Explicatia cenzurii: „Din lipsa timpului nu s-a mai citit toata omilia”. Iar adevarul este ca erau niste cardinali papistasi in primele randuri care nu trebuiau suparati

Sfantul Maxim raspunde:

Dar de Dumnezeu purtatorii nostri Parinti n-au primit aceasta, ci mai degraba au preferat sa fie prigoniti si sa moara decat sa treaca sub tacere expresia care infatiseaza Dumnezeirea cea una si mai presus de fiinta a Tatalui, a Fiului si a Sfantului Duh.

Si care credincios va accepta „iconomia“ care reduce la tacere expresiile pe care Insusi Dumnezeul a toate a randuit in Iconomia Lui sa fie rostite de Apostoli, Proroci si Dascalii Bisericii?

Sa observam, domnule mare, la ce rau conduce acest punct pe care l-am atins. Pentru ca, daca Dumnezeu a asezat in Biserica in primul rand apostoli, in al doilea rand proroci, iar in al treilea rand invatatori spre desavarsirea sfintilor (Ef, IV, 11), spunand in Evanghelie Apostolilor si prin ei si celor de dupa ei: „Ceea ce va spun, spun tuturor“ (Mc, XIII, 37), si iarasi: „Cel ce va primeste pe voi pe Mine Ma primeste si cel ce va dispretuieste pe voi, pe Mine Ma dispretuieste“ (Mt, X, 40; Lc, X, 16), este limpede si evident ca acela care nu primeste pe apostoli, pe proroci si pe invatatori, ci nesocoteste expresiile si glasurile lor, acela dispretuieste pe Insusi Hristos.

Asadar, cel ce respinge pe sfinti impreuna cu ereticii cei spurcati si necurati – primiti pe cel ce graieste adevarul! – acela condamna in chip vadit impreuna cu diavolul si pe Dumnezeu.

Asadar, daca discutand inovatiile facute pe vremurile noastre gasim ca ele ajung de fapt la acest rau suprem, vedeti ca nu cumva sub pretextul „pacii“ sa ne aflam bolnavi de „apostazie“ propovaduind-o pe cea despre care dumnezeiescul Apostol a spus (2Tes, II, 3) ca va fi inainte – mergatoare a venirii lui antihrist.

Acestea vi le-am spus fara teama si retinere, stapanii mei, ca sa va feriti atat pe voi insiva, cat si pe noi. Vreti ca, avand toate acestea scrise in cartea inimii, sa vin sa ma cuminec in Bisericile care propovaduiesc aceste lucruri si sa intru in comuniune cu cei care respingand, chipurile, pe diavolul, resping de fapt pe Dumnezeu? Sa ma fereasca Dumnezeu Care pentru mine S-a facut om afara de pacat! (Evr, IV, 15)

Si punand metanie, a zis:

– Daca vreti sa faceti ceva robului vostru, faceti, dar eu nu voi intra nicicand in comuniune cu cei ce primesc unele ca acestea.

Sf. Maxim: Tacerea asupra acestor cuvinte este suprimarea acestor cuvinte. Caci zice Duhul Sfant prin Prorocul: „Nu sunt graiuri, nici cuvinte al caror glas sa nu se auda“ (Ps, XVIII, 3). Asadar, cuvantul care nu este rostit, nici nu mai exista.

TROILOS: Crede în inima ta cum vrei, nimeni nu te împiedica.

Sf. Maxim: Dar Dumnezeu n-a limitat la inima intreaga mantuire, atunci cand a spus: „Cel care Ma va marturisi înaintea oamenilor si Eu îl voi marturisi înaintea Tatalui Meu cel din ceruri“ (Mt, X, 32). Iar dumnezeiescul Apostol învata spunand: „Cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se marturiseste spre mantuire“ (Rm, X, 10).

Asadar, daca Dumnezeu si prorocii si apostolii lui Dumnezeu poruncesc ca taina cea mare, înfricosatoare si mantuitoare a toata lumea sa fie marturisita cu glasurile sfintilor, nu trebuie în nici un chip sa fie redus la tacere glasul care propovaduieste aceasta taina, ca sa nu se micsoreze mantuirea celor ce tac.

Acest articol a fost publicat în ANTI-ECUMENISM și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

49 de răspunsuri la Explicatia cenzurii: „Din lipsa timpului nu s-a mai citit toata omilia”. Iar adevarul este ca erau niste cardinali papistasi in primele randuri care nu trebuiau suparati

  1. Asta este o scuza pentru cei de gradinita.

    Cum adica din lipsa timpului nu s-a citit tot??
    De cand este TIMPUL, al nostru ??
    Timpul este al lui DUMNEZEU !!

    Ale noastre sunt doar pacatele.

    Eu unul asa ma rog: sa ne fereasca Dumnezeu de erezii, de trandavie, de lasitate si de indiferenta (comoditate).

  2. Maria zice:

    Era de asteptat ca sa se incerce sa-l scoata pe mitrop. Teofan din aceasta incurcatura. Insa cine se scuza, se acuza mai mult. Acel ultim pasaj care a fost sarit, nu ar fi prelungit deloc citirea omiliei. Dar faptul ca acel pasaj ar fi deranjat pe ecumenisti, si aceasta a dus la cenzurarea lui, este mai mult decat clar.

  3. IOAN zice:

    PENTRU 1 MINUT NU SA MAI CITIT ŞI ACEL PARAGRAF FOARTE IMPORTANT ? ASTA E DIVERSIUNE şi AU FOST MINŢIŢI CEI DE LA SF. MUNTE ATHOS de cine trebuie…şi ASTA SE ŞTIE. SE VEDE CLAR CĂ Mitropolitul Teofan era agitat şi foarte deranjat de cele ce se citea. A FĂCUT ÎN AŞA FEL SĂ NU SĂ CITEASCĂ ACEL PARAGRAF FOARTE IMPORTANT CARE AR FI DAT PE FAŢĂ EREZIA PRACTICATĂ DE BOR ŞI ÎN TOATĂ LUMEA.

  4. Mihaela zice:

    Realitatea e urmatoarea :

    La fel ca si guvernul… : ne cred pe toti prosti…de aceea se aplica…si se fac tot felul de lucruri…
    „Explicatia respectiva” e ca pentru prosti…care…chiar daca nu vor…trebuie ! sa inghita totul…se incadreaza in acelasi cadru…De fapt…nici nu-i mai intereseaza ….explicatia e..doar asa…de forma…..mai ales….pentru acea …”minoritate”…care,oricum nu conteaza……..Ceilalti…mai multi……oricum nu stiu…nu inteleg…nu prea vad diferenta….

    Ehe…! Si asta inca nu e nimic…pe langa ce-o sa mai vina….ce-o sa mai fie….

