Patr. Ierusalimului ameninta cu oprirea pomenirii Patriarhului Daniel. „PF Daniel ameninta pe Patriarhul ecumenic, Bartolomeu”

Patriarhii si Arhiepiscopii elinofoni il urmaresc cu neliniste pe Patriarhul Romaniei care revendica noi „sfere de influenta”. O noua „amenintare” apare in ultima perioada de timp in Ortodoxie.

Este vorba de aparitia dinamica si revendicativa a Patriarhului Romaniei, kir Daniel, care prin atitudinea sa il „ameninta” pe Patriarhul ecumenic, kir Bartolomeu, torpiland incercarile acestuia de a convoca Sfantul si Marele Sinod, primul de dupa Schisma Bisericilor din Rasarit si Apus, din 1054.

Concomitent incearca sa obtina noi sfere de influenta, „declansand atacuri” la adresa Tarii Sfinte si „amenintand” jurisdictia duhovniceasca a Patriarhului Ierusalimului, k. Theofilos.

Kir Daniel pare ca s-a pregatit ani de zile pentru promovarea Patriarhiei Romaniei ca putere suverana.

Semnificative sunt rapoartele ambasadorului american la Bucuresti, dl. Ν. F. Τaubman, care intr-o telegrama difuzata pe WikiLeaks declara: „Dupa deceniile patriarhatului lui Teoctist exista un nou suflu in Biserica Romana”.

Desigur, asa cum a adaugat, „Patriarhul Daniel are o mare experienta, vorbeste fluent engleza si alte limbi, si totodata este pe deplin constient de puterea si influenta Bisericii in formarea opiniei publice”.

Intalnirea Intaistatatorului Bisericii Romane cu ambasadorul american a avut loc in 2007, la scurt timp dupa alegerea sa, iar principala tema a intalnirii a fost modul de abordare a prostitutiei si a traficului de arme.

De atunci au trecut trei ani si cu importanta forta a 20 de milioane de credinciosi, a 14.500 de preoti, a 9.000 de studenti ai Facultatilor de Teologie, Seminariilor si Scolilor Bisericesti si, mai presus de toate, a sute de monahi si monahii, Patriarhul Romaniei, kir Daniel, constituie noua, marea si puternica forta a ortodocsilor, care vine sa ameninte drepturile si jurisdictiile Intaistatatorilor elenofoni si mai ales ale Patriarhului ecumenic, k. Bartolomeu, si ale Patriarhului Ierusalimului, k. Theofilos.

Prima demonstratie ostentativa si de facto nelinistitoare pentru elinofoni a puterii si a revendicarilor Bisericii Romane a avut loc la sfarsitul lui februarie, la Geneva, cand reprezentantii Bisericilor Ortodoxe au discutat despre modul de acordare a autocefaliei in incercarea de pregatire a Sfantului si Marelui Sinod, care va fi primul sinod al ortodocsilor de dupa Schisma.

Toti reprezentantii Bisericilor elinofone si mai ales ai Bisericilor Constantinopolului, Alexandriei, Ierusalimului, Ciprului si Atenei, erau gata sa faca fata eventualelor argumente ale slavofonilor sub conducerea Patriarhiei Rusiei.

Dar brusc a izbucnit un „nou fulger” si un prieten s-a transformat in adversar. Era vorba de reprezentantul Patriarhiei Romaniei, un mirean, lector de Drept Canonic, care, conform clericilor greci, a trasat o directie proprie. Pentru prima data, Patriarhia Romaniei a parut ca nu accepta privilegiile speciale ale fiecarui patriarh ecumenic.

Astfel, a refuzat sa accepte propunerea Mitropolitului de Pergam, k. Ioannis, ca de fiecare data cand i se acorda autocefalie unei Biserici Ortodoxe, fiecare intaistatator al Bisericii Constantinopolului sa semneze primul cu mentiunea „hotaraste” si sa urmeze semnaturile celorlalti patriarhi si arhiepiscopi cu mentiunea „impreuna-hotarasc”.

Primele tensiuni intre elini si romani au aparut in sudul Italiei cu prilejul cazului Manastirii Sfantului Ioan Seceratorul si, conform presei italiene, a fost nevoie de interventia carabinierilor pentru evitarea unui conflict.

