S-a intamplat din nou: impreuna slujire a unui preot ortodox cu un eretic, papistas, pe data de 23 mai 2010 la Bocsa Montana – Caras Severin

Din pacate, ortodoxia din vestul tarii este din nou umbrita de o fapta regretabila savarsita de un preot ortodox, anume: slujirea Sf. Liturghii alaturi de un eretic, un preot papistas. Totul s-a intamplat cu ocazia vizitei in Romania a ratacitei Vassula Ryden, excomunicata, conform deciziei din 2001 a Comisiei pentru erezii a Bisericii Ortodoxe din Grecia. In plus este casatorita cu un lutheran si a ajuns faimoasa pentru „prorociile” personale pe care zice ca le primeste de la… . Dupa un periplu „misionar” prin zona Banatului a fost invitata in data de 23 mai 2010, in Bocsa Montana, jud. Caras Severin la Sfanta Liturghie savarsita de preotul ortodox Daniel Crecan si preotul papistas (romano-catolic) Rolf Philip Schoenenberg. Preotul ortodox a impartasit apoi pe ortodocsi, romano–catolici, greco–catolici si pe Vassula Ryden.

Mai jos puteti vedea imagini de la eveniment:

Această prezentare necesită JavaScript.

Toata acestea au avut loc cu suportul mitropolitului Banatului – Nicolae Corneanu care, dupa cum bine stim, s-a „impartasit” la papistasi in 2008, iar sinodul l-a iertat fara ca el sa se fi pocait. In urma acelui scandal, sinodul Sfintei Biserici a reamintit, printr-un comunicat, Sfintele Canoane care spun urmatoarele:

– nu este ingaduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxa Romana sa se impartaseasca euharistic in alta Biserica crestina. De asemenea, nu este ingaduit niciunui cleric ortodox sa concelebreze Sfintele Taine si Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

– cei ce nu se supun acestei hotarari pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa si, in consecinta, vor suporta sanctiuni canonice corespunzatoare starii pe care o ocupa in Biserica: depunerea din treapta sau caterisirea, in cazul clericilor, si oprirea de la impartasanie a credinciosilor mireni.

Conform acestei hotarari a sinodului, preotul Daniel Crecan ar trebui sa fie caterisit. Vom vedea cum isi respecta cuvantul, sinodul BOR.

Acest articol a fost publicat în ANTI-ECUMENISM și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

98 de răspunsuri la S-a intamplat din nou: impreuna slujire a unui preot ortodox cu un eretic, papistas, pe data de 23 mai 2010 la Bocsa Montana – Caras Severin

  1. Fanu zice:

    zona Caraş Severin este a masonului frunzăverde astfel la ce vă miraţi de aşa derapaje?

    nu vedeţi că în afară de duhovnicii neamului românesc ortodox rareori sunt reacţii contrare la astfel de blasfemii ale ecumenicilor?

    vai lor, Dumnezeule dacă ar mai fi trăit aici pe pământul românesc Părintele Cleopa sau Părintele Arsenie Boca să vadă cum îşi bat joc de dreapta credinţă ortodoxă, din Ceruri Doamne îi privesc pe blasfemiatori şi nu cred că le place când văd bătaia asta de joc la adresa credinţei ortodoxe a neamului românesc.

    Cinste Înalţilor Ierarhi ai ortodoxiei bulgare şi sârbeşti şi ruseşti care se opun acestui stigmat care se numeşte ecumenism.

  2. Emanuel zice:

    Sf Sinod trebuie sesizat, sa ia masuri. Papistasii nu au comuniune cu BOR si nici har.
    Astia parca urmaresc sa nu ne mai dea nici o clipa de liniste.

  3. Petru zice:

    …preotii si ierarhii din BOR care au scapari de genul mitropolitului Corneanu si a acestui preot ,sunt cu ,,dedicatie” in biserica Ortodoxa;la fel si Daniel…(din partea masoneriei sataniste isra.hell-ite). Vesnica pomenire Capitanului C.Z.C

  4. Mihaela zice:

    Emanuel !

    …”Sf Sinod trebuie sesizat, sa ia masuri. Papistasii nu au comuniune cu BOR si nici har. ”

    Hmmm… ! Emanuel….cred ca…glumesti…nu…?

    Adica…”Sf Sinod”…crezi…ca…”nu stie”…..??????….sau ca…in caz ca „ar afla” ( ! ? ) …ar…lua…masuri….?

    Foooaaarte tare !

    Adica…inca…nu e clar….? Pai…de-acum incolo…astfel de exemple…se vor inmulti…vor fi din ce in ce mai multe….pana se va oficializa…aproape in …toate bisericile….Sigur…vor fi si cativa preoti care se vor impotrivi…dar…vor fi repede eliminati…si….vor fi considerati eretici ( se vor fabrica diferite motive…)….

    Pai……toate intrunirile astea…. ecumeniste….sunt numai asa…de dragul…de a se intalni….de a discuta…de a…filozofa….????? Adica…..vor ramane …doar asa…in planul ideatic….? la…nivel de…”filozofia comuniunii si a pacii”….????? Hm !
    Toate acestea…”trebuie”…si…vor fi puse in practica…!
    Asa ca…fiti pregatiti…si sa nu va mai mire …nimic….

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne…

    Sa aveti inima buna !

  5. Mihaela zice:

    Emanuel !

    In caz ca…nu ai glumit…..wake up !!!

    Si iar imi vine sa-l citez pe Serafim Rose : „E mai tarziu.. decat credeti…! ”

    Iarta-ma !

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne !

    Sa ai inima buna !

  6. Mircea zice:

    Din pacate, se pare ca Mihaela are dreptate !

    Trebuie sa raminem tari in credinta lasata noua de Sfintii Parinti ! Stinca de neclintit ! Asa sa ne-ajute Bunul Dumnezeu ! Amin !

    Mircea

  7. tutenes zice:

    @ Mihaela
    Din pacate asa este situatia !
    „Sfantul sinod ” nu numai ca stie , dar si incurajeaza astfel de manifestari ; pentru acest „for”dublul limbaj este de mult felul sau de a fi !
    Pe de o parte ameninta cu masuri pe cei care slujesc cu ereticii , insa pe din dos ii incurajeaza !
    Ecumenistii ( a se citi ereticii) sunt la putere !!!
    Din sfantul sinod marea majoritate sunt cei alesi pentru a fi episcopi cu girul ( e se citi pusi in functii) securitatii !

  8. Emanuel zice:

    Eu cred ca sinodul va lua masuri sa nu se mai repete impreuna slujirea. Ecumenistii inca nu au facut acel fals sinod ecumenic.

  9. CE zice:

    Cam cu acestia ar trebui sa ne unim si sa ne consideram frati… Sa NU fie!

    http://www.english.rfi.fr/node/46634

  10. Mihaela zice:

    Emanuel !

    ….In ceea ce te priveste….chiar aveam/am pretentii….si nu te suspectam de…naivitate….sau de…prefacatorie….

    Sincer…chiar nu pot sa….cred….!

    @tutenes a facut niste completari foarte pertinente :

    [„“Sfantul sinod ” nu numai ca stie , dar si incurajeaza astfel de manifestari ; pentru acest “for”dublul limbaj este de mult felul sau de a fi ! ” …….
    ….”Ecumenistii ( a se citi ereticii) sunt la putere !!! ”

    „Din sfantul sinod marea majoritate sunt cei alesi pentru a fi episcopi cu girul ( e se citi pusi in functii) securitatii !” ]

    Parerea mea e ca ….acest plan diabolico-eretic…a fost pus la punct…hotarat…cu mult timp in urma….Astfel incat…marea majoritate a ierarhilor ( episcopi…) au fost alesi…mai ales ! dintre acei care „se stia” ~ „s-a mizat” ca…nu se vor impotrivi….si ca vor accepta orice !…neconditionat….( ca…”nu vor face probleme”…)

    Hai sa fim un pic seriosi….!

    Adica…preotii se tem sa vorbeasca despre „actele cu cip” ( tremura…se balbaie sau amutesc …cand sunt intrebati…) de frica sa nu se „auda sus”….iar …preotul acela….se gaseste el…sa faca ditamai liturghie….si…toate cele….in mod ecumenist…..asa…de capul lui….( mai …sa fie….ce rebel…ce haiduc …! )

    Acel „fals sinod ecumenic”….va avea loc ceva mai tarziu…si…doar ca o formalitate….doar atunci cand…lumea s-a mai obisnuit cu ideea…si va aparea ca ceva…aproape normal…..ca o consecinta….( daca l-ar face acum….ar fi o actiune neinspirata…ce ar comporta niste riscuri….ar putea starni furtuni…revolte…)….Deocamdata ne aflam in faza de „pregatire”…si se intoduce…treptat….( introducerea in cantarile bisericesti…putin in tipic…etc…)

    Serios…despre…ce vorbim noi aici ?……si……cu cine ?

    Doamne ! iarta-ne…si….ajuta-ne…

    Sa aveti inima buna !

  11. Mihaela zice:

    Si…ca o completare….re-cititi ! va rog …articolul precedent :

    „Paintele episcop Florina despre episcopii vremii din urma : sunt fricosi , nu au puterea morala de a lupta ”

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne…

    Sa aveti inima buna !

  12. Emanuel zice:

    Intrebare : este cineva care sa atentioneze sinodul, sau am fost toti spalati pe creier ?

  13. Liliana T. zice:

    Dar noi,poporul,de ce acceptam aceste derairi?!Chiar asa de needucati duhovniceste am ajuns incit nu mai stim ce e bine si ce nu?!Stramosii nostri si-au dat viata pentru Ortodoxie si pentru tara…Pastrarea Ortodoxiei noastre este vitala pentru mintuire.Oamenii nu mai inteleg pericolul ,oare?Ne dezbracm atit de usor de Hristos,adica de ceea de este cel mai important fiintei?!
    Parintele Iustin Parvu,spunea undeva,ca va fi necesar sa iasa pustnicii sa invete poporul…Cred ca va fi curind.Dar nici noi sa nu mai dormim-sa explicam tuturor celor ce au urechi si vor sa auda,sa-i lamurim-dar nu ostentativ,-ce inseamna aceste noi practici.Sa ne rugam cit mai mult.Sa devenim macar de acum inainte posibile modele de traire ortodoxa,dar smerit,nu demonstrativ.Sa fim adevarati ortodocsi.
    Ce as face eu daca,DOAMNE FERESTE!!!-in biserica unde merg s-ar sluji cu eretici?As iesi afara ,fara sa fac tulburare si nu m-as mai intoarce…Cu frica si cu durere…As vrea sa ne spuna unul din marii si adevaratii nostri duhovnici cum sa procedam in aceste situatii,pentru ca e clar ca se vor repeta.Eu locuiesc in Timisoara si,desi imi placea sa merg la Sfinta Liturghie la Catedrala,unde se duce si Corneanu,acum merg mai rar.Ma duc ocazional si ma inchin la sfintele icoane si la Moastele Sfintului Iosif de la Partos (asa de frumos miros!).-Oare cit mai rabda si Sfintul Iosif de la Partos?!Dar,daca rabda Dumnezeu,trebuie sa rabde toti ai Lui.
    Dumnezeu sa nu ne lase si sa fie cu noi,iar noi sa facem voia Sa intotdeauna.Maica Domnului si toti sfintii sa ne acopere si sa ne indrume,sa nu pierim ca neam.Eu am nadejde ca Dumnezeu nu ne va lasa.Fiecare dintre noi isi va alege,de-acum calea;sau CALEA.

  14. Emanuel zice:

    Este imposibil sa nu se ia masuri, caci in cazul de co-liturghisire cu ereticii nu se poate face pogoramant, si toti preotii si episcopii care vor persista in co-liturghisire cu ereticii, vor pierde harul preotiei obligatoriu. La fel il vor pierde si toti cei aflati in comuniune cu preotii si episcopii care vor persista in co-liturghisire cu ereticii. Deci o astfel de problema nu se poate sfarsi decat cu o SCHISMA.

