Ieromonahul Savatie Bastovoi considera ca este necesara reinnoirea anatemei asupra masoneriei si comunismului

Astazi am putut citi pe blogul ieromonahului Savatie Bastovoi de la Manastirea Noul Neamt din Rep. Moldova, marturisirea de credinta a sfintiei sale, necesara pentru a lamuri polemica iscata de protodiaconul Andrei Kuraev, agent misionar al ss Kiril, patriarhul Moscovei. Pe scurt, diaconul Kuraev il acuza pe parintele Savatie ca antiecumenismul sau contravine orientarii actuale a Bisericii si aceasta il transforma in schismatic.

Drept uneltire impotriva Patriarhului Moscovei diaconul moscovit percepe antiecumenismul meu afisat, iar prin ”instigare la ura nationala intre popoarele ortodoxe” sfintia sa are in vedere dragostea mea fata de poporul meu.

In urma acestor acuze, parintele Savatie Bastovoi afirma ca:

… vederile mele antiecumeniste, antiglobaliste si anticomuniste (fenomene pe care le consider expresii ale aceluiasi fond ideologic) sint publice si constituie subiectul a zeci de articole si al unor carti semnate de mine. … Consider convingerile mele corecte si in deplin acord cu invatatura si traditia Bisericii Ortodoxe Sobornicesti si Apostolice si nu doresc sa ma lepad de ele. Condamn amestecul bisericii in politica si consider necesara reinnoirea anatemei asupra comunismului si masoneriei printr-un act sinodal. Atita vreme cit biserica nu va interzice oficial colaborarea slujitorilor sai cu serviciile secrete ale statului, precum si prezenta acestora in diferitele loji masonice, consider ca acest subiect va constitui o tema de dezbatere publica.

Problema apartenentei unor slujitori ai Bisericii la organizatii obscure si ilegale, precum este cazul masoneriei, trebuie readusa in discutie si vazut care este pozitia oficiala a Bisericii. Stim ca in 1937 BOR a condamnat masoneria, desi capii statului si Bisericii din acel timp, regele Carol al II-lea si patriarhul Miron Cristea aveau mari afinitati cu „institutia” in cauza. Dar de atunci pana in zilele noastre, acea hotarare nu a fost deloc respectata, prin faptul ca slujitori ortodocsi au facut si fac in continuare parte din loji masonice si nu a fost refuzata inmormantarea niciunui mason de catre preoti ortodocsi, conform acelei hotarari. In plus, asistam la ceremonii masonice, chiar in incinta bisericilor, iar preotii nostri merg sa sfinteasca edificii si constructii masonice. Va reamintim condamnarile BOR la adresa masoneriei, pentru a constientiza motivele pentru care un preot, un ortodox nu poate face parte dintr-o astfel de organizatie antihristica:

Temei Nr. 785/1937. I.P.S. Mitropolit Nicolae al Ardealului- Studiu asupra francmasoneriei (cerut de Sf. Sinod inca din anul 1934)

Sf. Sinod insusindu-si concluziile din referat hotaraste:

I. Biserica osandeste Francmasoneria ca doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta si in special pentru urmatoarele motive:
1. Francmasoneria invata pe adeptii ei sa renunte la orice credinta si adevar revelat de Dumnezeu, indemnandu-i sa admita numai ceea ce descopera cu ratiunea lor. Ea propaga astfel necredinta si lupta impotriva crestinismului ale carui invataturi sunt revelate de Dumnezeu. Vanand pe cat mai multi intelectuali sa si-i faca membri si obisnuindu-i pe acestia sa renunte la credinta crestina, Francmasoneria ii rupe de la Biserica, si avand in vedere influenta insemnata ce o au intelectualii asupra poporului, e de asteptat ca necredinta sa se intinda asupra unor cercuri tot mai largi. In fata propagandei anticrestine a acestei organizatii, Biserica trebuie sa raspunda cu o contrapropaganda.
2. Francmasoneria propaga o conceptie despre lume panteist-naturalista, reproband ideea unui Dumnezeu personal deosebit de lume si ideea omului ca persoana, deosebita, destinat nemuririi.
3. Din rationalismul si naturalismul sau, Francmasoneria deduce in mod consecvent o morala pur laica, un invatamant laic, reproband orice principiu moral „heteronom” si orice educatie ce rezulta din credinta religioasa si din destinatia omului la o viata spirituala eterna. Materialismul si oportunismul cel cras in toate actiunile omului, este concluzia necesara din premisele Francmasoneriei.
4. In lojile francmasone se aduna la un loc evreii si crestinii si Francmasoneria sustine ca numai cei ce se aduna in lojile ei cunosc adevarul si se inalta deasupra celorlalti oameni. Aceasta insemneaza ca, crestinismul nu da nici un avantaj in ce priveste cunoasterea adevarului si dobandirea mantuirii membrilor sai. Biserica nu poate privi impasibila cum tocmai dusmanii de moarte ai lui Hristos sa fie considerati intr-o situatie superioara crestinilor din punct de vedere al cunoasterii adevarurilor celor mai inalte si al mantuirii.
5. Francmasoneria practica un cult asemanator celui al misterelor precrestine. Chiar daca unii adepti nu dau nici o insemnatate acestui cult se vor gasi multe spirite mai naive asupra carora acest cult sa exercite o oarecare forta quasi-religioasa. In orice caz prin acest cult Francmasoneria vrea sa se substitue oricarei alte religii, deci si crestinismului.

In afara de motivele acestea de ordin religios Biserica mai are in considerare si motive de ordin social cand intreprinde actiunea sa contra Francmasoneriei.
6. Francmasoneria este un ferment de continua si subversiva subminare a ordinei sociale prin aceea ca isi face din functionarii Statului, din ofiteri, unelte subordonate altei autoritati pamantesti decat aceleia care reprezinta ordinea stabilita vizibil. Ii face unelte in mana unor factori nestiuti inca nici de ei, avand sa lupte pentru idei si scopuri politice ce nu le cunosc. E o lupta nesincera, pe la spate; niciodata nu exista siguranta in viata Statului si in ordinea stabilita. E o lupta ce ia in sprijinul ei minciuna si intunerecul. Impotriva juramantului crestinesc pe care acei functionari l-au prestat Statului, ei dau un juramant paganesc.
7. Francmasoneria lupta impotriva legii naturale, voite de Dumnezeu, conform careia omenirea e compusa din natiuni. Biserica Ortodoxa care a cultivat totdeauna specificul spiritual al natiunilor si le-a ajutat sa-si dobandeasca libertatea si sa-si mentina fiinta primejduita de asupritori, nu admite aceasta lupta pentru exterminarea varietatii spirituale din sanul omenirii.

Masurile cele mai eficace ce are sa le ia Biserica impotriva acestui dusman al lui Dumnezeu, al ordinei social-morale si al natiunei, sunt urmatoarele:
1. O actiune persistenta publicistica si orala de demascare a scopurilor si a activitatii nefaste a acestei organizatii;
2. Indemnarea intelectualilor romani, care se dovedesc a face parte din loji, sa le paraseasca. In caz contrar, «Fratia Ortodoxa Romana» extinsa pe toata tara va fi indemnata sa izoleze pe cei ce prefera sa ramana in loji.
Biserica le va refuza la moarte slujba inmormantarii, in caz ca pana atunci nu se caiesc. De asemenea, le va refuza prezenta ca membri in corporatiile bisericesti.
3. Preotimea va invata poporul ce scopuri urmareste acela care e francmason si-i va sfatui sa se fereasca si sa nu dea votul candidatilor ce apartin lojilor.
4. Sf. Sinod acompaniat de toate corporatiunile bisericesti si asociatiile religioase se va stradui sa convinga Guvernul si Corpurile legiuitoare sa aduca o lege pentru desfiintarea acestei organizatii oculte. In caz ca Guvernul nu o va face, Sfantul Sinod se va ingriji sa fie adusa o astfel de lege din initiativa parlamentara.

