Se intampla in Patriarhia Rusa – Mitropolia Moldovei: erezia ereziilor, ecumenismul, pusa in fapta

Site-ul oficial al parohiilor mitropoliei Moldovei din Italia informează despre următorul eveniment:

Ca în fiecare an, între 18 și 25 ianuarie, în multe părți din lume se celebrează Săptămîna de rugăciune pentru unitatea creștinilor [detalii importante despre această curvie duhovnicească mondială se pot citi aici] în timp ce în altele se celebrează de Rusalii. La fel această întîlnire ecumenică a avut loc și în orașul Vicenza, Italia, la întîlnire fiind prezentă biserica catolică reprezentată de către noul episcop a episcopiei de Vicenza mons. Beniamino Pezziolli, iar bisericile ortodoxe la rîndul său au fost reprezentate de către prot.mitr. Veniamin Onu (Mitropolia Moldovei), părintele Cristian Manasturean (Episcopia Română), părintele Milivoje Topić (Episcopia Sîrbă), William Jourdan (Biserica Metodistă). Fraza aleasă pentru Săptămîna de rugăciune din 2012, luată din scrisoarea Sfîntul Pavel către Corinteni (cf 1 Cor 15, 51-58) este: „Toți vom fi schimbați prin victoria Domnului nostru Isus Cristos”. […]

Site-ul mitropoliei Moldovei scrie următoarele despre prot. Veniamin Onu:

Născut în comuna Satul Nou, raionul Cimişlia, de mic copil a avut un sentiment aparte pentru biserică şi nu lipsea niciodată de la slujbele religioase care aveau loc la biserica din sat. De aceea, după absolvirea studiilor medii incomplete a urmat Seminarului Teologic din Chiţcani (1999), iar apoi Academia Teologică din Chişinău (2006). Concomitent, din 22 ianuarie 1996, timp de aproape o lună a activat în calitate de diacon, iar în luna februarie a aceluiaşi an, devine preot la biserica din satul Pervomaisc, r. Căinari, unde a slujit timp de patru ani.

În anul 2000, primeşte binecuvântarea Mitropolitului Vladimir, de a construi o nouă biserică în Chişinău, str. Munceşti, cu hramul „Naşterea Maicii Domnului”, timp în care desfăşoară servicii religioase pe acest teritoriu într-o încăpere provizorie.

Ideea de a deschide mai multe biserici în Italia s-a ivit în anul 2002.Tot atunci a început şi pregătirea actelor necesare pentru aceasta. Peste un an această idee se materializează, iar din 2003 până în prezent, Părintele Veniamin Onu slujeşte lui Dumnezeu şi credincioşilor în Italia.

Acest lup în piele de oaie a fost hirotonit preot avînd nici mai mult, nici mai puțin de 22 de ani, faptă anticanonică, întrucît Sfintele Canoane rînduiesc hirotonirea în preoție începînd cu 30 de ani, iar întru diaconie de la 25 (canonul 14 Sinodul 6 a Toată Lumea; canonul 11 Sinodul de la Neocesareea).

Cu toate studiile sale „teologice”, acesta nu crede în dogmele și învățăturile de bază ale Bisericii Ortodoxe. Crezul ortodox glăsuiește: Cred într-Una, Sfîntă, Sobornicească și Apostolească Biserică; mărturisesc un botez întru iertarea păcatelor, …”, dogmă călcată în picioare de slujitorul lui Antihrist prin participarea publică și conștientă a acestuia la slujba ecumenistă. Iată în ce constă exact această slujbă, în formatul inventat de ereticii și apostații de la Consiliul Mondial al Bisericii (”Biserica lui Antihrist”), structură din care face parte de decenii și mitropolia Moldovei:

RÎNDUIALA SLUJBEI ECUMENISTE

(P: Cel ce prezideaza slujirea; L: Cel ce citeste; A: Adunarea)

A Deschidere

Imn de intrare

(In acest timp, membrii clerului si persoanele care intervin in timpul slujirii pot sa intre in procesiune)

P: Slava Domnului nostru Iisus Hristos, dragostea lui Dumnezeu si comuniunea Sfantului Duh sa fie totdeauna cu voi cu toti.
A: Si cu duhul tau.

