Cel mai slab BAC din istorie sau atentat la demnitatea educatiei romanesti?

„Romania repetenta”, „Romania indobitocita”, „Romania nu trece examenul de maturitate”, “Zeci de mii de elevi picati la bacalaureat” – iată câteva titluri pe care le poate citi presa internationala despre Romania. Iata ceea ce afla lumea intreaga despre romani! Iata ceea ce trebuie sa li se induca romanilor! Iata ceea ce trebuie sa stie romanii despre tara si neamul lor – un neam de prosti, un neam de inculti, de dobitoci, anafabeti. Acesta este mesajul pe care doreste sa il transmita oculta internationala astazi lumii. Acesta este mesajul pe care vor sa il transmita marionetele Guvernului Boc, care in proportie de peste 50 % sunt altceva decat romani, asa cum au fost numiti in functie de la inceputul secolului trecut incoace: majoritatea profesorilor si ministrilor Educatiei au fost in cea mai mare parte straini.

Este inadmisibil ca intr-o tara cu elevi olimpici la nivel international, cu tineri intelectuali cautati in toate marile centre universitare internationale – procentul de admitere la examenul de bacalaureat sa fie sub 50 %. Ce s-a intamplat de fapt? Ca si la examenul de evaluare nationala de anul acesta, la bacalaureat, cu precadere la unele materii, examenele au fost cotate cu mult peste nivelul mediu, ba chiar la nivel de olimpiade.

Ministrul Educatiei Daniel Funeriu, care nu cunoaste prea bine limba romana si face gafe impardonabile, cum ar fi aceea ce substantivul „coleg” are genul neutru, a explicat presei ca motivul pentru care la matematica au fost date subiecte cel putin ciudate, a fost acela ca a incercat sa apropie subiectele de nivelul international, probe la care romanii pica intotdeauna, deoarece sunt invatati sa toceasca. Nu mai conta faptul ca in programa scolara nu se invata ceea ce invata elevii altor state, ca subiectele de examinare sunt inafara programei scolare, nu mai conteaza faptul ca de pilda, daca iei un elev oarecare american sa il intrebi din ce continent face parte Romania, habar nu are si ca in general strainii sunt cu mult sub nivelul cunostintelor generale ale romanilor. Ei vor sa distruga acest neam din radacina si sa descurajeze tineretul roman sa studieze, sa cunoasca –  sa fie un neam de dobitoci pe care sa il manevreze ei cum vor sau sa ii determine sa paraseasca tara, pentru ca sigur in alte state dobandesc note mai mari decat in tara din care sunt izgoniti.

De aceea si profesorii si invatatorii au salarii asa mici, iar personalul din invatamant nu mai este motivat sa formeze elevi de exceptie. Oare Ministrul Funeriu de ce nu face si astfel de comparatii la nivel international? Daca tot vorbim de alinierea la celelalte state, de ce nu vorbim si de alinierea salariilor profesorilor la standardele europene?

Oare acesta este tineretul romanesc, cel pe care il prezinta statisticile examenului de bacalaureat? Cred ca este vremea ca tineretul roman sa dea o lectie Guvernului roman, care slujeste mai putin intereselor romanilor. Pana la urma aceste statistici pe cine incrimineaza: tineretul roman sau sistemul romanesc? Dumneavoastra ce spuneti?

Acest articol a fost publicat în anti-masonerie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

37 de răspunsuri la Cel mai slab BAC din istorie sau atentat la demnitatea educatiei romanesti?

  1. Andrei zice:

    Au ce face tinerii romani. Sa nu mai accepte orice li se impune. Sa se organizeze in asociatii si sa isi ceara drepturile elevilor. Sa ceara dreptul la educatie, sa ceara salarii mari profesorilor care sa ii motiveze sa predea, sa ceara o programa adecvata de studiu, sa ceara sa nu mai fie sabotati! Au ce cere, nu sa taca!

  2. Stefan Mihai zice:

    Eu sunt de parere ca in curand, cu atatea greutati, poporul roman va iesi ca-n ’89 pentru o noua revolutie. Sustin si astept cu nerabdare acest moment.

