ή θάνατος „in grafia latina „eleftheria i thanatos” care a fost ptr. greci inceputul miscarii de eliberare de sub „unii”,fratii nostri Grrecii Ortodocsi indiferent ce ai spune raman fratii nostri precum Sarbii,Rusii,Ucrainenii ,toti Ortodocsii ar trebui sa considere un deziderat aceste cuvinte fara de care nu meritam sa traim in aceasta viata!
    Eu mi-am ales acest deziderat asemanator cu al Grecilor deoarece fiinta noastra nu are nevoie de altceva decat de credinta stramoseasca si anume ORTODOXIA,iar eliberarea spirituala a noastra de sub inselatoriile lumesti a inceput demult .
    Dl.Alexandru,esti liber sa alegi ce cale iti doresti ,prin ecumenism sau alta cale spirituala care in final prin inselatorie tot acelas final va avea,ratacirea de la dreapta credinta!
    Eu unul nu sunt atat de erudit precum esti alegand cu grija citate si conspectand ingrijit anumite fraze contextuale insa repet,Ortodoxia este un prilej de afirmare a Romanismului ,nu un apanaj al Romanilor ci o lege a strabunilor care si-au lasat avere,mosii,viata,ba si-au indemnat si copiii nevinovati sa nu refuze mucenicia prin taierea capului si ii aduc aici in ajutor pe strabunii mei Sfintii Brancoveni ! Sau daca nu este de ajuns sa iti mai spun de Sfantul Stefan Cel Mare ori de cel necanonizat inca Voievodul Mihai Viteazu cel crescut in Muntele Athos daca accepta altceva decat Ortodoxia ?
    Citand cele scrise de dvs. :”au iesit ticalosi la rampa sa spuna …”,se intelege ca acei ticalosi sunt cei care isi pastreaza calea,Ortodoxia,insa ptr. tine sunt ticalosi si gata.
    Sunteti vreun judecator al Ortodocsilor ? Sau nu stiti ce primesc cei care se erijeaza in judecatori prin afirmatii sau invinuiri?
    Aveti mesaje care sunt inselatoare si unsuroase iar miezul lor este sec.Sminteli se numesc aceste mesaje si nu este decat o parere de a mea un simplu scribalau in timpul liber si un viitor Crestin Ortodox ! Spun viitor Ortodox deoarece inca nu am ajuns la acel nivel precum Sfintii inchisorilor care si-au iertat calaii ce i-au torturat si batjocorit bestial !
    Eu nu pot sa ii iubesc pe cei care fac rau neamului meu incepand de la Decebal si pana acum,si mai ales pe cei care sunt in afara Ortodoxiei.Asa sunt eu construit si nu pot fi ipocrit precum papistasii pomeniti de dvs. mai sus si care sunt in erezie de la schisma si sunt unii dintre cei mai bogati oameni de pe planeta (sa remarcati ca nu am spus nimic ofensator la adresa cuiva ci doar realitatea),iar faptul ca Grecii nu s-au lasat „calcati”in picioare sau Sarbii carora le-au,de fapt ne-au,distrus Sfintele Biserici Ortodoxe si la fel au ripostat cu arma in mana nu inseamna ca sunt altceva decat patrioti.Sau nu este bine sa fim patrioti ?
    „Catolicii au spus crezul lor, cu filioque, ortodocsii pe al nostru. Raspicat si clar. Iar nu vad nicio problema” v-am citat si va spun doar ca aduc o erata la cele scrise de dvs. si anume Crezul Ortodox este al nostru si nu al vostru al celor paraleli cu Ortodoxia.
    Afirmati:”Daca sunteti intr-un restaurant la o petrecere laica si un baptist spune “Tatal nostru””, refuzati sa-l spuneti ca e “rugaciune cu ereticii?”,da domnu’ Alexandru,eu unul refuz sa spun rugaciunea domneasca alaturi de sectanti,de cei care nici cruce nu au pe cladirea lor si mai ales nu spun aceasta rugaciune prin restaurante ci doar la fel ca stramosii mei in Sfintele Biserici Ortodoxe sau atunci cand am nevoie dar nu prin restaurante ! Nu sunt altfel decat ei !
    Ardelenii nu sunt asa cum spuneti in dorul lelii unii Ortodocsi,altii catolici altii atei sau altii cu sortulete,nu dom’le,Ardelenii sunt acei Romani care isi purtau Tricolorul la subsoara cojocului atunci cand Ardealul a fost invadat de migratorii huni care si azi se comporta la fel,care huni au ucis cu bestialitate copii,femei,batrani inchisi in Sfanta Biserica ORTODOXA,intelegeti dl.Alexandru,ORTODOXA si nu de alta confesiune careia apoi i-au dat foc !
    Ce parere aveti domnu’Alexandru,se mai poate spune ca noi Ortodocsii suntem la fel cu unii dintre cei care sunt lupi in blanuri de miei ? Mai suntem egali in marturisirea Lui Iisus Hristos in orice ipostaza sau imprejurare ?
    Ati participat la clipa ( de ieri parca ), Piata Universitatii ’90 dar stiti ce am strigat la baricada de la Inter in 21 Decembrie ’89 ? Exista DUMNEZEU ! Asta am strigat atunci cu multi Romani alaturi dintre care azi unii sunt in patria cereasca,unii sunt „eroi” cu acte,altii prin parlament iar la slujba de 40 de zile de pomenire a celor ucisi atunci in Decembrie ’89(slujba tinuta in ’90 la Troita tot Ortodoxa),a slujit un preot Ortodox dl.Alexandru ! Si va spun asta ca sa intelegeti smerenia Ortodocsilor dl.Alexandru si faptul ca noi Romanii avem starea asta de a nu face rau altora tocmai din faptul ca structura noastra asa ne este faurita de Bunul Dumnezeu,de smeriti dl.Alexandru si nu de naivi ori lasi !
    Deci dl.Alexandru,nu incercati sa va mascati abil cuvintele caci ecumenismul este un apanaj al celor doritori de sminteala de la Ortho Doxa !
    Iubiti-va neamul si credinta stramoseasca pentru ca fiecare vom fi judecati individual,in familie si apoi ca si neam iar acolo sus vom fi intrebati : dar pentru neamul tau,ce ai facut ?
    Am intalnit multi medici,ingineri sau simpli comercianti buni vorbitori de limba Romana insa asta nu inseamna ca erau Romani ptr. ca erau chinezi,senegalezi sau arabi,desi aveau cetatenie Romana!
    Repet,nu ma erijez in nimic,nu polemizez,este parerea mea stricto senso despre comentariile dvs. si nu va incordati prea tare dl.Alexandru ca ptr. mine si 90% dintre Romani va fi doar atat :
    ORTODOXIE sau Moarte !

