Despre “ortodoxia” lui Putin. Cine se straduie sa faca din Putin un erou al Ortodoxiei?

Vladimir Vladimirovici Putin, produs al odiosului serviciu de spionaj KGB, se erijeaza acum ca mare ortodox, prezent alaturi de alt asemenea agent, patriarhul Kyril al Rusiei, la evenimente si slujbe ortodoxe. De cand au disparut tarii in Rusia, dictatura bolsevica comunista nu a incetat sa fie la putere in aceasta tara. Desi, aparent, dupa ’89 democratia a ajuns si pe taramurile moscovite, Rusia da semne ca se reintoarce la dictatura de odinioara, Putin conducand imperiul ca un “tar”, caci asa se vrea in ochii pravoslavnicilor, chiar daca oficial este doar premier. Si pana la urma, treaba rusilor, ca oricum nu prea ne au la inima pe noi, romanii. Insa problema apare cand panslavismul pravoslavnic trece dincoace de Prut, inghitind naivii ce nu s-au dumirit, nici macar dupa pilda din inchisorile comuniste, cat de odioasa este ciuma rosie, produs al aceluiasi sionism antihristic care conduce si in America, si in Occidentul European.

Ajutorul, azi, intr-o lume stapanita de masoni, nu ne poate veni decat de la Dumnezeu si sfanta noastra Biserica.

Vedem cum Ortodoxia este atacata in fel si chip. Se pregateste clar ceva mai de amploare. Si totusi, pare-se ca suntem doar testati cu un caz care nu prea e “inima”, “centrul”, “simbolul” etc. Ortodoxiei. E regretabil ce i se intampla staretului Efrem de la manastirea Vatopedu (cum am si spus in alt articol, Ortodoxia este batjocorita prin acest scandal), dar daca era sa fie atacat cineva care intr-adevar deranjeaza masoneria ar fi fost altii mai vizati, precum mitropolitul Serafim de Pireu. Este cel care a lovit in sionism, in ecumenism, in sistemul de control total al actelor cu cip, in sistemul bancar, in lojile masonice etc. Sa ne fie cu iertare, aceste lucruri nu le vedem la staretul Efrem, ci dimpotriva. Referitor la actele cu cip, este cunoscut faptul ca datorita concluziilor emise de manastirea Vatopedu, anume ca in cipuri nu se afla cifra 666, majoritatea monahilor din Muntele Athos si-au luat acte cu cip. Printre acestia si monahii din schiturile romanesti, ajungand sa vorbeasca impotriva Parintelui Justin si a Parintelui Arsenie Papacioc.

Această prezentare necesită JavaScript.

Revenind la tovarasul Putin, sa nu ne miram ca acesta va deveni eroul eliberator al staretului Efrem. Are tot interesul de a-si face reclama inainte de alegeri, dar mai ales pentru a reprezenta o „alternativa” a tarilor ortodoxe, oprimate si aduse in colaps de sionismul americano-FMI-ist. Adica scapam de dracu si dam de tac’su. Nu stim cata doza de naivitate a fost si in intalnirea staretului Efrem cu premierul rus, Vladimir Putin, si cum de si-a pus speranta in ajutorul rusesc, care nu se da niciodata nimic doar pe ochi ortodocsi. Mai mult, acum aflam ca s-a constituit chiar si un consiliu de securitate al Rusiei pentru apararea staretului Efrem si a unui Comitet public international cu titlul “Protejarea Muntelui Athos!”. Cam suna a Muntele Athos Rusesc! Sper sa nu vedem trupe si nave rusesti duse in Sfantul Munte cu pretextul apararii monahilor de acolo. In situatia conflictuala din zona, Rusiei i-ar conveni un astfel de punct strategic. Deci cat de departe este Putin chiar de arestarea staretului Efrem?

Oare de ce nu exista un comunicat din partea manastirilor si clericilor romani care azi ii iau laudativ apararea staretului Efrem, si impotriva imenselor probleme de ordin bisericesc cu care ne-am confruntat in ultimii ani. De ce nu au facut memorii si scrisori de indurare si atunci cand Parintele Daniil de la Tanacu era intemnitat tot spre terfelirea Bisericii si a moliftelor sf Vasile cel Mare? De ce nu au emis comunicate impotriva ereziei lui Nicolae Corneanu? Sau impotriva implementarii actelor cu cip? Sau impotriva slujirii alternative din Ardeal?

Oare acestea nu sunt problemele noastre, ale romanilor? Suntem buni de aparat doar cand suntem slugi? A, sau poate ca masoneria din Grecia nu ne are in vizor pe noi si putem racni azi orgolis? „Nu pot sa tac!” Bine ca ati tacut pana acum si speram sa nu mai taceti niciodata! Sa nu fie doar spre a culege orgoliile alaturi de staretul Efrem…

Avem destule probleme in Ortodoxia noastra romaneasca si ar trebui sa fie cel putin aceeasi unire pentru a scoate erezia ce bantuie bisericile noastre. Pentru aceasta va aducem in atentie intr-un viitor articol, un eveniment foarte grav ce este programat a se intampla de Boboteaza.

Parintele Justin ne-a dat candva un sfat tuturor:

Aceasta robotizare a societatii ei o incearca acum si prin invazia erei electronice, prin aceste cipuri, impotriva carora sfintia voastra ati tras un mare semnal de alarma si ati sfatuit credinciosii sa nu le accepte cu niciun chip si sa ceara autoritatilor dreptul la o viata libera, o viata normala. Multi dintre acesti credinciosi sunt insa bulversati, deoarece primesc sfaturi diferite de la alti duhovnici, unii chiar de renume, inclusiv din Sfantul Munte Athos iar sfintia voatra ati fost acuzat ca panicati crestinatatea si provocati tulburare…

A spune un adevar nu inseamna ca produci panica. Uneori adevarul e greu de purtat, mai ales pentru cei ce nu se leapada de cele ale lumii. De altfel si vin multi credinciosi care s-au dus sa viziteze Muntele Athos, Ierusalimul si alte oaze duhovnicesti ale lumii si se intorc inapoi aproape neschimbați, contrariati chiar ca nu mai gasesc acolo o viata de asceza si nevointa, dupa cum se asteptau, dupa cum citesc prin paterice si prin carti. Nu mai gasesc decat sfinte moaste si icoane facatoare de minuni, de unde primesc mangaiere si ajutor in necazurile lor, dar un sfat, o sustinere duhovniceasca – cu anevoie gasesc.

Din pacate Athonul s-a modernizat si si-a iesit de pe fagasurile lui de altadata. Majoritatea calugarilor sunt neinformati si nu sunt la curent cu problemele oamenilor, dar daca ar fi avut dragoste si durere pentru lume, ar fi descoperit prin Duhul Sfant ce sa le spuna. Dar uneori, pentru ca stam izolati de lume si mergem la slujbele Bisericii si facem cate o demonstratie de priveghere, ni se pare ca ne-am facut datoria si ca avem rugaciune. Rugaciunea este smerenie si durere pentru celalalt. Athonitii trebuie sa aiba mare grija in ceea ce spun, pentru ca omul simplu se indreapta catre ei cu credinta, stiind ca este un munte aflat sub protectia Maicii Domnului, un munte al nevointelor sihastresti, un far de lumina pentru ei.

Viata crestina din Grecia a decazut foarte mult si evlavia romanilor ii depaseste. Nu ai sa vezi in curtile bisericilor noastre credinciosi care sa fumeze, la ei insa credinciosii fumeaza alaturi de preoti. Si eu, cand am iesit din inchisoare, am calatorit spre Athon cu gandul de a ramane acolo, dar primul calugar grec pe care l-am intalnit era unul care fuma nestingherit in vazul lumii. Nu mi-a mai trebuit Athos si abia asteptam sa ma intorc in tarisoara mea. Bineinteles ca nu toti sunt asa, sunt si acolo oameni alesi, oameni au rugaciunii, dar la greci fumatul si alte obiceiuri sunt lucruri normale, firesti, nu isi mai pun problema ca pacatuiesc.

 Ce le transmiteti athonitilor care contesta pozitia sfintiei voastre referitoare la cipuri?

Athonitii care contesta aceasta convingere a noastra, eu le transmit sa aiba grija sa nu se departeze de la principiile si acrivia adevaratilor athoniti, batranilor care le-au lasat lor randuielile athonite. Sa nu se departeze, prin modernizare, pentru ca vine osanda lui Dumnezeu si nu o sa mai avem nici atat cat ne da Dumnezeu. Sa ne gandim ca judecata va incepe de la casa noastra ortodoxa. Ei trebuie sa fie un model de morala crestina si lepadare de cele lumesti, ca sa nu se faca sminteala fraților mai mici care vin catre ei ca la niste luminatori ai Ortodoxiei. Iar daca nu cunosc aceste probleme si nu au gasit raspuns inaintea lui Dumnezeu la aceste probleme, mai bine le-ar fi lor sa taca decat sa graiasca impotriva. La judecata o sa ii intrebe Dumnezeu: ce ati facut voi pentru neamurile acestea ortodoxe? Sa dea Dumnezeu sa iasa cu bine la aceasta intrebare.