    Doamne ! iarta-ne..si…ajuta-ne…

    Sa avem inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  5. a4m zice:

    isi bat joc de noi… cum adica sa luam noi sa citim singuri omilia si s-o invatam pe de rost? ei selecteaza sa ne spuna noua doar ce vor, lasand pe dinafara o parte f importanta, avand in vedere vremurile in care traim… iar noi s-o invatam pe de rost… ei trebuia sa stie si sa predice nu sa ne citeasca cuvant cu cuvant din omiliile Sfintilor Parinti, ca si noi stim citi… nici macar sa ne-o citeasca in locul unei predici nu-s in stare… astea sunt vremurile…

  6. T zice:

    Mai fratilor de ce judecati, ca sa fiti judecati?am fost aseara la conferinta si parintele Parteniea explicat clar dar voi sunteti mai rau ca protestantii rupeti textul de context,de ce nu ati postat tot filmuletul,Dl Silviu Cluci v-a postat mai sus tot filmuletul vizionati-l nu fiti rai.urmariti si conferinta lui J.C. Larchet de la Iasi unde a raspuns la intrebarea: pana unde mergem cu discutiile interconfesionale? prin ceea ce faceti nu credeti ca smintiti unii oameni slabi in credinta si-i departati de Biserica? voi nu sunteti aparatori ai Bisericii ci lupii ei tradatori, o sa dati socoteala in fata Lui Dumnezeu pentru ce faceti.

  7. Antonia zice:

    Sfîntul Ioan Iacob Românul despre fraţii cei mincinoşi

    ,,În Pateric scrie că Sfinţii Părinţi ai Schitului au profeţit despre neamul cel de pe urmă. A întrebat unul: Ce lucrăm noi? Şi răspunzând unul dintre dânşii, Marele Avă Ishirion a zis: noi am lucrat poruncile lui Dumnezeu. Şi iarăşi întrebând a zis: cei de după noi ce vor face oare? Şi a zis: vor face numai pe jumătate din cât am lucrat noi. Dar cei de după dânşii ce vor face? Şi a zis: neamul acela nu va putea face nimic; ci le va veni ispită şi cei care se vor afla încercaţi în vremea aceea vor fi mai mari decât noi şi decât părinţii noştri.

    Ce ispită înfricoşătoare va fi oare, să se arate lămuriţi cu toate că nu vor avea nici o lucrare şi vor fi mai mari decât pustnicii cei mai minunaţi?

    Ispita neamului celui de pe urmă a şi sosit, mai grozav acum, cu apropierea venirii lui Antihrist încât ameninţă să-i piardă pe cei aleşi.

    Şi nu-i atât de periculoasă ispita care vine de la vrăjmaşii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija numai la cele pământeşti sau de la cei destrăbălaţi cari nu pot uşor să vatăme pe creştini. Pericolul vine de la fraţii cei mincinoşi, cari sunt duşmani ascunşi cu atât mai periculoşi, cu cât cred că ei sunt fraţi curaţi. Predică şi ei Ortodoxia, dar oarecum schimbată şi prefăcută după placul lumii acesteia şi a stăpânitorului acestei lumi.

    Predica lor e ca o hrană prielnică care a început să se strice şi în loc să hrănească otrăveşte pe cei cari o mănâncă. Ei aduc tulburare în rândurile creştinilor. Aceştia sunt ispita cea mare a neamului celui de pe urmă. Despre ei a profeţit Domnul că voi fi în veacul cel de apoi. “Mulţi vor veni întru numele Meu şi pe mulţi vor înşela.”(Matei cap. 5)

    Vorbesc şi fraţii mincinoşi de Sfânta şi Preadulcea Ortodoxie; de dragoste, de curăţie, pentru fapta bună, de smerenie şi de virtute, şi ajută obştile creştineşti. Cât de greu pentru ortodocşii cei curaţi şi simpli să înţeleagă pe cine au înaintea lor. Cât e de uşor să fie atraşi de ideile lor cele «filosofice» şi să îi creadă. Dacă răscoleşte cineva adânc în sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci închinarea unui idol care se numeşte „om”. [umanismul –n. ed.] (tradusă din greceşte).

    De multe ori înşeală răutatea, prefăcându-se în chipul faptei bune. După cum a spus şi Sfântul Dorothei: “Nici o răutate şi nici unul dintre eresuri, nici însuşi diavolul nu poate să înşele pe cineva, numai dacă se preface în chipul faptei bune”. „După cum şi Sf. Apostol zice că însuşi diavolul se închipuie un înger luminat. Neghină numeşte Sf. Vasile cel Mare pe ereticii cari strică învăţăturile Domnului şi amestecându-se ei cu trupul cel sănătos al Bisericii ca, fiind neobservaţi, să facă vătămare. (Din Catehismul Sf. Chiril Patriarhul Ierusalimului pag. 121).”

    Sursa: Popas alternativ

  8. danutza zice:

    MAI SUNT DOAR 5 ZILE IN CARE SA NE EXPRIMAM OPINIA LEGATA DE BULETINELE BIOMETRICE

    Va rog sa nu uitati sa transmiteti sugestiile, parerile si propunerile voastre legate de proiectul de act normativ: Legea pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România.

    Scrieti la mail:legislatie@mai.gov.ro, până la data de 22 octombrie 2010.

    Avem acum sansa sa ne exprimam opinia legata de biometrie si putem face sugestia de a se oferi alternative la toate actele biometrice, nu doar la buletin sau pasaport.

    NU UITATI: MAI SUNT DOAR 5 ZILE!!!

  9. VIO zice:

    Nu mai judecati fratilor.Nu vreau sa iau apararea IPS Teofan,dar daca Sfintia Sa era PRO ECUMENISM,numai aducea moastele(mana)unui sfant care era impotriva ereziilor.Iar daca staretul Partenie nu dorea sa se citeasca acele cuvinte,referitoare la ecumenism,numai scria acele cuvinte in textul pe care dansul l-a alcatuit. Asta e parerea mea.

  10. Didi zice:

    INTREBARI SI RASPUNSURI ?
    1. Cine a scris omilia la Iasi?
    2. Daca timpul e al lui Dumnezeu de ce nu au acordat cititului propriului text intreg timpul cuvenit? La ce bun l-au mai scris?
    3. De ce se agita de pe un picior pe altul Teofan? Era sincer preocupat doar cu micsorarea timpului de citit? Si fix problematica ecumenista a fost „scurtata”.
    4. au stat unii crestini si cate 15-16 ore la rand , credeti ca nu ar mai fi avut rabdarea sa asculta omilia?

  11. teofil m. zice:

    iubitilor stiti voi cum e cu judecarea aproapelui, dara mi te cu judecarea vreunui cleric? erati voi in staful clerical , stiti voi ce a fost la momentul respectiv? nu iubitilor, nu stiti si nici nu veti sti. eu va garantez 100% ca daca era cenzurat ceva se cenzura de dinainte sa mai fie citit in fata credinciosilor.si nu uitati un amanunt important pe care nu vi-l spun eu ci Mantuitorul: cine este fara de pacat sa improaste primul cu cuvinte in slujitorii Domnului asa de parliti si de rau intentionati cum sunt ei, sau cum la o rugaciune se spune in molitfelnic: tavaliti in patimile si in poftele firii.
    si inca ceva: ortodoxia se apara nu cu toiagul cuvintelor defaimatoare ci cu pace blandete intelepciune, cu multa rugaciune si cu multa cerere de luminare a mintii si lasare in voia lui Dumnezeu. iar cand va fi sa marturisim, iubitilor, cei ce veti vrea viata vesnica cu toata inima veti marturisi si Dumnezeu va fi cu noi. Amin si ma iertati… mult pacatosul!