    Hei ! Ati adormit ? Ce fac blogurile anti-sistem ? Aloooooo. Dormiti toata duminica ? E ora 4 de acuma. Trezirea soldat ! La lupta combatant ! Ce faci, dormi in papuci ? Aloooooo. E careva la post duminica ? V-ati luat concedii ?? Măăi da ce v-ati smecherit. Aloooooooo. Transmisionistii, inapoi la post, urgent !

  15. Mihaela zice:

    Emanuel !

    NO COMMENT !

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne….

    Sa ai inima buna !

  16. Alin zice:

    De ce ar trebui sa ne mire aceste erezii, daca B.O.R. nu se opune actelor cu cip, si incearca chiar sa-l discrediteze pe parintele Iustin.
    Asa ceva nu s-ar fi intamplat niciodata pe vremea parintelui Cleopa, sau a parintelui Arsenie Boca, deoarece pe vremea aceea obstea i-ar fi scos afara in pumni si picioare pe cei doi asa zis preoti, desi as prefera sa-i numesc eretici sau ecumenisti. Dar, daca ar fi sa analizam aceea perioada, ne putem da seama ca atunci mai era credinta, si oamenii aveau de ce sa se duca la biserica, deoarece stiau ca singura lor scapare de fiara comunismului era Hristos. Erau si pe atunci tradatori, dar aceia erau preoti informatori, si nu faceau asta pe fata cum se fac treburile acum. Diavolul si-a dat seama de astea si a introdus si la noi fortat as putea spune, democratia, deoarece era satul de atatia martiri si sfinti „produsi” de gulagul romanesc.
    Acum, este clar ca si obstea participa la aceste „slujbe” eretice, deoarece la o mare parte dintre oameni nu le pasa, iar la cealalta parte chiar daca stiu ca ceva nu e „bine”, nu ar avea curajul sa ia atitudine, si daca exista vre-unul sa protesteze, este el scos afara in suturi(verbale cel putin).
    Ceea ce se intampla cum am spus si mai sus, nu e nimic anormalpentru vremurile noastre, deoarece este unl alt produs al pacatelor, al ignorantei, si al necredintei in care se scufunda tot mai oamenii din tara asta. Ce vreti de la cei care asteapta fara sa cracneasca cipul.
    Acum putem doar sa punem pariu cam in cat timp, o sa ne „colonizeze” ereticii bisericile.
    Si asta se intampla in timpul intalnirii plenului de la Viena, sa fie oare doar o coincidenta?
    Doamne ajuta-ne si apara-ne!

  17. tutenes zice:

    „o realizare concreta în documentul
    ecumenic elaborat si adoptat în ianuarie 1982 la reuniunea
    comisiei „Credinta si organizare” din Lima (Peru). Acest
    document – „Botezul. Euharistia. Slujirea.”, în engleza abreviat
    „B. E. M.” – are drept scop elaborarea unui acord între toate
    „bisericile” C.E.B. În chestiunea celor trei Taine: Botezul,
    Euharistia si Preotia, ultima dintre care este substituita abil prin
    termenul mai general „Slujirea” (Ministry), probabil ca din
    cauza problemei delicate pentru protestanti, privind
    succesiunea apostolica a ierarhiei, care le lipseste, desi ei se
    încumeta sa sustina ca documentul elaborat la Lima „se
    bazeaza pe credinaa apostolica”. În capitolul II al documentului
    la care ne-am referit se afirma propriu-zis urmatoarele:
    „Profesând în comun credinta apostolica, bisericile (???) ar fi ajuns
    la recunoasterea reciproca deplina si integrala a botezului,
    euharistiei si slujirii”.”
    BOR a semnat acest document alaturi de marea majoritate a bisericilor ortodoxe locale !

  18. Adrian.I zice:

    Ar trebui sa facem petitii catre sinod.

  19. Alin zice:

    Si ce crezi ca o sa se intample?

  20. Emanuel zice:

    Va rog mergeti la Batranul si spuneti-i de fapta ecumenistului aluia. Informatii pe toti Batranii. Puneti mana pe telefoane. Sa stie toti parintii, Iustin Parvu, Arsenie, Mihai Valica, sf munte, toti.

  21. dante zice:

    Emanuel
    Ai vazut prea multe filme americane cu happy end si poate asta e motivul interjectiilor tale. Chiar nu ti-e clar cine conduce BOR?
    Salvarea nu trebuie sa o asteptam de la capul bisericii, ci de la duhovnicii ei. Vinzarea e aproape pe fata, mai trebuie oficiata.

  22. Mihaela zice:

    Emanuel !…Adrian I…..

    Da…bine…!

    Doamne ! iarta-ne si ajuta-ne….

    Sa aveti inima buna !

  23. amc zice:

    Am auzit un zvon conform caruia la seminarul de la Radu Voda din Buc(ca urmare a numarului tot mai mic de candidati „pretendenti” la treapta preotiei) vor sa faca un centru de studii ecumenic -asa ca sa nu ne mai mire astfel de derapaje interne.
    In ceea ce priveste „petitiile” catre Sf Sinod…nu stiu ce-mi spune mie ca faci risipa de pix si hartie .Stim bine ca episcopii se aleg intre ei,sunt pusi acolo cu un scop precis(si de orice pot sa-i „suspectez” numai de o traire ortodoxa nu).Isi cumpara si vand voturile mai ceva ca-n parlament.
    Nu sunt capabili(nu vor) sa ia masuri transante sa suprime orice forma de „rau”-nici in cazul Corneanu si nici Teodosie…si nici in cazul tuturor tradatorilor informatori…asa ca…vox clamantis in desertum

  24. Alex zice:

    Eu am trimis un email la cancelaria@patriarhia.ro cu textul de la acest articol. Sa trimitem cat mai multi si sa vedem daca ne baga cineva in seama, Daca noi contam pentru conducerea oficiala a Bisericii.

  25. Emanuel zice:

    Pana una alta suntem in biserica ortodoxa. Daca nu vom protesta ne vom pierde mantuirea. Chiar nu va dati seama cat de grava este co-liturghisirea ? E ultima treapta a ereziei. E mult mai grava decat actul cu cip si cu 666. E ultima treapta de apostazie, si cine va ramane indiferent la asa ceva e terminat. Măăi, ce aveti ? V-ati implantat ? Par Iustin a zis ca singurul motiv pentru care ecumenistii vor trebui anatemizati, este co-liturghisirea, singurul lucru intolerabil. Si acuma la asta s-a ajuns. Ati scris mii de pagini certandu-va pe motivul cipului si acuma dormiti ? O Doamne. O sa vin personal la par Iustin daca nu mergeti voi.
    Corneanu, prin faptul ca nu-l pedepseste pe nemernicul ala de preot e apostat 100% si cade sub incidenta hotararilor sf sinod de mai sus. Măă, pana acuma a fost gluma, acuma e serioasa treaba. Sf sinod daca nu ia masuri impotriva lui Corneanu apostaziaza si el, si pierdem toti harul. Dati-mi nr de tel al pr Mihai Valica. Nu intelegeti ca prin co-liturghisirea unui singur preot va pierde tot BOR harul, daca nu se iau masuri ? Toate bisericile ortodoxe care vor fi de acord cu fapta co-liturgisirii vor pierde harul. Trebuie sa actionam, altfel ne pierdem mantuirea. Vreti sa deveniti biserica ecumenisto-new-age ?

  26. Ioan zice:

    Emanuel, Adrian,
    Daca credeti ca mai puteti face ceva, in afara de rugaciune si viata in curatie, faceti voi frati in Domnul, de ce ii trageti de maneca pe altii sa faca?
    Voi n-ati auzit ca tavalugul apostaziei s-a pornit si ca nu-l putem opri, ca „e mai tarziu decat ne inchipuim” (par Seraphim Rose), dupa cum bine a amintit si cineva mai sus.
    Iar Par Averkie Tausev ne spunea : „Nu ridica bratul tau cel slab impotriva apostaziei, ci multumeste-te sa-ti salvezi sufletul tau”
    Acestea trebuiesc sa vina, ca sunt scrise, noi doar sa ne rugam la Domnul, ca sa le mai amane; si pentru indelungile rugaciuni ale multor atleti ai Sfintei Ortodoxii, care se mai nevoiesc in Sf Munte, chiar si in muntii nostri, in rugaciune permanenta, si impreuna cu putina si nevrednica noastra rugaciune, a celor ce traim in lume, sa nadajduim, ca va mai trece ceva timp, care va fi in favoarea noastra, si nu a celor lepadati, si a uneltelor antihristului.
    DOMNUL SA NE INTAREASCA SI SA NE LUMINEZE PE FIECARE, FRATI IN DOMNUL ! AMIN.

  27. Adrian.I zice:

    @Emanuel.Ai grija ce spui.Chiar daca ar pierde un preot harul prin co liturghisire (desi pr Justin vorbea de impartasire ca si alti parinti) tot nu este afectat harul intregii Biserici. Au fost cazuri de comuniune a Bisericii cu arienii si monofizitii anatematizati si ceilalti nu au fost afectati cu nimic, aici intervine iconomia.

  28. Emanuel zice:

    Arata-mi unde scrie ca au fost cazuri de comuniune ( euharistica ) a Bisericii cu arienii si monofizitii anatematizati si care nu a fost osandita deloc.

    Pai daca noi nu pierdem harul nici preotul ala nu-l pierde ca e in comuniune cu noi. Nu ?

  29. Antonia zice:

    Vai de tine, preotelule, ca vei da raspuns in fata lui Dumnezeu pentru ca L-ai necinstit in acest fel. Chiar daca n-are cine sa te pedepseasca in aceasta viata, te vei lovi de cuvintele Lui Dumnezeu Care spune: ,,Razbunarea este a Mea!”

    Vei fi raspunzator pentru sufletele celor pe care-i smintesti, caci scris este: ,,Vai de cei prin care vine sminteala.”

    E lumea masonilor si a ecumenistilor acum, dar nu te grabi sa te bucuri in caz ca ti-ai ocupat un loc confortabil in vreo loja! Nu poti sluji la doi domni.

    Vai de noi, cei plini de pacate, caci prin astfel de rataciri ale preotilor Dumnezeu ne izgoneste de la fata Sa. Deocamdata vai de bietii enoriasi dezorientati care cauta sa afle Calea, Adevarul si Viata. Vor fi nevoiti sa mearga la alt preot. Cei care sunt incantati de astfel de preoti nu constientizeaza inselarea in care se afla.

    Sanctiunea cea mai buna unor astfel de preoti, le-ar putea-o da chiar crestinii, prin plecarea masiva la alte biserici unde se slujeste corect.

    N-au decat sa-si tina slujbele in spirit ecumenist fara enoriasi!

    Daca incercam chiar si noi, ortodocsii, sa ne impartasim cu nevrednicie, ne alegem doar cu paine si vin in cel mai fericit caz. Sa ne amintim ca Sfanta Impartasanie ,,foc este si arde pe cei nevrednici.”

    Preotul nu este ospatar! Preotul nu tine in potir doar paine si vin , ca sa-i poata servi dupa plac pe toti, ci tine in mana Trupul si Sangele Domnului. Daca s-a pregatit pentru Sfanta Liturghie, apoi are evlavie fata de El. Dar daca nu s-a pregatit nici pentru Sfanta Liturghie si mai incearca el insusi sa guste si din amagirile lui mamona, atunci nu constientizeaza importanta misiunii sale si se comporta ca un ospatar!

    Daca pe Insusi Mantuitorul nu-L respecta, oare va putea sa-i povatuiasca spre mantuire pe credinciosii sai?

    Atatia martiri s-au jertfit pentru credinta. Dumnezeu sa-l ajute si pe acest preot sa-si vada greseala si sa se pocaiasca, urmand pilda martirilor, nu sfaturile vicleanului! Amin.