  3. Cultivarea prostiei – jumătate din liceeni nu au luat BAC-ul zice:

    Un sistem condus de un individ cu 11 clase recunoscute în România, Daniel Funeriu, ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, dă rezultatele scontate. Promovabilitatea la bacalaureat, potrivit unei centralizări parţiale, este de aproximativ 50% la nivelul ţării. Procentul de promovabilitate final pentru examenul de bacalaureat va fi centralizat până în seara zilei de duminică. Mai bine spus jumătate din tinerii care au terminat liceul nu au putut lua o notă de trecere. Proşti au vrut, proşti au. Proştii doar trag în jug, iar dacă vine vreunul şi le spune că ei văd doar umbrele focului, nu soarele, nu viaţa adevărată îl vor goni cu pietre. Proştii sunt perfecţi ca sclavi cuminţi. Îndobitocirea cultivată cu specimene de genul lui Funeriu puse moţ de către specimene cum ar fi păpuşa Traian BĂSEscu, că noi preşedinte al nostru neatârnat nu avem şi nici n-am avut, care a declarat că a avut un inamic major în viaţă – şcoala, funcţionează. Acum se vede ce se întâmplă dacă profesorii primesc salarii de mizerie şi preferă să plece să muncească afară. De asemenea, se vede gândirea “strategică” de a băga copii în liceu şi pe baza mediei din şcoala generală, de care ei trec ca să aibă opt clase, că asta e regula neoficială promovată de direcţiunea oricărei astfel de instituţii. Şi, bonus, şcolile profesionale au dispărut, deci ăia care nu neapărat sunt limitaţi intelectual sau prea băgaţi în filme porno sau jocuri pe PC sau droguri – mizerii de distrus omul, puse la punct bine de cei care ne “iubesc”, dar au alte înclinaţii, spre ciocănit, de exemplu, nu au unde să se perfecţioneze. Deci, viitorul este asigurat. Jumătatea asta praf rămâne pe aici, făcând treabă proastă, pe măsura lipsei ei cronice de pregătire cultivată de sistem, iar din cealaltă jumătate mai mult ca sigur elitele vor fi luate de alte ţări cu o sclavie mai umană. Dacă încă nu vi se pare că ăştia vor să ne înrobească şi încă nu vă vine să acţionaţi pentru salvarea patriei voastre înseamnă că nu trebuia să luaţi BAC-ul… Sau poate nu l-aţi luat.

  4. Acum eu nu vreau să fiu rău dar dacă vom fi puţini sinceri vom vedea că şi elevii nu sunt destul de pregătiţi. Sunt student la politehnică şi când vezi că în afară de vreo 20 studenţi din 120 restul toţi au minim o restanţă în anul 1 nu pot să nu-mi pun întrebări în legătură cu studenţii. Am cunoscut unul care a ajuns la politehnică şi nu ştia bine nici să facă un amărât de determinant de gradul 3. Şi el abia a dat bacul. Cred că nu e doar problema ministerului ce strică învăţământul ci şi această generaţie a facebook-ului care are telefoane performante şi n-au habar să facă un determinant.

  5. Adrian.I zice:

    Da, e limpede ca este ceva orchestrat…
    De exemplu in topul judetelor cu rezultatele cele mai bune sunt, Covasna si Harghita. … cine a fost prin zona aia stie ca aia nici macar nu stiu sa vorbeasca bine romaneste.
    Presupun ca fiind unguri au avut un statut special, ca si in alti ani….”ungurii si jidanii nostrii, stapanii nostrii”

  6. simion george zice:

    Cred ca are dreptate sfappetrupavelandrei in ceea ce priveste tineretul, este cu siguranta ultima generatie, aceasta a facebook-ului, telefoane performante, calculatoare, masini si cluburi, distractia primeaza dar daca ii intrebi care este ultima carte citita, iti spun ca nu o fac, nu au timp de citit sunt prea ocupati cu vremurile acestea din urma incat sa citeasca despre viata unui sfant sau ceva sfaturi pentru mantuire scrisa de vreun parinte, sa nu ne miram si sa dam vina pe sistem, caci nu acesta este de vina, pentru ca acestia nu invata. Desi are vina lui statul, elevul este cel care alege sa invete sau nu, nu mai dati vina pe stat, caci Sfintii nu au avut statut special pentru asta, ci s-au trudit si jertfit cu multa munca pentru a-si inchina viata Lui Hristos, asa ca fiecare elev daca vrea sa invete o poate face oriunde si in orice conditii totul depinde de el.
    Iertati-mi parerea dar nu cred tot ce se aude la televizor, ca statul incolo statul incoace, toti sunt la fel, atat statul cat si televiziunile sunt conduse tot de aceeasi oameni, acestia nu vor altceva decat sa va aduca in starea care o vor ei.
    Doamne Ajuta ! un ortodox convins.

