In Grecia: Se impune inlocuirea tuturor ierarhilor ortodocsi filoecumenisti. La noi?

Ne aflam in toiul verii. In aceasta perioada a ales Papa sa adreseze mesaje catre ortodocsi. Si mesajele sunt multe si ingrijoratoare. Le trimite cu ocazia inlocuirii la Vatican a responsabilului cu unirea „Bisericilor”[1], Cardinalul Walter Kasper, cu ferventul dascal al Ecumenismului, specializat in teme de dialog teologic intre Ortodocsi si Papistasi si de relatii cu lumea evreiasca. Inlocuitorul Cardinalului Walter Kasper, „episcopul” de Basel, Elvetia, Kurt Koch, care a fost promovat ca „Arhiepiscop”, divinizeaza Ecumenismul si toate hotararile Conciliului II Vatican, in cadrul caruia s-a proclamat (1964-1965) ca, purtand stindardul Ecumenismului si al diplomatiei „dragostei”, se va inainta catre marea incercare de Unire a „Bisericilor”, fara ca Papismul sa renunte insa la ereziile Filioque, infailibilitatea Papei (zeu pamantesc) si primatul.

Luarea de pozitie a lui Kurt Koch in aceasta chestiune importanta a Vaticanului se face intr-o perioada in care ierarhii ortodocsi, dar si Patriarhul Ecumenic, caracterizeaza Vaticanul ca Biserica sora fata de care a existat o oarecare dezbinare. Ei nu vorbesc de erezie, ci de Biserica canonica, in timp ce Parintii Bisericii vorbesc de erezie. Se intampla insa ca aceste opinii sa fie facute publice de catre Ierarhi ai Bisericii Grecesti care participa la dialogul dintre Ortodocsi si Papistasi. Nu vorbim de Mitropolitul Pergamului care nu are turma, are un rol principal in dialogurile cu eterodocsii si care reprezinta „bucuria” Ecumenistilor si Papistilor la dialoguri, ci despre Ierarhi ai Bisericii Greciei. Poporul credincios a dovedit atat prin atitudinea lui, cat si prin calda imbratisare a „Marturisirii de credinta” ca nu se increde in reprezentantii Ortodoxiei la dialoguri. Poporul credincios este cu mult mai nelinistit acum datorita numirii lui Kurt Koch in pozitia de responsabil cu unirea „bisericilor” la Vatican. Sfantul Sinod al Ierarhiei Bisericii Greciei este dator sa ia aminte la nelinistea poporului credincios si sa dovedeasca in practica prin fapte si decizii care vor linisti poporul si clerul cinstit. Sfantul Sinod al Ierarhiei este dator, in vederea iminentului dialog teologic despre primatul Papei, dar si, in general, in vederea dialogurilor teologice cu papistasii, sa lamureasca cadrul dialogului si sa stabileasca „linia rosie” de demarcatie a acestuia. Nu este posibil ca Ierarhii Bisericii Greciei sa improvizeze in cadrul dialogurilor sau sa se identifice cu pozitiile reprezentantilor Fanarului, care pozitii starnesc reactii de respingere din partea ierarhilor, clericilor, ieromonahilor, teologilor si laicilor membri ai Bisericii. Amintim ca lamurirea in Sinod a cadrului de desfasurare a dialogului a fost ceruta de catre Mitropoliti inca de cand vrednicul de pomenire Arhiepiscop al Atenei Hristodul a respins decizia Ierarhiei si a plecat in vizita la Vatican doar prin decizia Sinodului Permanent, cu sase luni inainte de declansarea bolii sale. Sfantul Sinod al Bisericii este dator, de asemenea, sa inlocuiasca actuala reprezentanta a Bisericii Greciei din cadrul dialogurilor teologice, pentru ca unii membrii ai ei au inselat increderea poporului credincios, dar si a Ierarhilor. Date fiind acestea, persoanele respective nu pot sa reprezinte Biserica. Aceste inalte fete de Mitropoliti, prin pozitiile si declaratiile lor, pot multumi Fanarul sau pe Papistasi, dar provoaca opozitia Ierarhilor, clericilor si membrilor laici ai Bisericii. Pot avea cele mai bune intentii si poate ca a fost inteles gresit modul in care raspund la diferite chestiuni bisericesti. Au inselat insa increderea clerului si a poporului si trebuie sa fie inlocuiti cu alti membrii ai Ierarhiei care sa aiba o puternica constiinta ortodoxa (chiar daca nu vorbesc public despre aceste chestiuni), sa aiba Credinta intreaga, sa cunoasca strategiile, vicleniile si erezia Papistasilor, sa ii cinsteasca pe Sfintii Parinti ai Bisericii, respectand si aplicand mostenirea sacra fata de crestinii aflati in inselare si sa aiba o profunda cunoastere teologica asupra schismei si papistasilor. Ca reprezentanti in dialogurile teologice (in opinia noastra, aceste dialoguri nu ar trebui sa aiba loc, de vreme ce papistasii raman nepocaiti in erezie si neclintiti pe pozitiile lor) nu trebuie sa participe Ierarhi Ortodocsi care in problemele pan-ereziei Ecumenismului sunt stegarii noului responsabil cu unitatea „bisericilor” al Vaticanului. Cand in cadrul comisiei mixte a dialogului teologic Papisti si Ortodocsi se intrec sa dovedeasca cine este „mai catolic decat Papa si decat Conciliul II Vatican”, e de la sine inteles ca rezultatele vor fi in defavoarea Ortodoxiei. Cand noul responsabil cu unirea „Bisericilor” la Vatican se adreseaza cu o „calduroasa salutare de lupta” reprezentantei grec-ortodoxe a dialogului si vorbeste foarte lingusitor despre constiinta ecumenista a unor distinsi membrii ai acesteia, zdruncinarea increderii fata de reprezentanta Ortodoxa se mareste si se intareste convingerea ca ni se tradeaza credinta.  Membrii reprezentantei Ortodoxe au primit cuvantul lingusitor al „excelentei sale, al arhiepiscopului” Vaticanului si nu i-au replicat. Dupa cum nici nu au comentat unul dintre interviurile „excelentei sale”, potrivit caruia „capul” adevarat al Ecumenismului este Hristos, cand stim cu totii ca Hristos este capul Bisericii Ecumenice si in nici un caz capul Pan-ereziei Ecumenismului (vezi in pagina 8 respectivul interviu[2]). Prin aceasta chemam Sfantul Sinod al Ierarhiei la trezire, urgentare si la trasarea unei strategii in relatia cu Vaticanul.