Introducere
Dupa aceasta deschidere sau prezentarea persoanelor prezente, poate sa aibe loc o scurta introducere ce permite prezentarea temei. Cel ce prezideaza poate spune, de exemplu:

P: Va voi anunta o taina. Noi nu vom muri toti, dar toti vom fi transformati.
A: Slava Domnului care ne-a dat biruinta prin Domnul nostru Iisus Hristos.
P: In Hristos, Dumnezeu este Biruitor.
Biruinta trece prin efort si lupta. Rugandu-ne si luptand pentru deplina unitate a Bisericii, noi vom fi noi-insine – ca de altfel si traditiile carora apartinem – schimbati, transformati si asemenea lui Hristos. Crestinii vor sa faca acest efort impreuna, fara triumfalism, in smerenie, servind pe Dumnezeu si aproapele dupa exemplul lui Iisus Hristos. Pentru ca noi lucram pentru unitate, atitudinea pe care o vrem este sa cerem lui Dumnezeu sa fim impreuna.

Rugaciunea de deschidere

P: Dumnezeule Atotputernic, prin Hristos, Tu ne-ai spus ca cel care vrea sa fie primul sa se faca ultimul, si servitorul tuturor. Ne punem in prezenta ta, stiind bine ca prin puterea crucii ai castigat. Te rugam pentru ca Biserica Ta sa fie una. Invata-ne sa acceptam cu smerenie ca aceasta unitate sa fie un dar al Duhului Tau. Prin el sa ne schimbam, sa ne transformam si sa fim asemenea Fiului Tau, Iisus Hristos.
A: Amin.

Rugaciune de pocainta

P: Dumnezeule Atotputernic, cu toate ca unitatea ne-a fost data in Hristos, noi persistam in dezbinarea noastra.
A: Doamne miluieste!
P: Ne impietrim inimile cand auzim Evanghelia. Miluieste-ne pe noi!
A: Doamne miluieste!
P: Nu te servim in fratii si surorile noastre. Miluieste-ne pe noi!
A: Doamne miluieste!
P: Neascultarea lui Adam si a Evei ne-a adus suferinta si moartea, si creatia s-a vatamat si dezbinat. Miluieste-ne pe noi!
A: Doamne miluieste!
(Pastram un timp de tacere)
P: Dumnezeu Atotputernic sa ne miluiasca si sa ierte pacatele noastre si sa ne conduca la viata eterna.
A: Amin

B. Cuvantul lui Dumnezeu
Lecturi biblice: Habacuc 3, 17-19; 1 Corinteni 15, 51-58; Ioan 12, 23-26.
Imn/Cantare
Predica
timp de liniste sau muzica instrumentala

Crezul (de exp. Simbolul Apostolilor sau cel de la Nicea-Constantinopol)

Imn/Cantare

In acest moment se aduce „oplatki” si se plaseaza pe o masa centrala.

C. Rugaciuni pentru unitate si transformare

P: Uniti in Hristos care ne da biruinta, sa ne rugam Domnului:
Pentru Biserica, Trupul lui Hristos: pentru ca sa traim cu adevarat aceata unitate, ca sa primim Sfantul Duh. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru responsabilii Bisericilor noastre: ca sa fie fideli unitatii la care sunt chemati toti crestinii. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru toate natiunile din lume: ca ele sa traiasca in pace unele cu altele si ca ele sa promoveze dreptatea pentru toti. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru toate fiintele umane: ca sa fim buni administratori pe pamant. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru toti concetatenii nostri: ca sa fim transformati si ca sa stim sa ne ingrijim unii de altii. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru bolnavi si pentru cei care sufera, ca sa fie transformati prin prezenta Ta care vindeca. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru ca toate familiile si toate caminele, ca incercarile si bucuriile lor sa isi gaseasca plenitudinea in dragostea Ta. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Pentru muribunzi, ca sa fie reconfortati de prezenta Ta. O Dumnezeule, forta noastra:
A: Transforma-ne prin slava Ta.
P: Doamne, fii in mijlocul nostru si acorda-ne unitatea si pacea.
A: Amin.

Rugaciunea catre Domnul
P: Cand discipolii cer lui Iisus: „Invata-ne sa ne rugam„, El le raspunde: „Cand va rugati, spuneti:
A: Tatal nostru (Poate fi cantat).

Semnul pacii si partajarea „oplatek”-ului

In Polonia, exista obiceiul de a partaja o paine azima numita „oplatek” (la plural „oplatki”), acasa si la biserica, de Craciun.Fiecare primeste un „oplatek”. Se imparte pe urma, rupandu-se o bucata din cel pe care il tine altcineva in mana si se mananca. Facand aceasta se adreseaza urari. Aceasta partajare a „oplatek”-ului exprima unitatea, dragostea si iertarea. Va invitam sa faceti acest gest in semn de pace si unitate.