Iar credinciosilor care sunt derutati de pozitia lor, ce le spuneti?

Ortodocsilor nostri romani le transmit sa fie credinciosi principiilor crestine unde s-au nascut. Pentru ei cea mai sanatoasa randuiala este acolo unde s-au botezat si au vazut lumina zilei si a Ortodoxiei. Sa fie statornici in ceea ce le-am spus si pana acum, sa nu primeasca aceste otravuri electronice, pentru ca sunt periculoase, atat pentru viata aceasta temporara, cat si pentru cea vesnica, datorita scopurilor antihristice ce le ascund. Sa se gandeasca, asa cum spune psalmistul – ca toata bogatia aceasta a lumii este desertaciune.

Am spus si alte dati, nu trebuie sa primim aceste stramtorari si necazuri cu panica, ci cu barbatie si seninatate sa mergem pregatiti cu sufletul pe poarta cea stramta, a Crucii, prin care a intrat Hristos si ne-a ridicat la frumusetea cereasca. Noi nu avem aici cetate statatoare, ci luptam nadajduind in Imparatia vesnica, Imparatia lui Dumnezeu. Neamul nostru este obisnuit cu suferinta si va trece si de aceasta ispita, pe care o consider ca pe cea mai periculoasa din toate care au fost pana acum. Dar Dumnezeu, cum ne-a orientat atatea veacuri, o sa ne orienteze si de aici inainte.

Cu timpul iși vor da seama din ce in ce mai multi ca aceste cuvintele ale mele au fost adevarate si ma rog pentru ei ca sa poata face fata urgiei ce va veni si sa biruiasca fiara antihristica, ce i s-a dat putere sa biruiasca si pe cei alesi de ii va fi cu putinta. Noi nadajduim ca crestinatatea se va trezi si va primi puterea Sfantului Duh, pentru rugaciunile martirilor si tuturor sfintilor nostri, carora ne rugam. Amin!

 interviu aparut in nr. 17 al revistei ATITUDINI

Cititi si: VLADIMIR PUTIN VA AVEA ROLUL LUI HITLER in al treilea razboi mondial? E oare bine sa ne punem speranta in el in lupta impotriva ELITELOR?

Acest articol a fost publicat în anti-cip, anti-masonerie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

37 de răspunsuri la Despre “ortodoxia” lui Putin. Cine se straduie sa faca din Putin un erou al Ortodoxiei?

  1. In 1812 Rusia tarista ne-a luat Basarabia.

  2. „Dar Duhul grăieşte lămurit că, în vremurile cele de apoi, unii se vor depărta de la credinţă” (I Timotei 4: 1)

  3. marian zice:

    ,,Toti cei ce vor voi sa traiasca cucernic in Hristos vor fi prigoniti ,, De aceea e prigonit staretul Efrem,
    Pe voi si lupta voastra impotriva cipurilor cine va prigoneste?
    A lupta impotriva cipurilor nu are legatura cu viata cucernica in Hristos, nici cu viata Bisericii , iar dovada cea mai graitoare ca asa stau lucrurile , este aceea ca voi ati inceput sa-i ponegriti pe oamenii care traiesc cucernic in Hristos dar nu va impartasec obsesiile in legatura cu cipurile.

    Si Parintele Tanase de la Valea Plopului a spus intr-o conferinta ca va primi pasaport cu cip, caci altfel nu mai poate calatori in strainatate de unde mai obtine ajutoare pentru cei peste 300 de copii ai sai . Iata acest parinte se trudeste sa salveze vieti, sa educe copii si sa-i infatiseze lui Dumnezeu curati , chiar si cu buletine cu cip . Il veti ponegri si pe el ? Oare se compara lucrarea lui cu a voastra?
    Este mult mai important si mai maret a face ceva concret pentru Biserica , decat a lupta pentru o parere , o himera, o iluzie , si vai, sa mai crezi ca tu esti in regula inaintea lui Dumnezeu, iar pe cei care au intr-adevar lucrare in Biserica, dar nu le pasa de cip , sa-i crezi urati inaintea lui Dumnezeu .
    Actele cu cip nu sint pecetea .

    Dumnezeu sa va lumineze .
    La multi ani in Hristos.

  4. adi zice:

    Domnilor „apologeti”! Daca Putin e produsul KGB biserica „ortodoxa” rusa de acum produsul cui este? Nu cumva tot produsul purtatorilor de sort? BOR oare nu e tot produsul lor? Conform canoanelor si sf parinti noi stim ca acolo unde nu e episcop care drept invata cuvantul adevarului nu este biserica iar dumneavoastra nu aveti asa ceva si incercati sa va imbatati cu apa rece ca ati fi in biserica prin faptul ca mergeti la slujbele savarsite de clericii acestui sinod ecumenisto- apostat in bisericile si manastirile istorice pe care acesti talhari au pus mana. A merge la slujbele acestor eretici in bisericile stramosesti nu totuna cu a fi in credinta stramoseasca. Deci in concluzie: prin prezenta dumneavoastra si comuniunea cu acesti apostati nu cumva serviti inconstient sau mai bine zis constient intereselor acestor lupi? Nu cumva acest lucru e un pacat? Nu cumva veti fi osanditi impreuna cu ei dupa cu zic sf parinti? Asadar puteti dumneavoastra lupta zi si noapte impotriva acestor impostori ca atata timp cat le sunteti ascultatori si supusi aceasta „lupta” e chiar impotriva voastra iar rugaciunea vi se preface in pacat. Oare parintele Iustin pe cine pomeneste la liturghie? Oare nu va fi osandit impreuna cu acel apostat caruia ii canta impreuna cu voi „intru multi ani stapane!” Nu eu zic aceasta ci voi insiva stiti cine o spune.

  5. admin zice:

    @marian

    Cerem eliberarea staretului Efrem. Am si zis ca prin arestarea lui se loveste in Biserica si se transforma imaginea lui Putin, din urmas al lui Stalin in aceea de salvator al Bisericii, desi Biserica are deja Mantuitor. „Nimeni ispitindu-se sa zica, ca de la Dumnezeu se ispiteste; ca Dumnezeu nu este ispititor al celor rai (este neispitit de rele), si El pe nimeni nu ispiteste. Ci fiecare se ispiteste fiind tras si amagit de propria sa pofta.” (Iacov 1:13, 14)
    Adevarul este ca staretul Efrem a transformat m. Vatopedu in oaza monahala de astazi si calitatile de egumen nu i le contesta nimeni, dar e bine sa nu se uite ca p. Efrem a fost singurul dintre egumenii atoniti care a mers atat de departe in recuperarea averilor de alta data ale manastirii.
    Pr. Daniil de la Tanacu avea 7 ani de slujit zilnic Sf. Liturghie si cele 7 Laude ale Bisericii si isi vazuse strict de ale sale si ale fiilor sai duhovnicesti, dar cati au sarit in apararea cauzei sale? Nici in Grecia, nici in Rusia nu s-a intrunit vreun consiliu de securitate pentru apararea P. Daniil, desi presa din toata lumea, pana in insulele Fiji a urlat impotriva „criminalului cu barba rosie”.
    Actul de acuzare al procurorului grec nu traiul cucernic in Hristos al p. Efrem il infiereaza. Nimeni nu contesta aberatia arestarii sale in acest moment, cata vreme acuzatiile autoritatilor civile si blocarea conturilor manastirii sint in vigoare de mai multi ani de zile.