Cu toate acestea, manastirea, dupa interventia si a administratiei locale din regiune, a trecut in administrarea Patriarhiei Romaniei, in ciuda apelurilor elinilor referitoare la prezenta lor indelungata in regiune.

Astazi, Italia, Spania si Portugalia sunt cele trei tari din Europa de Vest, in care traiesc mii de imigranti romani din motive economice, care au parasit Romania dupa caderea regimului Ceausescu.

Mitropolitii si episcopii lor, care sunt desemnati de Patriarhia Romana in aceste tari, sunt de obicei impetuosi si revendicativi, fapt care de multe ori are drept consecinta conflicte cu ierarhii Patriarhiei Ecumenice, care au un rol coordonator intre ortodocsi.

„Lupta este dura si exista posibilitatea sa-l vedem pe episcopul roman ca se intalneste de unul singur cu regele si regina Spaniei, iar mitropolitul Patriarhiei Ecumenice sa afle despre audienta din comunicate”, subliniaza cu inteles, vorbind ziarului „Vima”, un mitropolit din Europa Centrala.

Totul depinde, dupa cum declara, de capacitatea si de forta fiecarui mitropolit al Patriarhiei Ecumenice de a evita „capcanele”… Si „orasul discordiei”, Ierihon, cel mai vechi oras din Tara Sfanta, cunoscut in intreaga lume din Vechiul Testament, constituie azi „orasul discordiei” intre Patriarhiile Ierusalimului si Romaniei.

Motivul disputei, care a izbucnit intre cele doua Biserici, il constituie biserica pe care a construit-o Patriarhia Romana, biserica in care se slujeste, desi regiunea face parte din jurisdictia duhovniceasca a Patriarhiei Ierusalimului.

Biserica a inceput sa fie construita acum aproximativ zece ani si, dupa cum se spune in scrisoarea Patriarhului Ierusalimului, „contestatiile si protestele Patriarhiei noastre nu au putut sa opreasca construirea bisericii”.

Conform lui k. Theofilos, „daca si alte Biserici Ortodoxe ar urma acest exemplu al Bisericii Ortodoxe Romane, atunci am avea in Tara Sfanta reprezentantele a treisprezece Biserici Ortodoxe Autocefale, care vor fi exemplul unei polifonii si poliarhii ortodoxe arbitrare, greu de condus administrativ…”.

Pana acum, asa cum a declarat lui k. Daniel Patriarhul (Theofilos) „Patriarhia Ierusalimului a infruntat cu profunda intristare, dar si cu toleranta si cu multa moderatie aceasta situatie anticanonica implantata in sanul ei, pentru care s-a si limitat la a-l opri de la Impartasanie doar pe prim-colaboratorul ei (BOR), Preacuviosul Arhimandrit, p. Ieronim Cretu, fara a-l caterisi sau a intrerupe pomenirea Bisericii Romane in Diptice, asa cum era indreptatita sa procedeze”.

Dar daca Biserica Romana nu se conformeaza, Ierusalimul amenința sa intrerupa pomenirea lui k. Daniel, asa cum a facut in mijlocul deceniului anului 2000, Patriarhul ecumenic k. Bartolomeu cu fericitul (intru adormire) Hristodoulos, cu prilejul cazului asa-numitelor Tari Noi.

(TRADUCERE: http://acvila30.wordpress.com/)

sursa: romfea.gr

Acest articol a fost publicat în anti-masonerie și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Patr. Ierusalimului ameninta cu oprirea pomenirii Patriarhului Daniel. „PF Daniel ameninta pe Patriarhul ecumenic, Bartolomeu”

  1. Pingback: Patriarhul Ierusalimului ameninta cu oprirea pomenirii Patriarhului Daniel. DIN CE MOTIVE? « Saccsiv's Weblog

  2. Sevenx zice:

    Ori e Patriarhia Iersualimului ori e Patriarhul Bartolomeu care e al Constantinopolui.

  3. Liceeanca zice:

    Preocupat de patriarhi de limbă greacă şi arhiepiscopi au participat la Patriarhul România să continue noi sfere „de influenţă.” O nouă „ameninţare” apare ultima dată în Ortodoxie.
    Acesta este un aspect dinamic şi mai fermă a făcut de către Patriarhul România, domnul Daniel, care este atitudinea de „pericol” Patriarhul Ecumenic Bartholomew torpilizontas eforturile sale de a convoca Sfântului Sinod, primul de la schisma dintre Bisericile din Est şi Vest în 1054.
    În acelaşi timp, încercarea de a obţine noi sfere de influenţă „ataca” Ţara Sfântă şi „ameninţare ” jurisdicţia spirituală a Patriarhului Ierusalimului domnul Teofil.