  12. Nicusor zice:

    Ecumenismul in definitia Parintelui Staniloaie = o mare erezie.

  13. leo zice:

    Pr. Partenie da dovada de mare finete si noblete duhovniceasca, asemenea sfintilor din pateric.
    Dragostea trebuie sa fie mai puternica decat drepatea!
    Marturisirea sa ,asemenea Sf. Maxim, ramane valabila si minunata. Cine are urechi de auzit sa auda si sa priceapa.
    A preferat sa nu judece, sa fie defaimat el, decat sa defaimeze el pe altcineva.
    Ganditi-va ca parintele este sub indrumarea si ocrotirea nemijlocita a Maicii Domnului, a venit la Iasi cu binecuvantarea ei si deci are o misiune de indeplinit.
    Trebuie sa tragem linie si sa vedem cine a cazut in ispita intinsa de diavol. Parintele Partenie sigur nu a cazut, altii se pare ca da.
    Inteleg foarte bine ca ne dorim din tot sufletul sa avem si noi romanii clerici marturisitori in public, asemenea altor popoare ortodoxe, dar din pacate nu suntem vrednici de asa ceva, deocamdata. Sa avem rabdare si trezvie, ispitele sau inmultit si noi ne-am inrait!
    Doamne ajuta!

  14. Petru zice:

    @teofil m.Amin

  15. ieromonah savatie zice:

    Fraților, adăugați cuvinte peste cuvinte care vă ridică deasupra Bătrînilor și de-asupra Sfîntului Maxim însuși, știind voi ce i-ar fi răspuns Sfîntul Maxim Părintelui Partenie.

    Luați seama să nu-l vedeți pe Sfîntul Maxim în somn.

  16. Ioana zice:

    @Teofil m
    Ortodoxia se apara numai cu pacea? Poate guvernul mondial face aceasta, dar ortodoxia se apara cu sabia Cuvantului. Sau cititi Evanghelia ca protestantii, ignorand alte pasaje la fel de importante scripturistic. „NU am venit sa aduc pace pe pamant, ci sabie”, si altundeva zice foc.
    Ortodoxia are si toiag, si bici, si sabie. Asadar, nu vi se pare ca ii jigniti pe Sfintii Parinti care au luptat impotriva ereticilor si prigonitorilor Bisericii? Pai ati citit cum se exprima Sf Maxim Marturisitorul si alti Parinti sfinti la adresa celor ce vor sa ascunda Adevarul Bisericii? cu mult mai vehement, si uneori cu palme.
    Eu nu spun ca IPS Teofan este in cazul celor defaimati de Sf Parinti. Dar nici nu puteti aduce un asa argument, pt ca altfel calcati cu nesimtire in picioare o intreaga istorie plina de sange a Bisericii lui Hristos.
    Cel mai cuviincios era ca IPS Teofan sa isi ceara scuze in public pt tulburarea savarsita. Era greu? A trebuit sa il puna pe smeritul staret Partenie sa il disculpe? Poate ca are dreptate si nu a intentionat sa cenzureze, dar totusi a iscat o tulburare, pe care, cu mai multa intelepciune, ar fi putut sa o evite. Pt ca acel paragraf nu ar fi durat decat catvea secunde. Daca IPS Teofan ar fi tinut si dansul un cuvintel cat de mic marturisitor si nu aceleasi basme cu ape si munti si rauri, pe care le cunoastem cu totii. Putea f frumos sa isi ceara scuze si sa marturiseasca el insusi ceea ce scria staretul respectiv.
    Dar in gradina sa nu am auzit decat din mare greseala sa se puna vreo intrebare referitoare la erezia ecumenismului si alte probleme delicate, pe care cu delicatete le fenteaza, asemenea maimarilor lui.
    sa imi fie cu iertare. Dar mai am o intrebare ?
    Sf Maxim Marturisitorul ii judeca pe ierarhii din vremea sa?

  17. admin zice:

    Parinte Savatie, fiti mai explicit. Cum adica ce i-ar fi spus Sf Maxim Par Partenie? Am zis noi ceva de p Partenie? Cu siguranta cred ca l-a visat IPS Teofan pe Sf Maxim.

  18. Ioana zice:

    @Par Savatie
    Am tot respectul pt sf vs dar nu cred ca era cazul sa interveniti pt atata lucru. Atunci cd anumite bloguri ortodoxe se legau de P Iustin de ce nu interveneati sa le spuneti dc nu cumva il viseaza la noapte? Adica asta nu inteleg. Sunt multi despre care se vorbeste aiurea si acuzati pe nedrept, de ce nu le spuneti la toti ce vor visa? E mai important de aparat IPS Teofan sa inteleg. Sunt multe cuvinte peste cuvinte in general, aici oare e si mai mult sau numai oamenii „celebri”, care pot organiza conferinte si simpozioane, nu se critica?
    Chiar credeti ca se lungea cuvantul cu juma de paragraf?
    Eu una m-am bucurat si numai pt atat cat s-a citit, pt ca nu am mai auzit asa ceva graindu-se de pe scena Mitropoliei Moldovei. E mare lucru ca a fost lasat sa citeasca si numai atat, dar probabil s-au tulburat dracii ce inconjoara Mitropolia :)

  19. Mihaela zice:

    !!!!!

    Eu m-am bucurat ! si mi s-a parut destul de clar ce s-a transmis in acea Omilie…in contextul general…legat de lupta Sfantului Maxim Marturisitorul – care s-a ridicat impotriva ereziilor…”atunci”…ca si…”astazi”……..doar… ca nu s-a pronuntat cuvantul…”ecumenism”…dar…aproape…ca nu mai conta….foarte mult…

    ( @ emanuel ! …asculta si tu…si…ia aminte…! ) :

    „…Lupta Sfantului Maxim are valoare nu doar pentru acele vremuri , ci si pentru noi ce de astazi ; el ne-a aratat ce trebuie sa faca orice crestin in orice vreme : crestinul trebuie sa-l marturisesca pe Hristos inaintea oamenilor…prin cuvinte si fapte…! ”

    Daca aceasta ultima fraza ar fi fost exprimata in orice alta ocazie…in orice alta predica…fireste ca i-am fi putut da un inteles general – ca principiu de baza al crestismului..ortodoxismului…..Dar…cele doua fraze sunt legate…si…mesajul…este mai mult decat evident….!!!

    Nu e mare subtilitate…filozofie…teologie…..doar…un pic mai multa atentie….!

    Oricum…chiar „mura-n gura”…ca la intrunirile comunist~bolsevice de prin anii ’50…nu cred c-o sa auzim niciodata…./ „cine are urechi de auzit …si minte sa inteleaga…”

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne….

    Sa aveti inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  20. Mihaela zice:

    Ioana !

    Baticul pe cap…fusta pana-n pamant…hainele cernite…distoneaza surprinzator…cu atitudinea oarecum aroganta…pe care o ai…atunci cand esti interpelata….dar si aici…cand simti sa-ti exprimi parerea….
    Fa cumva…daca poti…sa le imbini…sa le potrivesti….

    Iarta-ma !

    Doamne ! iarta-ma…si…ajuta-ma…

    Sa avem inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  21. Mihaela zice:

    Reformulez :

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne….

  22. Mihaela zice:

    Ioana !