  7. Andrei zice:

    Draga Simion, iti spun eu ca am frati in strainatate si au dat rezultate mult mai bune decat ar fi facut in Romania. Deci si programele scolare sunt de vina si de asemenea invatamantul descurajat.

  8. Ioana zice:

    Ce sa mai zic de cei care nu au vrut sa dea profil matematica? Sunt multi elevi talentati la literatura si datorita exigenteleor prea mari la matematica nu au putut trece bacul. Nu este normal, consider ca la examenul de bacalaureat subiectele trebuie sa fie o parte simple si unele mai delicate pt cei de specialitate, dar facute in asa fel incat sa fie la nivelul tuturor.

  9. Vlad zice:

    Sunt „prof”,9 am 39 de ani fara intrerupere printre elevi de colegiu tehnic, deci tineri reprezentativi pentru majoritate…
    Intotdeauna, in orice clasa, au existat maxim cinci elevi foarte dedicati studiului, echilibrati emotional, mai mare dragul sa-i privesti si sa interactionezi cu ei. Altii, se imbunatateau putin pe parcurs, stiut fiind faptul ca fiecare are ritmul sau de evolutie psiho-somatica. Dar multi dintre ceilalti pierdeau definitiv startul, din diverse cauze, pe primul loc fiind familia total dezinteresata. Un fapt: cu timpul, fostii mei elevi devin parinti si isi aduc fiii la acelasi colegiu. Am constatat ca fiii celor care pusesera probleme de disciplina in adolescenta lor sunt mai delasatori decat parintii lor.
    Pe cei care au absentat nemotivat foarte mult i-am exmatriculat, epuizand gradat toate etapele de incercare de a-i salva. Cei care s-au tarat pana in clasa a XII-a au promovat cu medie minima, anii de scoala fiind o alternativa sociala mai buna decat orice altceva posibil in conditiile concrete.
    Pentru bacalaureat, i-am indrumat pe fiecare cat s-a putut (in ultimii ani, programa pentru clasa a XII-a este ceva mai diluata, raman multe ore pentru sistematizari si recapitulari finale). I-am indemnat sa se pregateasca, dar sa mai treaca si pe la biserica, pe la moaste, sa se roage la Dumnezeu sa le ajute. Multi au inteles ca reusita sociala este o chestiune personala, depinde de tine in primul rand, si ma putin de ministru sau de primar… Daca tu nu esti mai toate noptile in club, daca nu iti zanganesc tot timpul in urechi castile date la maxim – si altele mai grave, si daca te rogi la Dumnezeu sa-ti lumineze mintea, sa treci examenele si apoi sa gasesti un partener de viata potrivit etc., doar daca Dumnezeu are alte planuri cu tine nu vei reusi cum doresti.
    Deci, domnilor teoreticieni ai dezordinii sociale, nu o noua „revolutie ca in ’89” este solutia si nici moartea minnistrului este solutia, ci fiecare persoana sa-si rezolve neputintele. Societatea este suma cetatenilor ei, nimic altceva. Revolutiile sunt dorite de altii, stim noi…
    Avem in colegiu un profesor care nu face rabat de nici un fel. Ori stii de trecere, ori ramai corigent, pana dupa bacalaureat. Prin urmare, toti absolventii sai trec cu bine proba scrisa. Ce mai conteaza ca in anii de liceu au bombanit ca au nimerit la asa profesor dur!
    Va spun: in fiecare din anii trecuti s-a copiat la examen (caiet, microcasca, telefon, soptit, pasat ciorna etc.). Daca scadeti procentul de „reusita” prin fraudare, ajungem la cei 50% promovati actual. Nu s-a schimbat esential situatia, doar s-a taiat drastic frauda.
    Inca un aspect: multi dintre candidatii de acum sunt dintre nereusitii din anii trecuti, unii provin de la frecventa redusa etc. Acestia trag procentul in jos.
    Mai accentuez, ce am zis mai la inceput: in fiecare clasa de elevi, procentul celor buni si foarte buni (invatatura si disciplina) este cu mult sub 50%. De ce oare la bacalaureat ar trebui sa apara promovabilitate 98%? Si sa nu cautam explicatii simple, de genul: profesorul…, scoala…, ministrul…
    Doamne ajuta!
    .

