Peste 10 manastiri si mii de persoane din Republica Moldova protesteaza impotriva codurilor de identificare din documente

12 manastiri si mii de mireni din cuprinsul Republicii Moldova, fiind ingrijorati de procesul de codificare fortata a tuturor parohiilor si manastirilor, s-au adresat catre Sinodul Bisericii Ortodoxe din Moldova cerind sa fie pastrate denumirile sfinte.

SINODUL BISERICII ORTODOXE DIN MOLDOVA
mun. Chisinau, str. Bucuresti 119
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
Dlui Prim-Ministru VLADIMIR FILAT
Mun. Chisinau, Piata Marii Adunari Nationale 1

„Cel ce se va pazi isi va scapa viata sa.
Daca insa strajerul a vazut sabia venind
si nu a sunat din trimbita si poporul n-a fost vestit
si va veni sabia si va ridica viata cuiva,
acela a fost rapit pentru pacatele lui,
dar singele lui il vor cere din mina strajerului”
(Iezechiel 33, 5-6)

A D R E S A R E

Codificarea si biometrizarea cetatenilor Moldovei, crearea sistemului electronic unic si centralizat, implementarea intensa a strategiei de stat „Moldova electronica”, iata doar citeva procese si tendinte extrem de ingrijoratoare cu care noi, crestinii ortodocsi din aceasta tara, ne ciocnim astazi inevitabil si fata de care sintem nevoiti sa dam o marturisire echilibrata, dar in acelasi timp demna si hotarita, fara compromisuri de constiinta. In acest moment credinta ortodoxa si tara noastra trec prin cea mai critica si vicleana perioada a istoriei, iar noi vom da socoteala pentru ca ori facem tot ce ne sta in putinta sa ramina libere, ori, stind nepasatori, le vom ajuta sa dispara si, in mod firesc, impreuna cu ele si noi.

La moment, situatia juridico-legala a subiectului expus in aceasta Adresare a noastra este urmatoarea:

In conformitate cu legislatia RM si intru executarea hotaririi de Guvern nr.345 din 30.04.2009, Ministerul Justitiei al RM a instituit Registrul cultelor religioase si partilor lor componente, ca parte a Registrului Unitatilor de Drept. Potrivit p. 21 al prezentei hotariri, Ministerul Tehnologiei Informatiei si al Comunicatiilor atribuie un numar de identificare de stat (IDNO) tuturor cultelor religioase si partilor lor componente.

Numarul de identificare de stat (IDNO) reprezinta un criteriu principal de identificare a obiectului sistemului (in cazul de fata a parohiei, manastirii sau a unui cult religios). Acesta consta dintr-un set de 13 cifre simboluri, aranjate in ordine stricta si se elibereaza doar la cererea comunitatii religioase. IDNO se atribuie in momentul introducerii datelor despre inregistrare sau la modificarea diferitelor acte de constituire in Registrul de Stat al organizatiilor necomerciale, ramine neschimbat pe parcursul perioadei de existenta a acestor date, se include in toate documentele cultului religios sau comunitatii si se indica pe stampila.

Dupa structura sa, IDNO este un cod de identificare (identificator) si nu are alt scop decit faptul ca reprezinta de facto „numele” comunitatii religioase (a parohiei, manastirii) in bazele corespunzatoare ale bazelor de date informationale, in cazul de fata in registrul de stat al subiectilor de drept. Din momentul atribuirii codului de identificare, denumirea comunitatii – de exemplu: parohia „Sfinta Treime” – inceteaza a mai fi denumirea comunitatii, ci devine doar o „informatie despre comunitate”, numele parohiei devenind deja codul de identificare respectiv.

Altfel spus, identitatea unei parohii sau manastiri (in cadrul oricaror relatii cu alte persoane juridice) nu mai este numele acesteia (hramul), ci insusi codul de identificare unic si neschimbat.