  30. Emanuel zice:

    Daca e asa, atunci no problem ! Poa sa faca ecumenistii ce vor, nu au decat sa impartaseasca si pe samani, si pe new-age-isti, ca noi daca ramanem ortodocsi nu-i bai, ne mantuim noi si in comuniune euharistica cu new-age-ul. Asta vrei sa spui ? Ca iconomia merge si in cazul co-liturghisirii ? Eu nu cred ca merge. Eu cred ca asta e limita, la co-liturghisire nu mai poate lucra pogoramantul. Eu asa stiu.
    Apoi n-ar fi bai atunci sa se uneasca ecumenistii nu numai cu papistasii, ci si cu samanii si cu vrajitorii, ba si cu new-age-ul lui antihrist, pe noi ce ne-ar afecta ?!

    Măă, asta e uraciunea pustiirii, asta e biserica fara har din vedenia sf Ioan de Kronstadt. Kpișci ?
    Nu va pasa ?

  31. Adrian.I zice:

    @Ioan. In mare parte ai dreptate, sf Ioan Gura de Aur sau sf Vasile cel Mare, spuneau ca pentru pacatele noastre este batjocarita Biserica de eretici.Bineinteles ca doar rugaciunile sfintilor mai tin Biserica si cel mai bun mod de a lupta cu ereziile este prin indreptarea propiei noastre vieti, dar sunt necesare si cateva actiuni, care sa mai trezeasca daca se poate cat de cat pe ceilalti din jurul nostru.

  32. Adrian.I zice:

    @Emanuel. Ce nu intelegi, pur si simplu nu este afectat harul intregii Bieserici din cauza unui preot ratacit. Tu ai maximalizat lucrurile. Ca nu suntem de acord cu el pentru ca a savarsit un pacat grav, sau ca nu mai putem sa stam aproape de el este altceva, erezia ramane erezie.Nu confunda pogoramantul cu iconomia si ai grija si la salate.Pe scurt noi ne ferim de el si-l condamnam, dar harul intregii Biserici nu poate fi afectat, din cauza prostiei facute de un preot.

  33. Emanuel zice:

    Nu e vorba numai de canoanele sinoadelor ecumenice, ci E VORBA DE HOTARAREA SF SINOD IN CE PRIVESTE SITUATIA DIN PREZENT. Uite ce spune sf sinod : ” cei ce nu se supun acestei hotarari pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa ”. Apoi daca asa zice sf sinod IN PREZENT !!!, asa si este. Nu mai incape nici vorba despre iconomie. E lege : ” cei ce nu se supun acestei hotarari pierd comuniunea ( euharistica ) cu Biserica Ortodoxa ”. Deci putem spune ca acel preot a pierdut temporar comuniunea cu BOR, adica slujeste fara sa aiba binecuvantarea sf sinod. Trebuie sa facem cunoscut acest lucru. Neaparat. Chiar stau si ma intreb : preotul ala, impreuna cu toti preotii si episcopii care stiu de fapta lui si tac, mai au taine vaide ? Fara comuniune cu BOR mai sunt valide tainele ? Nu cred. Cel putin pana nu va constata sf sinod pocainta lor.
    Si toti cei care tac, pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa.

  34. anca zice:

    Sa ne rugam pentru preotii ortodocsi, sa nu CADA, IN HALUL ASTA…
    iar pentru cei care au cazut, sa ne rugam lui Dumnezeu sa-i LUMINEZE, sa-i ajute sa se intoarca la ORTODOXIE.
    Poate ca e si vina noastra ca nu ne rugam destul pentru preotii ortodocsi, in general…
    sper sa-i scoata in cale Dumnezeu, vreun suflet, care sa-l faca sa inteleaga ca nu-i buna starea in care se afla…
    Dumnezeu sa-i dea pocainta…
    Si sa ajute Dumnezeu sa nu mai cada nimeni in ecumenism…iar cei cazuti sa se ridice, sa se scuture de ecumenismul asta.
    Sa ne rugam sa scape de ecumenism si cei din Sf. Sinod. Poate ca daca ne rugam cat mai multi pentru ei, Dumnezeu ii va LUMINA.

  35. giku zice:

    Dumnezeu va va bate pe toti, cei manati de dracul sa impiedicati in habotnicia voastra reunirea Bisericii Lui, care este Biserica originara. Nici BOR, nici Biserica Catolica. Toate canoanele de dupa sinodul al vii-lea nu valoreaza nici o ceapa degerata, nici alea ortodoxe, nici alea catolice.

  36. giku zice:

    Bre Emanuele, sa stii si tu ca catolicii nu sunt eretici, ci schismatici. Ian du-te de vezi diferenta. Co-liturghisirea nu poate sa fie erezie in absolut nici un sens.

    Si inca ceva: BOR este in comuniune cu o biserica „monofizita”, cu cea etiopiana (=copta din Etiopia).

  37. Sibilla zice:

    @fanu,
    CORECT !
    Chiar azi, masonul frunzăverde a fost naş de cununie al fiului preotului Nicoară… la cununia religioasă a participat şi Lucian Mic…
    Ferească-ne Tatăl, ce-a ajuns * înfrăţirea * aista dintre masoni şi preoţime, pe tot felul de căi, fire… scârbă mi-e !
    Şi-am să mai spun ceva : Daniel, uns de unul ca frunzăverde, NU e demn nici să-i fi spălat tălpile unui Arsenie Boca sau Pavle al sârbilor ! A spus bine Părintele Arsenie, în chiar sânul Bisericii dracul se va sălăşui…. :(
    Doamne, nu ne lăsa !!

  38. ingrid zice:

    giku este frate cu Vasile si cu pr. Ioan Florin Florescu.

    Pana una alta, n-ar fi rau ca preotul ecumenist care a savarsit abaterea sa fi pus la psaltire pe la manastirile noastre si pe la pusnici, nu cu vreun gand de „razbunare” de vreun fel, ci cu credinta ca psaltirea este o arma puternica impotriva vrajmasului, si cu totii ne-am bucura sa revina pe calea cea buna si dreapta, sa-l faca Domnul marturisitor al ortodoxiei.

  39. anca zice:

    @ giku

    de unde stii ca BOR este in comuniune cu „biserica” monofizita???
    Asa e, catolicii sunt schismatici, dar sunt si eretici pentru ca sustin si o invatatura mincinoasa.
    Cred ca Emanuel, cand a vorbit de co-liturghisire, nu s-a referit la savarsirea Sfintei Liturghii de catre mai multi preoti, caz in care, asa e, co-liturghisirea nu poate fi erezie in nici un sens.
    Emanuel s-a referit la savarsirea Sfintei Liturghii impreuna cu un eretic. Ereticul probabil s-a rugat in limba lui, in Altar…:(…
    Ca, doar altceva nu poate sa faca!

    ” Dumnezeu va va bate pe toti, cei manati de dracul sa impiedicati in habotnicia voastra reunirea Bisericii Lui, care este Biserica originara. Nici BOR, nici Biserica Catolica.”

    Giku, dovada ca, cea care a pastrat invatatura Bisericii originare, este Biserica Ortodoxa (din care face parte si BOR), o ai si din faptul ca la Ierusalim, Lumina Sfanta vine doar la rugaciunea Patriarhului ortodox, nu la rugaciunea papei, sau altui „preot”. Una din dovezi…ca ele sunt mult mai multe…

    „Toate canoanele de dupa sinodul al vii-lea nu valoreaza nici o ceapa degerata, nici alea ortodoxe, nici alea catolice.”

    cum sa aiba canoane catolicii??? pai ei nu-s Biserica.

    s-au mai pronuntat canoane dupa cel de-al VII Sinod?
    Daca da, cum de indraznesti sa spui ca nu valoreaza?

  40. anca zice:

    @ Liliana T.

    „Ce as face eu daca,DOAMNE FERESTE!!!-in biserica unde merg s-ar sluji cu eretici?As iesi afara ,fara sa fac tulburare si nu m-as mai intoarce…Cu frica si cu durere…”

    Daca preotul care slujeste intr-o biserica este pro – ecumenist, sau ecumenist, probabil va vorbi la un moment dat enoriasilor in predica, despre cat de frumos ar fi (Doamne Fereste!) ca biserica ortodoxa sa se uneasca cu „biserica” catolica/papistasa…
    Iar tu, cand vei auzi asta, ii poti atrage atentia, ca asta inseamna tradarea ortodoxiei. Poti vorbi dupa predica.

    Abia dupa un discurs pro-ecumenisti, cred ca se ajunge apoi la rugaciuni comune cu papistasii, si mai rau…:(

    Cel mai bine te duci la slujba, in biserica in care slujeste duhovnicul tau, care stii sigur ca nu-i ecumenist.

    Tu ai scris: „As vrea sa ne spuna unul din marii si adevaratii nostri duhovnici cum sa procedam in aceste situatii,pentru ca e clar ca se vor repeta.”

    Iertare, daca am dranjat c-am dat si eu un raspuns….

  41. Adrian.I zice:

    @Giku. Amice, ai citit prea mult Lumina, delirezi. Ce spun canonanele dinainte de sinodul VII ecumenic, legat de rugaciunile cu schismaticii(chiar daca ar fi doar schismatici,aplicand logica ta)? Filioque e impotriva sinodului 1 ecumenic ,NICI ACUM NU E EREZIE? Primatul Papal si infailibilitatea contrazic invataturi elementare ale Bisericii primare (inainte de sinodul VII ecumenic :) ). Ai inventat si comuniuni noi, cu etiopienii.. nu ma mir sa spuneti ca om fi si cu iehovistii sau penticostalii :) la ce perle ati spus unii, orice e posibil.
    Te-ai uitat prea mult la otv, ai citit in Libertatea… ? A aparut o carte „de ceva timp” se numeste Pidalion,ti-o recomand. Nu canoanele sunt probleme, ca sa te parafrazez… invatatura ta nu valoreaza nici cat o ceapa degerata.

  42. Cosmin zice:

    dante : „Salvarea nu trebuie sa o asteptam de la capul bisericii, ci de la duhovnicii ei”.

    Dante, oare conștientizezi cât de departe ești de învățătura Bisericii?! Într-o singură frază ai afirmat două erezii: 1) că nu trebuie să așteptăm slavarea de la Hristos, care este Capul Bisericii și 2) că Biserica ortodoxă ar fi prezbiteriană și nu sinodală. Îți recomand să lași chestiunile astea pe seama unora mai competenți.

  43. Cosmin zice:

    @tutenes
    Tu nici măcar nu faci parte din Patriarhia Română, ci din gruparea schismatică de la Slătioara; cum îți permiți să analizezi faptele preoților noștri? Dacă au greșit, nu e treaba ta, ci a noastră, a celor din BOR. Tu vezi-ți de „preoții” tău.

  44. tutenes zice:

    Giku , tu ori nu esti ortodox , ori nu cunosti ortodoxia !
    Catolicii sunt nu numai schismatici , ci si cu atat mai mult eretici , asa cum spunea sfantul Paisie Velicicovschi !
    Cat despre co-liturghisire , ia citeste dumneata scrierile sfantului Teodor Studitul !
    „Deci, împreună cu salutarea mea către tine, pe acestea am socotit necesar să le amintesc părinţimii tale ca, ştiind că este erezie, să fugi de erezie, adică de eretici, încât nici să te împărtăşeşti cu ei, nici să‑i pomeneşti la dumneze­ias­ca liturghie, în preasfânta[10] ta mănăstire. Fiindcă cele mai mari ameninţări spuse de sfinţi zac asupra celor ce se învoiesc[11], chiar numai să‑i primească la masă[12].”
    din epistola 39 a sfantului catre egumenul Teofil !
    In ceea ce priveste comuniunea cu coptii etiopieni , nu stiu daca situatia e chiar asa ;cert este ca patriarhia Romana nu-i mai considera eretici pe monofiziti , ci ortodocsi , din pacate …
    Iata incotro se indreapta BOR , scrie cat se poate de clar pe siteul patriarhiei : „Aceste Biserici ( monofizitii) au revenit teoretic in marea familie a Ortodoxiei. Urmeaza sa se treaca la ridicarea anatemelor si sa se stabileasca acordul comun pentru practica de cult.”
    http://www.patriarhia.ro/ro/relatii_externe/dialog_intercrestin_1.html
    Apostazia e in toi !