P: Pacea Domnului sa fie cu voi totdeauna.
A: Si cu duhul tau.
P: Sa schimbam un semn de pace.

D. Incheiere

Imn (o colecta se poate face in timp ce se canta)

Rugaciune de angajare

P: Ne amintim ce spune Apostolul Pavel in Prima Epistola catre Corinteni (1 Cor. 15, 57-58):

Sa dam slava lui Dumnezeu, care ne-a adus biruinta prin Domnul nostru Iisus Hristos; Astfel, fratii mei iubiti, sa fim fermi, neclintiti, facand mereu progrese in lucrarea intru Domnul, stiind ca osteneala voastra nu este in zadar in Domnul.

Binecuvantat sa fie Domnul, care ne conduce la unitate!
Parinte, iti consacram aceasta saptamana de rugaciune pentru aprofundarea unitatii noastre in Hristos. El a invins moartea, si ne-a chemat la o viata noua in duh. Si te rugam sa fim:

P: Transformati de Hristos Cel ce Slujeste –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Transformati de atenta rabdare a Domnului –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Transformati de Slujitorul care Sufera –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Transformati de biruinta Domnului asupra raului –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Transformati de pacea Domnului Inviat –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Transformati de dragostea neclintita a lui Dumnezeu –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Transformati de Pastorul cel Bun –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!
P: Uniti in imparatia lui Hrostos –
A: Da-ne, si impreuna vom fi!

Binecuvantare de final

Binecuvantara poate fi data de responsabilii diverselor Biserici, dupa formula urmatoare sau alta:

P: Domnul sa fie cu voi.
A: Si cu duhul tau.
P: Dumnezeu sa va binecuvinteze si sa va pazeasca.
Dumnezeu sa faca sa straluceasca pe chipurile voastre si sa va acorde slava.
Fie ca Domnul sa va pazeasca sub privirea Sa si sa va dea pace.
A: Amin.

Sau:

P: Dumnezeul Atotputernic sa va binecuvinteze, Tatal, Fiul si Duhul Sfant.
A: Amin.
P: Mergeti in pacea Domnului!
A: Dam slava lui Dumnezeu!

Imn de incheiere

Imn al Fraternitatii ecumenice internationale (versuri de Barbara Kilar si Josef Budniak pe muzica compozitorului Wojciech Kilar) – compus in 1990

Vino la noi Doamne acum si imparateste in inimile noastre.
Fi calauza noastra acum si totdeauna.
Aduna-ne si fa sa fim unul.
Fa din noi poporul lui Dumnezeu in unitate.
Doamne, fi pentru noi adevarul si calea,
Indeplineste proiectele Tatalui si fa unitatea noastra.
Vino, si vezi viata noastra si da-ne pacea.
Fa ca noi sa fim uniti in Iisus Hristos, Domnul nostru.
Amin.

Ce spune Biserica lui Hristos despre fapta săvîrșită de Mitropolia Moldovei prin reprezentantul său din Italia? 