  6. admin zice:

    @marian
    Personal nu ponegrim pe nimeni, ci doar atragem atentia asupra absurdului povestii. Dimpotriva, cei la care am facut aluzii sunt cei care s-au dezis de duhovnici si i-au batjocorit, chiar si public (cum e cazul unuia din cei care zilele trecut a scris o adeziune pentru p. Efrem).
    In concluzie, daca pe Parintii si Duhovnicii nostri, care au tinut credinta, ii batjocoresc, iar pe cei straini, care au facut compromisuri, ii lauda, noi ce putem sa le mai spunem? Nici numele nu merita sa le fie amintit…
    In privinta lucrarii P. Tanase, toata lauda si respectul. Dar stie cineva ca a primit bani de la papistasi si protestanti? Stie cineva cui apartine fundatia World Vision? E bine sa primesti daruri de la eretici? Sa citim ce zice Sf. Ioan Gura de Aur despre asta…
    Sa spunem ca duhovnicii nostri au gresit, s-au inselat. Dar oare cati avem curajul sa spunem asta? Si cam pe unde se afla mantuirea noastra daca duhovnicii nostri erau in inselare?
    Stie cineva ca Putin a introdus actele cu cip in Rusia?
    Daca Putin e asa de ortodox, de ce Armata a 14-a este inca in Transnistria, iar comandamentul acestor mii de ocupanti se afla la Tighina, in interiorul cetatii construite de Stefan cel Mare?
    De ce nu invita grecii Armata a 14-a sa stationeze vreo 20 de ani in Marea Egee?
    fratele meu din Grecia, dacs tot trsiedti acolo, intre greci, spune-ne si noua: era sau nu P. Paisie in inselare in privinta actelor cu cip?
    Si daca tot ai dragoste pentru greci, poate te ostenesti in traducerea subtitrarii de la Suspect nation in greaca. Caci este mare cerere in Grecia si nu numai. Aici ai varianta in limba romana.

  7. emilian zice:

    Si in 1812 si in 1878 Rusia tarista i-a inselat pe fratii romani ortodocsi. Nu mai vorbesc de experimentul cu regulamentele organice. Mare greseala au facut in sec 19 cu noi. Cat despre prezent cat timp e mumia lui lenin in mausoleu nu cred ca au revenit si la nivel de conducere la ortodoxie.

  8. Radu zice:

    Frate Marian, dar pe tine cine te indreptateste sa ii denigrezi deci astfel prigonesti, pe cei cel lupta anticip? Oare nu un real pericol? Oare nu se vede ce ne pregateste sistemul asta economic? Calugarul nu trebuie sa faca afaceri internationale si mai ales acum, intr-o epoca murdara economic. E sminteala pentru bietii mireni, atata bogatie.

  9. Ionut zice:

    Nu vreau sa il judec pe staretul Efrem, pentru ca si asa trece prin momente grele, cu toate ca eu cred ca e o mascarada si il vor elibera pana va da ceva la schimb. Dar eu am auzit cu urechile mele in Lainici, P Efrem tinea o conferinta calugairlor din manastirea romaneasca. Si tare mi-a fost mirarea sa aud cum denigra monahismul romanesc. Spunea ca la noi monahismul este inexistent, nu avem traditie monahala si multe alte aberatii, care dadeau dovada de lipsa a discernamantului. Pentru ca nu poti aplica orice fel de randuiala in orice loc, fiecare loc are specificul si randuiala pe masura, pe care Dumnezeu , prin sfintii care i-a rodit pamantul respectiv, a binecuvantat-o si a primit-o. Sa ne lase pe noi romanii in linistea noastra, ca si asa tare mai suntem prigoniti in toata lumea, si chiar in sfantul munte. S-au dus barbatii nevoitori ai Athosului care sa ne insufle smerenia lui Hristos si nu mandria statului elen. Dumnezeu sa ii ajute sa ii lumineze ca impreuna sa strigam la Hristos cu glasurile noastre proprii.

  10. sherlock_holmes zice:

    Cine se straduie sa faca din Putin un erou al Ortodoxiei?

    Cred ca nimeni.

    Ba din contra…

    Intrebare: Daca ne arde casa si vin pompierii sa stinga focul,ii intrebam cit de ortodocsi sint ( cerind detalii eventual ) sau ii lasam sa stinga focul ?

    Cred ca unul dintre cele mai mari rele care se poate intimpla astazi in ortodoxie este dezbinarea fratilor,prin punerea cuvintului unor duhovnici impotriva cuvintului altor duhovnici.Aceasta lucrare este diabolica cu adevarat dovedind ori imaturitate de orice fel,ori lucratura.S-a incercat si prin sacssiv asa ceva in postul Craciunului.Se pare ca evreii sau duhul lor e pretutindeni,ca aici:

    „Şi trecând de acolo, a venit în sinagoga lor.
    Şi iată un om având mâna uscată. Şi L-au întrebat, zicând: Cade-se, oare, a vindeca sâmbăta? Ca să-L învinuiască.
    El le-a zis: Cine va fi între voi omul care va avea o oaie şi, de va cădea ea sâmbăta în groapă, nu o va apuca şi o va scoate?
    Cu cât se deosebeşte omul de oaie! De aceea se cade a face bine sâmbăta.
    Atunci i-a zis omului: Întinde mâna ta. El a întins-o şi s-a făcut sănătoasă ca şi cealaltă.
    Şi ieşind, fariseii s-au sfătuit împotriva Lui cum să-L piardă. ”

    Sau pilda samarineanului milostiv…

    Daca nu venea Putin,in Rusia se vorbea ebraica acum,cel putin la nivele inalte,bogatiile Rusiei tocmai ce erau pe cale sa se transforme in Rosia Montana si exploatate de compania Rotschild & sons vezi aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Mikhail_Khodorkovsky

    „n 2003 Khodorkovsky’s shares in Yukos passed to Jacob Rothschild under a deal they concluded prior to Khodorkovsky’s arrest ”

    Nu mai spun ce s-ar fi intimplat cu armata,Biserica ortodoxa de acolo si de pretutindeni…va rog sa nu mai comparati si sa nu mai judecati ceea ce nu stiti.

    Cele bune sa se adune,cele rele sa se spele…Dumnezeu sa va ajute in toate cele bune pe noul an.La multi ani!

  11. alt Marian zice:

    Daca Putin este asa de ortodox, ce nu da gazul mai ieftin popoarelor ortodoxe? Ar si cel mai mare lobby pe care si l-ar putea face, nu numai lui si tarii lui, ci ORTODOXIEI!… :) Sau nefacand asta, el vrea santajeze pe conducatorii acelor popoare ortodoxe vanduti Apusului etc etc?

  12. Un crestin zice:

    „Ortodoxia româneasca nu se află pe calea celei mai bune tradiţii”, zice eufemistic Egumenul Efrem (Mărturie athonită în România – Omilii, sinaxe, conferinţe, Athos 2004). „Iar ei, auzind acestea, fremătau de furie în inimile lor şi scrâşneau din dinţi împotriva lui” FA 7,54.

  13. . zice:

    punand cap la cap informatiile culese de pe acest site cu cele de pe alte site-uri nu pot decat sa-i multumesc adm Apologeticum pentru articolul pertinent si obiectiv.
    Ma gandesc ca Mantuitorul a ingaduit sa fie putin arestat p. Efrem tocmai pentru a-l smeri putin si pentru indreptarea noastra prin exemplul dat cu p. Efrem.
    Doamne ajuta !

    un trecator…..

  14. Mos Ioan zice:

    Frate Apologeticum,

    Cu ce ti-am gresit noi oare? N-ai fi putut, înainte de a publica „Arestarea Parintelui Efrem”, sa ne fi avertizat ca acest Parinte era pro cip? Afirmatia Pr.Efrem cum ca actele biometrice nu contin cifra 666 a facut ca multi calugari din Sf.Munte sa accepte actele biometrice. Adica Pr. Efrem este opusul Parintelui Justin Pârvu, Staretul Sf.Mânastiri Petru Voda care îndeamna oamenii sa nu ia actele de identitate biometrice. Daca ai fi dat acest semnal de alarma nu ne mai înghesuiam sa semnam în favoarea Staretului de la Sf.Mânastire Vatopedu si nici sa mai îndemnam oamenii sa fie prezenti pentru a-l sustine.
    O alta vina a Pr.Efrem este ca l-a întâlnit pe premierul criminal Putin. Acest ticalos Putin, care se spovedeste si se împartaseste la prietenul lui (KGB-ist) Patriarhul Kyril, a asasinat pâna în anul 2007 mai multe zeci de ziaristi care încercau sa dezvaluie adevaratul chip al acestui satrap ( Putin) care se lauda ca este ortodox. Crimele lui Vladimir Putin se ridica la mai multe mii de oameni, oameni nevinovati, ma refer aici la cei omorâti în atentate puse la cale de KGB-ul lui Putin, la cei torturati în închisoare, la tinerii care refuza sa plece în razboaiele criminale, la cecenii care au murit pentru apararea pamântului lor, etc.etc..
    Si de ce s-a întâlnit Pr.Efrem cu Premierul Putin? Cum a putut sa-i strânga mâna lui Putin care este asasinul propriului popor, popor necajit si urgisit de slugile întunericului? Când am vazut fotografia cu cei doi ( Pr.Efrem si Putin) am înlemnit. De ce Pr.Efrem a acceptat aceasta înjosire? Face el, oare, jocul lui Putin? Ce se ascunde aici?