    Dl Daniel pare pregătit de ani de zile pentru apariţia a Bisericii Ortodoxe Române în puterea suverană.
    Tipice sunt rapoarte de U. S. Ambasadorul L. F. Taubman în Bucureşti, care în telegrama care a fost difuzat de Wikileaks a spus: „După decenii de Patriarhul Teoctist este un suflu nou în Biserica românească.
    Ca într-adevăr adaugă el, „Patriarhul Daniel are o vastă experienţă, vorbeşte fluent limbile engleză şi alte asemenea sunt pe deplin conştienţi de puterea şi influenţa Bisericii în formarea opiniei publice.”

    Reuniunea de Întâistătătorul Bisericii române şi ambasadorul american în 2007, doar o perioadă scurtă de timp după alegerea sa, iar tema principală a reuniunii a fost de a aborda prostituţia şi traficul de arme de foc.
    De trei ani au trecut si principala forta 20000000 credincioşi, 14500 preoţi, aproximativ 9.000 de studenti de şcoli teologice, seminarii şi şcoli bisericeşti, şi mai presus de toate, sute de călugări şi călugăriţe, Patriarhul de România, domnul Daniel este noul mare putere, puternic al Bisericii Ortodoxe, care ameninţă drepturile şi jurisdicţiile Întâistătătorilor de limbă greacă, mai ales Patriarhul Ecumenic Bartolomeu şi Patriarhul Ierusalimului domnul Theofilou.n.
    Primul simple şi de preocupare facto pentru a vorbi şi de a demonstra puterea de afirmaţiile făcute de Biserica românească la sfârşitul lunii februarie, la Geneva, unde reprezentanţi ai Bisericilor Ortodoxe au fost discuta modul de acordare a autocefale în încercarea de a pregăti Sfântului Sinod şi sacru, care va fi prima întâlnire după schisma ortodoxă.
    Toate reprezentanţi ai bisericilor de limbă greacă, în special Biserica din Constantinopol, Alexandria, Ierusalim, Cipru şi Atena a fost gata să se confrunte cu argumentele posibil Slavophone condus de Rusia Ortodoxă.

    Dar deodată „fulger noi” şi un prieten a devenit un duşman. A fost reprezentant al Bisericii Ortodoxe Române, un lector popular, de Drept Canonic, care, conform clerul grec urmarind o linie proprie. Pentru prima dată Bisericii Ortodoxe Române a apărut să nu accepte privilegiile speciale ale Patriarhului Ecumenic curent.
    Deci, el a refuzat să accepte propunerea de Ioan Mitropolitul de Pergam, ori de câte ori primesc un Ortodoxe autocefale Biserica să semneze primul şi denumirea „stabili”, actualul şef al Bisericii de Constantinopol şi de a urmări denumirea „synapofainontai” semnăturipatriarhi si alte primate.

    Primele ciocniri incaierari primul dintre greci şi români s-au făcut în sudul Italiei cu ocazia Mănăstirea Sf. Ioan de secerat şi, conform presei italiene, chiar intervenţia carabinieri, în scopul de a evita un conflict.
    Totul depinde, după cum adaugă el, capacitatea şi puterea de fiecare episcop al Patriarhiei Ecumenice de a evita „capcanele” … „Oraşul de discordie” Jericho, cel mai vechi oras din Ţara Sfântă, cunoscut în toată lumea de Noul Testament este Astăzi, „City discordiei” între Patriarhia Ierusalimului şi România.

    Motivul pentru controversa care a izbucnit între cele două biserici este biserica construita si opereaza Bisericii Ortodoxe Române, cu toate că zona este parte din jurisdicţia spirituală a Patriarhiei Ierusalimului.
    Biserica a început să fie construite înainte de aproximativ zece ani şi, după cum se menţionează în scrisoarea de patriarhul Ierusalimului, „obiecţiile şi diamartyriai Patriarhiei noastre proprii au fost în imposibilitatea de a stem anegersin a Bisericii.”