  • Matei 7:15: „Luati-vã aminte de proorocii mincinosi, care vin cãtre voi în vesmintele oilor, iar dinlãuntru sunt lupi rãpitori.”
  • Matei 24:24: „Cã se vor scula hristosi mincinosi si prooroci mincinosi si vor da semne mari si minuni, cît sã însale, de va fi cu putintã, si pre cei alesi.”
  • Faptele Apostolilor 5:29: „Si rãspunzînd Petru si apostolii, ziserã: A asculta trebuie pre Dumnezeu mai mult decît pre oameni.”
  • Fapte 20:28: „Luati drept aceea aminte, si vouã si la toatã turma întru care pre voi Duhul Cel Sfânt v-au pus socotitori, ca sã pasteti Biserica lui Dumnezeu, pe care o au câstigat prin sângele Lui.”
  • Fapte 20: 29-30: „Pentru cã eu stiu aceasta cã vor intra, dupã venirea mea lupi grei între voi, necrutînd turma. Si dintre voi, singuri se vor scula bãrbati grãind îndãrãtnicie, ca sa tragã pre ucenici dupã dînsii.”
  • Romani 16:17-18: „Si rog pre voi fratilor sã socotiti pre aceia ce împerecherile si smintelile fac afarã de învãtãtura care voi ati învãtat, si vã abateti de la ei. Pentru cã unii ca aceia Domnului nostru Iisus Hristos nu slujesc, ci pîntecelor lor, si prin bunãcuvîntare si bun grai însalã inimile prostilor.”
  • Galateni 1:8: „Ci mãcar de noi sau înger din cer va binevesti vouã afarã de ce am vestit vouã, anathema sã fie!”
  • Efeseni 4:5: „Este un Domn, o Credintã, un Botez.”
  • Efeseni 4:14-16: „Ca sã nu fim prunci, învãluindu-ne si purtîndu-ne cu tot vîntul învãtãturii, cu rãtãcirea oamenilor întru viclesug, spre mestesugirea înselãciunii. Ci adeveriti fiindu-I, cu dragoste sã crestem la El toate, Carele este capul Hristos.”II
  • Tesaloniceni 2:15: „Drept aceea fratilor, stati si tineti învãtãturile carele v-ati învãtat, ori prin cuvânt, ori prin cartea noastrã.”
  • II Tesaloniceni 3:6: „Si poruncim vouã fratilor, întru numele Domnului nostru Iisus Hristos, sã vã feriti voi de cãtre tot fratele ce umblã fãrã de tocmealã, si nu dupã învãtãtura care au luat de la noi.”
  • I Timotei 4:1: „Iarã Duhul aievea zice cã în cele de apoi vremi, se vor depãrta oarecare de cãtre credintã, luînd aminte la duhuri de înselãciune si dãscãlii ale dracilor.”
  • I Timotei 4:6-8: „Acestea arãtîndu-le fratilor, bun slujitor vei fi lui Iisus Hristos, hrãnindu-te cu cuvintele credintei si ale celei bune învãtãturi, cãreia ai urmat. Iar cele spurcate si bãbesti basme le pãrãseste si te învatã pre tine cãtre buna credintã.”
  • I Timotei 4:16: „Ia aminte tie si învãtãturii: rãmîi întru acestea; pentru cã aceasta fãcînd si pre tine vei mîntui si pre cei ce te ascultã.”
  • I Timotei 6:20-21: „O, Timotei, ce ai pus înainte pãzeste, depãrtîndu-te de cele spurcate glasuri desarte si prigoane ale stiintei celei ce e cu mincinos nume, cu care unii lãudîndu-se, împrejurul credintei nu nimerirã.”
  • II Timotei 4:3-4: „Cãci va veni o vreme cînd nu vor mai suferi învãtãtura sãnãtoasã ci – dornici sã-si desfãteze auzul – îsi vor grãmãdi învãtãtori dupã poftele lor si îsi vor întoarce auzul de la adevãr si se vor abate cãtre basme.”
  • Tit 3:9-10: „Iar cele nebune cercãri si graiuri de neamuri si pricini si sfãdiri de lege, pãrãseste-le, pentru cã sunt nefolositoare si desarte. Pre omul eretic, dupã întîia si a doua mustrare, pãrãseste-l, stiind cã s-a îndãrãtnicit unul ca acela si pãcãtuieste, fiind singur de sine osîndit.”
  • Iacov 2:10: „Pentru cã cine va pãzi toatã legea, dar va gresi într-o singurã poruncã, s-a fãcut vinovat fatã de toate poruncile.”
  • I Petru 5:2-3: „Pãstoriti turma lui Dumnezeu, datã în paza voastrã, cercetînd-o nu cu silnicie, ci cu voie bunã, dupã Dumnezeu, nu pentru cîstig urît, ci din dragoste. Nu ca si cum ati fi stãpîni peste Biserici ci pilde fãcîndu-vã turmei.”
  • II Petru 1:20-21: „Dar mai înainte de toate, trebuie sã stiti cã nici o proorocie a Scripturii nu se tîlcuieste dupã socotinta fiecãruia. Pentru cã niciodatã proorocia nu s-a fãcut din voia omului, ci oamenii cei sfinti ai lui Dumnezeu au grãit, purtati fiind de Duhul Sfînt.”
  • I Ioan 4:1: „Iubitilor, nu dati crezare oricãrui duh, ci cercati duhurile dacã sunt de la Dumnezeu, fiindcã multi prooroci mincinosi au iesit în lume.”
  • I Ioan 4:6: „Noi de la Dumnezeu suntem; acela ce stie pre Dumnezeu aude pre noi; carele nu este de la Dumnezeu nu ascultã pre noi (apostolii).”
  • II Ioan 1:10-11: „De vine oarecine cãtre voi si aceastã învãtãturã nu aduce, nu-l primiti pre dînsul în casã si „Bun venit” lui nu-i ziceti. Pentru cã acela ce-i zice lui „Binete” se amestecã cu lucrurile lui cele rele.”
  • Apocalipsa 12:3-4: „Si iatã balaur mare de foc avînd capete sapte si coarne zece si preste capetele lui steme sapte. Si coada lui trãgea a treia parte din stelele cerului si le puse pre ele la pãmînt.” (citatele scripturistice sunt preluate din Biblia de la 1688, Bucuresti)
  • Psalmul 100:9: „Cel ce grãieste nedreptãti nu va sta înaintea ochilor mei.”
  • Psalmul 118:126: „Vremea este sã lucreze Domnul, cã oamenii au stricat legea Ta.”
  • Canonul 10 al Sfintilor Apostoli: „Dacã cineva s-ar ruga, chiar si în casã cu cel afurisit (scos din comuniune) acela sã se afuriseascã.”