Conform strategiei de stat „Moldova Electronica”, o alta aplicare a codurilor de identificare nu exista si nici nu poate fi. Si aceasta indiferent de etapa la care se afla RM in procesul de trecere la societatea informationala. Codurile de identificare sint folosite pentru identificarea automata, adica pentru introducerea datelor despre un anumit obiect (de exemplu, parohie) in sistemul automatizat. Formarea si aplicarea codurilor depinde direct de tipul standardului de identificare automata.

In prezent, in Republica Moldova exista un sir de standarde de identificare automata, in a caror reprezentare codurile au forma de cod de bare. Intrucit cu ochiul liber, fara folosirea mijloacelor tehnice specializate, codurile de bare nu pot fi „citite”, in calitate de semne vizuale ale codului de bare se utilizeaza cifrele arabe sau/si literele, reprezentate ca cod de identificare. In certificatele de inregistrare a comunitatii religioase (manastire, parohie, asociatie) este vizibil nu insusi codul de identificare care corespunde denumirii parohiei, ci reprezentarea acestuia sub forma de cifre arabe.

Insa potrivit standardului identificarii automate EAN-13, in codul de identificare (codul de bare) se foloseste simbolul anticrestin 666. Acest fapt este demonstrat stiintific de o serie intreaga de expertize internationale.

Consideram ca acest sistem de atribuire a unui nou „nume” (cod) manastirilor, parohiilor reprezinta un atentat la demnitatea si identitatea cetatenilor crestini ortodocsi care sint liberi sa se asocieze in diferite comunitati al caror nume este o valoare in sine si in cadrul relatiilor juridice cu alte entitati sociale.

Luind in considere faptele expuse,
Noi, reprezentantii manastirilor din Republica Moldova,

Solicitam Sfintului Sinod al Bisericii Ortodoxe din Moldova sa ceara autoritatilor sa creeze un registru manual de evidenta a cultelor religioase si partilor lor componente, fara atribuirea vreunui cod unic de identificare si fara introducerea acestora in sistemul automatizat de evidenta, iar Guvernului Republicii Moldova sa vina cu propuneri intru modificarea legislatiei in vigoare astfel incit:

• Comunitatilor religioase si cultelor sa nu le fie atribuit in mod obligatoriu un cod de identificare in momentul inregistrarii sau efectuarii anumitelor modificari.
• Evidenta partilor componente a cultelor sa fie efectuata in baza unui registru manual fara folosirea sistemului automatizat de inregistrare si control.

~ + ~


Semnatari:
1. Manastirea Adormirea Maicii Domnului, s. Calaraseuca, r-ul Ocnita.
Egumenia Efrosinia cu 38 de maici si surori si 4 preoti slujitori;
2. Manastirea Nasterea Maicii Domnului, s. Raciula, r-ul Calarasi.
Egumenia Eustafia cu 70 de maici si surori.
Duhovnicul manastirii egumenul Pafnutie;
3. Manastirea Adormirea Maicii Domnului, s. Butuceni, r-ul Orhei.
Egumenul Vladimir Poia cu obstea monahala;
4. Manastirea Sf. Cuv. Maica Parascheva, s. Bursuc, r-ul Nisporeni.
Egumenia Parascheva cu obstea monahala in numar de 105 persoane;
5. Manastirea Inaltarea Domnului, s. Hirjauca, r-ul Calarasi.
Arhimandritul Ambrozie cu fratii manastirii;
6. Manastirea Sf.M.M. Dumitru, s. Pripiceni, r-ul Rezina.
Egumenia Feloteia cu obttea monahala in numar de 23 persoane.
Duhovnicul manastirii egumenul Ioan (Hanganu);
7. Manastirea Adormirea Maicii Domnului, s.Tiganesti.
Arhim. Irinarh cu obstea monahala;
8. Manastirea Adormirea Maicii Domnului, s. Hirbovat, r-ul Calarasi.
Egumenul Serafim (Razmerita) cu obstea monahala;
9. Complexul Monastic rupest Adormirea Maicii Domnului, s.Tipova, r-ul Rezina.
Arhimandritul Policarp cu obstea monahala;
10. Manastirea Sf. Treime, s.Frumoasa, r-ul Calarasi.
Egumenia Benedicta (Mura) cu obstea monahala;
11. Manastirea Nasterea Maicii Domnului, s. Curchi, r-ul Orhei.
Arhimandritul Siluan cu obstea monahala;
12. Manastirea Sf. M.M. Gheorghie, s.Suruceni, mun. Chisinau.
Egumenia Epistimia cu obstea monahala.

