Parintele Justin despre acordul de la Balamand: Noi nu ascultăm de furi, ci de glasul Bisericii, care vorbeste prin Sfintii Parinti

Cum vedeti ratificarea tratatului de la Balamand, din 1993, de catre sinodul Bisericii Ortodoxe Romane, pe tema raportului dintre Biserica Ortodoxa si cea catolica? Toate celelalte Biserici Ortodoxe au respins sinodal acele declaratii din tratat, ca fiind eretice, numai Biserica Romana fiind singura care nu l-a respins nici pana azi…

Nu poporul nostru poarta vina, atata timp cat aceste tratate s-au facut si s-au semnat pe ascuns. Ierarhii nostri nu au cerut parerea si acordul poporului, dar nici macar nu am fost instiintati. Doamne fereste, maine poimaine ne trezim ca Biserica Romana nu se mai cheama Biserica Ortodoxa, ci catolica. Noi nu ne putem asuma greselile lor dogmatice. Si vom tine la hotararile celor 7 sfinte sinoade ecumenice cu pretul vietii. Pentru noi aceasta este sfant: marturisirea de credința a celor 7 sinoade ecumenice. Acestea au fost stabilite de Sfintii Parinti prin Duhul Sant. Daca ne lepadam de ele, ne lepadam de Duhul Sfant. Nu e loc de indoiala in privinta dogmelor. Ierarhii nostri cand sunt investiți in episcopie depun un juramant cum ca se obliga sa pazeasca dreapta credința si cele 7 sinoade ecumenice. Daca incalca juramantul, atunci nu mai sunt episcopi, nu se mai supun Sfintilor ierarhi, pastorii lor.

Deci daca ei nu se supun mai marilor lor, adica Sfintilor Parinti, cum sa ne pretinda noua ascultare? Noi nu ascultam de furi, ci de glasul Bisericii, care vorbeste prin Sfintii Parinti, nu prin minti imbatate de mitrele aurite din capul lor. Ei au datoria sa revada acordurile de la Balamand si Biserica sa isi revizuiasca pozitia ortodoxa, spre linistea poporului nostru ortodox. Biserica catolica detine erezii foarte mari in sanul ei, noi nu avem ce discuta cu niste fatarnici care si-au inventat propria lor biserica in afara harului lui Dumnezeu, pentru a fi independenta si de sine statatoare, asemenea lui Lucifer care a vrut sa isi ridice alt scaun pe tronul Dumnezeirii. Papalitatea a inchis credinciosilor bisericii lor portile Imparatiei cerurilor ca sa se inchine lui pe un alt tron, la Vatican. Au incercat sa ne subjuge si pe noi, aruncand in ograda noastra soparla uniatismului, dar sangele martirilor nostri marturisitori i-a alungat cu puterea harului lui Dumnezeu. Aceste compromisuri ale ierarhilor nostri se savarsesc nu dintr-o convingere dogmatica, ei stiu prea bine adevarul, ci se poarta asa datorita intereselor politice. Nu au puterea sa se opuna, pentru ca a fi episcop in zilele noastre, inseamna sa accepti condiția de mucenic. Nu e usor nici pentru ei. Noi avem datoria sa ii trezim si sa ne rugam pentru ei sa aiba puterea de a se opune ratacirilor dogmatice si sa fortifice Biserica cu marturisirea lor dreapta.