  10. Flavian zice:

    Covasna si Harghita au fost singurele judete fara supraveghere video la BAC. Nu le-a montat prefectura. Deci au rezultate bune, nu?

  11. Andrei zice:

    Domnule Vlad, si cine promoveaza admiterea pe baza mediilor scolare? Tot elevii? Oare nu ministerul? Oare nu din start se creioneaza interesele elevilor? Si atunci cand elevii fara pile vad cum dobandesc note colegii lor , oare acesta nu este descurajat? La cata saracie e pe capul romanului, mai e nevoie si de acest sistem tip jug la gatul elevilor? Eu nu zic sa nu fie exigenta, dar si corectitudine din partea sistemului. Aceasta generatie trebuie inteleasa asa cum e, pentru ca nu elevii transmit pe canale media spoturi publicitare la facebook si la cluburi de fitze? primesc si ei, sarmanii, ceea ce le ofera modelel societatii. Ei sunt progenitura acestei societati.

  12. Adrian.I zice:

    @Flavian
    Pai eu stiu ce a fost acolo ?….. am facut o afirmatie prezumtiva.

  13. Pingback: Care sunt motivele celui mai slab BAC din istorie? « Saccsiv's Weblog

  14. Mos Ioan zice:

    @Vlad
    Buna seara Dle profesor,
    Ce parere aveti de spalarea creierelor elevilor si studentilor nostri ? Este posibil ca Ministrul Educatiei si Învatamântului sa nu fie român ? Chiar nu este posibil sa avem un adevarat intelectual de obârsie româneasca în fruntea Ministerului Educatiei si Învatamântului ?
    Daniel Funeriu trebuie, mai întâi, sa învete sa scrie si sa citeasca corect româneste si pe urma sa ne „onoreze” cu prezenta lui………
    Dle profesor Vlad vedem cu totii ca educatia pe care o primesc elevii si studentii nu este altceva decât ura împotriva lui Dumnezeu, a familiei si a natiunii române. Programele scolare sunt „fabricate” de o anumita comunitate, comunitate cocotata peste tot în Guvernul României, si care face totul pentru a batjocori românii si sistemul de învatamânt.
    Faceti o comparatie între programa scolara a românilor si programa scolara a iudeomasonilor care conduc România si atunci se va face lumina peste tot, inclusiv în capul celor care spun ca românii sunt prosti si lenesi……….

  15. Vlad zice:

    Indiferent de societate, dintotdeauna invatamantul obligatoriu nu a avut ratiunea de a scoate elevi eminenti. Din punct de vedere al eficacitatii sociale, invatamantul obligatoriu are, mai degraba, rolul de a organiza socializarea copiilor, de a le permite sa interactioneze cu semenii si cu adultii, de a fi cetateni in devenire. Adica sa nu vagabondeze si sa umble fara noima pana or deveni oameni mari. Daca, in plus, cat mai multi dintre ei dobandesc constiinta avantajelor invatarii, abia acestia ar trebui sa urmeze cursul superior al liceului si, o parte dintre ei, invatamantul superior.
    Repet, indrumarea pe acest drum este o alegere personala a familiei, sistemul oferind doar oportunitati generale, la care trebuie sa te adaptezi rapid, din criza de timp si posibilitati (copilul tau are nevoie acum).
    Din pacate, mentalitatea este uneori cam asa: trebuie obligatoriu sa mai stau doi ani in liceu si inca cinci prin facultati, sa nu ma grabesc sa iau viata pieptis…
    Andrei, tinerii romani care obtin rezultate bune in strainatate, le obtin datorita calitatilor lor personale, efortului motivat in conditiile speciale in care au ajuns – ca doar nu este vorba despre niste lenesi, ci de persoane selectate. Nu este vorba de invatamant de masa, unde, cum am spus, noi profesorii suntem uneori doar niste dadace care ocupa timpul copiilor, in absenta parintilor (si vai de noi daca se intampla un accident…).
    Noi, profesorii si, implicit, elevii si parintii vom avea alta soarta si alte rezultate doar in conditiile unui liceu particular, cu selectie riguroasa si cu oportunitati pentru absolventi. Pana atunci, 40% reusita la bacalaureat este o situatie realista.
    Sa spun ceva optimist: intalnesc, dupa ani, fosti absolventi, si fiecare traieste, are familie, si-a gasit un serviciu pe potriva; isi aduce aminte cu placere de liceu, rememoreaza dulce-amar despre momentele cand nu a fost prea intelept. Dar toti sunt inca tineri si senini, se comporta natural, firesc. Bacalaureatul nu este totul in viata.