  • Canonul 45 al Sfintilor Apostoli: „Episcopul, presbiterul sau diaconul, dacã numai s-ar ruga împreunã cu ereticii, sã se afuriseascã, iar dacã le-a permis acestora sã sãvîrseascã ceva ca si clerici (sã sãvîrseascã cele sfinte), sã se cateriseascã.”
  • Canonul 46 al Sfintilor Apostoli: „Episcopul sau presbiterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim sã se cateriseascã. Cãci ce întelegere poate sã fie între Hristos si Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?”
  • Canonul 47 al Sfintilor Apostoli: „Episcopul sau preotul de va boteza din nou pe cel cu botez adevarat, sau de nu va boteza pe cel spurcat (cu botezul fals) de catre necinstitorii lui Dumnezeu, sa se cateriseasca ca unul ce-si bate joc de crucea si moartea Domnului si nu deosebeste pe adevaratii preoti, de preotii cei mincinosi ai ereticilor.”
  • Canonul 64 al Sfintilor Apostoli: „Dacã vreun cleric sau laic intrã în sinagoga iudeilor sau a ereticilor ca sã se roage, sã se cateriseascã si sã se afuriseascã.”
  • Canonul 6 al Sinodului V local de la Laodiceea (343): „Nu este îngãduit ereticilor a intra în casa lui Dumnezeu dacã stãruie în eres.”
  • Canonul 32 al Sinodului V local de la Laodiceea: „Nu se cuvine a primi binecuvîntãrile ereticilor, care sunt mai mult absurditãti decît binecuvîntãri.”
  • Canonul 15 al Sinodului al Nouãlea din Constantinopol (861)”Cei ce propovãduiesc public eresul sau îl învatã în Biserici, sã fie îndepãrtati de comuniunea cu credinciosii si afurisiti, ca unii ce fac schismã si sfãrîmã unitatea Bisericii.”
  • Din cuvântul Sinodului al VII- lea Ecumenic (Niceea, 787)”Sã nu faceti nici inovatie, nici omitere în Predania pe care am pãzit-o cu evlavie pînã acum. Deoarece toti cîti s-au pãstrat înlãuntrul Sfintei Biserici Universale, nu au primit nici adaosuri, nici omiteri. Si cu mare pedeapsã va fi condamnat cel ce va face fie adãugiri, fie omiteri.”
  • Sinodul de la Constantinopol din anul 1724″Cei care vor dezerta de la Ortodoxie si vor pãrãsi pãrintestile si dreptele dogme ale credintei si Predaniile obstesti ale Bisericii si vor decãdea si se vor îndepãrta cu inovatii si cu credinte absurde si cu obiceiuri eterodoxe si vor falsifica si vor mãslui adevãrul Ortodoxiei, acestia nici nu mai sînt, nici nu se mai numesc crestini cu adevãrat, ci se taie si se despart de totalitatea mãdularelor Bisericii si a crestinilor, ca niste eterodocsi si inovatori si se izgonesc afarã din sfîntul staul ca niste oi rîioase si mãdulare putrede.”
  • Sfîntul Ioan Gură de Aur: Dacă cineva contraface măcar o mică parte a chipului regelui pe moneda regală, în felul acesta o falsifică; la fel şi în credinţa cea adevărată, acel care va schimba chiar cât de puţin în ea, o vatămă pe toată. Căci dacă, pe de o parte, dogma este răstălmăcită, şi înger de ar fi, să nu-l credeţi. Nimic nu foloseşte viaţa virtuoasă, dacă credinţa nu este sănătoasă. Dacă episcopul sau clericul este viclean în chestiunile credinţei, atunci fugi şi leapădă-te de el. Cel care doreşte mântuire personală, cel care vrea să fie un adevărat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela caută la corabia lui Noe scăpare de potop. Cel care are teamă de trăsnetul straşnic al anatemei, care omoară sufletul şi trupul, acela să ia asupra-i dulcele jug al dogmelor Bisericii lui Hristos, să-şi îmblânzească îndărătnicia cugetului său, cu ajutorul legilor bisericeşti şi să se supună în toate maicii sale – Biserica… După mine, pacea nu este aceea care se ţine pe saluturile şi mesele comune fără rost, ci pacea întru Dumnezeu este cea care vine de la unirea duhovnicească.
  • Sfîntul Ioan Iacob de la Neamţ (+1960): Iar câtiva dintre slujitorii Sfântului Altar din ziua de azi defaimă aceste sfinte canoane, numindu-le «bariere ruginite». Canoanele insuflate de Duhul Sfânt prin Sf. Apostoli si prin Sf. Parinti ai celor sapte Sfinte Soboare a Toată Lumea si zic: «Canoanele, de multa vechime pe care o au, au ruginit.» Nu zic ca ei de multa grasime si nefrica de Dumnezeu li s-a întunecat mintea si au napârlit, cazându-le si parul si barba si mustata, facându-se ca femeile. Cum e chipul Domnului si al Sfintilor si cum e chipul lor? De aceea, Sfintele Canoane ale Sfintilor ei le calca în picioare, dar predica sus si tare ca sunt ortodocsi”.