    Am o imensa admiratie pentru Episcopul Artemie de Raska si Prizren deoarece n-a acceptat „sa sarute” mâna criminalului Joe Biden ( vicepresedinte al SUA). Iubitul episcop Artemie n-a acceptat nici macar sa-l întâlneasca pe J.Biden, chiar daca acesta a turbat de furie împreuna cu Hillary Clinton, Obama, si alti ticalosi si dusmani ai lui Hristos. Iata fratii mei, aici este toata diferenta;;;; judecati si voi si vedeti….

    Deci frate Admin, daca am fi vazut fotografia dintre cei doi ( Pr.Efrem si Putin) nu am fi dat navala si n-am fi deplâns atât arestarea Staretului Efrem. Înteleg ca dumneata ai multe de facut, dar nu uita ca pentru tot ce publici ai o mare responsabilitate, si mai ales fata de Bunul Dumnezeu.

  15. Mos Ioan zice:

    @ Sherlock-holmes
    Eu cred ca în spatele lui Putin se afla tot „poporul ales”….
    Acest V.Putin nu este decât o unealta în mâinile „lor”, si va fi înlaturat când n-o sa mai aibe nevoie de el….

  16. admin zice:

    @Mos Ioan
    Noi suntem pentru eliberarea staretului Efrem, dar nu pentru o propaganda pro Putin… iar faptul ca e pro cipuri nu l-am dezvaluit decat atunci cand s-a exagerat ca ar fi o victima a masoneriei…

  17. Ionut zice:

    @ un crestin
    Orice ai fi, numai roman nu esti. Daca te lepezi de sfintii si poporul tau care au spalat cu sangele si sudoarea lor acest pamant in care poate te-ai nascut… ce sa mai zic? Oare Cuv Paisie de la Neamt cum de nu a gasit in tot Sf Munte atata isihasm si monahism ca in Pamantul Romanesc?Sunt multe de zis, dar in nicun caz arestarea unui staret nu este egal cu arestarea Mantuitorului.
    Poate ca asa cum cuv Paisie nu a mai gasit in Athos nevointa si ishasm , asa nici acum. Are nevoie Sf munte de palate sau de asceti?

  18. sherlock_holmes zice:

    Din tot ce citesc pe unele situri,ar rezulta ca nu mai avem nevoie de dusmani.noi ne sintem suficienti.Numarul ortodocsilor in intreaga lume nu cred ca mai depaseste 100,iar daca sint si acestia luati la comparatii intre ei,poate mai ramin 10 maximum.Si cum acestia nu sint omoriti de masonerie,ba nici macar procese nu li se intenteaza,cred ca nu mai ramine nici unul…practic.Viata pe acest pamint este doar un vis.

  19. Pr Timotei zice:

    Si nu vi se pare normal ca manastirea Vatoped sa isi recupereze averile, mosiile???
    Date de imparatii Bizantini! Numai masonii au fost cei care au secularizat averile dandu-le statului si unei maini de talhari! Azi in Romania se vand terenuri, aur, petrol, TOTTT!!! Si nu reacctionam sa dam jos guvernul si mai ales tradatorul presedinte. In schimb judecam pe un Egumen care incearca sa isi restaureze Manastirewa lasata candva in paragina. Cu ce se face aceasta? Sa ia bani de la masoni??? Nu , si atunci sa isi recupereze averile date de Imparatiii Bizantini! Va exprimati exact ca grecii spalati la creer de mass media. Care considera ca manastirile nu trebuie sa aiba nimic. Sa nu uitam ca recent povestea se repeta cu Manastirea Putna! Nar noi suntem orbi. Maine dupa exemplul Vatopet intraga ortodoxie va fi deposedate de toate bunurile ei, din motiv ca actele de proprietate sunt date din Hrisoave domnesti sau imparatesti invechite! !! Deci dreptul elementar la proprietate nu numai ca nu mai e garantat de statul masonic, dar este de-a dreptul luat. Iar noi APLAUDAM!!! Bravo! Halal aparatori ai Ortodoxiei!!!

  20. Mos Ioan zice:

    @ Admin

    Si eu sunt pentru eliberarea Staretului Efrem, dar faptul ca s-a întâlnit si a strâns mâna calaului Putin, ma pune pe gânduri. Daca ati fi publicat fotografia cu cei doi, nu m-as fi grabit sa-l sustin pe Pr.Efrem.
    Dumnezeu si Maica Sfânta sa-l ocroteasca pe Staretul de la Vatopedu si sa-l elibereze cât mai urgent, iar criminalului Putin sa-i lumineze mintea ca sa opreasca genocidul fratilor nostri ortodocsi rusi!

    Sa urmarim, cu mare atentie, desfasurarea evenimentelor…..!!!

  21. admin zice:

    u fost publicate tot pe apologeticum unele linkuri care duceau la stirea despre intalnirea cu Putin. Dar nu considera nimeni ca se va exagera.

  22. Pr Timotei zice:

    Daca acest articol a fost publicat cu acordul parintelui Iustin Parvu imi retrag cuvintele si imi cer iertare!

  23. Pr Timotei zice:

    Daca un staret luminat ca Gheronda Efrem se intalneste cu Putin , stie ce ce o face! Ia ganditi-va ca Parintele Iustin parvu s-ar intalni cu Putin, cum a-ti considera? Daca se intaslnea cu papa atunci imi schimbam parerea, pentru ca se intalnea cu un eretic. Dar sa intalnit cu un crestin ortodox. (poate fi criminal, KGBist, homo, etc) E Ortodox. Punct.Daca a-ti ajuns sa judecati asa nationalist, e grav, erezia filetista face ravagii.Noi ne iubim neamul dar mai presus ne iubim neamul Ortodox!

  24. Pr Timotei zice:

    in privinta cipurilor nu am vazut din partea noastra o abordare teologica corecta. Ci doar supozitii. Problema cipurilor care ne rapesc libertatea este foarte bine conturata de Parintele Paisie Aghoritul si de Parintele Porfirie si de parintele Theodoros Zisis. Asa ca nu judecati Sfantul Munte gresit!

  25. Pingback: Despre “ortodoxia” lui Putin. Cine se straduie sa faca din Putin un erou al Ortodoxiei? - RO Stirea.ro

  26. admin zice:

    @Pr Timotei
    Ti-am raspuns personal pe email ca Parintele Justin a dat binecuvantare pentru articol. Doar ca ai exagerat, caci si pe noi ne doare arestarea staretului Efrem, dar nici intr-atat sa facem jocul bolsevicilor. Putin, daca cumva este botezat ortodox, este un apostat, trebuie excomunicat din Biserica conform Sfintelor Canoane. Un tiran ca el este in stare sa puna la cale asasinarea conducerii Poloniei, ce nu s-a conformat planurilor sioniste.

  27. Pr Timotei zice:

    Imi pare rau dar te inseli. El nu este responsabil de uciderea conducerii poloniei. Tocmai asa a vrut sa para. Am vorbit chiar cu secretarul Episcopului Armatei care a murit in cadera avionului.
    UE si America au facut marsavia, nu Putin. Cel putin asa mi-a spus cea mai apropiata persoana de origine poloneza, ucenic al episcopului Ortodox care a murit in avion si anume parintele Ieroslav. Aceeas intrebare am avut-o si eu, si mi-a dat raspunsul, categoric NU Rusia! ci America si Europa, pentru ca dupa moartea lor, america si-a instalat racheta anti atomica etc, pusa tocmai impotriva rusiei. Aceasta este marturia Pr Ieroslav.

  28. Pr Timotei zice:

    Ati vazut pe Obama sa aduca un staret cu Braul Maicii Domnului????

  29. Pr Timotei zice:

    Interviu cu mult patimitorul parinte Efrem Vatopedinul:
    “Intrebare: Ce putem spune unui om care are o alta cre­dinta decat cea ortodoxa pentru a-l convinge ca credinta lui nu este cea dreapta?

    Arhim. Efrem: Primul lucru pe care-l putem „spune” unui eterodox este sa fim constiinciosi in viata noastra ortodoxa. Aceasta este cea mai importanta marturie, si avand aceasta traire ortodoxa, trairea noastra este o dovada ca noi, ortodocsii, avem harul Duhului Sfant. Astazi, stiti, exista o tendinta a romano-catolicilor de a citi pe Sfantul Grigorie Palama, de a spune rugaciunea inimii si chiar de a veni la Sfantul Munte. Insa nu au harul Duhului Sfant!

    Intrebare: Romano-catolicii sunt eretici?