  45. Petru zice:

    @giku- [,,Papa este un eretic,papa este un blestemat ,papa este dat anatemei de sfintii parinti,papa nu recunoaste toate cel 7 sfinte soboare ale sfintilor parinti”-Sfantul mare mucenic Cosma Etolianul ] – ,,O erezie anatematizata nu poate fi considerata adevar” ,,O singura credinta ,un singur adevara:Ortodoxia”

  46. Ioana zice:

    Fratilor, a verificat cineva daca nenea asta a fost hirotonit in Biserica Ortodoxa? Ca asta nu are fata de ortodox, ci mai degraba de protestant.

  47. admin zice:

    @ingrid
    temerea aceasta de psaltire o aveau ric-arii, care o considera vrajitorie… auzi la ei blasfemie! Sau probabil le este frica ca ies toti dracii din ei.

  48. Ioana zice:

    Si inca ceva. Oare cum suporta ceilalti frati preoti si teologi sa predice linistiti in posturile lor, fara a lua o atitudine vizavi de astfel de apostazii din propria ograda? Astia sunt preoti ortodocsi? Sau Banatul nu mai tine de BOR? Astia fac schisma in BOR….

  49. admin zice:

    @ioana
    este sigur preot ortodox.. uite aici detalii http://protopopiatulresita.ro/news.php?readmore=83

  50. ingrid zice:

    @admin
    Daca cel care citeste psaltirea altuia nu se curateste el insusi de patimi, are sanse sa fie vizitat de toti dracii, cu Scaraotchi in frunte.

    Nu stiu daca intr-adevar le este frica de psaltire, orice crestin normal ar trebui sa se bucure ca un preot se osteneste si are dragoste sa citeasca psaltirea pt el, ca psaltirea ajuta in toate si te fereste de toate relele.

    Ei au luat in deradere utilizarea psaltirii ca amenintare de pedeapsa in caz ca nu inceteaza nu stiu ce.

    De fapt pretuiesc psaltirea, ca daca ati fost atenti si in ultimul razboi a fost un articol in care s-au aratat mai elevati, neamenintand cu psaltirea ci indicand si subliniiind cu rosu si albastru exact psalmii mai de folos in asemenea dispute. Tot psaltirea o folosesc si ei pt potolirea vrajmasilor.

  51. Niccolae zice:

    Nici-un om intelept nu-si rupe mana , atunci cand il doare . Cand discutam despre greselile preotilor si ale ierarhilor, noi vorbim de parca aceia ar fi membre ale altui trup. Cine are curajul sa spuna ca Sf Sinod este membru al altui trup? Din unele comentarii de mai sus, se pare ca Sf Sinod este deja membru al trupului lui antihrist. Sa inteleg, deci, ca Duhul Sfant lucreaza prin membrele lui antihrist? Nu cred aceasta. Aceasta teorie o au stilistii…cei care s-au rupt de Biserica.

    Sa fim atenti la ce spune Sf Pavel:

    ,,25. Ca să nu fie dezbinare în trup, ci mădularele să se îngrijească deopotrivă unele de altele.
    26. Şi dacă un mădular suferă, toate mădularele suferă împreună; şi dacă un mădular este cinstit, toate mădularele se bucură împreună.
    27. Iar voi sunteţi trupul lui Hristos şi mădulare (fiecare) în parte.” I Corinteni cap 12

    Vreau sa stiu si eu: noi, cei care ne credem madulare sanatoase, cata rugaciune aducem noi lui Hristos pentru vindecarea madularului bolnav? Eu cred noi actionam ca macelarii: ,, sa fie taiat membrul bolnav”

    Dar…noi suntem madulare sanatoase?

  52. CE zice:

    Se pare ca la un moment dat va fi „legal”. Doamne, fereste-ne!

    Suna cunoscut pe aici, nu? De uniatie am auzit cu totii. Aceleasi promisiuni si atunci („nu se schimba nimic, numai pomeniti-l pe papa drept cap al bisericii”), si acum.

    http://theologhia.wordpress.com/2010/09/25/raportul-presedintilor-comisiei-de-la-viena-progrese-promitatoare-in-vederea-unirii/

  53. Aurora zice:

    Este vina mitropolitului Corneanu, cel care a turnat la Securitate mai bine de 20 de ani, cum bine i-a corectat pe cei care-l intervievau in acest sens. Acest mitropolit fara scrupule nu regreta nimic din faptele lui marsave: nici ca si-a turnat colegii, nici ca s-a impartasit la papisti ,nici ca preotii din Banat o iau pe aratura slujind cu ereticii. Este un om cu mult tupeu, cred ca mizeaza pe sprijinul clapaugilor care-l sustin si pe faptul ca este inaintat in varsta si sinodul s-ar jena sa-l depuna din treapta. Nu cred ca preotul ratacit va primi vreo sanctiune, ci mai degraba vreun BONUS. Sunt scarbita pt. ca sunt toti mana-n mana.

  54. admin zice:

    @ingrid
    pentru ei nu conteaza ce spun atunci cand vor sa ponegreasca un om… si astea au fost cuvintele lor: folosirea psaltirei inseamna vrajitorie

  55. Antonia zice:

    “Si va indemn, fratilor, sa va paziti de cei ce fac dezbinari si sminteli impotriva invataturii pe care ati primit-o. Departati-va de ei.” (Romani 16:17)

    “Fratilor, va poruncim in numele Domnului nostru Iisus Hristos, sa va feriti de orice frate care umbla fara randuiala si nu dupa predania pe care ati primit-o de la noi.” (2 Tesaloneni 3:6)

    “Dacă episcopul tău ar învăţa orice în afara rânduielii date, chiar de trăieşte în curăţie, sau de săvârşeşte semne, sau de prooroceşte, să îţi fie ţie ca un lup în blană de oaie, căci lucrează la nimicirea sufletelor.” (Sfântul Ignatie)

    “Daca episcopul sau clericul este viclean în chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si înger din cer de-ar fi.” (Sf. Ioan Gura de Aur)

    “Se cuvine sa ne îngradim pe noi însine si sa ne separam de episcopii care, în chip vadit, staruie în greseala privitor la cele ce tin de credinta si de adevar, asadar se vadesc a fi eretici sau nedrepti.” (Sf. Nicodim Aghioritul)

  56. Mihaela zice:

    Da….simt nevoia sa mai repet…( si cred ! ) ceea ce a postat @Antonia…. : ( ca o concluzie….)

    [ “Dacă episcopul tău ar învăţa orice în afara rânduielii date, chiar de trăieşte în curăţie, sau de săvârşeşte semne, sau de prooroceşte, să îţi fie ţie ca un lup în blană de oaie, căci lucrează la nimicirea sufletelor.” (Sfântul Ignatie)

    “Daca episcopul sau clericul este viclean în chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si înger din cer de-ar fi.” (Sf. Ioan Gura de Aur)

    “Se cuvine sa ne îngradim pe noi însine si sa ne separam de episcopii care, în chip vadit, staruie în greseala privitor la cele ce tin de credinta si de adevar, asadar se vadesc a fi eretici sau nedrepti.” (Sf. Nicodim Aghioritul) ]

    Doamne ! iarta-ne…si…ajuta-ne….

    Sa aveti inima buna ! si…dreapta credinta !

  57. tutenes zice:

    @ Cosmin
    „cum îți permiți să analizezi faptele preoților noștri?”
    Sunt un om liber , si de aceea pot sa imi exprim parerea despre orice vreau ; imi asum 100% responsabilitatea pentru ce afirm !
    In alta ordine de idei , sunt si eu foarte ingrijorat de directia in care se indreapta BOR .
    Si as avea si o oarecare indreptatire , deoarece sotia mea face parte din BOR !
    Insa eu cred ca tu faci o mare greseala cand pe asa slujitori ai mamonei ii consideri preoti , de fapt sunt niste eretici apostati care duc in inselare o multime de suflete !

  58. Emanuel zice:

    “Aceste Biserici ( monofizitii) au revenit teoretic in marea familie a Ortodoxiei. Urmeaza sa se treaca la ridicarea anatemelor si sa se stabileasca acordul comun pentru practica de cult.”

    O afirmatie eretica pusa pe site-ul patriarhiei, nerecunoscuta oficial de intreaga ortodoxie nu valoreaza nimic. Este doar o parere eretica.

    Mai sus am afirmat ca preotii care au slujit cu ereticii, nu mai au taine valide. Cred ca m-am pripit. Numai sf sinod are puterea sa pedepseasca pe acesti lepadatori de Hristos, sa ii opreasca din slujire daca nu se vor pocai. Sf sinod de altfel E OBLIGAT sa opreasca uraciunea pustiirii – impartasirea sau slujirea cu ereticii, caci daca nu o va face, chiar insusi sinodul BOR va cadea sub anatema bisericii ortodoxe.

    Cand am afirmat ca acesti preoti deja nu mai au taine valide, m-am bazat pe aceste cuvinte ale lui gheron Iosif :

    „Când ne-am întors la calea urmată de mănăstiri, încă nu pomeneam pe Patriarh. Însă atunci când am venit la Noul Schit, a trebuit odată să liturghisesc la Mănăstirea Sfântului Pavel si negreşit trebuia să pomenesc pe Patriarh.
    – Ce să fac acum, Gheronda? l-am întrebat pe Staret.
    – Mergi si pomeneste! Iar când te vei întoarce îmi vei spune ce-ai simtit.
    Cu adevărat pot să vă spun că arareori am primit atât de mult Har în timpul Sfintei Liturghii. Suvoaie de lacrimi am vărsat pe toată durata ei. Nici măcar ecfonisele nu le puteam rosti. Când m-am întors, Staretul mi-a spus:
    – Cu sigurantă că te-ai umplut de Har.
    – Da, Gheronda. Asta şi asta mi s-a întâmplat.
    – Vezi, fiul meu, că nu păcătuieşti când îl pomeneşti pe Patriarh, orice ar spune sau face, până ce nu este caterisit şi câtă vreme nu există Potir comun”.

    El spune ca in cazul potirului comun este pacat sa mai pomenim pe acei episcopi sau preoti ce s-au impartasit sau au slujit cu ereticii. Deci clar : episcopii sau preotii ce s-au impartasit sau au slujit cu ereticii nu mai trebuie pomeniti la slujbe, nu mai trebuie sa mai slujeasca nimeni cu ei, chiar daca mai au tainele valide. Altfel pacatuiesti. Dar am tras concluzia gresita ca potirul comun duce automat la pierderea harului preotiei. Numai sinodul are puterea de a caterisi, dar in cazul potirului comun sau al impartasirii comune, sinodul E OBLIGAT sa ia masuri ca acestea sa nu se mai repete. Altfel, sinodul BOR va trebui sa fie afurisit de celelalte biserici ortodoxe, eventual sa se faca aceasta la un viitor sinod ecumenic.

    Slujirea tainelor sau ierurgiilor impreuna cu ereticii nu este doar un simplu pacat al preotilor ortodocsi. Potirul comun duce obligatoriu la pierderea harului preotiei. Deci toti preotii si episcopii care sunt vinovati de co-liturghisire si co-impartasire cu ereticii, si nu vor sa se pocaiasca, trebuie sa fie opriti din slujire. Cazurile lor, fiind publice, obligatorriu vor fi luate in discutie la sedinta sf sinod.

    https://apologeticum.wordpress.com/2010/09/25/s-a-intamplat-din-nou-impreuna-slujire-a-unui-preot-ortodox-cu-un-eretic-papistas-pe-data-de-23-mai-2010-la-bocsa-montana-caras-serverin/

    http://orthoshoc.wordpress.com/2010/03/25/episcopul-ales-ieronim-sinaitul-a-slujit-si-s-a-impartasit-cu-ereticii-in-insula-patmos-in-anul-2009/

    http://theologhia.wordpress.com/2010/07/22/arhim-ieronim-cretu-a-slujit-si-s-a-impartasit-alaturi-de-eretici-in-patmos-in-2009/

    Aici avem preoti si un episcop roman care s-au impartasit impreuna cu ereticii. Toti acestia trebuie sa dea socoteala in fata sf sinod.