  18. Dumitru zice:

    Asa trebuie sa fie pastorii ADEVARATI ,ai lui HRISTOS ! .Ai nostrii sant f. putini care se stiu mai cu barbatie maximul 10 banuiesc. ? .Ce/l mai cunoscut si adevarat este P. Amfilohie Branza .Totul se trage din regimul lui CEASCA ,cei care s/au last ca ,lasii in cercul lor ,au fost lasati in libertate , iar cei adevarati ,in inchisori……….Ma intreb ca ,un fraier …..? ,.bun dar a venit libertatea de ce OARE mai au ”FRICA”, foarte multi dintre ei ,de ce nu se UNESC si sa faca toti impreuna ce trebuie in numele DOMNULUI si tarii. Desi ei toti stiu totul ca ,acest popor in toate istoriile tarii ,in luptele cu dusmanii tarii ,ei au fost tot timpul cu poporul . SE lasa in ghearele lui SATANA ,din cauza materialismului ,de buna voie ,din pacate ? ,si noi poporul sarmanii , fara pastori ,vom merge cu tot cu tara in autodistrugerea neamului si DREPTEI CREDINTE ,castigand diavolul masiv . UNDE slujiti voi oameni buni si la cine oare …….?

  19. DUMNEZEU SA/I LUMINEZE PE EI PASTORII ,SI NOI PE LANGA EI…..?

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s