    Sunt…descumpanita …citind aceasta intrebare…in comentariul tau :
    [ „sa imi fie cu iertare. Dar mai am o intrebare ?
    Sf Maxim Marturisitorul ii judeca pe ierarhii din vremea sa? ” ]

    Doamne ! nu-mi vine sa cred : inseamna…ca n-ai inteles nimic…din ceea ce a insemnat…si…ce este ! Sfantul Maxim Marturisitorul …!

    Mmmm…mai incearca sa-i citesti de cateva ori viata…si chiar aceasta Omilie….

    Tot ca un raspuns legat de un comentariu al tau… :

    Ce sa zic…? Parinti ~ ierarhi cu viata Sfanta si care sa-l marturiseasca deschis pe Hristos si care au avut curajul sa se ridice impotriva ereziilor ( cum ar fi fi cazul si acum ! ) precum Sfantul Nicolae…Sfantul Vasile cel Mare , Sfantul Ioan Gura de Aur…Sfantul Spiridon…Sfantul Maxim Marturisitorul…nu se nasc in fiecare zi…si…nu sunt in tot locul….Ca…de ! si de aceea…au devenit Sfinti….
    Ierarhi…au mai fost…si sunt…dar…nu toti sunt…atat de nebuni dupa Hristos…si sa iubeasca intr-atat Ortodoxia ( mai ale cand este in pericol…) incat sa se sacrifice…sa ia atitudine fatis….sa suporte consecintele….si sa devina Sfinti….
    Ar trebui sa intelegem…sa ne obisnuim cu asta…sau , poate…sa mai avem rabdare….( ! ? )

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne….

    Sa avem inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  23. Mihaela zice:

    Admin !

    Imi cer iertare….dar…mie nu mi se pare corect…potrivit… parte din formularea la titlu…din acel articol : „…a fost scos pasajul referitor la ECUMENISM”

    Eu consider ca…in acea Omilie citita…a fost facuta „referire la Ecumenism….!!! in vreo doua-sau chiar trei exprimari…destul de transparent…clar…( in fine…”pentru cine are urechi de auzit …si minte sa inteleaga…” ) Doar ca…nu a fost pronuntat cuvantul…fatidic…”ecumenism”….

    Nu ma dezic de nimic de ! ce-am gandit~scris~comentat…pana acum….Nu incerc nici sa incriminez ….dar nici sa iau apararea….Incerc doar sa ma pastrez pe o pozitie obiectiva…si sa apreciez corect….

    Stau si ma gandesc…totusi….daca s-ar fi pronuntat exact acel cuvant ….de mare impact ! – „ecumenism”…s-ar fi putut „turna gaz pe foc”…s-ar fi putut incita mai multe spirite…si…e posibil sa se fi produs …anumite „miscari” ~ luari de pozitie….oarece tulburari…la modul propriu…si…cu siguranta s-ar fi compromis sarbatoarea….Sfantul Maxim…si…oaspetii veniti…..( …si…poate ca…vrajmasul…atata astepta….) Totusi…ma gandesc : era mult prea multa incarcatura Sfanta acolo… : Ziua si Moastele Cuvioasei Parascheva…Mana Sfantului Maxim Marturisitorul…Liturghia…atatia ierarhi….agheasma…tamaie…Duhul curat si nevointa atator crestini ortodocsi…incat…. sa fi biruit…vrajmasul….

    Mmmmm…v-ati gandit si la…asta…?

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne…

    Sa avem inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  24. admin zice:

    @Mihaela
    eu zic sa nu o mai lungim prea mult… s-a intamplat si gata.. Domnul a ingaduit aceasta faradelege, ca sa se vadeasca ticalosenia unora. Este lipsa de bun simt pe deasupra… mai bine ne scutea de vorbele sale mieroase, dar seci si il lasa pe oaspete sa-si tina cuvantul intreg. Caci celalalt fragment cenzurat de care nu am amintit este la fel de deranjant pentru apostatii ca ei, caci se vorbea despre ereticii monofiziti, care au chinuit pe Sf. Maxim, iar tov. Teofan a semnat recunoasterea prigonitorilor Sfantului Maxim, drept Biserica. E un eretic din acest punct de vedere, un blasfemiator si un vanzator al Ortodoxiei… fiu de naparca.

  25. Ioana zice:

    @ Mihaela?
    Ma cunosti cumva de undeva? Eu cred ca nu.
    Intrebarea era ironica la adresa acelui Teofil care ne vinde noua gogosi. Din pacate nu ai gustat ironia.

  26. Mihaela zice:

    Admin !

    Daca …tu stii ! …ai dovezi ! ca…”a semnat”…atunci ma alatur tie…si pot fi de acord ca invectivele tale i se potrivesc….!
    dar…numai in acest caz…!

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne…

    Sa avem inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  27. Mihaela zice:

    Ioana !

    …Crezi…!

    Intr-adevar…nu gust orice…

    Doamne ! iarta-ne si…ajuta-ne…

    Sa avem inima buna ! si…Dreapta Credinta !

  28. admin zice:

    @Mihaela

    documentul este si pe acest blog.. uita-te la articolul cu Lectie de marturisire…. https://apologeticum.wordpress.com/2010/10/15/lectie-de-marturisire-a-credintei-de-la-fratii-ortodocsi-greci/

  29. Petru zice:

    @Ioana-,,O cauza a bolii este dezordinea vietii ,dupa cum o cauza a sanatatii e o viata bine ordonata;o cauza a imparatiei cerurilor e paza poruncilor,dupa cum una a focului vesnic este calcarea acestora”…In ziua de azi toata lumea este carturar…Ce credeti , care este mai mantuitoare :dreptatea cu mandria sau pacatul cu smerenia???????

  30. Ioana zice:

    @Petru
    Asta nu inseamna ca avem dreptul sa facem pacate cu gandul ca ne vom smeri. De asemenea un crestin nu trebuie sa nu mai savarseasca dreptatea de frica sa nu cada in mandrie. NU, toate trebuie cu paza facute. Iar smerenia o aseaza Dumnezeu. Dar poate fi smerenie in neadevar? Parca diavolul era tatal minciunii.