II. Intreg referatul impreuna cu concluziile se va tipari in brosura prin Consiliul Central Bisericesc si se va intrebuinta ca mijloc de propaganda impotriva francmasoneriei. I.P.S. Patriarh prezinta declaratia facuta in fata sa, a delegatilor lojei francmasone nationale in frunte cu d-l Pangal, prin care aduc la cunostinta ca aceste loji se autodizolva, spre a nu fi confundate cu Loja Marelui Orient si spre a nu se crede ca este impotriva culturii sentimentelor monarhice, nationale si crestine. El – d. Pangal – in numele delegatilor declara ca toti membrii lojelor francmasone nationale sunt buni fii ai Bisericii Ortodoxe.
Sf. Sinod ia act cu satisfactie de declaratia d-lui Ion Pangal si a celorlalti conducatori ai masoneriei nationale romane, citita in ziua de 25 Februarie 1937 in fata I.P.S. Patriarh Miron, prin care anunta ca aceasta organizatie se autodizolva. Este prin urmare de sine inteles ca hotararea Sf. Sinod privitoare la masonerie nu se poate referi la lojile care s-au dizolvat si prin urmare nu mai exista.
La orele 13 I.P.S. Patriarh, ridica sedinta, prorogand Sf. Sinod pentru data de 29 Martie a.c., orele 10 dimineata.
PRESEDINTE, (ss) MIRON Secretar                               (ss) † GALACTION CRAIOVEANU

 

Reluarea osandirii masoneriei de catre Biserica Ciprului (1993)

„Sf. Sinod, in sedinta sa din 11 febr. 1993, studiind documentul semnat si depus la acesta de catre mai mult de 11 000 de credinciosi ortodocsi membri ai pliromei (plenului) Sfintei noastre Biserici a Ciprului, prin care se cerea fixarea pozitiei oficiale a Bisericii Ortodoxe fata de masonerie si condamnarea acesteia spre luarea la cunostinta si ferire a credinciosilor, comunica cele de mai jos:

Masoneria este o organizatie in afara Bisericii noastre Ortodoxe, cu o conceptie despre lume care nu duce catre principiile credintei noastre ortodoxe. Prin ceremoniile secrete oficiate in intuneric si prin modurile de initiere a adeptilor ei, cu initiatori in cele sfinte (tainele) „preoti si arhierei” si initiati, se autopropune ca un fel de alta religie. Se prezinta chiar ca o suprareligie si cultiva sincretismul, adica egalizarea si amestecarea tuturor religiilor din lume, ceea ce este de neacceptat si de condamnat pentru adevarul credintei in Hristos. Pentru toate acestea masoneria nu a fost niciodata aprobata de Biserica. Aceasta a condamnat in mod repetat si condamna organizatiile secrete de orice natura, mai ales cand acestea sunt intretesute cu ceremonii care au coloratura religioasa.

Hristos este Lumina, Adevar, Viata, si adeptul adevarat al lui Hristos trebuie sa traiasca si sa lucreze in cadrul acestei lumini si sa evite cate se savarsesc in intuneric. Pentru aceea, crestinul adevarat, si nu numai dupa nume, nu poate sa fie membru sau adept al masoneriei.

Principiile intr-ajutorarii, care sunt prezentate a fi profesate de masoni, exista din belsug si in crestinism. Prin urmare, crestinul care doreste sa practice aceste principii, poate sa o faca in cadrul Bisericii si prin Biserica. Nu este nevoie sa se incadreze in organizatii secrete si de provenienta dubioasa.