Acest articol a fost publicat în anti-cip și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Peste 10 manastiri si mii de persoane din Republica Moldova protesteaza impotriva codurilor de identificare din documente

  1. Maria zice:

    Nu vrei sa vi in pelerinaj in Grecia cu Pr E,10 zile 400 de euro…

  2. marin zice:

    Adresele astea sunt hilare cel putin .
    Cum vine asta , ortodocsii asteapta intelegere de la bolsevicii masoni ?
    Mai bine sa recurga la armele duhovnicesti , caci stapanitorii lumii fac politica lui mamona nu a lui Hristos .

  3. alexbidam91 zice:

    e mai bine asa . intai trebuie discutat pe cale diplomatica orice caz . dupa aceea se poate vorbi de a regurce la arme sau nu . uiti ca chiar si Iisus a spun ca trebuie sa se impacam cu vrajmasul ???

  4. Hristofor zice:

    Marin,

    Judecînd binar, ai dreptate.
    Însă: toți creștinii își dau seama că asemenea Adresări nu-și au ca scop instaurarea unui ”imperiu bizantin” cu legi super-ortodoxe. Așa Adresări sînt mărturisiri de poziție, de crez. Pentru conștiința fiecăruia care sprijină ideile.
    Dacă ne vom învrednici, Domnul va schimba lucrurile într-o măsură mai mare sau mai mică.
    Adresările nu sînt unica metodă, bineînțeles. Dar să le neglijăm – este o greșeală mare. Au fost cazuri de izbîndă.
    Nimeni nu uită și de armele duhovnicești. Știm că duhovnicia se bazează pe rugăciune și mărturisire. Una fără de alta e înșelare.
    Doamne, ajută!

  5. Pingback: MOLDOVA: Manastirile si bisericile nu vor mai avea legal un nume, ci un cod de identificare unic. REACTIE: 12 manastiri si mii de mireni s-au adresat Sinodului si Guvernului cerind sa fie pastrate denumirile sfinte « Saccsiv's Weblog

  6. marin zice:

    Hristofor , poate intr-un anume sens ai dreptate .
    Insa ma tem ca vremurile in care puteam sa avem vreo izbanda cu asemenea metode au apus de mult .
    Politrucii bolsevici scoliti la institutele de nivelat creierele ateo-masonice , nu dau 2 bani pe asa ceva .
    E o naivitate sa credem altfel ,dar mai ales sa asteptam de la asemenea specimene salvarea societatii in general sau a crestinilor in particular .
    Una e a negocia cu domnitorul uns in fata lui Dumnezeu , alta e a negocia cu reprezentantii satanei .

  7. Ioan zice:

    Felicitari moldovenilor care mai au coloana dreapta. Ca moldovean din partea de vest a Moldovei a caror voce a fost acoperita de vocile dimbovitene ce conduc Romania, ma bucur cind moldovenii isi arata valoarea indiferent de puterile care o ataca. Sper ca demersurile sa se extinda si sa aiba rezultat. Doamne ajuta!

  8. Aurora zice:

    Obstile din Moldova au verticalitate. Se opun lui EAN 13. Numai manastirile noastre stau ”linistite” , fara grija pecetii care se apropie cu pasi repezi. Cati monahi s-au opus pana acum biometriei ? De ce nu se aduna toti calugarii in jurul parintelui Iustin ? De ce fac monahii ascultari de stareti si ierarhi vanduti ?