  16. Vlad zice:

    Mos Ioan, parerea mea este ca fiecare dintre noi, cetateni obisnuiti, trebuie sa-i ajutam pe tineri, incepand imediat cu proprii copii: ei sa se increada in parinti, noi sa ne incredem in Maica Domnului si in Dumnezeu, in Biserica. Spalarea mintii, pervertirea sufletelor nu au roade decat in absenta grijii noastre, cand dormitam sau cand am dezertatat de la rolul de parinte. Nu degeaba familia este acum luptata de cei rai. Deci, noi, oameni concreti, cu copii, noi trebuie sa-i pazim pe ai nostri, orice ar face sistemul, ce ar planui. Daca noi ne intarim spre lupta zilnica (rugaciune, sfatuire blanda, exemplu personal, rabdare), Dumnezeu vede pornirea noastra buna si imediat ne ajuta, fara indoiala. Mantuirea, salvarea se face unul cate unul, in o mie de feluri, este personala, nu la gramada, in multimi iesite sa dea jos oricum „sistemul”. Ce urmeaza dupa aceea?: inca o revolutie, si inca una. Intre timp, fiecare nu a mai avut timp de sine, de mantuire.
    Cum se roaga crestinul? Intoarce, Doamne, inima conducatorilor nosti spre pace si credinta etc., adica sa se mantuiasca si ei, pana nu mor.
    Deci rugaciune si priveghere, rabdare si speranta pentru casnici, prieteni, dar si pentru oficialitati. Blanzi ca porumbeii, intelepti ca serpii. Fiecare sa straluceasca lumina sa in mijlocul societatii cat se poate omeneste, restul are grija Dumnezeu. Mai mult decat astea, numai batranii imbunatatiti pot da sfaturi – si Slava Domnului, avem inca!

  17. crisuadi zice:

    Eu spun ca , pana una alta , elevii ar trebui sa puna mana sa invete care sunt cele trei genuri literare . Lasati-o mai moale cu politizarea , cu neamul si altele ! Copii din anul asta de la bac au fost super prosti ( ca sa ma exprim ca ei )
    Mai terminati cu automatismele astea cu care vorbiti si ganditi , nu faceti bine copiilor !
    Ma mir (sincer!) cum ati ratat cel de-al doilea vinovat : Basescu !
    Stiati ca , conform tezelor copiilor de la bac , Otilia (Enigma Otiliei ) s-a casatorit in final cu George Cosbuc ?

  18. Andrei zice:

    „Elevii care au susţinut examenul de bacalaureat în 2011 au petrecut şase ani în învăţământul regimului Basescu; acesta a numit miniştri diletanţi, unii plagiatori sau persoane cu probleme psihice, care au introdus măsuri necugetate în sistem, ce-şi vădesc acum efectele. Băsescu a aplicat profesorimii lovituri grele – desfiinţări de şcoli, concedieri, tăieri de salarii, reduceri bugetare, evaluări prosteşti – care au demotivat cadrele didactice. Elevii înşişi sunt demotivaţi văzând că foşti elevi şi studenţi mediocri, persoane care au fraudat în fel şi chip ajung să conducă instituţiile ţării într-o democraţie desfigurată”, a explicat Andrei Marga.

  19. Alexandru zice:

    Dupa ce ca tarile din afara ne vad doar un neam de tigani , ce mancam lebede sau furam ,pe langa toate acestea ,mai suntem facuti si un neam de prosti ,analfabeti sau cumn ne-or mai crede ei asta dor din cauza acestui guvern incopetent care nu fac de cat sa doarma in salile de guvern si sa mai ridice cate o mana lesinata pentru un vot in defavoarea acestei tari ortodoxe ….Din cate cred cei care se cred sus au uitat ce conducatoriu am avut si cum a supravietuit credinta noastra ortodoxa ……rusine sa le fie celor din acest guvern ca nu incurajeaza educatia si invatamantul prin diverse mijloace si fonduri europene puse la dispozitie …dar cred ca sunt bani lor si pot face ce vor ei cu bani……rusine inca o data si asa sai ajute Dumnezeu si sai ierte…..