Noi, cei care am ramas ortodocsi in acest popor, ne dezicem de ratacirile si compromisurile lor. Au intrat lupii in turma noastra pentru ca semanatorii sunt putini, lipsesc teologii in masura sa poata combate niste rataciri de la adevarurile de credinta. Se duc degeaba in strainatate si fac atatea scoli teologice, dar nu auzi pe niciunul care sa marturiseasca niste realitati dureroase din sanul Bisericii. Pentru ca ei cand vin din strainatate asteapta o coroana de arhiereu, o coroana de secretar, sa isi puna gulerase frumoase, genti stralucitoare si masini luxoase si cica formeaza Biserica Ortodoxa. Dar nu asta formeaza Biserica Ortodoxa, Biserica ortodoxa o formeaza poporul simplu de rand binecredincios, babuca aceea care isi aprinde lumanarea cu lacrimi in ochi si taranul care nu cedeaza ortodoxia strainilor. Ortodoxia nu e in catedrale si in zgarie nori, nu e in caracterul Biserici noastre, ci Ortodoxia salasluieste in Pestera boilor de la Betleem, in care s-a nascut smerit Dumnezeu. Acolo coboara Duhul Sfant, aici e culcusul harului Duhului Sfant, in inima smerita si infranta. De la Parintele Staniloae nu mai avem profesori teologi care sa faca o reala catehizare studentilor. Si teologii se formeaza asa cum vad la pastorii lor. Dar ar trebui sa inteleaga ca pastorii supremi sunt Sfintii Parinti si slava Domnului sunt atatea carti publicate. Nimeni nu poate spune ca nu a stiut.

Teologilor nostri le lipseste ravna sau scanteia dragostei de adevar. Sa invatam de la greci, care asa mandri cum sunt ei, totusi nu renunta la principiile ortodoxe ale Bisericii, ei fac educatie religioasa, catehetica si dogmatica de mici copiilor lor, astfel incat poporul grec este crescut intr-un mediu bizantin si inteleg usor dogma ortodoxa. La noi a fost o teologie sporadica si o ortodoxie plina de necazuri si greutati. Eu rar am intalnit profesori de teologie in puscarie, si daca erau, erau fara atitudine. Au fost cațiva buni dar puțini, cum a fost Parintele Arsenie; mai mult cei simpli si fara carte au aparat Biserica la noi. Sa ne rugam sa inmulteasca Domul seceratorii ca sunt putini. Orice credincios trebuie sa isi insuseasca un minim de cunostinte dogmatice, catehismul ortodox si sa fie trezvitor sa nu primeasca orice invatatura cu usurinta de la oricine, numai de la Sfintii Parinti si preoții marturisitori. Sa fim vigilenti pentru ca sectele iau amploare si in curand Ortodoxia romaneasca, daca o tine tot asa, o sa iasa la pensie…

cititi integral pe site-ul ATITUDINI

Rugam ca acest mesaj sa fie tradus in greaca si sa fie raspandit si pe blogosfera ortodoxa din Grecia.

Acest articol a fost publicat în ANTI-ECUMENISM și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Parintele Justin despre acordul de la Balamand: Noi nu ascultăm de furi, ci de glasul Bisericii, care vorbeste prin Sfintii Parinti

  1. Costin Serban zice:

    Parintele nostru bun si drag, pune intotdeauna degetul pe rana cu dragoste si putere vindecatoare.
    O sa vina si momentul adevarului cat de curand, cand oamenii se vor satura de minciunile ereticilor si a celor pusi sa ne „apere” credinta.

    Doamne Ajuta!

  2. Legionarul zice:

    Stiu doar, ca Parintele Iustin,va ramane mereu in sufletul meu…! Dumnezeu sa l tina cat mai mult in viatza!

  3. Psalmul 50 zice:

    Parintele Iustin Marturisitorul, imi incalzeste inima de fiecare data …cu fiecare mesaj pentru poporul nostru.

    cat despre tradatori ….rusine ierarhilor!, nu meritati nici firimiturile care cad de la masa Stapanului, Domnul si Mantuitorului Iisus Hristos, pe care nu-l slujiti, ci-L huliti.
    Vai voua fariseilor!

  4. Pr Timotei zice:

    Rugam pe administratori sa publice si sa raspandeasca aceasta marturisire ce primise binecuvantarea pr Arsenie papacioc inainte de a trece la Domnul!!!!!

    Spune NU venirii Papei în România Ortodoxă

    Iubirea fără adevăr este ipocrizie!

    Hristos ne spune : „Dacă spunem că nu avem păcat, ne înșelăm pe noi înșine, iar adevărul nu este în noi” (1Ioan 1, 8)

    Papa se declară „infailibil” ex catedra . Pe cine să credem, pe Hristos sau pe Papa??