De altfel, dupa cum ne spune Apostolul Pavel „ce impreunare are lumina cu intunericul?”   (2 Corinteni VI, 14). Domnul nostru Iisus Hristos ne invata ca „tot cela ce face rele, uraste Lumina; si nu vine la Lumina, ca sa nu se vadeasca lucrurile lui. Iar cela ce face adevarul, vine la Lumina; ca sa se arate lucrurile lui, ca intru Dumnezeu sunt lucrate.” (Ioan III, 20-21).

Pentru aceea, sfatul Bisericii catre membrii pliromei sale, in ceea ce priveste situarea lor fata de masonerie, este aceea pe care o arata Apostolul Pavel in Epistola catre Efeseni: „Nu va amestecati cu faptele cele fara de roada ale intunericului, ci mai vartos si mustrati… iar toate vadindu-se de lumina se arata; ca tot ce se arata lumina este.” (Efeseni, V, 11, 13) Ramaneti deci, atasati in mod statornic la lumina vesnica a lui Hristos si in cadrul acesteia alcatuiti-va viata si croiti-va calea! ”

Acest articol a fost publicat în anti-masonerie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Ieromonahul Savatie Bastovoi considera ca este necesara reinnoirea anatemei asupra masoneriei si comunismului

  1. Pingback: Reinnoirea anatemei BOR asupra masoneriei. Cand William Totok de la RFI si Deutsche Welle este la unison cu KGB-istul Andrei Kuraev de la Vocea Moscovei. Atacat, monahul Savatie Bastovoi cere Bisericii Ortodoxe sa condamne oficial comunismul, masoneria si

  2. Petru zice:

    Amin par.Savatie Bastovoi! Anatema masoneriei ,comunismului si demonocratiei…

  3. Pingback: Preluat de pe APOLOGETICUM şi de pe Blocul Părintelui Savatie Baştovoi « Fanu Weblog

  4. p vasili zice:

    toti ierarhii sant masoni asa ca nu are nimeni cine sa dea zilnic anateme! cine este interesat de mantuire a inteles profetiile care spun ca asa sant vremurile in apocalipsa:nu se mai mintuiesc popoare ,comunitati..ci scapa cine se ingradeste de minciuna ! nu mai asteptam sa dea anatemei ecumenismul ecumenistii,sa vorbeasca antihomosexualitate homosexualii..nu mai trebuie sa privim la ierarhii vremurilor astea ca nu vine NIMIC bun de la ei,trebuie sa privim peste ei la Sfinti,la Hristos..nu sintem capabili sa intelegem vremurile vom plati! majoritatea sfintilor mucenici din calendar nici nu au fost botezati de preot… si spune scriptura ca la sfirsit va fi ca la inceput,adica cu biserica cea care tine adevarul la fel cu corabia Sfintului PAVEL:rupta de TOT,a scapat fiecare pe cate o bucata de lemn..a da sfaturi ierarhilor vine din mindria ca noi am inteles ceva si vrem sa le aratam la cei mari ca sant mai prosti ca noi si nu vine din smerenie…nu scrie la profetii ca la urma va fi turma mare,ci turma MICA..

  5. lacramioara zice:

    Anatema masonilor si a sistemelor si ideologiilor create de ei; comunismul, democratia, secularizarea. Acestia sunt dusmani ai lui Dumnezeu care a creat lumea.

  6. MARIAN zice:

    Sa nu va inspaimante ofensiva draceasca din zilele noastre, asa trebuie sa fie , ca fiecare om sa-si arate adevarata valoare spirituala atunci cand vremurile sunt tulburi…Raiul se castiga prin lupta si numai nadejdea in Dumnezeu, precum si rugaciunea pot sa ne duca la mantuire .
    Rugati-va sa aveti mintea treaza , putere in a deosebi inselaciunea lumeasca de voia Mantuitorului , si rabdare…
    Rugati-va pentru voi insiva si pentru familiile voastre, sa nu va dezbine minciuna satanei si sa pastrati comuniunea in familii.
    Masonii sunt cei care paveaza drumul spre iad cu „intentiile bune”, e si asta un mod de sminteala, usor de administrat celor ce au o spoiala de carte, astia cad primii, se cred destepti si priceputi in cele lumesti si duhovnicesti , atata doar ca in mandria lor nu-L mai vad pe Iisus Hristos si Biserica Sa de unde vine mila ,Harul si darul mantuirii..Dumnezeu sa ne ajute pe toti…