G. Zervos

sursa: Ὀρθόδοξος Τύπος, 23 iulie 2010, pp. 1, 8.   Traducere Tatiana Petrache, via Graiul ortodox
[1] Titlul complet al funcţiei este Preşedinte al Consiliului Pontifical pentru Promovarea Unităţii Creştine (n.tr.).
[2] Ὀρθόδοξος Τύπος, 23 iulie 2010, p. 8.

Cititi si: Interviu provocator al noului responsabil al Vaticanului cu unirea “bisericilor”, Kurt Koch

MITROPOLITUL AUGUSTIN: TRĂDAREA CREDINŢEI ORTODOXE (I), (II), (III)

Acest articol a fost publicat în ANTI-ECUMENISM și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la In Grecia: Se impune inlocuirea tuturor ierarhilor ortodocsi filoecumenisti. La noi?

  1. tutenes zice:

    Relaţiile noastre trebuie să fie oglinda comuniunii adevărate şi profunde în Hristos, comuniune care, fără să fie deplină, există deja între noi. Recunoaştem, de fapt, cu bucurie, că avem împreună Tradiţia Bisericii nedespărţite, centrată pe Taina Euharistiei, despre care dau mărturie sfinţii pe care noi îi avem în comun în calendarele noastre. (…)

    Biserica Ortodoxă Română – centru de întâlnire şi de schimburi între tradiţiile bogate slave şi bizantine ale Răsăritului – şi Biserica Romei, care, în componenta sa latină, exprimă vocea occidentală a unicei Biserici a lui Hristos, trebuie să contribuie împreună la o misiune care caracterizează cel de-al treilea mileniu. După expresia tradiţională şi aşa de frumoasă, Bisericilor locale le place să se numească Biserici surori. Deschiderea spre această dimensiune înseamnă a colabora pentru a reda Europei etosul său cel mai profund şi chipul său autentic uman.” (Din Declaraţia comună a Sanctităţii Sale Papa Ioan Paul al II-lea şi a Prea Fericirii Sale Părintele Patriarh Teoctist, Vatican, 12, octombrie 2002, tipărită în volumul Pe treptele…, pp. 110-113).

    Ulterior, patriarhul Teoctist a recunoscut ca bază a vizitei sale la Vatican învăţătura eretică despre Bisericile surori: „Documentul de la Balamand (Liban, 1993), consacră un vocabular ecumenic nou, care învederează o îndelung aşteptată schimbare de înţelegere şi de atitudine. Biserica Catolică şi Biserica Ortodoxă – se spune în document – se recunosc reciproc în calitate de Biserici surori (art. 14). Pe această bază a fost posibilă intensificarea relaţiilor Bisericii Ortodoxe Române cu Biserica Romano-Catolică, care au culminat cu vizita Sanctităţii Sale Papa Ioan Paul al II-lea în România, în mai 1999 şi a noastră la Vatican, în octombrie 2002” (p. 170).