  31. Petru zice:

    @Ioana…in primul rand dreptatea nu este la tine…si nici la mine…,,Judecarea aproapelui e văzută de unii ca ceva nevinovat din punct de vedere duhovnicesc, de alţii ca ceva folositor şi de alţii chiar ca o virtute. Acest păcat a reuşit să câştige mult adepţi deoarece se arată în chipul virtuţii. În realitate el are urmări dezastruoase. Perseverenţa în el zădărniceşte mântuirea sufletului. Dintre cele mai grele păcate, osândirea este cea mai răspândită printre oameni. Îmbrăcaţi în mantia iubitorilor de dreptate, aproape fiecare dintre noi ne-am însuşit dreptul acesta duşmănos de a ponegri pe alţii şi de a găsi tuturor defecte. Oare cum se va mântui omul care în fiecare zi osândeşte pe fraţii săi, pentru care Hristos a fost răstignit pe cruce ?…Un pustnic plângea în pustie: Vai, fratele meu a greşit azi, iar eu voi greşi mâine la fel. Diavolul a reuşit să întoarcă aproape toate lucrurile cu capul în jos în lume făcând confuzie în noţiunile oamenilor despre păcat şi virtute, iar cea mai mare strădanie a lui e îndreptată în a ne învăţa în rânduiala lui stricată…Încercaţi să apăraţi astăzi Sfânta Ortodoxie aşa cum au apărat-o Sfinţii Părinţi şi vă veţi confrunta cu o deplină neînţelegere din partea multora ori cu o furtună de riposte. Creştinul ortodox înţelept trebuie să ştie unde poate să osândească şi unde să nu facă aceasta…Cel ce osândeşte este nesătul de răutate. Lui nu-i ajunge otrava propriilor lui vicii…Noi osândim pe alţii în mod obişnuit din auzite, fără să fi văzut şi probat păcatul lor, deci clevetim.Cu clevetirea ne asemănăm diavolului…Avva Dorotei arată : Ce altă lucrare are diavolul decât să ne îndemne la răutate ? Câtă viclenie ! Cel rău ne împinge să greşim împotriva unei porunci a lui Dumnezeu şi, dacă totuşi nu o călcăm pe aceasta, măcar să osândim pe cei ce greşesc, astfel încât, dacă nu reuşeşte să ne prindă în cursa păcatului, să ne prindă în cursa care pare că este împotriva păcatului……” ,,Osândirea este unul dintre păcatele cele mai potrivnice lui Dumnezeu, pentru că e răpirea drepturilor Lui. Sfântul Atanasie Sinaitul ne arată: „cine osândeşte înaintea Judecăţii de Apoi a lui Hristos, acesta este Antihrist, pentru că îşi însuşeşte dreptul lui Hristos” . Iar Sfântul Tihon de Zadonsk ne îndeamnă pe toţi să fim buni: „fără harul lui Dumnezeu nu putem să săvârşim nimic în afară de răutate” ……….,,Prin osândire, nimeni nu a îndreptat vreodată pe cineva. Dimpotrivă, cu ea mulţi s-au rănit crud şi s-au înrăit. Să luăm exemplu de la Cuviosul Isaia, ce a văzut pe un frate păcătuind :
    Dacă Dumnezeu, Care l-a creat, vede aceasta şi-l rabdă, cine sunt eu ca să-l osândesc ?” Păcătoşii care trec cu vederea greşelile lor, nu pot să sufere greşelile celorlalţi. Iar drepţii, ce se grăbesc să izgonească fiecare păcat ivit în propriul lor suflet, cu îndelunga răbdare suferă greşelile aproapelui. „……..,,

  32. Petru zice:

    @Ioana-,,Astfel de judecători suntem noi. Altora le cerem totul, iar pe noi nu ne obligăm la nimic; la păcatele noastre privim printre degete, iar pe cele străine le punem sub lupă. Cât de cumplit este să osândeşti pe cel care chiar Dumnezeu l-a iertat şi l-a îndreptat. Adesea ne minunăm de ce în jurul nostru este atâta haos. De ce, atât de des, ne ciocnim unii cu alţii. Iar aceasta se întâmplă pentru că ne osândim reciproc, mai bine spus, ieşim din orbitele noastre. Dacă un creştin de rând începe să osândească pe aproapele său cu scopul de a-l face de râs în faţa altora, va fi judecat de Dumnezeu cu mare asprime.”…,,Nu discuta cu oamenii bârfitori, nu te împrieteni cu clevetitorii, dar nici nu cădea în cealaltă extremă – să începi să osândeşti pe osânditori.”…

  33. ingrid zice:

    @Petru

    Te rog, mentioneaza bibliografia

    http://marturisitorortodox.ablog.ro/2007-05-15/pe-nimeni-sa-nu-osandim-daca-dorim-sa-ne-mantuim.html

    https://apologeticum.wordpress.com/2010/10/15/strigator-la-cer-cenzura-aplicata-omiliei-arhim-partenie-de-hramul-sfintei-parascheva-a-fost-scoasa-referirea-la-ecumenism/#comments

    Dar sincer chiar nu are sens citarea unor articole pe teme date. Sf Parinti, ca si Sf Scriptura nu trebuie cititi in stil protestant, cum faci fratia ta. Mergi la sursele crestine si vezi ce faceau parintii in cazuri ca acesta de fata, si adu-ne citate muncite, nu copiate. Vei vedea ca si satisfactia ta va fi mai mare, nici nu te vei mai face vinovat inaintea Domnului de sangele lui Hristos.

    Iata actul monofizit semnat inseamna „Sangele Lui asupra noastra si asupra copiilor nostri”

    Macar spala-te pe maini ca Pilat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  34. Ioana zice:

    @ Petru
    Nu am zis ca sunt fara de greseala si nici ca nu trebuie sa ne pocaim de mandria noastra si de osandirea noastra. dar nu despre asta era vorba…. Incercati sa schimbati subiectul.
    Ce am avut de zis am zis. Orice crestin cred ca tanjeste sa dobandeasca virtutile cele mai inalte, si mai ales smerenia, haina Dumnezeirii.

  35. Ioana zice:

    @Silviu
    Aici e multa incultura, sa imi fie cu iertare. Intr-adevar nu trebuie sa marturisim cu infierbantarea sangelui, ci sa ne silim sa ne curatim de patimi, curatire ce dureaza pana la sfarsitul vietii. Oare sa astept pana la sfarsitul vietii sa marturisesc? si poate nici atunci…. Dumneata crezi ca vei fi vrednic vreodata sa marturisesti? Sau dumneata esti vrednic sa te impartasesti cu Sangele si Trupul lui Hristos? Si totusi ne impartasim! Nu in vrednicia noastra ne laudam. Daca marturisim tot cu Harul Lui o facem.
    Si… De sf Bonifatie curvarul ai auzit? care sarind din patimile trupesti s-a indreptat cu pocainta si curaj sa marturiseasca pe Hristos si e mucenic in Biserica noastra? Si sunt multi in Istoria Bisericii, nu doar sfintii au marturisit.
    sa nu osandim, zic si eu, frate. Poate ca Dumnezeu primeste si marturisirea pacatosilor.

  36. Ioana zice:

    @ soram
    Cred ca si admin, si noi, vrem indreptarea Ierarhilor nostri. dar nu cumva sa aruncati dvs cu pietre in sufletele sfintilor care au marturisit cu pretul vietii lor pt apararea dogmelor Ortodoxiei. Si aici ma refer in special la acel act cu monofizitii semnat de IPS Teofan. Sau trebuie sa avem mila si dragoste fata de fratii nostri monofiziti? Ce dragoste aveti dvs cd ii indemnati pe oameni cu „mila” in iad prin acceptarea „tacita” a ereziilor din Biserica? Eu nu spun ca a savarsit erezie, ca doar ma impartasesc in aceeasi Biserica, dar nici departe nu este. Daca si noi vom tacea, poate ca va fi incurajat sa sara calul. dar poate ca asa chiar ne va multumi dincolo ca l-am tras de maneca. Un adevarat ierarh nu se teme de ocara.
    Pacatul femeii desfranate Mantuitorul l-a acoperit, si asa trebuie si noi sa facem, dar pacatul fariseilor l-a vadit tuturor Hristos. Si inca cum….
    Iertare! Nu era cazul sa argumentati cu piatra…