    Cuv Paisie :

    ” Pe monah diavolul incearca sa-l slabanogeasca cu tot felul de ispite, astfel incat sa-l netrebniceasca si rugaciunea lui sa nu aiba nici o putere duhovniceasca. Monahul, ca sa aiba harul Sfantului Duh, trebuie sa fie un monah corect. Numai atunci va avea putere dumnezeiasca si va ajuta foarte mult cu rugaciunea sa. In timp ce un preot, chiar daca nu are o stare duhovniceasca buna, tot ajuta prin puterea ce i s-a dat odata cu preotia, atunci cand savarseste Tainele, citeste oamenilor etc. Chiar sa fi omorat si un om, Tainele ce le savarseste lucreaza pana ce se va caterisi. Dar daca are si o lucrare duhovniceasca, atunci este un preot corect si ajuta si mai mult.”

    Canoane :

    1043. -Clericii si mirenii binecredinciosi sunt obligati de canoane sa aduca toate neintelegerile cu privire la adevarurile de credinta, viata morala, slujbe bisericesti si drepturi si datoriri intre colaborarea frateasca, treburi administrative, exceptii in casatorii, bunuri materiale de intretinere, etc, in fata autoritatilor bisericesti (Apost. 32; I ec. 2, 5-17; IV ec. 9, 17, 21, 28; VI ee. 2; Cart. 12, 14, 20, 62, 100; Ant. 6; Sard. 14). Legile si regulamentele bisericesti prevad la fiecare unitate administrativa bisericeasca ca protoierie, episcopie, mitropolie, sau patriarhat cate un consistoriu de judecata precum si pedepsele care se vor da pentru fiecare caz in parte cu scopul de a indrepta pe cel ce a gresit, a mangaia pe cel neindreptatit si a apara dreapta credinta fata de cei ce o batjocoresc prin faptele lor rele sau prin alte forme (Apost. 39,40,41; IV ec. 4; Ant. 25).

    1044. -„Daca cineva va cunoaste pacatele ascunse ale unui preot, dator este sa-l spuna arhiereului ca sa-l indrepte. Insa nu se cuvine a socoti pe preot lipsit de preotia lucratoare pana ce nu va fi osandit de judecata bisericeasca. Daca cineva se indoieste, sa se duca la alt preot, caci nu trebuie sa vina la dansul fara credinta. Insa daca va lasa la Dumnezeu greseala pacatului, atunci el va primi sfintirea ca de la un organ si cu adevarat se sfinteste, caci nu omul din preot, ci darul preotiei lucreaza sfintenia tainei”. -Sim. Tes, IX, 49.

    Deci noi suntem obligati sa cerem judecarea preotilor ce au apostaziat. Insa acesti preoti au taine valide pana ce vor fi osanditi de sinod.

    Stilistii fiind eretici nu au voie sa judece faptele preotilor si episcopilor din BOR. Ba nici ecumenistii precum Vasile sai Giku ( care are conceptii eretice ) nu au voie sa se implice :

    1048. – Ca martor impotriva episcopului sa nu fie primii ereticul, dar nici numai un singur credincios, caci prin gura a doi sau trei martori se va statornici tot adevarul” (Matei 18,16). -Apost. 75.

    „Iar daca acuzatia adusa episcopului ar fi bisericeasca, atunci trebuie sa se faca cercetari asupra persoanelor acuzatorilor. Mai intai ereticii sa nu aiba voie sa aduca acuzatii impotriva episcopilor drepteredinciosi, in chestiuni bisericesti. Numim eretici pe cei ce sunt exclusi din Biserica si pe cei ce mai pe urma au fost anatematizati si de catre noi si in afara de acestia si pe cei ce se prefac ca marturisesc adevarata credinta si au devenit schismatici si fac adunari sectare, impotriva episcopilor nostri canonici”.

    „Daca vreunul din reclamanti a fost condamnat de Biserica, din vreo oarecare pricina, fie el dintre clerici, fie dintre mireni, nici acestia nu au voie sa reclame pe episcopi, pana ce nu se vor achita mai intai de propria lor vinovatie. De asemenea si cei ce sunt sub vreo acuzatie mai veche, nu li se poate primi acuzatia asupra episcopului sau a altor clerici pana ce nu vor dovedi ca sunt nevinovati, de pacatele ce li se imputa”.

    „Insa unii care nu sunt nici eretici, nici excomunicati, nici condamnati, nici acuzati prin oarecare vinovatii si ar aduce vreo acuzatie bisericeasca asupra episcopului, Sfantul Sinod hotaraste ca acestia sa inainteze reclamatia catre toti episcopii eparhiei (membri ai Sfantului Sinod) si sa arate cu dovezi vinovatiile acelui episcop. Si daca se va intampla ca acesti episcopi sa nu poata aduce lumina asupra invinovatirilor aduse asupra acelui episcop, atunci ei sa mearga la sinodul cel mare al episcopilor cand vor fi convocati pentru aceasta chestiune. Acuzatorii sa nu-si inainteze reclamatia lor decat numai daca declara scris in ea, cum ca se vor supune aceleeasi pedepse, daca episcopul acuzat se va dovedi ca a fost calomniat la cercetarea de judecata”‘.

    1069. -„Numidiu zise: Sunt multi cu viata imorala care socotesc ca pot acuza pe parinti si pe episcopi. Acestia pot fi primiti sau nu ? Episcopul Aureliu zise: Oare aproba dragostea voastra ca cei incurcati in pacate rusinoase sa aduca acuzatii impotriva parintilor; Toti episcopii zise: Cel ce ar fi nevrednic sa nu se primeasca”. -Cart. 8.

    Preotul oprit din slujire :

    „Insa cel scos de la impartasire (suspendat) sa nu mai slujeasca pana ce nu se va judeca apelul sau, cu deplina cercetare si buna credinta. Iar daca unii dintre impreuna slujitori vor observa la el atitudine orgolioasa si trufasa, zicand el, ca sufera pe nedrept, ei sunt datori sa-l indrepte pe calea cea buna, cu sfaturi aspre, indemnandu-l sa se supuna si sa asculte. Caci, dupa cum episcopul este dator sa arate dragostea curata si bunatatea sufieteasca catre subalternii sai, tot asa si supusii sai sunt datori sa indeplineasca cu supunere sincera slujba lor fata de episcop”. Sard. 14. 1

    Numai sf sinod are competenta si obligatia sa opreasca uraciunea pustiirii :

    1068. -„De acum incolo hotaram ca nici de doi nici de trei episcopi, ci de judecata sinodului tuturor episcopilor, dupa canoanele apostolice (l, 2, 74) sa se judece si cateriseasca un episcop prin judecarea celor mai multi se va dovedi mai temeinic gresalele celui vrednic de caterisire, fiind de fata si cel acuzat..”. Sinod C-pol 2 (a.394).

    1070. -.”Daca vreun episcop sau prezbiter ar primi la impartasire pe cei ce au fost scosi de la Biserica dupa dreptatea vinovatiei lor, acela se pare ca este vinovat de aceeasi osanda, ca si cei ce fug de hotararea canonica a propriului lor episcop…”. Cart. 9.

    1071. -..”Daca vreun prezbiter ar fi osandit de propriul sau episcop, si fiind indemnat de trufie si mandrie, ar socoti ca el poate sa slujeasca lui Dumnezeu cele sfinte separat sau sa ridice alt altar contrar credintei si oranduielii bisericesti, unul ca acesta nu trebuie sa ramana nepedepsit..” Cart. 10.

    1072. -.”Daca vreun prezbiter ar fi osandit pentru purtarea sa, el are datoria sa apeleze la episcopii vecini ca acestia ascultand plangerea sa-l impace cu episcopul sau. Daca nu va face asa, ci cu ingamfare se va uni cu alti razvratiti, despartindu-se de episcopul sau, ar sluji cele sfinte, unul ca acesta sa fie dat anatemii si sa piarda locul sau; insa sa se cerceteze daca nu are para dreapta impotriva episcopului sau”. -Cart. 11.

    1073. „- Daca vreun episcop ar cadea in greseli si nu se pot aduna mai multi episcopi, ca sa nu se intarzie prea mult, sa fie ascultat de 12 episcopi, iar prezbiterul de sase si diaconul de trei”. -Cart. 12.

    1074. -„De asemenea s-a hotarat ca din Tripolitania sa vina ca delegat la sinod, numai un episcop, din pricina saraciei provinciei. Prezbiterul de acolo sa fie judecat numai de cinci episcopi, iar diaconul de trei precum s-a spus maisus (c. 12) fireste, sub presedentia propriului sau episcop cand va face apel”. -Cart. 14.

    1076. -„… Daca vreunul dintre episcopi este parat, acuzatorul trebuie sa inainteze para la episcopii care sunt in cuprinsul provinciei (mitropolitane). Episcopul parat sa nu fie despartit de comuniune (inainte de judecata) decat numai daca este chemat prin scrisori ca sa se prezinte la judecata episcopilor alesi spre a-l judeca, iar el nu s-ar prezenta la ziua hotarata, adica la termen de o luna, de ziua cand s-a dovedit ca a primit citatia. Dar daca el va dovedi ca a fost impiedicat spre a se infatisa de a raspunde impotriva acuzatiilor care i se aduc, din pricina unor piedici adevarate si constrangatoare, sa se dea alt termen de infatisare in cuprinsul altei luni; daca nu se va prezenta nici in luna urmatoare sa nu mai fie in comuniune (sa fie suspendat) pana isi va dovedi nevinovatia. Iar daca nu va voi sa se prezinte nici in fata sinodului general anual, ca macar acolo sa-si limpezeasca situatia lui, se va judeca ca si cum el insusi si-a rostit sentinta de osandire impotriva lui (dupa gravitatea acuzatiei). Si in tot timpul (dupa a doua luna si pana la sinod) in care a fost scos de la comuniune (suspendat) sa nu se impartaseasca nici la Biserica unde el slujea si nici in cele ale eparhiei”.

    „Parasul lui, daca n-a lipsit de la termenii de judecata, sa nu fie scos de la comuniune (suspendat daca este cleric), iar daca parasul ar lipsi ascunzandu-se, atunci episcopul reintegrandu-se, insusi parisul va fi lepadat de la comuniune, dar fara a i se lua putinta de a-si sustine acuzatiile, daca ar putea dovedi ca a lipsit de la termenul de judecata, nu din voia lui, ci pehtru ca a fost impiedicat a se prezenta, caci odata introdusa actiunea in fata judecatii episcopilor, daca parisul este prihanit, atunci el nu mai poate fi primit ca acuzator, decat numai daca acuzatiile se refera la interesele sale personale si nicidecum pentru cele bisericesti”. -Cart. 19.

    1077. -In caz ca episcopul cateriseste pe cineva si acela face apel : „Prezbiterii sau diaconii sunt osanditi dupa ce se va completa mai intai numarul egal al episcopilor alesi din eparhiile vecine, pe care i-ar cere cei pariti, adica sase pentru cauza prezbiterului si trei pentru a diaconului, impreuna cu acestia fiind si episcopul celor pariti, vor cerceta pricinile, pastrandu-se intre acuzator si parati aceeasi randuiala a zilelor, a termenelor si a persoanelor (ca la orice judecata). Cauzele celorlalti clerici (inferiori) le va cerceta si solutiona numai episcopul locului”. -Cart. 20.