    Read more: DESPRE FILIOQUE ŞI APOSTAZIA PATRIARHULUI TEOCTIST http://axa.info.ro/prima-pagina/item/438-despre-filioque-%C5%9Fi-apostazia-patriarhului-teoctist#ixzz0wwOFtI98

    http://axa.info.ro/prima-pagina/item/438-despre-filioque-%C5%9Fi-apostazia-patriarhului-teoctist

  2. dardala zice:

    Atîta timp cît credincioşii merg la slujbele unde sînt pomeniţi la slujbe, înseamnă că aceştia îi recunosc ca fiind ierarhi adevăraţi ai Bisericii. Or, dacă tu îi recunoşti ca fiind ierarhi adevăraţi, cum motivezi că doreşti înlocuirea lor? Că de ar fi ereticii, ai asculta de Sfinţii Părinţi şi te-ai rupe imediat de ei.
    Mie mi-e groază să mă gîndesc ce ar fi fost cu Biserica dacă la fel de nechibzuit [mă refer la rămînirea în comuniune cu erezia] ar fi procedat marii mărturisitori ai Ortodoxie, în frunte cu Sf.Maxim.

  3. Vulturul Legionar zice:

    Ma dar ametit mai e diavolul si slugile sale antihristice-ecumeniste. Dar ce sa-i ceri? intelepciune ba, smerenie ba, asa ca ce sa-i ceri?
    Mai rau e de cei ,,care au fost dintre ai nostri, dar au iesit dintre ai nostri, dar au iesit dintre ai nostri pentru ca sa arate ca nu sunt de-ai nostri”, ca i-si vand sufletul pentru ceva care nici ei nu stiu.
    Sa ma ierte Dumnezeu, dar cati din antihristi-ecumenisti stiu cei Biserica, suflet, Ortodoxie?
    E dar tu sti mandruletule? mi s-ar putea reprosa. Si ce sa zic? IUBIREA E ORTODOXIA, si am trecut prin n secte-iertati-mi mandria, insa nu iubirea omului catre om si atat cel mult sa-l iubim pe Dumnezeu cum vrem noi si cat vrem noi, ci iubirea aratata de Sfanta Treime si Biserica SA.
    Dupa mintea mea limitata si pacatoasa dar mai ales datorita milei Divine asta am inteles, ortodoxia e iubirea Lui Dumnezeu catre om si a omului catre Dumnezeu si semenul sau dar nu dupa capul si poftele omului ci dupa PACEA SI ORDINEA Revelatiei Dumnezeiesti.
    Denis de Reugemont in cartea partea diavolului, face o descriere a celor noilor prelati din ierarhie care vor sluji pe antihrist, si care ne vor da de toate numai Sfanta Cruce si Evanghelia nu, asa incat o sa vina o pace incat:”piatra pe piatra n-o sa stea”
    Inchei momentan cu Voia Domnului, cu ce i-a zis IPS Teodosie unei profesoare care este ”catolica” si care i-i spunea Ierarhului, ca ce bine e sa ne unim, la care IPS.Teodosie a zis: ”da, dar nu de frica!”
    Maica Domnului sa ne ocroteasca!

  4. Aurora zice:

    Iata ca grecii nu dorm. Lor le pasa de caderile ierarhilor. Noi n-avem habar nici de ortodoxie, nici de papism. Sunt destui care nu stiu ce inseamna episcop, de arhimmandrit n-au auzit in viata lor si nu inteleg nimic din ingrijorarile noastre privind ecumenismul si pecetea. Foarte multi oameni ignoranti nu vor avea nici o reactie cand va fi pomenit papa la liturghie ! Sa nu fie ! SA VA DEA DUMNEZEU PUTERE, FRATILOR APOLOGETI, SA DUCETI LUPTA CEA BUNA, SA LUMINATI PE CAT MAI MULTI OAMENI !

  5. camian zice:

    The fall of an empire—the Lesson of Byzantium
    26 мая 2008 г.

    Un filmulet foarte interesant despre caderea Imperiului Bizantin.

  6. Mircea Suta zice:

    Dragii mei,

    Eu tot nu am priceput care este scopul urmarit de ierarhii Ortodocsi care STAU LA DISCUTII CU ERETICII CATOLICI !!!?? Chiar nu-si dau seama ca cocheteaza cu diavolul ?

    Este o singura cale de unire a celor doua Biserici : CATOLICII SA DEA JOS PE PAPA, SA ACCEPTE PE HRISTOS CA SI CAP AL BISERICII SI SA SE INTOARCA LA ORTODOXIE, ADICA DE UNDE AU PLECAT ! De ce nu li se spune raspicat acest lucru ?!

    DOAMNE LUMINEAZA MINTILE INSELATE DE DIAVOL ! AMIN !

    Mircea

Spuneţi-vă părerea, respectând conţinutul articolului! (Mesajele ce nu corespund vor fi şterse!)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s