  • Sfîntul Teodor Studitul (+826): „Atunci când Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: „Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cârmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia îsi câstiga existenta? … Nu am nici cadere, nici vreun interes în chestiunea asta. Daca voi veti tacea si veti ramâne nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramâi tacut si dezinteresat?” „Sinodul nu este aceasta: sa se întruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar daca ar fi multi; ci sa se întruneasca în numele Domnului, spre pace si spre pazirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapînirea de a încalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite, si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra… Sf. loan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati în comuniune cu ei.” „Avem porunca de la însusi Apostolul Pavel ca, atunci cînd cineva învata ori ne sileste sa facem orice alt lucru decât am primit si decât este scris de canoanele Sinoadelor ecumenice si locale, acela urmeaza a fi osândit, ca nefacând parte din clerul sfintit. Nici un sfânt nu a încalcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfânt, daca ar fi calcat-o.” „Si chiar daca am fi pacatosi în multe, totusi suntem ortodocsi si madulare ale Bisericii Universale, îndepartându-ne de orice erezie si urmând oricarui Sinod recunoscut ca a toata lumea sau local. Si nu numai acestora, ci si hotarârilor pe care le-au luat si le-au propovaduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desavârsit, ci pe jumatate, cel care crede ca are dreapta credinta, dar nu se alatura dumnezeiestilor Canoane.” (Migne, PG Epistola II, 81)
  • Sfântul Nichifor Marturisitorul, patriarhul Constantinopolului (+828): „Si chiar daca foarte putini ramân înlauntrul Ortodoxiei si a bunei credinte, acestia sunt Biserica si în mâinile lor se gaseste autoritatea si apararea asezamintelor Bisericii. Si daca acestia ar trebui sa sufere pentru buna credinta, aceasta va fi vesnica lauda pentru ei si li se va darui mântuirea sufletului.” (Stupul Ortodox, 2000)
  • Sfântul Grigorie Palama (+1340): „Cei ce sunt în Biserica lui Hristos apartin adevarului, iar câti nu apartin adevarului, nu sunt nici în Biserica lui Hristos.”
  • Sfântul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului (+1444): „Credinta noastra este dreapta marturisire a Parintilor nostri. Cu ea, noi nadajduim sa ne înfatisam înaintea Domnului si sa primim iertarea pacatelor; iar fara de ea, nu stiu ce fel de cuviosie ne-ar putea izbavi de chinul cel vesnic. Toti Dascalii, toate Sinoadele si toate dumnezeiestile Scripturi ne îndeamna sa fugim de cei ce cugeta în mod diferit si sa ne îndepartam de împartasirea cu ei.” „Invataturile dascalilor apuseni nici nu le cunosc, nici nu le primesc, încredintat fiind ca sunt înselatoare, în materie de credinta ortodoxa nu exista concesie. Distrugerea credintei obstesti este pierzarea de obste a tuturor. Chestiunile credintei ortodoxe nu admit iconomia. Niciodata nu s-au îndreptat cele bisericesti prin solutii de mijloc, între lumina si întuneric poate cineva sa spuna ca exista ceva de mijloc, numit înserare sau amurg; dar intermediere între adevar si minciuna nu poate nimeni sa gândeasca, oricât s-ar stradui. Mijloc de împacare între adevar si minciuna nu exista! In problemele de credinta nu încape pogoramântul si iconomia, deoarece pogoramântul provoaca împutinarea credintei. Asta ar fi egal cu a spune: Taie-ti capul si du-te unde vrei.” „Noi pentru nimic altceva nu ne-am despartit de latini, decât pentru ca sunt nu numai schismatici, dar si eretici. Pentru aceasta nu trebuie nicidecum sa ne unim cu ei!”„Acela care îl pomeneste pe papa ca arhiereu ortodox este vinovat si latino-cugetatorul trebuie considerat ca un tradator al credintei. Prin urmare, fugiti de ei, fratilor, ca si de împartasirea cu ei, pentru ca unii ca acestia sunt apostoli mincinosi, lucratori vicleni. Nu este altceva de mirare daca si ispititorii lui Satana se preschimba în îngeri ai dreptatii, al caror sfârsit va fi dupa faptele lor.” „Ii rugam, si ce nu le spuneam care sa poata sa atraga chiar si inimile de piatra: sa revina la acea buna conglasuire pe care o aveam mai înainte si între noi si cu Parintii nostri, când toti spuneam aceleasi si nu exista în mijlocul nostru schisma… caci altfel parem „a cânta în gol” sau „a coace pietre” sau „a semana pe pamânt pietros” sau „a scrie deasupra apei” sau câte altele spun proverbele despre cele imposibil de realizat.” (Scurta scrisoare, P G 159, 1931 C)
  • Declaratiile vremii despre misiunea sfântului Visarion Sarai (+1701) în Ardeal: „La îndemnul lui, în multe locuri poporul nu mai merge la biserica, nu se serveste de preotii uniti, mortii si-i îngroapa fara prohod si fara mângâeri duhovnicesti, copiii si-i boteaza prin femei batrâne si se întâmpla si alte pagube duhovnicesti de felul acesta.” (din Proloage, vol.I, editia din anul 1991, dupa care citatul a fost scos…)
  • Sfântul Nicodim Aghioritul (+1809) „Se cuvine sa ne îngradim pe noi însine si sa ne separam de episcopii care, în chip vadit, staruie în greseala privitor la cele ce tin de credinta si de adevar, asadar se vadesc a fi eretici sau nedrepti. 33. „Zice înca si dumnezeiescul Hrisostom (în voroava cea de La început era Cuvântul) „Nu te amageasca pe tine o ascultatorule adunarile ereticilor, ca au Botez dar nu luminare, ci se boteaza cu trupul, iar cu sufletul nu se lumineaza.” Ci si sfântul Leon în Epistolia cea catre Nichita zice: „Nici un eretic nu da sfintenie prin taine.” Iar Ambrosie în Cuvântul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „Botezul celor rau cinstitori de Dumnezeu, nu sfinteste” (Tâlcuirea Canonului 46 Apostolic, Pidalionul de la Neamt de la 1844)