    Arhim. Efrem: – Desigur, ce altceva pot fi?! [1]

    Intrebare: De ce Biserica Ortodoxa Greaca si Sfantul Munte nu au fost de acord cu venirea papei in Romania [in 2000, n.n.]?

    Arhim. Efrem: Sfantul Munte are intotdeauna rigurozitate in astfel de teme si le vede intr-un mod mai strict.

    Intrebare: Ce meserii recomandati tinerilor sa imbratiseze, meserii care sa-i ajute sa se mantuiasca?

    Arhim. Efrem: Orice meserie, orice ocupatie care sa nu duca la pacat.

    Intrebare: Ce parere aveti despre meseria de avocat?

    Arhim. Efrem: Depinde de la avocat la avocat. Daca este corect, daca are grija de viata lui, este atent la relatia cu clientii si isi cerceteaza constiinta, atunci biroul sau de avocat poate deveni chiar duhovnicesc.

    Intrebare: Cum recomandati unui tanar sa spuna ruga­ciunea mintii?

    Arhim. Efrem: Tanarul, asa cum am mai spus la pranz, iar acum repetam, trebuie sa inceapa sa spuna rugaciunea cu gura. Trebuie sa o auda mintea mult timp spusa cu gura, soptit: „Doamne Iisuse Hristoase miluieste-ma, Doamne Iisuse Hristoase miluieste-ma”, si auzind-o, mintea o preia si se numeste atunci „rugaciunea mintii”, caci prin minte se zice rugaciunea.

    Intrebare: Care e diferenta intre halucinatie si premonitie din timpul somnului?

    Arhim. Efrem: Trebuie o mare atentie in astfel de cazuri pentru ca foarte multi s-au ratacit de la aceste lucruri. Cel mai bine e sa nu le iei in seama.

    Intrebare: Rugaciunea inimii nu este intr-o anumita masura autosugestie?

    Arhim. Efrem: Nu, deoarece Hristos este o Persoana. Atunci cand spunem „Doamne Iisuse Hristoase” nu ne referim la Dumnezeu cala o idee neutra, ci este dialog cu Dumnezeu cel Personal. Aceasta rugaciune nu poate fi autosugestie pentru ca micsoreaza increderea in sine, astfel incat acel om ajunge sa faca lucruri care stie ca sunt peste puterile sale, implinind cele spuse in Biblie, adica: „Toate sunt cu putinta celui ce crede” (Marcu 9:23).

    Intrebare: De ce este asa de usor sa pacatuim si de ce, dupa ce ne spovedim, pacatuim iarasi?

    Arhim. Efrem: Din nefericire, dupa caderea din rai, omul pacatuieste usor. Insa Dumnezeu i-a dat si usurinta de a se pocai. O patima nu pleaca repede, numai dupa o singura spovedanie. Este nevoie de straduinta. De aceea cel care dupa spovedanie cade iarasi in pacat, sa nu deznadajduiasca. Trebuie sa se straduiasca, daca va cadea din nou, sa se ridice iarasi si, de vreme ce vrea sa scape de aceasta pati­ma, Dumnezeu il va slobozi de patima respectiva.

    Intrebare: Ce recomandati unui tanar teolog care urmeaza a fi hirotonit preot?

    Arhim. Efrem: Mai intai de toate, trebuie sa fie foarte atent a nu pacatui, sa fie om evlavios. Este adevarat ca astazi oamenii pot pacatui usor, asa cum spuneam, insa pentru credinciosi ramane setea de a vedea preoti duhovnicesti, monahi duhovnicesti. Biserica noastra, omeneste vorbind, nu a fost ingenuncheata nici de comunism, nici de prigoanele lui Traian si Diocletian, ci a fost ingenuncheata numai de nepurtarea de grija a purtatorilor de rasa.

    Intrebare: La ce varsta se poate decide un om sa se calugareasca?

    Arhim. Efrem: Trebuie sa fie adult, sa fie peste optsprezece ani, asa cum spune legea. Pentru ca dupa aceea ni se reproseaza ca facem prozelitism. Daca vin minori, asa ni se reproseaza. Unul dintre parintii unui tanar care a venit la manastire sa se faca monah, a venit sa ma stranga de gat crezand ca eu l-am convins pe baiat sa devina calugar.

    Intrebare: Cum priviti problema planning-ului familial?

    Arhim. Efrem: Este o mare blestematie, pentru ca oa­menii lui Dumnezeu trebuie sa faca copii si trebuie sa fie precauti la indrumarile false ale medicilor de astazi, care sunt foarte superficiali. Cand am mers odata la Atena, a venit la mine o doamna care era insarcinata cu al patrulea copil. Dar sotul era suparat ca sotia era insarcinata; femeia insa dorea copilul. Vorbind cu un cunoscut care era medic, barbatul i-a zis ca nu vrea copilul si ca, oricum, sotia are patruzeci de ani. Doctorul, cu foarte multa usurinta, i-a spus: „Ce mai astepti amaratule, fa un avort si scapi, ce-ti trebuie atatia copii?” – pentru ca astazi medicii sunt foarte superficiali, nu au deloc constiinta. De aceea trebuie sa mergem la doctori care sunt evlaviosi si au teama de Dumnezeu. Insa ceea ce vad este ca, din nefericire, astazi femeile tinere nu doresc sa nasca copii si este foarte trist. Aceasta se intampla pentru ca nu au suficienta credinta. Niciodata sa nu consideram motivele economice drept impediment in a face copii! „Pasarile cerului nici nu seamana, nici nu secera si Dumnezeu le hraneste pe ele” (cf. Matei 6:26). Aceasta sa n-o uitati niciodata!

    Intrebare: Ce parere aveti despre canonizarea unor eroi nationali cum este in Romania cazul lui Stefan cel Mare sau Mihai Viteazul?

    Arhim. Efrem: De vreme ce Biserica i-a canonizat inseamna ca sunt Sfinti ai Bisericii. Inseamna deci ca Biserica nu s-a urnit din intamplare spre a-i canoniza.

    (…)

    Intrebare: In cazul unei femei care a nascut un copil cu malformatii considerati ca este pacat abtinerea de a naste copii din frica de a se naste alt copil cu malformatii?

    Arhim. Efrem: O femeie care are un copil bolnav nu trebuie sa se teama de a face altii, pentru ca de multe ori se intampla ca unul dintre copii sa fie bolnav, dar aceasta nu inseamna ca vor fi toti asa. Si intotdeauna sa se adreseze medicilor evlaviosi.

    Intrebare: Daca un preot catolic trece la ortodoxie, mai este hirotonit inca o data?

    Arhim. Efrem: Desigur! Un episcop in America, un episcop ortodox, a intalnit un preot catolic care a venit si i-a spus: „Vreau sa devin ortodox”. L-a miruns, i-a facut o binecuvantare asa la brau si i-a zis: „Esti preot!” I-a dat asa o binecuvantare cu mana si i-a zis: „Acum ai devenit preot ortodox”. Lucrul acesta nu e corect.

    Intrebare: Legat de aceasta, liturghia Romano-Catolica e primita de Dumnezeu?

    Arhim. Efrem: Biserica este Una! Nu exista alta Biseri­ca! Celelalte sunt confesiuni, confesiuni crestine. Sfanta Liturghie e Una, asa cum este un Singur Adevar!

    Intrebare: Daca lucrez intr-o farmacie unde se vand anticonceptionale, ce trebuie sa fac? Sa le vand sau sa risc sa-mi pierd serviciul?

    Arhim. Efrem: Nu trebuie sa recomandam aceste anticonceptionale. Daca cineva vrea sa le cumpere, este raspunderea sa. Ajunge sa nu le recomanzi si sa nu dai explicatii despre ele. Oricum, aceasta tema a nasterii de copii, este foarte variata. De aceea, in privinta aceasta Biserica nu a dat dezlegari clare, infranarea de a face copii nu e considerata impediment la hirotonie, de catre canoane. Acesta este un lucru important. De pilda, o femeie face cinci copii. Astazi cinci copii sunt zece de altadata; depinde cat de puternica este fiecare femeie. Daca insa faci doar doi copii din indiferenta, atunci este gresit. Duhovnicul trebuie sa faca pogoraminte unui cuplu nu din indiferenta, ci doar din evlavie. Insa nu sunt de acord ca cineva sa spuna ca Evanghelia nu poate rezolva problemele de astazi. Nici scopul casatoriei nu este numai dobandirea de prunci, ci si dobandirea de prunci. Pentru ca, de pilda, exista si cupluri care sunt sterile si, de vreme ce au relatii intime fara sa faca copii, am zice ca pacatuiesc. Dar Biserica nu le-a condamnat, ca din nefacerea de copii sa nu se mantuiasca.