    Pentru că îi iubim pe Romano-Catolici, le spunem Adevărul!

    De ce spunem NU venirii Papei in România? Din următoarele motive:

    1. Se creează confuzie și mulți dintre Ortodocși vor crede că Biserica Ortodoxă și papistașii ar fi o Biserică, în timp ce Biserica Adevărată este Una, și anume cea Ortodoxă.
    Cei care au afirmat Teoria Ramurilor sunt anatematizați de Sinodul Ortodox al Bisericii Ruse din exil (ROCOR), anatemă preluată de Biserica Rusiei și de Biserica Ortodoxă în plenitudinea ei.

    2.. Papa este eretic prin acceptarea ereziei Filioque. Această erezie este condamnată de sfinți și Sinoade Ecumenice și Locale. De pildă: Sinodul II Ecumenic (unde se specifică clar că Duhul Sfânt purcede numai de la Tatăl, Simbolul Credinței „Cred și întru Duhul Sfânt, Care de la Tatăl purcede” ), Sinodul din vremea Sfântului Patriarh Fotie, numit și Sinodul al VIII-lea Ecumenic, Sinodul Antiunionist din vremea Sfântului Marcu Eugenicul, Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama, împreună numite și Sinodul al IX-lea Ecumenic, dupa cum confirmă părintele Ioan Romanides, părintele Gheorghe Metalinos, părintele Teodor Zisis, profesorul de dogmatică Dimitrie Țelenghidis, mitropoliții Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Atanasie de Limasol, Meletie de Katanga, Augustin Kandiotis și alți mari teologi ortodocși contemporani.

    3. Nu se cuvine ca Ortodocșii și ereticii papistași să se adune în lăcașuri de cult împreună, conform tuturor canoanelor Bisericii Ortodoxe.

    4. Papa ar veni în România ca șef al ereziei romano-catolice, și ar fi primit de către Patriarhia Română ca episcop canonic al Romei cu Succesiune Apostolică, ceea ce este blasfemie, pentru că papistașii, de vreme ce au intrat în erezie, au pierdut și Succesiunea Apostolică, și Episcopia Romei. (conform Canonului I al Sfântului Vasile cel Mare)

    5. Suntem de acord ca Papa să vină ca simplu vizitator sau ca șef de stat, dar să nu fie primit la Sfintele Slujbe în Bisericile Ortodoxe și nici vreun Ierarh al Bisericii Ortodoxe să participe la Mesa papistașă.

    6. Părintele Dumitru Stăniloae afirmă în Dogmatica sa faptul că papistașii se închină la un alt „dumnezeu” decât creștinii ortodocși, și anume un „dumnezeu” în sens budist, „dumnezeul” nirvanic impersonal (Teologia Dogmatică Ortodoxă, voumul I, pag 329: „Iubirea deplină dintre Tatăl și Fiul, ca identică cu Duhul Sfant, de care face atâta caz teologia romano-catolică, nu e decât scufundarea celor două Persoane în Ființa Impersonală, în sensul plotinian sau nirvanic”).

    Prin erezia Filioque, papistașii transformă pe Duhul Sfânt din Persoană dumnezeiască necreeată în creatură, devenind pnevmatomahi, adică luptători împotriva Duhului Sfânt, (cf. Pr. Prof. Ioan Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă, pag.35).

    Îi numim papistași și nu romano-catolici pentru că numai Biserica Ortodoxă, cea UNA, are însușirea de Catolică (Universală sau Sobornicească sau Ecumenică). Cuvântul papistaș exprimă cel mai bine papocentrismul, și dogma lor despre infaibilitatea papală (papa nu poate greși) și titlul de Vicar al lui Hristos (papa fiind pentru ei înlocuitorul lui Hristos pe pamânt- Vicarus Christi in Terra) și „Piatra Credintei”.