  37. Petru zice:

    @ingrid-daca te uiti mai bine ,textul meu este pus in ghilimele.Stii ce iseamna asta???banuiesc ca nu…(raspunsul tau te da de gol ca nu stii).Dar ma retrag,ca vad ca dracul nu-ti da pace deloc pentru ca tu nu-l lasi… in ultima vreme au aparut o gramada de ,,teologi si marturisitori” la tastatura si ne miram de ce scartaie Ortodoxia…bine a zis cine a zis ca:,,Un om convins impotriva parerii sale, continua sa aiba aceeasi parere”si,,Cate pasiuni ai in suflet ,ai tot atatia cruzi stapani”. …La cata dezbinare,ura si dusmanie este intre noi Ortodocsii,ne mai miram de ce avem asemnea ierarhi.Cu adevarat ,,culegem ce am semanat”.Drept este Dumnezeu… si ne meritam soarta. De ce oare i-i rabda Dumnezeu pe acesti ierarhi care calca sfintele canoane in picioare?De ce oare? i-a sa ne uitam un pic (fiecare)cu ochii mintii in interiorul nostru …oare ce vedem? eu unul ma ingrozesc cand ma vad ce fel sunt si-mi piere tot cheful sa-i mai critic pe ierarhii care gresesc.Ar insemna sa-mi mai bat un cui la cosciug…Slava lui Dumnezeu

  38. soram zice:

    Ierarhii nostrii nu au semnat nici un act cu monofizitii!
    Au fost doar discutii ,poate s-a semnat un proces verbal obisnuit,dar aveti grija ce faceti si ce se transmite aici,ca informatiile calomniatoare l-au pus pe fuga pe p Nichita de s-a ratacit saracul pe la sectari,si propovaduie de acolo si influenteaza pe naivi!!!

  39. soram zice:

    P Nichita transmite sa nu mai mearga lumea la Biserica,sa nu mai ia anafura si aghiazma,sa nu se mai spovedeasca si impartaseasca,si ca la el acolo e ortodoxia curata .Voi prin acuzatiile infiltrate aici poate chiar de oamenii lui,ii sustineti erezia!!!

  40. soram zice:

    P Nichita vrea sa se intoarca in tara cand va fi episcop si sa castige multi naivi adepti!
    unele maici fugite cu el sunt aici in tara,unele fac scola de soferi ,si fac ‘valuri’cu informatiile lor !Dumnezeu sa-i miluiasca si pe ei si pe noi!

  41. Ioana zice:

    @ soram
    A! Sunteti „ruda” cu dl Bucroiu?! halal model de nesmintire! a fost oleaca amenintat ca nu ii mai distribuie Bossul revista colorata si acum il aplauda gustoseraidic. De ce sa trecem noi la alta biserica? sa iasa ei, care nu vor sa tina traditia Sfintilor Parinti!

  42. ingrid zice:

    @Soram, Petru

    aveti aici raspunsul pt Silviu, care va este extrem de util si fratiilor voastre, dar desigur nu va persecut si voi mai formula la fiecare inca un raspuns, ca sa vedeti ca nu sunt deloc lipsita de dragoste pt voi.

    https://apologeticum.wordpress.com/2010/10/15/strigator-la-cer-cenzura-aplicata-omiliei-arhim-partenie-de-hramul-sfintei-parascheva-a-fost-scoasa-referirea-la-ecumenism/#comments

    ingrid
    @silviu
    te sminteste ca am fost atat de ironica cu Petru? Am avut motivele mele. Altfel m-am purtat cu Emanuel, sau cu Mihaela.
    Nu trebuie intotdeauna sa te arati cald si iubitoar….. Uneori trebuie sa fie o bucurie sa mahnesti!

    Invata ca oamenii sunt de multe feluri, si in momente diferite reactioneaza in chip diferit. Insa lucrarea este a Domnului in sufletul fiecaruia.

    Vezi tu, fiecare reactioneaza dupa constiinta. Legat de celelalte doua filmari puse in discutie referitor la IPS Teofan-Taine din p. d. v. interconfesional, si IPSTeofan-ecumenism, am socotit necesar sa-i iau apararea lui IPS Teofan, ca asa mi-a spus constiinta.

    Sunt cu totul de acord cu atitudinea impaciuitoare a Arhim. Partenie, nimic nu cheama la pocainta mai mult decat o asemenea iertare cand proprii credinciosi sunt gata sa te linseze, dar aici pe site am sustinut cu toata taria ceea ce constiinta mi-a spus ca era strict necesar!!!!!

    Vezi tu, problema cenzurata acum la Sf Parascheva, anume de actul BEM (prin care sunt recunoscute “tainele” ereticilor), semnat de ecumenisti, eu nu aveam de unde sa aflu, daca nu ar fi fost scandalul cu IPS Corneanu. El a sfidat credinta noastra, a sfidat ierarhii, Sinodul, a demonstrat ca nimeni nu-i poate face nimic. Dar a facut un lucru extraordinar de bun, s-au trezit multi.

    Asa am aflat de actul acesta monofizit, asa am aflat de toate celelalte si am inteles ca si scandalul este o metoda extrem extrem de eficienta de informare!!!

    Gestul de acum a lui IPS Teofan a fost unul pueril. Cenzura ecumenista se practica in mod frecvent, si cu destula strategie, nu te apuci sa te tulburi in fata camerelor si sa iscodesti speriat hartiile omului dupa ce mai inainte stateai calm la un metru distanta si-ti faceai o cruce mare.

    Sincer, IPS Teofan a fost delicios!!!

    Dar vezi tu, fara gestul lui IPS Teofan, efectul informarii despre actul eretic monofizit si monotelit semnat si afisat ostentativ pe site-ul Patriarhiei (nu de alta, dar acolo e un fel de conlucrare cu stilistii care spun: vedeti, sunteti eretici, si duhovnicul de la Brancoveni cu 30 de maici se apuca sa-si mute cortul din secta in secta)— asadar fara acest gest a lui IPS Teofan s-ar fi trezit mai putini.

    De asemenea, fara ajutorul tau, si a altora ca tine, nu s-ar continua discutia la nefarsit, dar desigur mai sunt cativa de informat, de gravitatea situatiei, si iti multumesc ca imi usurezi munca. Am ocazia sa repet, iarasi si iarasi ca actul respectiv de pe siteul patriarhiei nu este deloc jucarie, nu este un canon incalcat de nu stiu ce ierarh, nu este o curvasarie, nu este nici macar o erezie spusa din greseala in treacat de un ierarh pe o carte, sau la o predica sau in cine stie ce context.

    Nu! Este vorba despre un act oficial, care pune in pericol mantuirea tuturor crestinilor din aceasta tara!!!!!!!!!!!!!!

    Este un act de unire cu ereticii nu in conditiile lepadarii acelora de erezie, ci in conditiile lepadari noastre de credinta cea adevarata.

    Cand s-a semnat actul “formal” de unire cu catolicii in Transilvania, (fara lepadarea initiala a vreunei dogme sau a vreunei forme de cult), a venit Visarion Sarai din Serbia a pus o cruce mare in mijloc si s-a apucat sa faca tulburare in popor, si asa a mantuit pe o parte din ei, si s-a mantuit savarsindu-se prin moarte muceniceasca.