  7. agerstress zice:

    Acuzatia ca „vrei sa provoci schisma” este tot mai des intalnita in ultima vreme. Esti impotriva ecumenismului – „esti schismatic”, esti impotriva cipurilor – „esti schismatic” Acuzatia cu schisma a devenit noua unealta de manipulare a masonilor infiltrati in biserica, noua sperietoare cu care sa fie pusi la punct credinciosii.
    Ar trebui sa privim cu mai multa seriozitate adevarata problema in toata profunzimea ei. Dupa mintea unora mai naivi, adevarul trebuie sa „traiasca in concubinaj” cu minciuna doar pentru a nu provoca schisma, la fel ceea ce este autentic cu ceea ce este fals, cel sincer cu cel prefacut, ceea ce este bun cu ceea ce este rau…
    Dar iata ce zice Iisus:
    „7. Vai lumii, din pricina smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care vine sminteala.
    8. Iar dacă mâna ta sau piciorul tău te sminteşte, taie-l şi aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să intri în viaţă ciung sau şchiop, decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veşnic.
    9. Şi dacă ochiul tău te sminteşte, scoate-l şi aruncă-l de la tine, că mai bine este pentru tine să intri în viaţă cu un singur ochi, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. ” (Matei 18)

    Aceasta este poate una dintre cele mai radicale invataturi crestine (contesta cineva autenticitatea?). Desigur, despre altceva era vorba in context, am vrut doar sa arat ca unitatea (intregul) cu orice pret nu este neaparat ceva bun. Dupa toate acestea cum ramane cu schisma? De unde pana unde este schisma si de unde pana unde este delimitare salvatoare de stricaciunea vatamatoare?… asta intr-o situatie extrema cand nu se mai poate face nimic altceva. Trebuie sa ne temem mai mult de vicleana inselare care vine prin cei sus pusi cumparati cu „arginti” si favoruri masonice decat de schisma.
    Oricum, ceea ce tine Dumnezeu unit nimeni nu poate faramita.
    Oare aceia de pe urma care vor alege „cararea cea stramta” vor face schisma fata de cei multi de la „drumul mare” sau este doar buna alegere?

    Ar trebui reinoita anatema asupra masoneriei si tuturor gruparilor oculte. Ieromonahul Savatie Bastovoi are perfecta dreptate.

  8. Pingback: La Iasi, un preot ortodox a oficiat un ritual masonic. Ce se intampla cu preotii care participa la astfel de apostazii? « † Apologeticum

  9. Pingback: FOTO: In atentia Mitropoliei Moldovei si Bucovinei – PREOT ORTODOX la o adunatura de CAVALERI DE MALTA « Saccsiv's Weblog

  10. Pingback: Clubul Rotary -o ramură a masoneriei- și-a făcut cuib în Biserica Ortodoxă din România! | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

  11. Pingback: Clubul Rotary -o ramură a masoneriei- și-a făcut cuib în Biserica Ortodoxă din România! | Buciumul – Periodic de informaţie şi atitudine naţionalistă

  12. Pingback: Clubul Rotary – o ramura a masoneriei – si-a facut cuib in Biserica Ortodoxa din Romania!

  13. Pingback: Arhim. Haralambie Vasilopoulos – Stadiile ecumenismului | Carte românească

  14. Pingback: Clubul Rotary -o ramură a masoneriei- și-a făcut cuib în Biserica Ortodoxă din România! | Romanian Breaking News

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s