  9. . zice:

    din fericire, parintele Iustin nu e singurul, mai sunt si alti cativa preoti de mir, ori teologi sau simpli mireni, ( pr. prof. dr. Mihai Valica care a scris de altfel si un studiu) – si atata timp cat exista inca asemenea oameni, dreapta credinta nu este in primejdie.
    Problema e viitorul, pentru ca in marea majoritate, adolescentii sau tinerii ce tocmai au pasit in viata (si nu numai) doresc doar bunastarea materiala, conturi mari in banci, masini 10×10 , etc. etc.cu orice pret, chiar daca aceasta presupune sa-si vanda sufletul (blidul de linte e mai actual ca oricand) !
    Am fost si suntem capabili sa le dam o educatie buna si sanatoasa sau le insuflam aceleasi ,,idealuri,, mai sus amintite ?
    Atata vreme cat baza e plecata prost, nu putem emite pretentii .
    Atata vreme cat exista preoti care nu fac decat sa incurajeze ,,noile cuceriri /cip-uri, etc. cei din Deal in frunte cu tartorul cel mare ,, ,
    Atate vreme cat cel din Deal cu sleahta lui nu face decat sa puna piedici in calea tinerilor care doresc cu adevarat sa faca ceva pentru ortodoxie si neam,
    avem datoria sa ne indreptam pe noi si apoi sa lucram la baza viitorului – tinerilor- nostri.

    bucovineanul…

  10. grigore zice:

    Ma bucur a vad ca cei din Moldova sunt oameni cu adevarat verticali, marturisitori, corecti cu constiinta lor stiind ca trebuie sa dovedeasca ca s-au opus acelui rau care ataca intreaga lume.. Ei s-au opus raului. Cand aud ca si manastirile au participat parca ar fi o alta lume… Ce a insemnat propaganda din mass media de la noi CARE NE A FACUT SA NE TEMEM,SA FIM INDIFERENTI, SA NU AVEM CURAJ SA SPUNEM CE SIMTIM si mai rau sa ne atraga tot mai mult spre false probleme. E groaznic sa vezi indiferenta, accentul de tigani, manelele, ziarele de scandal cum acapareaza constiintele … Ce sa facem… aceasta indobitocire cred ca e promovata si cautata inadins de cineva. Poate ar trebui sa fie auziti mai bine cei care atentioneaza pentru ca lumea nu cunoaste, nu cred ca se vorbeste in multe locuri despre temele care se spun aici,… cum va fi considerata aceasta tacere pe care o avem noi cei nascuti crestini…LA JUDECATA S-ar putea sa fim gasiti vinovati, pentru ca nu reactionam. Dar spune cineva ca tacerea e un motiv de a fi gasit vinovat. Care e raspunsul, cum va fi judecata lipsa de reactie si daca e o problema,atunci sa se accentueze necesitatea ca crestinul sa protesteze impotriva masurilor anticrestine care ne fac sa fim tot mai controlati de altii. Deci ,cum va fi judecata lipsa de reactie daca cineva isi face totusi pravila, merge la biserica, are duhovnic Nu cumva mai rau decat ne inchipuim?

  11. STOP RFID 666 zice:

    @Aurora

    Din pacate unii monahi si monahii dorm in bocanci. Eu am intrebat-o pe o maicuta daca stie ceva de cipuri si mi-a zis ca nu a auzit nimic, ca la ei la manastire e fiecare cu singuratatea lui. Si o spunea probabil ca o mare virtute. Singuratatea nu inseamna ca trebuie sa-ti bagi capul in sac. Asadar unde este starea de veghe pe care trebuie s-o aiba calugarii?

  12. marin zice:

    Starea de veghe a fost inlocuita cu starea de „ascultare” fara discernamant fata de conducerea din Deal , ai carei reprezentanti s-au imbulzit primii sa-si ia pasapoarte biometrice si sa le popularizeze .

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s