  20. Romeo2110 zice:

    Subiectele date la matematica la bacalauerat sunt mult mai simple decat cele de dinainte de 1989; programa la matematica pt clasele IX-XII este substantial simplificata. Scaderea cerintelor nu a facut sa creasca performantele.

    Datorita limitarii numarului de locuri la facultati, inainte de 89 trebuia sa fii foarte bun la matematica pentru a intra la Politehnica de exemplu. Cunostintele pe care le aveai erau foarte utile; IMPORTATE PANA LA URMA NU ERAU CUNOSTINTELE, CI DEPRINDEREA DE A INVATA, DE A MUNCI DIN GREU, DE A FI PERFORMANT.

    Or fi mai simplificate programele din unele tari apusene, dar tinerii de acolo vin cu deprinderi sanatoase de munca, de disciplina in munca, de a invata

    Din pacate, azi la unele facultati poti sa intri si fara astea, ceea ce inseamna un inceput prost, care de cele mai multe ori evolueaza foarte prost.

  21. Romeo2110 zice:

    Un prieten, profesor foarte bun de matematica si informatica, traieste din meditatii. La un momentdat, este cautat de un parinte, cetatean vorbitor de romana dar de origine neromaneasca, care dorteste ca fiul sau, elev in clasa a V a sa fie mediat la informatica. Prietenul meu il chestioneaza asupra domeniilor pe care sa le parcurga: constata cu surprindere ca parintele nu era interesat de programa scolara, nu era interesat nici macar de olimpiade ! Dorea PENTRU INCEPUT ca fiul, sau sa invete niste tehnologii de comert electronic, pentru a putea mai tarziu sa controleze o afacere.

    Ceea ce a remarcat cu surprindere prietenul meu era faptul ca informatica din programa scolara, era mai mult un exercitiu teoretic, cu aplicabilitate limitata in lumea economiei reale, fapt confirmat de acest parinte.
    Cu mai multi ani in urma, au fost niste discutii pe internet: un absolvent care termina o facultate IT – chiar de automatica – trebuia sa se recicleze imediat dupa terminarea acesteia daca dorea sa fie performant in domeniul sau. Pe internet era criticat continutul programei din institutiile de invatamant superior si se deplangea timpul pierdut cu lucruri inutile. Singurul castig: deprinderile de munca si efort.

    Tatal copilului de care v-am spus, (venit sa faca bani in Romania, si sa managerieze munca romanilor) STIA CA PROGRAMA DE INFORMATICA ESTE DEFICITARA LA PARTEA DE CONTINUT-PROBABIL DE LA SURSA, DE LA CEI CE AU ALCATUIT-O.
    STIA CE TREBUIE INVATAT PENTRU CA DUPA TERMINAREA STUDIILOR SA FII EFICIENT IN MESERIA PE CARE AI ALES-O !

  22. un oarecare din popor zice:

    Doamne ajuta! De ce ne vaietam atat de rezultatele acestui bacalaureat in loc sa luam partea buna a lucrurilor? In loc sa ne vedem greselile, incercam sa gasim vinovati pe altii. Vina este a noastra a tuturor, incepand de la cel din urma roman si incheind cu seful statului, fiecare avem o contributie la acest rezultat – oglinda a realitatii pe care o traim. Cata vreme toti aproape confundam invatamantul cu educatia, cata vreme ne intereseaza in genere, numai situatia materiala, de moment si nu mantuirea, cata vreme pericopa evanghelica de ieri putini am auzit-o si mai putini o traim… sa nu ne miram, ci sa incercam sa ne pocaim, fara revolta fata de altii ci cu ura fata de pacatele si greselile noastre.

  23. Bogdan zice:

    Cand am dat eu BAC-ul in 1996, la unul din cele mai bune licee din Piatra Neamt, s-a copiat pe rupte, la vedere, direct din carti, nu a obiectat nici un supraveghetor. La proba orala la romana au fost 2 care nu luasera 5, si pe unul l-au bagat din nou la ascultare pana a gasit un subiect pe care sa il stie, si a luat 5. Pe celalalt nu au reusit sa il mai gaseasca, dar a intervenit directorul liceului pentru el si i-au pus 5 fara sa il mai asculte.