    Intrebare: Un catolic convertit la ortodoxie trebuie rebotezat?

    Arhim. Efrem: Ascultati, Biserica a facut in aceasta privinta un pogoramant. Il primeste cu mirungere. Noi, pe catolicii care vin in Sfantul Munte si au fost primiti la orto­doxie cu mirungere, ii impartasim. Daca insa vine un catolic si vrea sa devina ortodox, noi il botezam pentru ca noi suntem pentru acrivie.

    Intrebare: Daca un duhovnic opreste pe un crestin de la Sfanta Impartasanie mal multi ani, il poate dezlega alt duhovnic sau eventual episcopul ca sa se impartaseasca?

    Arhim. Efrem: De obicei episcopul este cel care dezleaga acest canon. Noi acolo, in Sfantul Munte, cand vin unii care au niste canoane foarte apasatoare, noi ii dezlegam pentru ca acestia sunt oameni incatusati, sunt sub o robie apasatoare. Sunt duhovnici care pun canoane dupa legi omenesti. A venit cineva si mi-a spus: „Duhovnicul mi-a dat canon sa nu ma impartasesc opt ani” si respectivul era un om de saizeci si sase de ani. Va trai opt ani ca sa se impartaseasca? De aceea si duhovnicii trebuie sa fie mult mai atenti, sa fie mai ingaduitori cu ceilalti, dar aspri cu ei insisi.

    Intrebare: In legatura cu tinerii care se drogheaza, mai pot ei sa scape de aceasta patima? Mai pot avea familie, copii?

    Arhim. Efrem: Ar putea sa scape de aceasta patima daca se gasesc intr-un mediu favorabil. In Cipru un episcop a infiintat un centru de dezintoxicare impreuna cu mai multi crestini evlaviosi si ii ajuta pe acesti tineri care se drogheaza. Din nefericire, astazi centrele de dezintoxicare ale statului le dau prilej narcomanilor sa se implice mai mult in acest comert de droguri.

    Intrebare: Ce parere aveti despre botezul savarsit prin turnare sau prin stropire? Este valid? Cel botezat astfel tre­buie botezat din nou? Poate fi preot?

    Arhim. Efrem: Nu are putere. Nu exista botez prin stro­pire. Botezul este prin afundare, aceasta este Traditia. De aceea eu acest lucru il resping. Chiar am auzit ca unii preoti din lene nu afunda, ci stropesc; sau sunt altii care iau in mana apa si pun deasupra copilului. Spunea Parintele Paisie Aghioritul ca multi dintre tinerii de astazi sunt demonizati pentru ca preotii nu i-au botezat prin afundare completa. Trebuie foarte multa atentie in aceasta privinta. Ar trebui, Inalt Prea Sfintia Voastra, sa atrageti atentia preotilor sa boteze in mod corect!

    IPS Andrei: Insistam, insistam. Din nefericire, in Ardeal este o influenta prapastioasa a altor confesiuni la care se adauga si comoditatea si rutina. Da. Insa, in general, preotii tineri boteaza prin afundare. Din pacate in Ardeal s-a imprumutat de la celelalte confesiuni ce-i mai prost.

    Intrebare: Un om botezat prin tornare trebuie rebotezat prin cufundare?

    Arhim. Efrem: Nu va fi botezat din nou, insa botezul lui nu este corect si trebuie sa luam aminte la acest lucru. De aceea, sa mergeti la preoti cu evlavie care sa va boteze corect copiii.

    IPS Andrei: Au porunca acum sa faca corect!

    Arhim. Efrem: In Sfàntul Munte cand botezam adulti, cand botezam romano-catolici, cat har simt acestia! Cati nu simt ca rugaciunea nu se opreste timp de o saptamana, nici macar o clipa!

    Intrebare: Boala este urmarea pacatului?

    Arhim. Efrem: De multe ori poate fi aceasta legatura dintre pacat si boala. Si de multe ori pacatul duce si la decaderea trupeasca. De pilda SIDA, de unde vine, nu din imoralitate? Este o urgie a lui Dumnezeu, un raspuns al lui Dumnezeu la acest mod de viata.

    Intrebare: Care este atitudinea ortodoxa fata de clonare?

    Arhim. Efrem: Ortodoxia nu e de acord cu clonarea, pentru ca oamenii sunt persoane, nu sunt animale. Este foarte important a intelege ca omul este persoana, este unic.

    Intrebare: Un om clonat are suflet?

    Arhim. Efrem: Desigur ca are, dar este un om automat, mecanic. Dar inca n-au facut un astfel de om si am auzit ca Congresul S.U.A, a interzis astfel de lucruri. Oricum, nu va fi un om intreg, deoarece nu este un om firesc. Daca va reusi stiinta sa faca un astfel de om. Cum este de pilda chestiunea igineriei genetice: se pot crea oameni prin inginerie genetica.

    Intrebare: Ce pot face daca nu-mi pot indeplini indatoririle duhovnicesti din cauza lipsei de timp?

    Arhim. Efrem: Sa faci un canon mai mic. Cand cineva nu are timp trebuie sa-si gaseasca timp. De aceea Sfantul Isaac Sirul spune ca foarte mult ajuta un canon mic, dar care se face zilnic.

    Intrebare: Ce pot face monahii unei manastiri in privinta unor nereguli pe care le face staretul acelei manastiri?

    Arhim. Efrem: Daca staretul face nereguli, atunci ce staret este? Monahii trebuie sa vorbeasca cu episcopul. Daca intr-adevar nu face lucruri bune. Pentru ca sunt multi monahi mandri care-i judeca pe stareti. Daca insa se intampla nereguli trebuie sa intervina neaparat, pentru ca, daca intr-adevar egumenul nu face lucruri corecte, manastirea nu poate progresa!

    Intrebare: Ce parere aveti despre procesul de mondializare?

    Arhim. Efrem: Este si aceasta o moda a Europei, este un dar european pentru „nivelarea” tuturor. Crestinul este pentru „mondializare” pentru ca incearca sa aduca in inima lui toata lumea. Numai din acest punct de vedere e de acord. Insa globalizarea facuta astazi de puternicii pamantului pentru a aduce totul la acelasi nivel pe motivul asa zisei „iubiri” nu poate reusi si nu va duce la nici un rezultat bun.

    Intrebare: Cum ne putem apara de ispitele lumii si in special de toata aceasta lupta pe care francmasoneria o duce impotriva crestinismului?

    Arhim. Efrem: Masoneria este o alta credinta. Cine e mason nu poate fi crestin. Ne pazim de masonerie necomunicand cu masonii. Ne ferim cand nu-i urmam si cand studiem ce sunt masonii, pentru ca foarte multi se arata crestini si zic ca fac lucruri bune, fac opere filantropice. Dar sunt mincinosi si nu spun adevarul.

    Intrebare: Va multumim si in final va rugam un cuvant de suflet.

    Arhim. Efrem: (…) E o mare binecuvantare, fratilor, ca ne-am nascut ortodocsi fi ne straduim intr-un mod ortodox a deveni partasi ai harului. De aceea, vom reusi in viata noastra, nu daca vom lua multe diplome, nu daca invatam sa facem solidul aer si aerul solid, nu daca ne luam doctorate si masterate, nici daca ajungem mari industriasi sau afaceristi, ci vom reusi in aceasta viata daca vom deve­ni locas si tron al dumnezeiescului har. Sfantul Serafìm de Sarov, un mare sfant al Rusiei, spunea celor care veneau la dansul: „Dobandeste linistea lui Dumnezeu in inima ta si foarte multi altii langa tine isi vor afla linistea”.

    Fie ca si noi sa-L avem pe Hristos in inimile noastre, Ca­re este „pacea noastra“, dupa cuvantul Sfantului Apostol Pavel (Efeseni 2:14), pentru a putea aduce un echilibru in viata pe care o traim si sa aducem pace in inimile celor din jur, pace care indeosebi astazi este unul din cele mai mari daruri. Aceasta urare va aducem din locul prin excelenta al Pacii care este Muntele Sfant. Pace tuturor!

  30. Cristian2 zice:

    @Timotei

    Timotei, cât si de la cine, salariu iei
    De indraznesti, cu mult temei
    Pe ortodoxul PUTINEI
    Sa’l faci CRIMINAL, KGBist, HOMO
    (Si, implicit, pe toti ai sai) !

    Ortodoxia ta e speciala
    Ti’aduce binisor sa fierbi in oala
    O teasta de cecen si’un moscovit firav
    Din ordinul lui PUTIN, facuti praf !