ANATEMA IMPOTRIVA ECUMENISMULUI
a Sfîntului Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei„ANATEMA celor ce atacã Biserica lui Hristos învãtînd cã Biserica Sa este împãrtitã în asa-zise „ramificatii” ce se deosebesc în doctrinã si în felul de viatã, sau cã Biserica nu existã vizibil, ci va fi formatã în viitor cînd toate „ramificatiile” – sectele, denominatiunile si chiar religiile – vor fi unite într-un singur trup, si care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de cele ale ereticilor, ci spun cã botezul si euharistia ereticilor sunt eficace pentru mîntuire, prin urmare, celor ce cu bunã-stiintã sunt în comuniune cu acesti eretici înainte-mentionati sau celor ce sustin, rãspîndesc sau pãzesc erezia lor ecumenistã sub pretextul dragostei frãtesti sau al presupusei uniri a crestinilor despãrtiti, sã fie Anatema!”
(Datã de Sinodul Episcopilor Bisericii Ortodoxe Ruse din diaspora, Vancouver- Canada, august 1983, iscãlitã de toti episcopii, spre a fi adãugatã la sfîrsitul anatemelor din Credinta Ortodoxiei, si pomenitã mereu în prima Duminicã a Postului Mare, Duminica Ortodoxiei)


La cele arătate mai sus se cuvine a se mai adăuga:

1. Pînă în acest moment, mitropolia Moldovei nu l-a caterisit pe hulitorul de cele sfinte și urîtorul de Hristos Veniamin Onu. Acesta a săvîrșit fapta ecumenistă ca reprezentant al mitropoliei Moldovei, delegat de ÎPS Vladimir în Italia pentru a păstori ortodocșii aflați în această tară. Acest slujitor al mitropoliei a fost ridicat în 2011 la rangul de protoiereu mitrofor.

2. Dacă mitropolia nu a aplicat Canoanele Bisericii în acest caz de apostazie vădită – aceasta arată asupra unui simplu și întristător fapt: Canoanele nu sînt un Îndreptar pentru mitropolia Moldovei. Acestea au fost demult pupate și puse pe raft (după cum spune diaconul a toată Rusia – Andrei Kuraev).

3. Pentru Biserica lui Hristos, Corabia Mîntuirii, Cîrma este Pidalionul (Sfintele Canoane). Dacă mitropolia Moldovei are o altă cîrmă decît aceasta, la ce fel de mîntuire duce o asemenea corabie?


MATERIALE RELEVANTE:


IMAGINI de la SLUJBA ECUMENISTĂ din ITALIA

Acest articol a fost publicat în ANTI-ECUMENISM și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Se intampla in Patriarhia Rusa – Mitropolia Moldovei: erezia ereziilor, ecumenismul, pusa in fapta

  1. crestinroman zice:

    In ceata lui Iuda Iscarioteanul…

  2. pr adam ionel zice:

    Jale,Jale,si iarJale.Ortodoxia va ramane in obsti mai mici sau mai mari care vor fi statornici alaturi de preotii lor atat cat acestia vor mai trai.

  3. Lucia zice:

    Arde-i-ar DUMNEZEU sa-i arda cu Iubirea LUI pe TOTI ERETICII, in Numele Lui Hristos, spre Slava Lui DUMNEZEU TATAL si pentru rugaciunile Maicii DOMNULUI Care este Ortodox! AMIN, DOAMNE! ALILUIA!

  4. Stefan zice:

    Priviti cu atentie pe pieptul acestui Veniamin Onu.
    Se pot observa cateva insigne ce par a fii, in cel mai probabil caz, simboluri ale unui ordin masonic…

  5. Marius Barbu zice:

    eu pun o alta intrebare cati din ortodocsii nostrii fac diferenta intre Liturghia Ortodoxa si caricatura asta de rugaciune ca unii or sa zica ,ca sa zis Crezul, Tatal Nostru ca noi stim randuiala ,si doar se lauda …cati isi dau seama sau o sa zica ,ca aceasta e varianta noua adaptata :))))))) multi habar nu au ca nici nu trebuie sa fie acolo daca apar papistasii in Biserica Ortodoxa ei inca pomenesc ierahi la Liturghie care is de acord cu papistasii si ii primesc sa tina prelegeri din fata Usilor Imparatesti desi canoanele interzic simpla lor prezenta daramite prelegeri de erezii….Dumnezeu sa aiba mila de Turma Cea Mica si Fie ca El CHriStos sa Dea Marturia ce-a buna prin noi dar El sa o Dea ,La Parohia III Chitila niste popi Pseudo-ortodoxi deja invata ca papistasii au botez valabil si ca nu e nici o diferenta intre ortodocsi si papistasii :(((( si cea ce e e cel mai grav e ca lumea ii crede pe ei si nu cartile ce le au ei in casa si zic contrariul ,carti scrie de parintele Cleopa

  6. STOP RFID 666 zice:

    ,,Predica si femeile astora de la amvon? Vai mama lor!!!

    Astia sunt mai jalnici decat ,,pocaitii”. La aia cica e adunare dar la astia e adunatura. Vorba aia unitate in diversitate, am pacalit prostii si s-au bucurat dracii. Toata lumea e multumita si fericita pe calea pierzarii. Daca le zici la astia ca au luat-o pe aratura zice ca esti retrograd si nu vezi si tu cum e mersu’.

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s