    Sfântul Iustin Popovici spune că în istoria neamului omenesc există trei căderi însemnate: Adam, Iuda și Papa. Papa a dorit să Îl înlocuiască pe Dumnezeu cu omul. Omul „papa” vrea sa fie „dumnezeu” dar fără ajutorul lui Dumnezeu (cf. Sfântul Iustin Popovici, Biserica Ortodoxă și Ecumenismul, pag. 112-113).
    Papa vrea să Îl îndepărteze pe Dumnezeu din lumea creeata printr-o noua dogma eretică și anume „Harul Creeat”, considerând că Dumnezeu e undeva departe și creează un Har (grație) pe care îl depozitează Papa și îl distribuie cum și cui vrea el.
    Dispare, astfel, relația personală a omului cu Dumnezeu și singura comuniune posibilă este numai cu Papa.
    Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama au condamnat această erezie arătând că Harul Divin este necreeat, este însăși lucrarea lui Dumnezeu în lume.
    Dumnezeu vine personal la noi prin Harul Sfintelor Taine ale Bisericii Ortodoxe și prin rugăciune.
    Prin ”dogma infaibilității papale” ( aceea că papa nu poate greși), Mântuitorul Hristos este exilat, adică este dat afară din ”biserica” papistașă. (cf. Sfântul Iustin Popovici, Omul și Dumnezeul-Om, pag.114-116)

    7. Papistașii NU au Sfinte Taine valide.
    Acest lucru îl confirmă Sfântul Nicodim Aghioritul. În Pidalion (Cârma Bisericii) spune că papistașiii nu au Sfintele Taine valabile, ci SUNT SECI, lipsite de Duhul Sfânt. Împărtășania papistașă (romano-catolică) are ca efect DEMONIZAREA, pentru că cel ce se împărtășește cu taine mincinoase se împărtășește cu cel care le-a insuflat, adică cu diavolul, tatăl minciunii.
    Acest lucru îl subliniază și mitropolitul de Navpakt, Heroteos Vlahos: „Vaticanul nu este Biserică, ci un sistem politico-economic ce se află în afara Bisericii. Și nici Papa, nici ceilalți clerici ai Vaticanului, nu au Succesiune Apostolică, deoarece la papistași nu există preoție, nu au nici Taine și ceea ce săvârșesc nu poate să sfințească pe nimeni”. (Mitropolit Heroteos Vlahos, Revista „Către Preot” 21 mai 2001 pag 13-Așezarea Monahală „Sfântul Grigorie Palama”, Kufalia)

    De aceea Căsătoriile Mixte nu sunt Căsătorii înaintea lui Dumnezeu, nici nu primesc binecuvântarea Lui, ci sunt blestem și urâciune înaintea Lui. Cel de altă credință care vrea să se căsătorească ortodox trebuie să primească Taina Sfântului Botez, primind cu toata inima învățătura Dreptei Credințe și anatematizând erezia în care fusese înainte, lepădându-se de ea.(cf. Prof. Dimitrie Țelenghidis, cf. Părintele Paisie Aghioritul)

    8. Nici un Sinod Panortodox nu este infailibil (fără de greșeală), el devine infailibil doar atunci când este compus din oameni curățiți de patimi, iluminați și îndumnezeiți, și când acest Sinod Panortodox respectă cu strictețe toate hotărârile Sinoadelor Ecumenice și Locale și Scrierile Sfinților Părinți de până la el. ( cf Mitropolitul Heroteos Vlahos)

    Îi respectăm pe credincioșii papistași și pe Papa și le dorim întoarcere grabnică la Biserica cea Una, adică cea Ortodoxă, prin Botez, Mirungere și Sfântă Împărtășanie, iar celor numiți clerici dintre ei și prin Hirotonie Ortodoxă. Așa să le ajute Dumnezeu.

    Cu binecuvântarea Părintelui Arsenie Papacioc

    „În acest moment istoric Ortodoxia se apără cu Sabia Duhului Sfânt, ca să păstrăm Unitatea Bisericii în Adevăr”(Părintele Arsenie Papacioc, iunie 2010, Techirghiol).

  5. Pr Timotei zice:

    Aceasta marturisire are la baza petitia impotriva venirii papei , si ea binecuvantata de parintele Arsenie Papacioc si de pr Theodoros Zisis, aparuta si in Atitudini.

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s