    Ori creierasu’ ti s’a cam stricat
    De când tiranul rosu te’a amenintat
    Ca nu dai randament
    La niciun armament
    Si’atuncea la Kremlin
    Din craniu’ti stins, dar plin
    De scârba si venin
    Tot neamul si PUTIN
    Va bea, putin câte putin,
    Din imputitu’ti vin !

    Admin, cred ca Timotei a luat’o razna de mult (si rau).
    Aberatiile lui intrec orice limita, nu inteleg de ce trebuie lasat sa spuna orice, sa’l batjocoreasca pe Parintele Arsenie Boca si ortodoxia, in general,
    Cu indivizi de teapa lui, ortodoxia nu are nevoie de dusmani, este distrusa din interior.

  31. Cristian2 zice:

    Zburau, in cerul rece, cu inima fierbinte,
    Spre fratii din Katyn, ucisi fara morminte,
    Asasinati de Stalin, modelul lui Putin
    Beat de’atâta putere, de sânge si venin

    Mergeau sa onoreze pe toti vitejii mari
    Doborâti miseleste, nemuritori stejari
    Si’n inima lor vie, si’n ochii lor adânci
    Polonia eterna cu suflete de stânci !

    Satrapul Kremlinal ca un nebun turbat
    Urla ordinul mortii , ucigas patentat
    Si cerul se deschise si ii primi, fierbinte
    Pe fratii omorâti de’un tiran fara minte !

  32. Ecaterina zice:

    Pacat ca Putin e ratacit, ca asa are o mana de fier:( Cum se numeste un om care se duce la biserica,se inchina,se impartaseste dar nu e crestin? Politician. Basescu nu face acelasi lucru? Mai nou merge f des pe la Biserica, e numai pe langa Patriarh. Parca era ateu. Si f.putini politicieni nu sunt si in masonerie in diferite grade. Rusia Mama daca ar reveni la ortodoxie ar fi minunat,insa ma indoiesc ca ne-ar iubi mai multi ori ar repara lucrurile rele care le-a facut in trecut,lunadu-ne Basarabia de ex, sau eliberand celelalte tari de sub conducere. E vb de Rusia, Rusia cu balet,intelectuali,arhitectura superba, si mereu a avut tendinta sa iasa in fata.
    Cum sa isi recupereze o manastire averile? Rugandu-se. Ori credeti ca Dumnezeu are mai putina putere decat Putin sau oricare poltician? Pana la urma de ce manastirea trebuie sa abia asa multe averi lumesti? Nu ar trebui sa abia mai multe averi duhovnicesti? Nu trebuie sa ai conditii excelente ca sa te rogi si sa fii crestin.Nu zic ca manastirile trebuie sa fie urate sau sarace in ultimul hal,dar si cand se intampla, sa aiba rabdare ca totul v-a fii bine,nu sa fuga dupa aur si avere. In RO multe biserici nici nu au caldura,multe stau sa se darame,dar facem biserici poleite cu aur si ditamai monstrul de Catedrala,care tare mie ca v-a fi turnul de control al Romaniei sau sediul de spionaj. Inainte aveau cruci de lemn si inimi de aur,iar acum invers,cruci de aur si inimi de lemn.
    Imi explica si mie careva de ce romanii au fost negajiti si prigoniti chiar de fratii lor ortodocsi? De Rusia tarista, Imperiul Bizantin. Stiu f bine ca la inceput o perioda romanii nici nu aveau voie sa vb romana in Biserica si sa aiba mitropolit roman. Greaca era impusa de constantinopol. Apoi in sud erau bulgarii,care si-au impus slavona. Apoi au venit rusii si ne-au furat Basarabia,Bucovina,tezaurul. De ce mereu rusii grecii bulgarii au avut pareri proaste despre romani si traditia lor si limba lor? In prezent cu grecii suntem ok,dar in trecut nu prea am fost,chit ca mereu cand ne-au cerut ajutorul,chit ca erau greci,chit ca erau rusi,i-am ajutat si mereu am fost pacaliti si luati de fraieri de fratii nostrii ortodocsi,si totusi nu ne-am intors impotriva lor si i-am ajutat din nou,si dupa ce ne-au tras teapa. Asta ca nu mai zic despre pagani si eretici,ptr ca nu are sens.

  33. O parte din istoria Bisericii Ortodoxe Romanesti la inceput. (ecaterina) zice:

    Singura Mitropolie a Moldovei
    „„Din adâncul fiinţei sale, care este cea a neamului”*

    Sunt încetăţenite formulările că Mihai Eminescu a văzut în Biserica Ortodoxă Română: Maica spirituală a neamului românesc, care a născut unitatea limbii şi unitatea etnică a poporului, sau Biserica este mama neamului românesc. In această comunicare, fără a intra în contradicţie de fond cu cele de mai înainte, vom avea în vedere, cu stricteţe litera şi spiritul textului eminescian. Se deschide astfel şi orizontul verticalităţii eterne a lui Mihai Eminescu întru apărarea cauzei indepenedenţei şi libertăţii Neamului Românesc. Să-l cunoaştem cu adevărat aşa cum este şi vom beneficia toţi de tăriile necesare de a trăi în solidaritate cu Mihai Eminescu şi Mihai Eminescu axial în toţi românii.

    De la creştinii, episcopii şi mitropoliţii daci din primul mileniu, până la confruntarea deschisă cu Patriarhia Ortodoxa de Constantinopol din mileniul al doilea.”

    „Singură Mitropolia Moldovei şi a Sucevei e ab antiquo suverană, neatârnată de nici o patriarhie; acestei mitropolii a Moldovei şi a Sucevei se datoreşte introducerea limbii române în biserică şi stat, ea este mama neamului românesc” (Mihai Eminescu, Opere, vol. IX, Articolul Se vorbeşte că în Consiliul…p. 258 -v. Pr. prof. univ. dr. Petru Rezus, Mihai Eminescu si Biserica stramoseasca, Ortodoxia, Revista Patriarhiei Române, Anul XLVII, nr. 1-2, Ianuarie-Iunie 1995, p. 10-15).

    Patriarhului grec de Constantinopol, pentru vina domnitorului Petru Muşat (1375-1391) de a fi cerut să fie recunoscut românul Iosif, rudă cu domnitorul (corespundea întru totul din punct de vedere canonic), în fruntea Mitropoliei Moldovei, aruncă anatema (blestemul!) asupra domnitorului şi a întregului său popor. Anatema se păstrează şi asupra următorilor domnitori şi a ţării, aceştia reînnoind aceeaşi solicitare. Aşa, în timpul lui Roman Muşat (1391-1394), Ştefan Muşat (1394-1399) şi Alexandru cel Bun (1400-1432). Cerbicia dacilor a învins afurisenia (blestemul) patriarhului grec. Patriarhie „ecumenică”? Ce se mai păstrase din primele şase-şapte secole de dupa Hristos, din dreptul divin de a vorbi, în biserică, fiecare neam, în limba sa ? Nimic. Tradiţia ierarhilor daci din sanul poporului dac din primul mileniu a fost anulată. Limba autohtonilor a fost alungată din biserică.

    „Domnul moldovean s-a izbit însă de împotrivirea patriarhului ecumenic Antonie, care voia să trimită în Moldova un ierarh grec, aşa cum făcuse Patriarhia şi în alte ţări ortodoxe (Rusia, Ţara Românească, etc). În acest scop, prin 1391, deci la sfârşitul domniei lui Petru sau începutul celei a fratelui său Roman (c.1391-c.1394), patriarhul a hirotonit un mitropolit grec pentru Moldova, cu numele Ieremia, în 1392. Dar actul patriarhului care voia să impună Moldovei un mitropolit grec, fără măcar să întrebe pe domn şi pe sfetnicii săi, a nemulţumit şi mai mult pe moldoveni, care au silit pe mitropolitul Ieremia să se întoarcă la Constantinopol” (Mircea Păcurariu, Istoria Bisericii Ortodoxe Romane, Editura Epsicopiei Dunarii de jos, Galati, 1996 p.72). Urmatorul patriarh, Matei, la 26 iulie 1401, recunoaşte pe pamantenul Iosif ca mitropolit al Moldovei. Patru domnitori ţinuseră piept ameninţărilor, anatemei. După trecerea mitropolitului Iosif în lumea cerească(la începutul anului 1415), Macarie, noul viitor mitropolit al Moldovei, merge la Constantinopol pentru a cere recunoaşterea sa în scaunul mitropolitan.