    Potrivit lui Teofil, „În cazul în care alte Biserici Ortodoxe care urmeze exemplul Bisericii Ortodoxe Române, apoi echomen în delegaţia Tara Sfanta treisprezece Biserici Ortodoxe Autocefale, operă va avea nici un pluralism astfel de arbitrare ortodox şi poliarhiei sunt dificil de vedere administrativ.
    Până în prezent, spune el domnului Daniel, Patriarhul, „Patriarhia Ierusalimului cu care se confruntă regret profund şi după multă toleranţă şi moderaţie în sinusuri care emfyteftheisan antikanonikin taftin de stat, şi să perioristhi Prin urmare, poziţia ca protergatin akoinonisian numai acest Osiologiotaton Arhimandritul Kretsis p.Ieronymon, dar pentru a respinge sau de a opri acest comemorarea a Bisericii Române a considerat de către de Diptychois dreptul de a acţiona. ”
    Cu toate acestea, în cazul în care Biserica din România nu se conformează, Ierusalim ameninţă să rupă comemorarea de domnul Daniel, aşa cum sa procedat la jumătatea anului 2000 Patriarhul Ecumenic Bartolomeu la sfârşitul Arhiepiscopul Christodoulos, în răspuns la cazul de aşa-numitul New Territories.
    (Traducere)

  4. adrian zice:

    imi pare rau ca o spun,dar nu inteleg nimic din traducere. daca nu stiti sa traduceti corect nu postati ca se poate intelege gresit si nu vreti asta nu?

  5. admin zice:

    @adrian
    traducerea a fost facuta automat de google translate, din care cel mult te poti dumiri despre ce este vorba in articol.. de aceea am apelat la cunoscatorii de greaca

  6. Bogdan zice:

    @Liceeanca : Google translate e cam slabut :) …

  7. Bogdan zice:

    Exemplu de traduceri de pe google:

    „si daca ramuri bat in geam” > „and if you stick in the glass industry”

    Cu alte cuvinte, „daca ramai in industria sticlei” :)

    http://translate.google.com/#ro|en|si%20daca%20ramuri%20bat%20in%20geam

    Daca pui î in loc de i, traducerea se schimba iar…

  8. Dorneanu Valentin zice:

    Nu-mi vine să cred că se poate ajunge la un astfel de război între creștini.
    O să știu dacă văd vreodată să nu fiu de partea nimănui. Nu înțeleg cum ei se luptă pentru acele Biserici tot cu frați ortodocși – ar fi normal să zică ”Bucuria noastră să petrecem împreună cu frații români sau greci în fine, timpul cât stăm la Sfânta Biserică”

  9. vasile zice:

    Preocupat de patriarhi de limbă greacă şi arhiepiscopi au participat la Patriarhul România să continue noi sfere „de influenţă.” O nouă „ameninţare” apare ultima dată în Ortodoxie.

    Acesta este un aspect dinamic şi mai fermă a făcut de către Patriarhul România, domnul Daniel, care este atitudinea de „pericol” Patriarhul Ecumenic Bartholomew torpilizontas eforturile sale de a convoca Sfântului Sinod, primul de la schisma dintre Bisericile din Est şi Vest în 1054.

    În acelaşi timp, încercarea de a obţine noi sfere de influenţă „ataca” Ţara Sfântă şi „ameninţare” jurisdicţia spirituală a Patriarhului Ierusalimului domnul Teofil.

    Dl Daniel pare pregătit de ani de zile pentru apariţia a Bisericii Ortodoxe Române în puterea suverană.

    Tipice sunt rapoarte de U. S. Ambasadorul L. F. Taubman în Bucureşti, care în telegrama care a fost difuzat de Wikileaks a spus: „După decenii de Patriarhul Teoctist este un suflu nou în Biserica românească.

    Ca într-adevăr adaugă el, „Patriarhul Daniel are o vastă experienţă, vorbeşte fluent limbile engleză şi alte asemenea sunt pe deplin conştienţi de puterea şi influenţa Bisericii în formarea opiniei publice.”

    Reuniunea de Întâistătătorul Bisericii române şi ambasadorul american în 2007, doar o perioadă scurtă de timp după alegerea sa, iar tema principală a reuniunii a fost de a aborda prostituţia şi traficul de arme de foc.