    1079. -„Asijderea intregul sinod a hotarat ca cel ce a fost excomunicat pentru lenevirea sa, fie episcop sau orice fel de cleric, daca in timpul cat a fost excomunicat provizoriu ar indrazni sa se impartaseasca mai inainte de a fi fost judecat, unul ca acela sa fie socotit cum ca el insusi si-a adus asupra sa hotararea de condamnare definitiva chiar daca ar fi fost nedreptatit”. -Cart. 29.

    1093. -„Toti au cazut de acord, fiindca in sinoadele precedente s-a precizat cine poate sa acuze persoanele clericale, dar nu s-au hotarat care persoane nu pot acuza. Din aceasta pricina hotaram ca pe buna dreptate, sa nu fie primit ca acuzator, cel ce a fost lepadat de la impartasire si se afla sub afurisire, fie el cleric sau mirean cel ce voieste sa acuze”. -Cart. 128.

    1094. -„Asijderea s-a hotarat ca niciun rob, nici cei liberali sa nu fie adusi ca acuzatori (ai stapanului in cele bisericesti) si nici pe cei pe care legile civile nu-i admit sa acuze pentru vinovatii publice, ca si pe cei ce sunt vinovati si lipsiti de drepturi civile, adica mascaricii si toate persoanele care s-au facut vinovate de fapte imorale, nici ereticii, nici paganii si nici iudeii. Insa toti acestia, carora li se ia dreptul de acuzare in chestiuni bisericesti nu sunt opriti de a reclama (pe vreun cleric) in chestiunile lor particulare”. -Cart. 129.

    1124. -d). De aceea, sa nu va despartiti si economia patriarhului sa no osanditi pe care vremurile o impun … ci sa fiti atenti doar, numai ca ei sa fie ortodocsi si sa nu invete dogme gresite, contrare dreptei credinte si nici sa nu liturghiseasca cu ereticii. Iar cu privire la nestiinta lor, la rautatea trupului care-i apasa, sunt de iertat, iar despre hotararile lor gresite isi vor da seama inaintea lui Dumnezeu. Voi sa va faceti pe deplin datoria fata de ei pentru evlavia ce-o aveti fata de Dumnezeu … Iar daca ar veni cineva strain si v-ar indemna la razvratire sa-l alungati!”, Scris. Ghenadie II, 6.

    Aici se arata clar ca in cazul slujirii cu ereticii nici patriarhul nu poate fi iertat daca nu se pocaieste. Deci clar : daca sinodul BOR se apuca sa legalizeze co-impartasirea sau co-slujirea cu papistasii, va trebui sa fie osandit ( afurisit ) de sinoadele celorlalte tari ortodoxe.

    319. -„Cel caterisit, daca mai slujeste, isi sporeste mai mult nevrednicia. Cei ce primesc slujba celui caterisit cu buna stiinta, devin osanditi ca si el, si deci, se afurisesc pe termen limitat sau nelimitat. Cei ce o primesc din nestiinta sau constangere, se canonisesc cu chibzuiala. Se pare ca botezul facut de preotii caterisit se poate recunoaste ca si cel facut de mirean; insa taina hirotoniei facuta de arhiereu caterisit, nu poate fi recunoscuta, fiindca episcopul caterisit este arhiereu numai pentru raspunderea sufletului sau, dar pentru misiunea bisericii este mirean, iar cel ce a primit o astfel de hirotonie, cu deplina cunostinta de cauza, nu numai ca nu este hirotonisit, dar el pierde si dreptul mireanului obisnuit de a mai putea fi hirotonisit, fiind socotit ca un talhar de cele sfinte, fiindca prin acest furtisag viclean, el s-a aratat si dovedit pe deplin nevrednic de a fi cleric”. (II ecum. 4; Apoc. 3,13-20).

    11. Afurisirea sau excomunicarea este excluderea credinciosului din comunitatea Bisericii, cind se face vinovat de pacate contra credintei sau a moralei (Matei, 18,17; Cor. 5, 2-5; I Tim. 2, 20; Tit, 3, 10). Ea este de doua feluri:
    a) duhovniceasca-interna, cind credinciosul este oprit de la impartasire sau de la alte slujbe pentru o vreme;
    b) cind un credincios devine un necredincios public si se iau masuri administrative publice contra lui, inlaturindu-l din obstea crestina. Numai cel ce se indreapta, este reprimit. (II Cor. 2, 6-10). Clericul, mai intii se cateriseste si, daca este cazul, apoi se afuriseste temporar sau definitiv, iar cind staruie in erezie si in rautati, se da anatemii. Afurisirea publica o face numai arhiereul – si mai ales sinodul – care are dreptul s-o si ridice, cind cel vinovat s-a indreptat. 2 (Const. Ap. VII. 34).

  59. Pingback: Aparam ortodoxia cu pretul vietii.Noi,romanii ortodocsi,sa ajungem sa ne inchinam Papei de la Roma?Sa ne rugam cu papistasii eretici?NICIODATA!!! « Impreuna spre marea biruinta legionara

  60. Paul Lorincz zice:

    UITATI-VA VA ROG LA PRIVIREA MAICII DOMNULUI DIN ICOANA CE STA IN SPATELE LOR CAND SUNT IMPREUNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    POATE NU ATI OBSERVAT? A TREBUIT SA IMI ATRAGA ATENTIA UN MONAH DESPRE ACEST FAPT…

    DOAMNE IARTA-NE CA SUNTEM TICALOSI…

  61. Liliana T. zice:

    Multumesc,Anca.Asa este-trebuie sa marturisim(poate noi vom fi pietrele care vor fi ridicate de Dumnezeu sa vorbeasca…)
    Intr-adevar,eu merg in biserica unde slujeste duhovnicul meu…Inca e bine…Dar,tot adevarat e ca i-am marturusit odata ca ,mai demult,cind nu stim prea mule,am mers si m-am rugat unde erau catolici-Medjugorie,Seuca-si ca acum imi dau seama ca e un pacat.Si duhovnicul meu a vrut sa-mi spuna ca poate nu e chiar asa de grav..Iar eu-Dumnezeu sa ma ierte! ca mi-am permis sa-l contrazic- i-am raspuns-”NU,parinte,este pacat,erezie…”Si dumnealui nu a mai continuat…Desi e un om smerit,blind,bun preot si rabdator parinte.Oare cit vor rezista ,parintii nostri?Trebuie sa ne rugam pentru ei,pentru conducatori,pentru tot poporul roman si Toata Ortodoxia.
    Doamne, miluieste-ne.

  62. plume zice:

    read the critical website of Vassula Ryden and you will know

    that she is a FALSE PROPHET !

    http://www.infovassula.ch

    http://www.Vassula Ryden et les otages de la mafia suisse

    http://www.infovassula.ch/tligchurchposition_fr.html

    http://www.infovassula.ch:tliggreekorthodox_fr.htm

    http://www.infovassula.ch/tligerrors_fr;htm

    read the important report of FATHER DERMINE

  63. admin zice:

    @ingrid
    la fel cum te-ai gandit si tu pentru acel preot, ne-am gandit si noi pentru cei in cauza…

  64. Cosmin zice:

    @ tutenes
    Galaction Cordun a primit harul arhieriei de la „ereticii apostați” din BOR, așa că las-o mai moale… Printre „ereticii” ăștia pe stil nou se află și părintele Iustin Pârvu și părintele Arsenie Papacioc.
    Pentru rugăciunile cuvioșilor părinților noștri Arsenie și Cleopa, Doamne, Iisuse Hristoase, risipește gruparea stiliștilor și întărește Biserica Ta!

  65. anca zice:

    @ Liliana T.

    Cu placere.

    „Oare cit vor rezista ,parintii nostri?Trebuie sa ne rugam pentru ei,pentru conducatori,pentru tot poporul roman si Toata Ortodoxia.”

    Da, trebuie sa ne rugam pentru Parintii nostri, pentru conducatori, pentru tot poporul roman si Toata Ortodoxia.
    Doamne ajuta!

  66. tutenes zice:

    @ Cosmin
    „Galaction Cordun a primit harul arhieriei de la „ereticii apostați” din BOR, așa că las-o mai moale…” asa este , insa s-a delimitat de greselile BOR atunci cand a venit in BOSV
    „Printre „ereticii” ăștia pe stil nou se află și părintele Iustin Pârvu și părintele Arsenie Papacioc.”cred ca nu ai prins sensul comentariului meu ; cand vorbeam de eretici apostati ma refeream la ecumenisti , scuze daca nu am fost prea clar !
    In ceea ce priveste atitudinea mea fata de parintii Iustin si Arsenie , chiar daca nu cunosc detaliat situatia BOSV si uneori mai afirma ceva in legatura subiectul mai putin precis , am tot respectul pentru ei , apreciez ca sunt imotriva ecumenismului si a pozitiei „oficiale”a BOR in multe privinte , situand adevarul deasupra intereselor uneori meschine ale acesteia .

  67. Metodie zice:

    Fratilor, va spun ca unul care lucrez la Episcopia Caransebesului ca preotul acesta a fost oprit de la slujire, si va fi judecat in consistoriu. Preasfintitul Lucian a mai caterisit un preot in vara pentru lucrul acesta, si cu siguranta va fi si el caterisit. Cat despre vremurile acestea, sa fim noi tari in credinta ortodoxa, si sa ne rugam SA NE RUGAM SA NE RUGAM fierbinte ca Domnul sa pazeasca Biserica, si sa-i lumineze pe ierarhii nostri…Inca ne mai putem lucra mantuirea

  68. casia zice:

    metodie- se pare ca nu lucrezi acolo sau esti in transa cand spui asta si si minti, preotul caterisit despre care vorbesti, a fost caterisit pentru ca a luat-o razna, avea dosar la psihiatrie…plus ca PS Lucian incurajeaza ecumenismul si mistica bolnava, priviti inregistrarile slujbelor care le savarseste …, cantari mixate, inregistrari, ecouri,totul seamana mai degraba cu incantatiilr druidice…roada unei astfel de abia acum se vede…

  69. Pingback: Episcopia Caransebesului desfasoara ample activitati de educare a tinerilor in spirit ecumenist, adica eretic « † Apologeticum

  70. gheorghe zice:

    Apropos,
    cum de nu sunteti si anti- programele Patriarhie. Adica „Hristos impartasit copiilor”, „Alege scoala” si altele, pentru ca au fost implementate de persoane straine Ortodoxiei si merg pe un regulament neoprotestant. Ma mir ca inca nu comentati si asta!

  71. admin zice:

    @gheorghe
    Nu am cum sa le fa pe toate si sa ma gandesc la toate. Poate ne si ajuti cu material in sensul asta.
    problema e una singura: vorbim despre Hristos?
    dacă da, Il traim? ne straduim sa ne unim cu El?