    Intre timp s-au mai schimbatr regulile, nu se mai copie…

  24. despre bac zice:

    De la copiii mei, unul la fac de matematica celalalt trece a xii-a, pot sa spun ca subiectele au fost usoare. De la profesorii lor pot sa spun ca de la an la an elevii sunt tot mai slabi. La facultatea de mate sunt gramada de studenti care nu au notiuni elementare de mate, nu vin la cursuri etc. Nivelul e foarte slab, cum spunea cineva mai sus copiii sunt cu gandul la distractie si cam atat (cine citeste e un ratat etc), dar o vina importanta o are si sistemul de invatamant. Programa e foarte prost facuta, profesorii care isi fac treaba sunt f. putini, nivelul e slab chiar si la liceele bune. Sunt materii la care nu se face NIMIC, la altele numai tampenii, ex. istorie – chestii cu UE si alte prostii, manualele sunt execrabile. Am studiat manualul de fizica, este pur si simplu stupid. Fara cineva care sa ghideze elevul nu se pricepe nimic. Dupa parerea mea vina este a parintilor, a scolii, a elevilor, in aceasta ordine.

  25. Bogdan zice:

    @despre bac:
    Subscriu si eu, oarecum. Tin minte ca am gasit cand eram mic manualul de fizica pentru clasa a 8-a al mamei mele (nascuta in 1951). Spre surprinderea mea, pe vremea aia se predau notiuni de fizica atomica in clasa a 8-a. Pe vremea mea, abia intr-a 12-a. Acum?

    pe de alta parte ar trebui sa ne intrebam si daca generatiilor respective le-a folosit la ceva fizica atomica facuta in clasa a 8-a, sau daca dupa 4 ani de la absolvire mai stiau ceva din ea…

    Bogdan.

  26. Octavian Radu zice:

    Eu vad problema drept una pozitiva. Practic arata unde ne sunt cunostintele. Si acest lucru ar putea fi drept un inceput.

    Aici am vorbit despre cum vad eu situatia de la BAC de anul acesta :

    http://octaraduro.wordpress.com/2011/07/04/dezastrul-de-la-bac/

    Si aici vorbeam, mai acum un an…despre reforma din invatamant :

    http://octaraduro.wordpress.com/2010/07/12/reforma-din-invatamant/

  27. Andrei zice:

    Probabil sunt oamenii lui Funeriu cei care au comentat mai sus. daca olimpicii spun ca subiectele sunt grele pentru cineva care nu are nevoie de matematica in viitor…. cum spuneti dvs ca au fost usoare? Nu zic ca au fost grele, dar nu au fost pentru nivelul mediu. Si nu mi s-a raspuns la problemele pe care le-am ridicat
    – salarii mici , profesori nemotivati
    – admiterea pe baza mediilor generale. De ce???
    – programe raschimbate si proaste
    – spaga
    – descurajarea tinerilor in a mai invata
    In aceste situatii se mai pot da examene de evaluare la nivel ridicat?
    Iar cand am dat eu bacul, la mine in liceu nu cunosc sa se fi copiat si s-au luat note foarte mari.
    Erau profesori din alte licee care supravegheau. De ce nu este platit acel supraveghetor ca sa fie motivat sa supravegheze cu adevarat? etc etc…

  28. Andrei zice:

    http://www.realitatea.net/ministrul-educatiei-explica-dezastrul-de-la-bacalaureat_849906.html
    Uitati discurs de incornorat.
    Jos cu analfabetii din Minister!

  29. Bogdan zice:

    @Andrei:
    Si la mine la bac au fost profesori din alte licee si daca nu gresesc chiar si cativa din alte localitati, ca supraveghetori. Si cu toate astea s-a copiat in fiecare zi si la toate probele (mai putin la romana oral). Majoritate au ales educatia fizica ca proba optionala…

    Asta era in 1996, de atunci s-au mai schimbat insa multe.