    De trei ani au trecut si principala forta 20000000 credincioşi, 14500 preoţi, aproximativ 9.000 de studenti de şcoli teologice, seminarii şi şcoli bisericeşti, şi mai presus de toate, sute de călugări şi călugăriţe, Patriarhul de România, domnul Daniel este noul mare putere, puternic al Bisericii Ortodoxe, care ameninţă drepturile şi jurisdicţiile Întâistătătorilor de limbă greacă, mai ales Patriarhul Ecumenic Bartolomeu şi Patriarhul Ierusalimului domnul Teofil.

    Primul simple şi de preocupare facto pentru a vorbi şi de a demonstra puterea de afirmaţiile făcute de Biserica românească la sfârşitul lunii februarie, la Geneva, unde reprezentanţi ai Bisericilor Ortodoxe au fost discuta modul de acordare a autocefale în încercarea de a pregăti Sfântului Sinod şi Sacru, care va fi prima întâlnire după schisma ortodoxă.

    Toate reprezentanţi ai bisericilor de limbă greacă, în special Biserica din Constantinopol, Alexandria, Ierusalim, Cipru şi Atena a fost gata să se confrunte cu argumentele posibil Slavophone condus de Rusia Ortodoxă.

    Dar deodată „fulger noi” şi un prieten a devenit un duşman. A fost reprezentant al Bisericii Ortodoxe Române, un lector popular, de Drept Canonic, care, conform clerul grec urmarind o linie proprie. Pentru prima dată Bisericii Ortodoxe Române a apărut să nu accepte privilegiile speciale ale Patriarhului Ecumenic curent.

    Deci, el a refuzat să accepte propunerea de Ioan Mitropolitul de Pergam, ori de câte ori primesc un Ortodoxe autocefale Biserica să semneze primul şi denumirea „stabili”, actualul şef al Bisericii de Constantinopol şi de a urmări denumirea „synapofainontai” semnături patriarhi si alte primate.

    Primele ciocniri incaierari primul dintre greci şi români s-au făcut în sudul Italiei cu ocazia Mănăstirea Sf. Ioan de secerat şi, conform presei italiene, chiar intervenţia carabinieri, în scopul de a evita un conflict.

    Mănăstirea, însă, după intervenţie şi în zona administraţiei publice locale, a mers la administrarea Bisericii Ortodoxe Române, în ciuda apelurilor de greci pentru prezenţa sa lung în regiune.

    Astăzi, Italia, Spania şi Portugalia sunt cele trei ţări vest-europene în care trăiesc mii de imigranţi economici români, care au părăsit România după căderea lui Ceauşescu.

    Mitropoliţi şi episcopi, care este numit de către Biserica Ortodoxă Română din aceste ţări sunt deseori impetuos şi mai fermă, de multe ori rezultând în conflict cu episcopii Patriarhiei Ecumenice, care au rolul de coordonare între ortodocşi.

    „Lupta este dură şi sunt susceptibile de a vedea episcop român pentru a satisface propria rege şi regină a Spaniei şi episcop al Patriarhiei Ecumenice de a învăţa să aud anunţuri”, spune spus pretins Vima Metropolitan Centrală Europa.

    Totul depinde, după cum adaugă el, capacitatea şi puterea de fiecare episcop al Patriarhiei Ecumenice de a evita „capcanele” … „Oraşul de discordie” Jericho, cel mai vechi oras din Ţara Sfântă, cunoscut în toată lumea de Noul Testament este Astăzi, „City discordiei” între Patriarhia Ierusalimului şi România.

    Motivul pentru controversa care a izbucnit între cele două biserici este biserica construita si opereaza Bisericii Ortodoxe Române, cu toate că zona este parte din jurisdicţia spirituală a Patriarhiei Ierusalimului.

    Biserica a început să fie construite înainte de aproximativ zece ani şi, după cum se menţionează în scrisoarea de patriarhul Ierusalimului, „obiecţiile şi diamartyriai Patriarhiei noastre proprii au fost în imposibilitatea de a stem anegersin a Bisericii.”

    Potrivit lui Teofil, „În cazul în care alte Biserici Ortodoxe care urmeze exemplul Bisericii Ortodoxe Române, apoi echomen în delegaţia Tara Sfanta treisprezece Biserici Ortodoxe Autocefale, operă va avea nici un pluralism astfel de arbitrare ortodox şi poliarhiei sunt dificil de vedere administrativ oikonomoumenis ….