    Imi vei spune: este mai bine sa nu stie crestinii de asta, ca sa nu se sminteasca si sa reactioneze necugetat.
    Iti raspund: este mai bine sa afle crestinul de la mine decat sa afle de la secte si sa fie convertit!
    Ca daca afla de la mine, ma intreaba si “ce este de facut?” Merge la duhovnic, si-l intreaba “ce este de facut?”

    Vremurile sunt cumplit de grele, s-a ajuns foarte departe, si tuturor ne este mantuirea in pericol.

    Sfatul duhovnicilor acesta este: informarea, rugaciunea, si fiecare sa-si planga mai mult pacatul.

    Impreuna suntem o forta, de aceea tot crestinul trebuie informat, ca toti sa inteleaga ca suntem o familie si impreuna trebuie sa fim responsabili, sa actionam responsabil, nu sa lasam cativa ierarhi singuri sa duca tot greul.

  43. ingrid zice:

    @Petru

    copile, ti-am spus doar sa mentionezi bibliografia, nu te-am acuzat ca te ascunzi ca citezi. Nu te supara pentru ce nu te-am acuzat.

    Cand eram in clasele primare asa ne-a invatat invatatoarea sa ne cumparam un caiet de vocabular si sa ne ordonam in el citate cu expresii frumoase, pe diferite teme, pe care sa le notam ori de cate ori citim o carte, si sa le folosim in compuneri.

    Este o etapa strict necesara si eficienta, la un anumit nivel in dezvoltarea copilului. Articolul din care citezi, se inscrie pe linia exercitiilor de acest gen.

    Problema este ca daca te apuci sa iei de la alt copil carnetelul cu expresii frumoase, si nu te duci tu la sursa, si nu citesti intraga opera ca sa intelegi cum functioneaza aceste citate in context, risti sa le pui ca nuca in perete in compuneri si….intelegi….nu trebuie sa te mire o nota mai mica. Nu vrea nimeni sa te nedreptateasca, ci te incurajez sa depui ceva mai mult efort. Tu crezi ca nu judeci, crezi ca nu osandesti, crezi ca nu barfesti….. cu multa rabdare si perseverenta vei ajunge la masura aceasta duhovniceasca… nu este deloc usor.

    sa trec la ceva esential ca sa nu lungesc vorba.

    Ai intrebat: „De ce oare i-i rabda Dumnezeu pe acesti ierarhi care calca sfintele canoane in picioare?De ce oare?”

    necazul cel mare este ca nu avem de a face cu niste canoane minore incalcate, ci cu ditamai erezia.

    Dar nu trebuie sa te miri de ce Dumnezeu ingaduie, ca Domnul a spus ca va veni si apostazia Bisericii inainte de venirea lui Antihrist, si toate celelalte pe care daca vei citi Noul Testament cu atentie, si vei mai intreba si duhovnicul incet incet le vei intelege. Numai sa ai rabdare.

    Sa stii ca de fiecare data ereziile au fost rabdate mai mult timp in Biserica, pana cand cu ajutorul lui Dumnezeu s-au intrunit Sinoade adevarate care au dat ereziile anatemei.

    Trebuie sa privesti cu maturitate aceasta stare de acum si sa intelegi ca Hristos nu ne-a lepadat.

    Asa sfatuiesc duhovnicii, sa informam, sa ne rugam, sa traim invatatura crestina la maxim, si din p. d. v. moral, si din p. d. v. dogmatic, iar mai departe lucrarea este a Domnului. La timpul potrivit, cu rugaciunile tuturor, si impotrivirea pe fata a crestinilor, acel act si altele vor fi lepadate…

    sau daca vine apostazia generala si Antihrist, trebuie sa pastram cu totii marturia cea buna.

    Ecumenismul acesta este o ispita care are si un aspect bun.
    Omul prea dormea fara grija socotind ca are mantuirea de-a gata, asigurata de Sfintii Parinti si de jertfa lor.

    Iata este un pericol cumplit, un balaur cu care suntem chemati sa luptam noi insine, si este nevoie de multa strategie si intelepciune.

  44. Petru zice:

    [@ingrid- ,,copile” ,hm, te pomenesti ca ai vre-o 90 de ani….,,Vorba lunga saracia omului”.,,Tacerea e un dar”]…

  45. Petru zice:

    Multi ,,comentatori” sunt ,,jidovi dezbinatori”,de aceea nu este bine sa stam de vorba cu clevetitorii.

  46. ingrid zice:

    @Ioana

    „De ce sa trecem noi la alta biserica? sa iasa ei, care nu vor sa tina traditia Sfintilor Parinti!”

    Corect, dar si mai mare bucurie…ceva ideal ar fi sa-i intoarca Domnul si pe acesti ierarhi care au tendinta sa fuga din Biserica cea Una prin minunile pe care le tot semneaza. Ca nici macar asta nu ne bucura: iesirea lor din Biserica. Domnul sa le ajute si sa le dea un loc de cinste in rai.

  47. ingrid zice:

    @Soram

    Intai sa analizam acest cuvant al tau:
    „Ierarhii nostrii nu au semnat nici un act cu monofizitii!
    Au fost doar discutii ,poate s-a semnat un proces verbal obisnuit,dar aveti grija ce faceti si ce se transmite aici,ca informatiile calomniatoare l-au pus pe fuga pe p Nichita de s-a ratacit saracul pe la sectari,si propovaduie de acolo si influenteaza pe naivi!!!“