  72. antigheorghe zice:

    Normal ca nu putem fi de acord cu asemenea programe a carui roada le vad la noi in protopopiat….stii ceva nu poti aborda problemele duhovnicesti la nivel de program sau institutionalizat, nu poti conecta pe cineva la Hristos prin intermediul unui astfel de program (tio spun ca unul care am fost silit sa implementez un astfel de proiect) Hristos este viata si trebuie trait numai ca pe noi nu ne mai preocupa trairea si invatarea trairii lui Hristos care fireste se explica si la nivel rational nu doar duhovnicesc, insa trebuie pastrate etapele de la interior spre exterior…cu alt cuvinte prin astfel de programe intereseaza mai mult ambalajul decat continutul…Ca si cu Trinitas Tv care este bun insa ispita este ca nu poti mediatiza taina, taina Si Harul are ca organ de receptare sufletul si nu camera de filma si Tv-ul, deci cu alte cuvinte este nevoie de foarte mult discernamant ca altfel Biserica tinde sa devina o institutie pur lumeasca, administrativa iar preotul se transforma in manager, cred ca e nevoie de dreapta socoteala…

  73. gheorghe zice:

    „antigheorghe” ( hazos nikname”!) ma distreaza! Pai daca aveti atata sange in voi, de ce nu va opuneti fatis ( cu nume si prenume, cu parohie si protoierie), acestor proiecte ce le-ati implementat silit. Cine n-are taria sa spuna pe fata ce gandeste, mai bine sa taca.
    Iar daca ai gasit alta modalitate, ortodoxa, de a lucra religie cu copii si cu tinerii, impartaseste-o tuturor. Tare mi-e frica insa, ca modalitatile „ortodoxe” ( daca pot sa ma exprim asa), de lucru cu tinerii, sunt putine si toate duc la separarea unui grup restrans de restul tinerilor, adica la o enclavizare. Si asta nu e bine de loc! Cred cu tarie ca trebuie sa ne facem tuturor de toate ca sa-i castigam!
    Si, din nou o intrebare! Cum vedeti „Oastea Domnului”? Ca modul de manifestare este extrem de asemanator cu „cenaclurile” literal-muzicale neoprotestante. Si totusi sunt ortodocsi recunoscuti, acceptati si, vreme indelungata, au fost o miscare de rezistenta ortodoxa intr-un stat bolsevizat. Deci, sunteti de acord cu cantecele lor, cu faptul ca predica cine vrea, cu faptul ca manifestarile lor sunt siropoase si pietiste?
    Pe masura ce imi pun asemenea intrebari, imi dau seama cat de complicata este lumea in care traim. Si imi mai dau seama ca nu suntem singurii care nadajduim in mantuire. Si sunt convins ca fiecare crede in aceasi mantuire. Iar daca Dumnezeu va hotara mantuirea fiecaruia, de ce sa mai urasc pe cel ce nu crede ca mine, dar crede ca Dumnezeu il va mantui? Este ceea ce va doresc si voua!

  74. antigheorghe zice:

    Se pare ca nu ai inteles nimic, nu stiu de faci o analogie dintre o misiune vie (nu una care se rezuma doar la nivel proiecte) cu o enclava ortodoxa gen Oastea Domnului, care vorba vine numa ortodoxa nu e, si cine ar trebui sa se implice oare in sensul acesta?
    Iidea este si sper sa ma intelegeti, dorinta mea nu este sa polemizez gratis cu dv (similar politicienilor, nu cred ca se cade un astfel de lucru, deoarece interesul e comun), constat cu neplacere o preocupare excesiva la nivel inalt pentru a instituţionaliza Biserica, care devina una, manageriala, economica, administrativa dar nu sfintitoare…iar in cazul proiectelor, problema este ca se rezuma totul la hartie, la proiect, ele vin se completeaza, se trimit se culeg felicitari, totul merge bine…dar Biserica duminica este goala, acelasi violuri, aceleasi sinucideri, cu copii care au urmat aceste cursuri…deci ele nu isi ating scopul urmarit…iar in privinta grupurilor mistice restranse nu sunt deloc de acord…si nu este de dorit asa ceva, Biserica, Parohia trebuie sa fie un organism actual, dinamic, viu efervescent,plin de har si de viata, in acest sens exista o carte „Parohia-Hristos in mijlocul nostru” si un program catehetic destul de k este cel editat de mitropolia olteniei, provenit pe o filiera rusa din cate stiu eu…care da roade uimitoare si foarte atractiv, eu il folosesc si e k, sau alt catehism care e pe limbajul tinerilor de azi este catehismul Viu este Dumnezeu, edital la Alba Iulia, deci se poate si astfel…dar nu se doreste asa ceva, iar in privinta faptului de ce nu spun deschis acest lucru, afla ca de ficare data cand am avut ocazia am spus chiar si parintelui Naclad de la patriarhie…iar in privinta cazului impartasirii acelui preot…va marturisesc ca exista in mentalul multor preoti din Ep Caransebes care sunt indragostiti de catolicitate si catolicism, iar Ortodoxia si viata duhovniceasca serioasa e considerata desueta si invechita, chiar inapoiata, asta pe un fond moral si intelectual limitat, se insista mult pe administratie si pe politica si nicidecum pe trairea lui Hristos….

  75. gheorghe zice:

    „antigheorghe”, iata ce constat din cele scrise de tine:
    – probabil ca nu ai parohie de pe urma careia trebuie sa traiesti, dar esti din tagma, pentru ca nici macar sa polemizezi nu vrei „gratis” ( ha,ha,ha!!!!); iar chestia cu , citez :”Parohia trebuie sa fie un organism actual, dinamic, viu efervescent,plin de har si de viata”, sunt de acord cu tine. Sti insa din proprie experienta cum se face asta? Ca nu m-ai lamurit.
    – nu ced ca gresesc daca cred ca esti tanar si probabil venit din ala parte a tarii in Banat ( poate Ardeal ? ca oltean nu te arati a fi). Mi se pare mie ca „Viu este Dumnezeu ” e scris pe la Paris si doar tiparit in tara. Nu stiu unde si nu stiu de ce! L-am citit la aparitie si mi s-a parut cam haotic.
    – mi se pare mie sau chiar ai legaturi cu Oastea Domnului? Poate ca legaturile actuale te nemultumesc sau poate ca ai scris” la deruta!”
    Astea-s concluziile mele! Asteptam de la tine si solutii! Daca ai! Si nu uita ca si noua si preotilor li se cere mai tot timpul sa gandeasca economic si cantabiliceste. Cu toate relele si bunele de rigoare.

  76. teolog zice:

    La nivelul Centrului Eparhial din Caransebes s-au luat masuri cu privire la acest preot, care momentan este in concediu, cazul sau fiind inaintat consistoriului eparhial in vederea caterisiri

  77. admin zice:

    @teolog
    poti sa ne dai si un link din care sa reiasa acest lucru?

  78. Cristina zice:

    Tin sa clarific un lucru si un lucru foarte important, venirea Vassulei in Timisoara si mai ales vizita ei la Bocsa nu a avut sub nici o forma aprobarea IPSlui Corneanu.

    Dansul nu o cunoaste pe Vassula si nu a onorat invitatia care i-a fost extinsa, sa participe la adunarea din Timisoara.

    Mai degraba, IPS a fost invitat de catre organizatori, precum si alti episcopi si preoti, iar el a preferat sa trimita un delegat sa transmita un bun venit si urari de pace si iubire din partea lui catre cei adunati. Nici nu a mentionat-o pe Vassula si cred ca pana in ziua de astazi nu stie prea multe despre dansa.

    Pentru cei care l-au acuzat pe IPS fara nici o proba sau dovada le recomand sa revada ce spune N.Steinhardt despre pacatul banuielii. Este o totala lipsa de iubire si caritate fata de aproapele nostru.

    Va rog verificati-va datele data viitoare.

    Domnul sa aiba mila de toti!

  79. admin zice:

    Cristina
    chiar asa? inseamna ca ea minte, deoarece pe site-ui ei gasesti aceste informatii. dar d-l corneanu a sprijinit si pe scientologi, alti draci mai mari, asa ca sa nu ne amagim cu „ortodoxia” lui.

  80. De cand judeca oile pastorul?!?1 zice:

    Nemernici fara margini! Ar trebui sa excomunicam toata Episcopia Ortodoxa Romana a Italiei! Am fost acolo si am slujit in biserica catolica cu antimis sfintit de episcop roman. Sunt in toate orasele astfel de centre ecumeniste! Vaaaaaaaaaaaaaii Vine sfarsitul!!!!!
    Mai nemernicilor, da` nu va este putin rusine???? Adica sunt buni catolicii spurcati sa ne dea o pita, si sa ne dea bisericile lor, cu mesele lor ” eretice”, da` cand este vorba sa-i primim cu dragostea poruncita de Hristos va dati dupa gard.
    Eu, un amarat de preot ortodox va spun asa: Mars in iad FATARNICILOR cu tot cu duhovnicii vostri de paie care habar n-au pe ce lume traiesc.
    Ne mananca sectarii care nu mai nimic, nici biserica, nici preot, nici Sfintele Taine si voi va legati de paiul din ochiul vecinului fara sa vedeti barna din ochiul vostru?????
    Mi-e sila de cei de teapa voastra. Bagati cruci si ne lingeti manile cu „evlavie” dar sunteti serpi veninosi care l-ar mai rastigni si pe Hristos daca ar veni sa-i re-crestineze! Asta-i crestinism ce faceti voi sau ce?? Puneti porunca dragostei la coada si va infatisati inainte cu „Sfintii Parinti”. De cand sunt Parintii mai mari decat Hristos mai teologi de trei bani???!!!!!????
    NU VA MAI CITESC DE AZI!!!!

  81. tutenes zice:

    Tie un amarat de preot ortodox , ar trebui sa-ti fie rusine atat de limbajul pe care-l folosesti , cat si de justificarea amestecarii cu ereticii catolici-papistasi !
    Adica daca ne dau o paine tre sa ne facem impreuna partasi ereziei lor ???
    Imi aduce aminte de vinderea dreptului de intai nascut de catre Isav pentru un blid de linte …
    Dar acolo era vorba numai de vinderea unui drept , aici e vorba de vinderea credintei pentru cativa arginti !!!

  82. Alooooooooooo zice:

    Grija maaaaaaaaaaare. Schmbati Sfanta Liturghie voi niste tarselosi?!?!! Zicem sau nu zicem: „Unirea Credintei si inpartasirea Sfantului Duh la Domnul sa cerem.” ?!?! Ia mai lasati-ma voi astia care va credeti sfinti! Ati cetit si voi doua capitole in Sfintii Parinti sa gata: sunteti doctori in Teologie.
    Vai de cozonacu` vostru- vorba lui Tutea.

  83. Pingback: “…De ce nu l-au caterisit şi pe patriarh (Teoctist) ?” « Popas Alternativ

  84. anda zice:

    Dar PreaFericitul care a slujit alaturi de Papa?

  85. Adrian.I zice:

    @anda. Pe el cine putea sa-l cateriseasca, tot Ps Lucian?

  86. tutenes zice:

    „Preotul nostru nu a făcut altceva decât a făcut patriarhul Teoctist când a asistat la slujba făcută de Papa Ioan-Paul al II-lea. Păi, dacă este aşa de grav, de ce nu l-au caterisit şi pe patriarh? Din contră, preotul ar trebui lăudat, pentru că încurajează buna înţelegere între culte”
    Enoriaşii din Bocşa Montană

  87. Vasilica zice:

    pentru tutenes

    Aici nu este vorba despre „buna intelegere intre culte ci este vorba despre canoanele sf.parinti .In anul 1054 catolicii s-au desprins de biserica si de atunci au aparut atatea secte.Catolicii ar trebui sa se intoarca de unde au plecat in anul 1054 si atunci am fi uniti ,i-am primi si cu o cafea.Poti sa te intelegi cu vecinul sa-l saluti si daca are alta confesiune.Imi este teama ca multi din biserica ortodoxa s-au vandut pentru un pumn de arginti ca si Iuda.Doamne ajuta si lumineaza-i pe toti preotii ortodocsi sa nu mai tradeze dreapta credinta ,sa ia aminte la Sfintii Brancoveni!Sa facem un rug de rugaciune cum ne indeamna pr.Iustin Parvu ca sa ne lumineze Dumnezeu pe toti cler si credinciosi!

  88. Biserica zice:

    In cateva zile, Sinodul Mitropolitan al Mitropoliei Banatului va analiza recursul preotului Daniel Crecan, depus pentru totdeauna din treapta preotiei de PS Episcop Lucian. Presiunile sunt foarte mari la fata locului, datorita conjuncturii din 2008.

    Trimiteti mesaje de solidarizare cu decizia PS Lucian care respecta Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe
    la episcopia caransebesului – secretariat@episcopiacaransebesului.ro
    la Patriarhia Romana – cancelaria@patriarhia.ro
    la Mitropolia Banatului – mitropolia_banatului@yahoo.com

    Daca vom tacea noi, vor vorbi pietrele in locul nostru! E momentul sa ne marturisim credinta!