    Până în prezent, spune el domnului Daniel, Patriarhul, „Patriarhia Ierusalimului cu care se confruntă regret profund şi după multă toleranţă şi moderaţie în sinusuri care emfyteftheisan antikanonikin taftin de stat, şi să perioristhi Prin urmare, poziţia ca protergatin akoinonisian numai acest Osiologiotaton Arhimandritul Kretsis p.Ieronymon, dar pentru a respinge sau de a opri acest comemorarea a Bisericii Române a considerat de către de Diptychois dreptul de a acţiona. ”

    Cu toate acestea, în cazul în care Biserica din România nu se conformează, Ierusalim ameninţă să rupă comemorarea de domnul Daniel, aşa cum sa procedat la jumătatea anului 2000 Patriarhul Ecumenic Bartolomeu la sfârşitul Arhiepiscopul Christodoulos, în răspuns la cazul de aşa-numitul New Territories.
    Ascultaţi
    Citiţi fonetic

  10. Iones zice:

    Recomand Babel Fish traduce mai bine ca google translate:
    Numai ca nu are romana… da merge pe english

    http://babelfish.yahoo.com/

  11. dan zice:

    TRADU IN ENGLEZA SI APOI IN ROMANA ,,,,, APOI DISCUTAM <<<< PAZA MINTI PAZA MINTII <<NU VA SMINTITI <<<< MANCA -V-AR RAIUL

  12. c m zice:

    Interesant! Adica IPS D. mineaza organizarea viitorului pseudosinod? Nu cred. Mai degraba Patriarhia pseudoecumenica e speriata si spune de fapt: Daniel ne intarzie planurile de „unire” cu atitudinea lui vis-a-vis de jurisdictie in diaspora. Asa sa ne ajute Dumnezeu: sa le incurce inimile si limbile sa nu-si duca (inca ) planurile la indeplinire.

  13. dan radovici zice:

    Chintesenta vietii crestinului ortodox este :de a cunoaste , de a trai si de a marturisi adevarurile credintei noastre.Acestea vor ramane pururea atributele esentiale prin care omul se va ridica de la stadiul vegetativ, de spectator si consumator al dulcegariilor si tentatiilor prezente in mediul sau inconjurator, la un stadiu net superior: acela de implinitor al Cuvantului Lui Dumnezeu in acesta scurta viata! Aceasta presupune din start consumarea unui moment obligatoriu: trecerea printr-o rascruce a vietii , de schimbare radicala a directiei prin adoptarea unui nou mod de viata ,de data aceasta mult mai adanc; profund.
    Se deschide astfel orizontul unui nou, dar frumos front de lupta virtuos, presarat cu multe stari de prabusire,cu tendinte de revenire la vechile preocupari, dar care ,intr-un final, ii vor conferi crestinului victoria mult dorita.Vor fi multe si incercate confruntari si autoverificari cu modelul evanghelic, o continua inclestare si raportare a fiecarui nou pas la chipul si prezenta lui Dumnezeu in viata individului in urcusul sau catre invierea din starea de pacat.
    Institutia catre care romanul si-a indreptat si isi indreapta si acum instinctiv toata nadejdea existentei sale vremelnice, a fost si va ramane Biserica.
    Frati romani crestin ortodoxi!
    Investiti cu nadejde si dupa toata puterea sufletului in Biserica, fiindca numai sfintele Taine ale acesteia au fost si vor fi singurele cu adevarat folositoare si mantuitoare sufletului,deoarece aceasta este singura Banca a sufletelor de esenta divina, conceputa intocmai ca omul sa nu mai rataceasca haotic prin valurile lumii si din al carui patrimoniu si tezaur fac parte toti dreptii,toti mucenicii si marturisitorii crestini, care s-au nevoit si au marturisit adevarul cu pret de sange.Aceasta Banca stim ca este administrata de insusi Domnul nostru Iisus Hristos si unde, fiecare investitor credincios ,implinitor al poruncilor, va primi drept garantie acea calauza necesara care il va conduce ,in final, catre taramul vietii vesnice.
    Voi incerca sa argumentez motivele pentru care consider ca acest model de depunere al capitalului sufletesc in grup ar fi superior variantei individuale:
    Pentru a obtine dintru inceput un randament spornic este recomandat ca investitorii sa depuna capitalul sufletesc dupa formula:” unde sunt adunati doi sau trei in numele Meu,acolo sunt si Eu in mijlocul lor “(!)Matei 18/20.
    Intai de toate,urmand aceasta formula se poate beneficia de acea garantie divina esentiala in alcatuirea si inchegarea in duh a acestei noi unitati de traire ,consolidare si lupta.
    Este de dorit ca inscrierea sa presupuna de la inceput formarea unor celule, alcatuite numai din membrii credinciosi ,incepand de la trei pana la maxim treisprezece membrii ,care cad de acord sa-si impartaseasca bucuria acestui ideal crestin, folosind o forma de organizare dupa ratiunea componentei membrelor unui organism uman,model ce are in alcatuirea sa toate cele necesare unei desavarsite armonii , unde fiecare organ isi ocupa locul sau , nu pe al altuia,fiind responsabil de functia pentru care a si fost inzestrat astfel de catre Dumnezeu.De aceea ,in aceasta formula ,omul trebuie sa-si incordeze puterile sufletesti, sa le puna la treaba, cautand si gasind acele suflete pereche, ca rod al afectului, punandu-se astfel impreuna intr-o mult dorita armonie .
    Moneda de schimb fiind afectul, se va crea astfel camp liber de desfasurare entuziasmului, ca principal atribut al inaltelor escaladari spirituale, dar si ca element de legatura interpersonal.
    Avantajul pe care il prezinta acest mod de organizare structurat pe celule active, lucratoare, devenite functionale in angrenajul interior al organismului nou creat, este, in primul rand, acela ca, individul nu mai lupta de unul singur cu toate relele,patimile si capcanele vietii cu tristetile, cu depresiile; stari de fapt atat de prezente astazi in societate, fiind o grea povara pentru fiecare dintre noi.Astfel, creandu-se o facilitate de acces permanent la puterile sufletesti al fratilor sai ,revalorificand acest entuziasm ca scop al infratirii, radacinile acestei frumoase flori a camaraderiei crestine definesc astfel aparitia si conturul unei noi forte, ce devine pe parcurs din ce in ce mai constienta de valoarea si de puterea sa si unde taria legaturilor este data de insasi prezenta Duhului lui Dumnezeu in aceasta configuratie.
    Este absolut normal si aproape sigur ca unul sau altul dintre membrii sa mai cada sau sa mai alunece,insa acesta va fi imediat ajutat de catre aproapele sau de indata ce acesta o va cere.Prin folosirea puterii afectului in ajutorul aproapelui Dumnezeu a lasat omului posibilitatea rezolvarii oricaror fel de greutati ce ar putea interveni intr-o relatie, dupa minunatul exemplu al mamei fata de copiii sa.
    Prin acordul stabilit initial de catre grup,ca mod de functionare ,acestia isi vor comunica permanent, cu ocazia fiecarei intruniri a membrilor, starile sufletesti si problemele cu care s-au confruntat pe parcursul saptamanii pana la momentul bilantului saptamanal.Astfel , toti membrii ajung sa parcurga si sa beneficieze de un frumos proces de curatire atent acordata reciproc ,tot asa cum o mana spala pe alta si amandoua fata, si in care elementul folosit ca moneda de schimb spuneam ca este afectul.Cum izvoarele atator bucurii sufletesti ajung prin a le fi destupate canalele de irigare, sigur ca nu vor mai incapea in vechiile lor limite si forme ,ci se vor dezvolta si vor dobandi astfel noi si marete anverguri sufletesti cu care se pot escalada lesne orice fel de probleme sau piedici pe care le- ar avea de intampinat.Ce ar putea sa isi doreasca mai mult de la aceasta viata un suflet oropsit si necajit, decat trairea unei astfel de camaraderii ,ce este astfel patrunsa de esenta unei cu totul altei densitati sufletesti, aplicata in practica vietii prin respectarea stricta a tuturor perceptelor evanghelice ,si a caror urma va ramane astfel pururea eterna?
    Astfel, raman incerdintat de faptul ca investirea capitalului sufletesc merita si se justifica cel mai pertinent folosind formula de grup ,ca fiind cea mai dinamica ,ce permite astfel atingerea celor doua obiective majore fata de care omul este dator sa le lucreze in aceasta viata:Dragostea fata de Dumnezeu ,prin Biserica si dragostea fata de aproapele prin grup.
    Cu multa dragoste doresc sa va urez spor in recrutarea celor mai buni si mai nobile caractere de romani !