    Situatia actuala este foarte foarte delicata si complicata in toate privintele si nu trebuie sa ne amagim in nici un fel. Trebuie multa grija si mare atentie la sminteli.
    Ca toti crestinii marturisesti si tu ca este O SINGURA BISERICA.
    Cand vezi ca cei care au ramas pt stil vechi , despartiti de Biserica, desi se lauda ca se lupta cu aceeasi problema, totusi s-au impartit in atatea parti, incepi sa-ti pui ceva intrebari: unde este Biserica cea UNA, (asta in cazul in care esti smintit mai tare de propovaduirea lor).
    Care este situatia reala?
    Biserica Ortodoxa este casa noastra. A aparut un drob de sare, care este imens, mai mare decat a fost vreodata in istoria Bisericii.
    Unii au vazut drobul, si au fugit afara din casa, si urla de acolo din zloata: drobul drobul, cade cade, a mai cazut o bucata, nu mai aveti nici o sansa!!!!!!!!!
    In afara Bisericii stim ca sunt lupi rapitori si infricosatori, care stau sa inghita oile care se aventureaza inafara de tarc. Sectele care desi stau in afara Bisericii, se arata ca inca n-au cazut in erezie, sunt turmele de oi, pe care inca nu le-a prins lupul. Dar incet incet se vadesc caderile si acolo.
    In casa, in Biserica Ortodoxa, crestinii dorm linistiti si drobul chiar sta sa cada. Ierarhii stiu. Unii incearca sa puna ceva proptele, altii incearca sa ajute sa se rastoarne in capul credinciosilor, altii tac si tremura de frica uitandu-se la drob, dar stiind ca n-au putere sa faca ceva, plang in pumni. Unii tac de teama ca daca se trezesc credinciosii vor fugi afara la lupi, unul cate unul. Altii se tem de pastorii rauvoitori.
    Sunt multe aspect ale invataturii dogmatice care sunt puse in pericol de relatiile ecumenice.
    Drobul de sare cu care se lupta cel mai rau ierarhii nostril din BOR este intr-adevar actul acesta monofizit moderat si monotelit.
    Care e situatia actual? Pe site-ul Patriarhiei scrie “Desi acum nu exista o separatie dogmatica, realizarea deplinei comuniuni ramane un ideal. Se pare ca Bisericile Orientale Ortodoxe nu au suficient curaj in a recunoaste categoric si deplin hotararile Sinodului al IV-lea ecumenic, probabil si imprejurarilor istorice date, iar celelalte Biserici Ortodoxe intarzie ratificarea oficiala a dialogului”
    Asadar drobul n-a cazut inca, nu este vorba despre o unire deplina in conditiile acestui act apostat, monofizit-moderat si monotelit.
    Nimeni nu este impotriva unirii, daca ar fi in conditii ortodoxe, nu apostate.
    Care este programul lor in realizarea acestei uniri apostate?
    “Pentru revenirea deplina la comuniunea eclesiala este nevoie de o buna informatie a credinciosilor, o constientizare a lor si organizarea de seminarii sau conferinte pentru o orientare clara doctrinara si cultica.
    In intalnirea de lucru de la Damasc s-au pus in discutie urmatoarele: debarasarea textelor liturgice ale celor doua traditii de elementele hristologice care provoaca disensiuni, examinarea traditiilor liturgice vechi ale Bisericilor Orientale, adaptarea dipticelor si calendarului si analizarea acordului teologic si prezentarea importantei lui pentru restabilirea comuniunii eclesiale.”
    Asadar care este solutia ca sa nu cada drobul si sa nu poata fi posibila unirea in conditii apostate? Poporul trebuie reevanghelizat, in asa fel incat propovaduirea eretica sa nu aiba success!Trebuie puse strambe si impotriva cenzurarii textelor de ordin dogmatic hristologic, care-I incurca, samd.
    Ei deja au inceput sa amageasca oamenii la nivel inalt, in conferinte si carti, ca intre noi si “bisericile monofizite” nu ar mai fi diferente dogmatice cum scrie pe site-ul patriarhiei “Desi acum nu exista o separatie dogmatica”
    Sa nu ne amagim, actul este eretic, monofizit-moderat si monotelit, de aceea “celelalte Biserici Ortodoxe intarzie ratificarea oficiala a dialogului”, dar adevarul este ca déjà Sinoade ale Bisericilor surori declara acel text eretic si cu totul incompatibil cu invatatura Ortodoxa!!!!!!!!!!!!!!!!
    E mai bine sa stim de la fratii ortodocsi decat de la stilisti cine si cum a semnat acel act eretic, pentru ca sa nu fim socati, totusi sa nu judecam, nu cunoastem imprejurarile. Poate de ex IPS Teofan nici nu si-a imaginat ca va fi postat pe site-ul Patriarhiei si se va incepe propovaduirea ereziei la nivel inalt pana nu va fi acceptat si de celelalte Biserici Ortodoxe. Sa fie iertati de Dumnezeu ca nu si-au dat seam ace au facut.
    Important este sa stim ca avem un drob pe care ierarhul nu-l va putea urni singur, si trebuie sa punem cu totii umarul in mod responsabil, nu sa fugim afara din Biserica la lupi, nici sa bocim deznadajduiti.
    Tu, Soram zici „Ierarhii nostrii nu au semnat nici un act cu monofizitii!“
    Nu este adevarat. Actul semnat de ei este real, este pe site la Apologeticum aici: https://apologeticum.wordpress.com/2010/10/15/lectie-de-marturisire-a-credintei-de-la-fratii-ortodocsi-greci/, si extrase eretice din el pe site-ul Patriarhiei aici: http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_externe/dialog_intercrestin_1.html
    Nu este vorba de nici o calomnie, problema este sa nu judecam pe nimeni pt asta, sa privim responsabil cu totii, si sa punem umarul, nu sa fugim din Biserica.
    In privinta calendarului vechi, situatie este asa.
    Precum este bine sa nu ne rugam impreuna cu ereticii, tot asa nu este buna nerespectarea canoanelor cu privire la calendar lasate de Sf. Parinti.
    Dar sa nu ne amagim: cu adevarat grav este unirea cu ereticii in formula eretica! Precum Dumnezeu a binevoit sa lumineze unii ierarhi si credinciosi sa realizeze cat este de inutil si periculos incalcarea canoanelor cu privire la rugaciunile cu ereticii, poate tot asa va ingadui Dumnezeu o revenire la canoanele patristice si in privinta calendarului. Dar sa fim cu luare aminte: unirea eretica este grava, si inseamna pierderea mantuirii, pe cand incalcarea canoanelor este doar nedorita si periculoasa.
    Asadar sa-i lasam pe cei dinafara Bisericii sa-si poarte de grija de lupii, (vrajmasii diavoli) care i-au impartit in atatea grupuri si grupulete, atatea secte stiliste,
    Iar noi sa ne trezim cum spun duhovnicii, sa ne informam din p d v dogmatic, patristic, sa nu ne speriem de drob, sa nu dezertam, sa ne rugam, sa punem umarul impreuna, sa nu lasam ierarhii singuri, sa ne intoarcem la Hristos si sa ducem o viata mai curata din p. d. v. moral, si impreuna avem sanse, altfel daca nu ne trezim, drobul chiar va cadea.

  48. ingrid zice:

    @soram
    Sa amalizam si asta:
    „P Nichita transmite sa nu mai mearga lumea la Biserica,sa nu mai ia anafura si aghiazma,sa nu se mai spovedeasca si impartaseasca,si ca la el acolo e ortodoxia curata .Voi prin acuzatiile infiltrate aici poate chiar de oamenii lui,ii sustineti erezia!!!”

    E adevarat ca in istoria Bisericii, una din formele importante de protest cand a fost vorba de erezie a fost ruperea comuniunii liturgice si de orice fel, rugaciune, etc.
    Totusi trebuie privita situatia in ansamblu si reactionat cu intelepciune.
    Degeaba fugi inafara Bisericii, daca pastorului nu-i va pasa de tine ca acolo te mananca lupul, fiind singur, si celelalte oi dorm mai departe in staulul Bisericii si nu vad drobul care le paste.
    Se doarme prea mult in Biserica Ortodoxa, de aceea nimeni nu trebuie sa dezerteze, ci sa trezeasca pe ceilalti ca sa punem umarul impreuna.
    Trebuie doar sa citesti cu atentie si sa vezi ca nimeni nu sustine solutia lui P Nichita.
    Desigur, nu doar unirea si comuniunea deplina in forma eretica a noastra cu alte confesiuni eretice este rea. Nu este buna nici impreuna-slujirea, nici tendinta de unitate liturgica si calendaristica. Dar grava este unirea cu aceia in formula apostata, nu incalcarea aceasta de canoane care are ca scop amagirea credinciosilor ca s-ar putea ajunge curand la unitate deplina, fara a mai da atentie la aspectele esentiale dogmatice.
    Daca fugi inafara Bisericii nu iti este mantuirea mai putin in pericol.

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s