    Angajati-Va intr-o campanie online de solidarizare cu Episcopul Ortodox al Caransebesului! Postati acest mesaj pe toate forumurile si site-urile ortodoxe!

  89. Hristache zice:

    Pentru cel ce semneaza: „Biserica”
    Nu stiu cine semneaza interventia cu pseudonimul „Biserica” dar sper ca nu se crede el reprezentantul prin excelenta a BOR. De aceea voi incerca un raspuns scurt si sintetic: PRESIUNEA O FACETI DUMNEAVOASTRA, CEI CE SCRIETI SAU ADMINISTRATI ACEST SAIT.
    Iar „pacatele ” episcopului de Caransebes sunt si altele. Cel mai mare este acela ca nu si-a ales consilieri cu coloana vertebrala ci simple taratoare. Asa cum si-a ales si pe protopopul de la Resita. Hiperbolizarea acestui caz ( simplu in esenta lui: a gresit preotul – sa-si primeasca pedeapsa, nu a gresit – sa fie lasat in pace, dar greseala sa fie demonstrata legal!), deci, „umflarea” acestui caz se datoreaza in totalitate consilierului bisericesc Alin Campeanu si protopopului Mirisan Nicolae, care, cu ura si foarte subiectiv au tratat aceasta problema. Si inclin sa cred ca datorita lor se va produce mare sminteala in episcopie, pentru ca om fi noi mai putin invatati in cele ale teologiei, dar prosti nu suntem. Infatuarea lor si sfidarea credinciosilor din parohia preotului Crecan, nu va duce la aplanarea situatiei ci la escaladarea ei. Si ma mir ca episcopul de Caransebes – pe care-l credeam un om ce-si cunoaste interesul sau si al bisericii-, inca ii mai tine acolo. Jenant a fost cum a ajuns Campeanu consilier, desi in parohia unde a fost nu a facut nimic constructiv ( intrebati caransebesenii), cum nelegala a fost si numirea lui Mirisan ca protopop, nerespectandu-se legile bisericesti. Prezenta lor in preajma episcopului ii face un deserviciu chiar episcopului si asta duce la desolidarizarea preotilor lui, chiar daca dumneavoastra indemnati la solidarizare. Iar daca fratii tai preoti te urasc si te desconsidera pentru colaboratorii pe care ii asculti si pentru instabilitatea si lipsa de modestie ce o afisezi, atunci cine sa se mai roage si sa te pomeneasca?
    In episcopia de la Caransebes sunt multe lucruri putrede. Chiar acolo, la ei acasa. Si noi stim asta! Voi stiti ca un preot ortodox, fost protopop la Caransebes, dupa ce a fost dat afara de Laurentiu Streza, a trecut oficial la greco-catolici? Cu tot taraboiul de cuviinta, bineinteles!Si cand a venit actualul episcop, l-a reprimit si este tot in demnitatea de protopop chiar daca , d.p.d.v. administrativ este un preot pensionat. Prietenii spun ca l-a reprimit ca sa-i faca in ciuda lui Streza. Asa cum a vandut sau instrainat multe din proprietatile episcopiei pentru care Streza s-a luptat sa le redobandeasca.
    Concluzia este una singura: asa s-a asternut, asa doarme. Si-mi pare rau de el ca nu si-a ales oamenii potriviti ca sa-l consilieze. Si sunt in Caransebes destui!
    Mai multe nu vreau sa spun. Desi STIU!!

    PS. Nu sunt convins ca aceasta interventie va fi postata de administratorul acestui sait si de aceea o voi trimite si altor publicatii.
    In rest, sa va lumineze Dumnezeu!

  90. Hristache zice:

    Lui „Vasilica” sau „Vasilică”

    Tie nu pot sa-ti raspund prea documentat pentru ca ma tem ca te bagi intr-o istorie pe care nu o stapanesti. Momentul 1054 trebuie privit in primul rand in acceptiunea lui istorica si ca o urmare a luptelor politice si ideologice intre cele doua imperii romane create dupa Constantinus Maximus. Daca mai cercetam si invaziile popoarelor migratoare din secolele urmatoare Edictului de la Mediolanum, precum si dorinta de expansiune a Imperiului Roman de Apus ( mai bogat ca cel de la Rasarit), atunci putem avea o intelegere cat de cat a fenomenului Marii schisme. Dar, repet, istoria, chiar daca ti se pare o poveste, este totusi o stiinta extrem de exacta.
    Ideea intoarcerii catolicilor de unde au plecat e o utopie! Nimeni nu vrea sa renunte la privilegiile dobandite intr-o mie de ani.
    Presupunerea ca multi preoti ortodocsi s-au vandut pentru bani, ca Iuda, nu-ti face cinste! Calci porunca bisericeasca ce spune sa cinstesti fetele bisericesti. Si nu uita ce a spus Hristos in legatura cu judecarea aproapelui. Ridici tu primul piatra?
    Intenia ta poate fi buna, dat atentie : si iadul este pavat cu bune intentii!
    In rest, sa va lumineze Dumnezeu!

  91. Hristache zice:

    Domnule „admin”,COMENTATI SI ACEST ARTICOL aparut in ziarul Lumina: E clar, toti astia sunt niste apostati si eretici! Sau NU ???????

    Conferinţa ecumenică de la Sibiu s-a încheiat :
    Consfătuire interortodoxă despre educaţia ecumenică
    Ştefan MĂRCULEŢ

    Întâlnirea reprezentanţilor Bisericilor Ortodoxe Răsăritene şi Orientale de la Sibiu a avut ca obiectiv stabilirea unei strategii comune de predare a ecumenismului în instituţiile de învăţământ teologic ortodoxe.

    Conferinţa internaţională „Mişcarea ecumenică în educaţia teologică şi viaţa Bisericilor Ortodoxe”, organizată la Sibiu de Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB) şi Facultatea de Teologie „Andrei Şaguna” din Sibiu, s-a încheiat vineri, 12 noiembrie. Ultima sesiune de comunicări a avut loc în Aula „Ioan Meţianu”, la care au participat profesori şi studenţi ai prestigioasei instituţii de învăţământ teologic din Sibiu, precum şi profesori de misiologie şi ecumenism de la facultăţile de teologie din întreaga ţară. Sesiunea de comunicări a fost deschisă de Înalt Preasfinţitul Laurenţiu, Mitropolitul Ardealului, care a precizat: „Comunicarea între membrii delegaţiilor a fost foarte rodnică pentru noi şi s-a finalizat printr-un comunicat care va sta la baza noii perspective de a înţelege ecumenismul şi de a-l preda în facultăţile noastre. Am primit binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, de a găzdui această consfătuire şi de a invita în acestă sesiune toţi profesorii de misiologie şi ecumenism în facultăţile de teologie, pentru ca întâlnirea lor cu membrii delegaţiilor prezente la Sibiu să stabilească o legătură directă pentru noi perspective în predarea ecumenismului”, a spus IPS Laurenţiu.

    Noi perspective în ecumenism

    Prima comunicare a aparţinut IPS Mitropolit Ghenadios de Sassima, reprezentantul Patriarhiei Ecumenice la această întâlnire. Intitulată „Mişcarea ecumenică şi gândirea teologică în viaţa Bisericilor Ortodoxe. Etos şi atitudine ca ortodox în mişcarea ecumenică”, lucrarea IPS Mitropolit Ghenadios a prezentat o succintă şi consistentă istorie a mişcării ecumenice, dar şi noi perspective în dialogul între Biserici. După discuţiile şi întrebările venite din sală, a urmat prezentarea pr. John Jillions, reprezentantul Bisericii Ortodoxe din America şi profesor la „Saint Paul” University din Ottawa, Canada. Lucrarea s-a intitulat „Viitorul ecumenismului ortodox. Tendinţă tradiţionalistă. Profetic?” şi a prezentat actualele atitudini din cercurile ortodoxe, vizavi de mişcarea ecumenică.

    Conferinţa de la Sibiu s-a încheiat cu ultima sesiune la care au participat doar reprezentanţii Bisericilor invitate, care au adus ultimele modificări şi retuşuri la comunicatul final, care va fi dat publicităţii în cel mai scurt timp.

    Întâlnirea profesorilor de misiologie şi ecumenism

    Vineri, 12 noiembrie, avut loc în Sala Profesorilor a facultăţii sibiene o întâlnire a profesorilor de misiologie şi ecumenism de la facultăţile de teologie din întreaga ţară, prezidată de Înalt Preasfinţitul Laurenţiu, Mitropolitul Ardealului, alături de care s-au aflat pr. prof. dr. Viorel Ioniţă, secretar general interimar al Conferinţei Bisericilor Europene, şi pr. prof. dr. Aurel Pavel, prodecanul Facultăţii de Teologie din Sibiu şi profesor de misiologie şi ecumenism. Pornind de la discuţiile avute în cadrul sesiunii de comunicări a conferinţei ecumenice amintite, profesorii veniţi la Sibiu au prezentat situaţia actuală din fiecare facultate şi au contribuit cu idei şi propuneri la modul în care Biserica Ortodoxă Română, prin Facultăţile de Teologie, trebuie să prezinte studenţilor, dar şi credincioşilor, mişcarea ecumenică şi participarea ortodoxă la acest fenomen. Participanţii la consfătuirea profesorilor de misiologie şi ecumenism au abordat şi subiecte referitoare la diversele atitudini pro şi contra ecumenismului, atât în rândul teologilor, cât şi a credincioşilor. „Am continuat discuţiile avute la conferinţa ecumenică, cu referire la problema cu care se confruntă această disciplină şi, desigur, situaţia ecumenică sau antiecumenică a studenţilor teologi şi a credincioşilor din Biserica noastră.

    Considerăm că întâlnirea a avut un scop precis şi a deschis noi posibilităţi de lucru, pentru că problema predării ecumenismului este dificilă, acută, deşi unora li se pare că este veche, depăşită. Dialogul cu alte confesiunie face parte din identitatea etosului ortodox, a apropierii între oameni, prin apropierea între diferite Biserici”, ne-a spus pr. prof. dr. Aurel Pavel.

  92. Adrian.I zice:

    @Hristache. Unii cu lumina, altii cu sfintii parinti, doar e democratie :)

  93. Pingback: Decizie finala si irevocabila: preotul Crecan care a slujit cu un papistas a fost caterisit « † Apologeticum

  94. Pingback: Sa fie exemplu pentru toti care mai slujesc alaturi de papistasi « Pentru Dumnezeu si Neamul Romanesc

  95. Pingback: Sfidarea canoanelor si a deciziilor Sinodului BOR: Slujba ecumenista cu preoti ortodocsi, catolici si greco-catolici la gradina zoologica din Radauti | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam si tara

  96. Pingback: Mitropolitul Nicolae Corneanu a anuntat Patriarhia ca se retrage din functie « Saccsiv's Weblog

  97. Avocat zice:

    RUSINE ADMINISTRATORULUI ACESTUI BLOG!!!Si rusine celor care il sustin..Aveti „creierele spalate”intr-o maniera pur si simplu uimitoare..Ceea ce au savarsit preotii la comun cu catolicii,nu este de condamnat absolut deloc sub aspect MORAL…dvs veniti tot cu acelasi canon care interzice..asta denota fanatism si obsesii nefondate..NICI unpreot sau ierarh nu a fost sanctionat si nu va fi,pentru ca fapta nu exista!!!MAI CUGETATI!

  98. admin zice:

    @Avocat
    dpdv moral o fi frumos, dar atunci cand niste preoti contrazic pe Sfintii Parinti si hotararile luate de ei pentru pastrarea Credintei, nu mai e loc de compromis.. de ce nu este mai moral, si in acelasi timp dupa Dumnezeu, ca sa vina la Ortodoxie si apoi vor sluji si impreuna? Nu intelegeti ca nu se poate amesteca lumina cu intunericul?

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s