    Dan Radovici

  14. Pingback: Patriarhia Ierusalimului A INCETAT COMUNIUNEA cu Patriarhia Romana. S-a hotarat INTRERUPEREA POMENIRII PATRIARHULUI DANIEL al Romaniei si caterisirea reprezentantului Patriarhiei Romane la Ierusalim « Saccsiv's Weblog

  15. militianu zice:

    1 * Scoaterea de la pomenire sau catehizarea nu poate sa fie facuta de un PATRIARH ortodox NORMAL , doar unul care este marioneta PUTERILOR din UMBRA …
    2 * Dupa cum stiu si altii multi , proectul de incepe a constructiei bisericii de la Yerihon nu sa inceput pe timpul actualului Patriarh al Ierusalimului…
    3 * Problema este mai veche , deoarece vine de la RUSI …nu stiu care dintre voi a-ti vizitat locurile SFINTE de la IERUSALIM , in special cele patronate de RUSI , cind spui ca esti ROMAN se uita la tine ca si la MASINI STRAINE …toti stiu asta s toti TAC , cica sa iertam si sa ne rugam pt.pacatosii..
    4 * Si PATRIARHUL IERUSALIMULUI actual a fost PATRIARH citi ani recunoscut doard e UNII nu de toate BISERICILE ORTODOXE , se stie ca a fost IMPUS de RUSI , dar toata lumea TACE …
    5 * Prob;ema sint si banii , deoarece STARETUL IRONION nu sa imprumutat la EVREII de vaza din Biserica Ortodoxa cu dobinda mare … ci sa imprumutat unde a putut , mai mult pe la ARABII CRESTINI ORTODOXI in INIMA dar la vedere sint musulmani si merg la moschee…
    6 * Rusii aduc toata ura romanilor la locurile SFINTE se vede de mult cu FAPTE nu vb…a scos din BISERICA patronata de ei de RUSI si MORMINTUL unui ctitor al unei biserici ortodoxe ROMANESTI , dara cum luata de rusi ..
    7 * UN PATRIARH bun sau rau , cu pacatele SALE ESTE NUMIT DE SOBOR , si frati PATRIARHI trebuie sa se roage pt. el ….asta este morala invatata la virsta de 7 ani , nus e face in BISERICA ORTODOXA amenintzari pt niste ziduri …
    DE CE SINT RUSII SI UNII GRECI CU URA FATA DE ROMANI , DOAR CA AU RINDUIALA BUNA SI CU CAP , sau le este ciuda ca nu iau ei foloasele si baniii „??????
    ROMANII NU AU FRICA DE ARABII DIN YERIHON , si cind sint arabii prigoniti de armata EVREIASCA fug in manastire sinimeni nu le inkide poarta . ROMANILOR CARE VIZITEAZA ORASUL IERIHON DACA AU CRUCE LA GIT SI SE PLIMBA IN ORAS NIMENI NU LE SPUNE NIMIC , BA MAI MULT UNII ARABI MAI INVIRSTA ISI SCOT FESUL de pe cap cind vad un CRESTIN cu Sfinta Cruce la GIT …asta am vazut eu personal… MULTE SINT DE SPUS …DAR INTR-UN CUVINT , URA SI PUTINA CREDINTA , SI PRESIUNILE POLITICII NEVAZUTE DIN IERUSALIM au facut sa se ajunga la aceasta presiune de acum … DAR TREBUIE S AFIM APROAPE DE BISERICA SI DE CEI ACRE O CONDUC SI SA STITI SI VOI , NIMENI NU ARE RINDUIALA SI LOC FRUMOS cum au romanii la YERIHON , asta etse gelozia rusilor si grecilor …SA NE RUGAM CU TOTII PT. PACEA DIN BISERICA SI PT> PACEA LUMII …

  16. Pingback: Reconciliere între Patriarhia Română şi cea a Ierusalimului, privind Aşezământul din Ierihon | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s