    Patriarhul eumenic de atunci, Eftimie (1410-1416), nu numai că n-a vrut să-l recunoască, dar nici măcar nu i-a dat voie să intre în Constantinopol. Abia către sfârşitul anului 1416 a fost recunoscut de noul patriarh Iosif II.” (Mircea Păcurariu p.94). Se ajunsese la o situaţie de confruntare totală cu Moldova,care, iată, nu va ceda în faţa imperiului grecesc-bizantin, cum nu va ceda nici în faţa imperiului turcesc. Drumul spre limba româneasca în bisericile din Dacia nu era departe.
    I
    n timpul domniei lui Alexandru cel Bun şi al papei Martin V a avut loc sinodul de la Konstanz ( Germania), ţinut între anii 1414-1418. A fost convocat pentru a combate „erezia” husită şi de a face unirea Bisericii ortodoxe cu cea catolică. A participat şi delegaţia împăratului din Constantinopol şi a patriarhului ecumenic, formată din preoţi şi mireni, în funte cu grecul Grigore Ţamblac (sârb?), mitropolit al Kievului. „Este interesant că Ţările Române au fost reprezentate numai prin boieri şi nu prin feţe bisericeşti, deci delegaţii lor n-au putut discuta problema unirii celor două Biserici” ( Mircea Păcurariu p.94-95). Conciliul de la Konstanz a început în anul 1414. Atunci în Moldova era mitropolit pământeanul Iosif, recunoscut de patriarhia de la Constantinopol. Îndeplinea deci toate condiţiile pentru a participa la acest conciliu, sau să delege episcopi din partea mitropoliei. Dar n-a fost posibil să fie aşa. După moartea mitropolitului Iosif, episcopul Macarie, candidatul la scaunul mitropolitan, nici măcar nu a fost lăsat să intre în Constantinopol. Apăruse un episcop pamantean, Iosif, care ajunsese mitropolit. Acum mai apăruse un episcop, fără îndoială sfinţit ca episcop de către mitropolitul Iosif. Episcopi români? Pământenii daci ? Aşa ceva era de neacceptat din partea Patriarhiei de la Constantinopol. Mai mult, acum aceşti pământeni încercau să instituie normalitatea, să aibă dreptul să fie episcopi şi mitropoliţi in propria lor ţară. Mitropolitul Macarie a păstorit în 1415 nerecunoscut de patriarhia de la Constantinopol, dar recunoscut şi apărat şi el, cu străşnicie, în Moldova, Patriarhia de Constantinopol fiind astfel silită să-l recunoască drept mitropolit al Moldovei. Grecii constituiseră un stat imperial religios grecesc. Neamul dac fusese condamnat la dispariţie. Dar acest neam nu dispăruse şi vrea să trăiască. Patriarhia reuşeşte să impună la scaunul mitropolitan, după moartea lui Macarie, pe grecul Damian (1437-1447). Acum Mitropolia Moldovei are dreptul să participe la reuniunile religioase internaţionale, reprezentată de mitropolitul grec. Mitropolitul Damian participă la Sinodul de Unire cu Biserica catolică de la Ferrara-Florenţa (1438-1439). Numai ierarhii greci şi slavi îl reprezentau pe Dumnezeu în Dacia, iar în afara Daciei, doar grecii. Complicitate greco-slava.

    In 1453 turcii cuceresc Constantinopol. În jurul anului 1453 ca mitropolit al Moldovei urmează Teoctist. Tot fără să fie recunoscut de Patriarhia de Constantinopol. Nu mai avea cine să arunce anatema asupra sa şi a pamântenilor. În această situaţie excepţională agresiunea religioasă, pentru moment, este estompată şi Patriarhul sârb Nicodim, din Ipek îl hirotoneşte.

    Mitropolia Moldovei şi a Sucevei, se intreaba afirmativ Mihai Eminescu, n-a fost ea aceea care-n persoana lui Varlaam Mitropolitul au făcut ca Duhul Sfânt să vorbească în limba neamului românesc?

    Mitropolitul Varlaam (a trăit între anii 1580-1657) a fost crescut în vrednicie faţă de neamul său, cartea sa de temelie având titlul edificator,de Carte româneasca de învaţătură la dumenecele de preste an.
    Biruinţa spirituală a Neamului Dacienesc spre orizonturile proprii este o coordonată majoră a existenţei sale multimilenare.

    Mihai Eminescu a văzut, din adâncul fiinţei sale, care esta cea a neamului (*Pr. prof. dr. Constantin Galeriu, Chipul Mantuitorului in gandirea lui Mihai Eminescu, Studii Teologice, an XLIII, 1991, nr. 1), cu limpezime , cum nimeni altul, rolul spiritual al Mitropoliei Moldovei şi a Sucevei, în propăşirea limbii şi a Neamului Românesc. Să fim cu luare aminte la prima parte a citatulului de la începutul acestei comunicari, pe care o reproducem abia acum:

    „ Si dacă va întreba cetitorul ce Biserică este aceea pe care guvernul din Viena o supune administraţiei sale vom răspunde că este cea mai neatârnată a întregii creştinătăţi, căci atât mitropolitul transilvan şi al ţărilor tartarice din Proilavium (Brăila), cât şi cel al Ungrovlahiei (din Târgovişte) erau suspuşi patriarhului de Constantinopole, iar cel de (al) doilea era exarhul aceluia patriarhat, continua puterea centrului constantinopolitan până-n munţii aurarii, sfinţea pe mitropolitul de Alba-Iulia, în legătură întinsă a organismului eclesiastic greco-bulgar. Singură Mitropolia Moldovei şi a Sucevei e ab antiquo suverană, neatârnată de nici o patriarhie; acestei mitropolii a Moldovei şi a Sucevei se datoreşte introducerea limbii române în biserică şi stat, ea este mama neamului romanesc”.
    Sărut mâna, Mihai Eminescu.

    Gheorghe Gavrilă Copil

  34. Pr Timotei zice:

    Nu Rusia e vinovata asta e clar. Trebuie sa te gandesti cine profita. Ce profit ar avea Rusia pentru decapitarea conducerii Poloniei??
    Dar ce profit au acum UE (constitutia) si FMI (imediat imprumut dupa atentat)? ;)
    Intotdeauna qui bono.

    Cand se fac astfel de atentate este mereu aruncata si o pista falsa, in cazul de fata Rusia.

    Faptul ca omul s-a impuscat spune multe despre presiunile in acest caz.

    Cat despre faptul ca se vorbeste despre un accident e o mitocanie.
    E clar ca e facut de niste baieti cu scoala. Dar ca restul spun in cor accident e ca si cum ai aproba ce au facut criminalii.
    Si nu inseamna numai asta. Inseamna ca si celorlalti le e frica de criminali, deci vorbim de o putere mondiala. Europenilor nu le-a fost niciodata frica de rusi. Cand faceau rusii ceva i-au ponegrit mereu. Acum e altcineva.
    Europenii nu scot un cuvant despre o anumita putere care nu este europeana.
    Palarie’ntrun picior, ghici ciuperca ce-i?

  35. Cristian2 zice:

    Timotei spune : „Palarie’ntrun picior, ghici ciuperca ce-i?”

    Are bani, are cercei
    Ies aberatii prin ei
    Este ticalos in cap
    Il serveste pe satrap
    Are inima vicleana
    Arunca sare pe rana
    Ghici ciuperca ce-i?
    Raspunde, Timotei!

  36. Adina zice:

    Raniti foarte multi oameni cu acest articol si emiteti judecati de valoare fara sa cunoasteti o persoana. Personal l-am cunoscut pe parintele Efrem si am avut ocazia sa ma spovedesc la dansul. Spovedit este mult spus , pentru ca eu nu am apucat sa spun mai nimic, in schimb Parintele mi-a spus singur cele mai mari preocupari ale mele , intamplari de-ale mele din trecut , lucruri de taina de care nu stia nimeni. Pana la final nu am putut sa scot aproape nici un cuvant , pentru ca incremenisem efectiv de uluire . Cred ca asta spune foarte mult despre duhovnicia Parintelui Efrem . Am cunoscut mari duhovnici romani , dar pe nimeni ca Parintele Staret ! A fost cea mai importanta intalnire din viata mea , nu imi aduc aminte de nici un moment mai frumos pe care sa-l fi trait. Si am plecat de acolo cu atat de multa nadejede in suflet , cu bucurie , cu dorinta de a ma apropia de Bunul nostru Mantuitor! Iar marturii ca a mea aveam a descopar ulterior ca sunt foarte multe .

  37. admin zice:

    @Adina
    Ne pare rau ca ma simtiti ranita, dar nu putem ascunde aceste lucruri deosebit de importante, spre luare aminte ca Dumnezeu nu ingaduie ca sa se faca propaganda pro-cip la asa nivel, impactul fiind foarte mare in pierdere de suflete. Staretul Efrem va trece cu ajutorul Domnului si peste aceasta cercetare si nadajduim sa revina asupra unor lucruri pe care le-a lansat gresit.

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s