  30. Pingback: ANALIZA ANTOLOGICA BAC « TECHNOLUDIQ ART

  31. Romeo2110 zice:

    >daca olimpicii spun ca subiectele sunt grele pentru cineva care nu are nevoie de matematica in viitor….
    >cum spuneti dvs ca au fost usoare

    1. Andrei, daca nu ai nevoie de matematica in viitor nu te inscrii la o sectie de matematica-informatica, sau de profil real.
    2. Pentru oricine a inteles matematica din liceu este clar ca subiectele de la la punctul III sa zicem la intamplare ( analiza matematica ) sunt subiecte de calcul diferential si nu de analiza matematica, care este mult mai grea. Ceva ca sa faca cat mai multi si sa lasi aparenta ca ai acoperit programa. Sunt niste exerctii de algoritmi de calcul ( DE SUPRAFATA ) care nu au nimic de-a face un minim de complexitate al obiectului Analiza matematica, care teoretic se studiaza in cl XI-XII.
    3. Ministrul Funeriu trebuia de doua zile sa-si fi dat demisia:
    a) programa didactica trebuia sa prevada teste de simulare a examenului
    b) programa didactica trebuia sa prevada ore recapitulative cu materia ce intra in programa bacalaureratului: ASA SE FACE IN OCCIDENT !
    c) Funeriu dupa trasaturile fetei, este un ministru de etnie rroma, care vorbeste ‘liber’ la fel de prost (in privinta acordurilor gramaticale) ca floraresele din Ferentari (atunci cand nu citeste) de pe foi.
    d) Dl Boc trebuie sa-si dea demisia pt ca a pus in fruntea ministerului un semianalfabet la standarte Vanghelie, fara nici un fel de experienta didactica.
    e) Exista si olimpici care spun prostii; ca la fotbal pot exsta pareri si pareri; parerea izolata a unu sau doi olimpici filtrata de mass-media nu este tot una cu parerea loturilor olimpice.
    f) NOTA 10 LA BAC LA MATE NU INSEAMNA CA STII FOARTE BINE TOT CE SE CERE CONFORM PROGRAMEI ! LUCRURI DE MARE PROFUNZIME NU AU EXISTAT !
    AU INTELES FOARTE BINE MATEMATICA, CEI CARE AU AJUNS LA ETAPA JUDETEANA A OLIMPIADEI ! ASTA ESTE ADEVARATUL EXAMEN !

    Probabil ca pe baza acestor rezultate, profesorilor li se va spune ca sunt neperformanti si ca nu trebuie sa mai ceara mariri de salarii: asta pare sa fie scopul ( lasand la o parte distrugerea premeditata a invatamantului, comandata din afara).

  32. ioana zice:

    Se doreste decredibilizarea invatamantului romanesc.Probabil ca scenariul este facut ca sa apara mai multe scoli straine in Romania..sa dam copilul de mic la gradinita americana,liceu amercian,universitate britanica sau americana.Asa cum s-a decredibilizat invatamantul universitar romanesc si multi tineri aleg universitatile din vest, tot asa in curand,adolescentii vor opta pt liceele britanice, germane etc.Scolile romanesti inchise nu se vor redeschide niciodata,maine -poimaine vom vedea ca terenurile scolilor inchise vor disparea „retrocedate ” ba unui senator ba unui consilier de la primarie, ca deh sunt la pozitie buna.

  33. Flavian zice:

    Romeo, bine ca n-ati spus ca cei de la nationala inteleg de fapt matematica.
    Vorba unui elev care a determinat in lucrare la M2, citez: „asimtota obliga” (sic). Asimptota dvs e prea sus…

  34. cristi zice:

    Si sistemul e de vina pt ca avem politicieni masoni cu gramada care vor sa distruga daca se poate invatamantul si sanatatea,pe de alta parte si profesorii sunt de vina ca accepta spagi si nu-si dau interesul,nu pun suflet in ceea ce fac.Dar si parintii si elevii sunt de vina si aici nu ma refer numai la bac sau programa scolara ;in primul rand invatamantul zic eu ar trebui sa se bazeze pe religie,pe ortodoxie ca degeaba esti un elev f bun daca tu nu distingi binele de rau.Elevii ar trebui invatati sa se apropie de bine:biserica ortodoxa,sfinti,carti sfinte,cultura,si sa se fereasca de rau:masonerie,ocultism,vrajitorie,secte satanice ,droguri,pacate in general. Si parintii au vina lor ca nu-i indruma pe copii spre bine si elevii au vina lor pt ca sunt multi numai cu jocuri pe pc,sit-uri de socializare,mess,manele,telenovele,baruri,discoteci in loc sa mai citeasca si ei o carte,sa se duca la biserica,sa invete .

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s